Tolheffing in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Vito schreef:Als fervente Floridagangers kiezen wij toch iedere keer weer gewoon voor de toll by plate.
Op zich natuurlijk prima om de dienstverlening van de verhuurder te gebruiken. Maar dat gaat iig niet op als je huurt bij Dollar, Thrifty, Fix of Sixt. Dan betaal je $8 tot $10 per dag extra, ongeacht of je wel of niet op tolwegen rijdt. Dan wordt drie wegen Florida opeens $200 duurder!

Ook als je vaker gaat zou ik gewoon een transponder kopen. Kleine moeite, je moet toch een keer naar de supermarkt, en elke volgende keer bespaar je iig de service charge en heb je een klein voordeel op de tolls.
Sibi
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 feb 2012, 14:55
Locatie: Heemskerk

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Sibi »

Vito schreef:Als fervente Floridagangers kiezen wij toch iedere keer weer gewoon voor de toll by plate. Wij vinden het teveel gedoe en hebben er simpel weg geen zin in. En ik denk altijd maar zo: een vakantie kost toch geld dus die paar tientjes aan tolkosten is gewoon onderdeel van het totaalbudget. Gemak dient de mens.
Eens met Vito. Ook ik ga voor gemak. Ideaal. Wij huren bij Avis. Ideaal met preferred check in loop je zo door. Binnen paar minuten sta je weer buiten met auto.
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Zeker. Maar die transponder uit je tas met twee zuignappen op de voorruit plakken doet daar dan toch niets aan af?

Maar voor de mensen die meelezen: wees dus vooral gewaarschuwd als je huurt bij Dollar, Fox, Thrifty of Sixt. Daar is het echt de moeite waard om geen gebruik te maken van de diensten van de verhuurder rondom tol.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Mia91 »

roelb schreef: 2. Koop zelf een transponder. Zeker als je vaker naar Florida gaat. Voor $5 koop je zo'n eenmalige sticker (zou ik afraden) en voor $20 koop je een "echte" transponder met zuignapjes (mijn advies). Je maakt bij Sunpass een account aan, stort met je creditcard saldo en rijden maar. In dit geval krijg je ook korting op de toll charges, je betaalt dan een lager tarief dan dat je via de verhuurder zou betalen. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je te veel saldo stort, je kunt het met een klik weer terug laten storten op je creditcard. Als je een transponder koopt en activeert dan is die direct actief op de meeste wegen. Op cashless tolling wegen waar ook toll-by-plate mogelijk is kan het tot de volgende ochtend 06.00u duren voordat je transponder herkend wordt. Oftewel, koop hem op de dag van aankomst (elke Publix supermarkt bij de infobalie), activeer hem, en rij die dag voor de zekerheid niet over tolwegen. Of dat eenvoudig kan hangt van je reisschema af. En belangrijk: vergeet hem niet mee te nemen als je de auto inlevert!

Is dit met 1 klik terug laten storten alleen met een transponder of ook met de eenmalige sticker? We twijfelen nog omdat dit onze 1e keer florida word en we natuurlijk niet zeker weten of we vaker gaan?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Er is geen verschil. De sticker is ook gewoon een transponder. Alleen kan hij slechts een keer gebruikt worden, en zul je ook een fles oplosmiddel moeten kopen om dat ding weer van de ruit af te krijgen als je je auto inlevert.

Je maakt een account aan op sunpass.com. Daar koppel je je credit card aan, stort er vanaf die kaart geld op en je koppelt er de gekochte transponder aan door het transpondernummer in te voeren. Het is niet relevant of dat een sticker of zuignap-transponder is.

Als je weer thuis bent log je in op sunpass.com en vraag je daar om een refund van het saldo. Dat wordt dan na een paar dagen teruggestort op je creditcard.

Ik zou overigens toch gewoon een reguliere transponder kopen. Inderdaad $15 extra, maar ik zie wel een aantal redenen:

- die sticker kun je niet met goed fatsoen laten zitten bij het inleveren. Dus je hebt oplosmiddel e.d. nodig om hem er fatsoenlijk weer af te krijgen
- stel je hebt pech met je auto en krijgt een nieuwe huurauto. Dan is je sticker-transponder niet mee te nemen
- als je niet meer terug gaat naar FL kun je vast iemand anders blij maken met je transponder, bijvoorbeeld op Markplaats of op dit forum. Je kunt hem gewoon loskoppelen van jouw account, waarna iemand anders hem weer aan zijn of haar account kan koppelen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door ADE01 »

Weet niet waar je precies zit of wat je route is, maar vink "avoid tolls" aan op je navigatie en je zit ook goed.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Mia91 »

roelb schreef:Er is geen verschil. De sticker is ook gewoon een transponder. Alleen kan hij slechts een keer gebruikt worden, en zul je ook een fles oplosmiddel moeten kopen om dat ding weer van de ruit af te krijgen als je je auto inlevert.

Je maakt een account aan op sunpass.com. Daar koppel je je credit card aan, stort er vanaf die kaart geld op en je koppelt er de gekochte transponder aan door het transpondernummer in te voeren. Het is niet relevant of dat een sticker of zuignap-transponder is.

Als je weer thuis bent log je in op sunpass.com en vraag je daar om een refund van het saldo. Dat wordt dan na een paar dagen teruggestort op je creditcard.

Ik zou overigens toch gewoon een reguliere transponder kopen. Inderdaad $15 extra, maar ik zie wel een aantal redenen:

- die sticker kun je niet met goed fatsoen laten zitten bij het inleveren. Dus je hebt oplosmiddel e.d. nodig om hem er fatsoenlijk weer af te krijgen
- stel je hebt pech met je auto en krijgt een nieuwe huurauto. Dan is je sticker-transponder niet mee te nemen
- als je niet meer terug gaat naar FL kun je vast iemand anders blij maken met je transponder, bijvoorbeeld op Markplaats of op dit forum. Je kunt hem gewoon loskoppelen van jouw account, waarna iemand anders hem weer aan zijn of haar account kan koppelen.

Bedankt! Je hebt helemaal gelijk. We gaan voor de transponder. :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Een waarschuwing: plak hem in het zicht. Ik heb mijn transponder in december in een huurauto laten zitten omdat ik hem uit het zicht achter de binnenspiegel had geplakt. Ik dacht er pas aan toen we al in de terminal waren. Dus als iemand transponder #0243172501108 in een Hertz huurauto vindt, ik hou me aanbevolen :-)
Laatst gewijzigd door roelb op 17 apr 2018, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door ChristaDoel »

roelb schreef:Als je op MIA het car rental center uit rijdt houd je links aan. Rechterstrook gaat naar de expressway. Zit je daar toch per ongeluk dan nog geen ramp, links aan blijven houden en dan kom je alsnog goed uit (zonder tol).

Maar er vanuit gaande dat je uit de garage direct links houdt kom je bij een kruispunt. Bij dat kruispunt ga je links (NW 21st) en bij het volgende kruispunt ga je rechts (NW 37th). Daar rij je een paar blocks rechtdoor, en dan zie je links voor je een Publix (2km vanaf rental center). Na de winkel links, je rijdt er dan omheen, en direct na de bocht zie je links de ingang van de parkeergarage. Parkeren is gratis, winkel is dagelijks open tot 11 uur 's avonds. En ze hebben een grappige karretjes-roltrap :)

Bij deze publix kun je je transponder kopen en direct wat boodschapjes doen. Direct even activeren met het internet in de winkel en geld storten. Overigens kun je thuis al een account aanmaken, dan hoef je ter plekke alleen nog je transpondernummer te koppelen. Direct daarna kun je op zich veilig de wegen op rond MIA.

Maar dat hoeft helemaal niet. Je hoeft vanaf daar namelijk helemaal geen tolweg op naar Fort Lauderdale. Want als je die garage uit rijdt ga je links de straat op en aan het einde rechts. Je rijdt dan op Flagler st. Die rij je helemaal uit richting downtown Miami totdat je onder de snelweg (I95) doorkomt (ca 5km). Direct daarna ga je links. Je rijdt nu parallel aan de I95. Een paar blocks verder kun je links aanhouden om er op te gaan. De I95 volg je tot de afrit Fort Lauderdale en is tolvrij.

Mocht je misgrijpen bij deze publix, er zit er nog een richting Little Havana. En anders nog eentje net aan de andere kant van I95. Maar goed, ook in Fort Lauderdale zitten er meerdere.
Dank voor je uitgebreide reactie en routebeschrijving!

Google map stuurt ons automatisch over de I-95 express, vandaar dat ik er vanuit ging dat er geen alternatieve 'tol-loze' route was, maar ik zie nu idd dat dat wel zo is als je vermijd tolroutes aanklikt. Ik zag ook dat er zowel een walmart als een publix in Fort Lauderdale (bij ons hotel in de buurt) zit, ik neem aan dat de sunpass ook daar gewoon verkrijgbaar is toch?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Tuurlijk, al kan het natuurlijk wel zijn dat je misgrijpt omdat ze op zijn. Maar dan is er altijd wel een andere Publix die ze heeft. Alleen de Publix verkoopt die sunpasses.

Ik vind zelf de Publix die ik noemde wel fijn. Het is 5 minuten rijden vanaf het car rental center, ruime winkel, ruime openingstijden, parkeergarage met roltrap de winkel in en daarmee een prima plek voor de eerste boodschapjes als je op MIA aankomt.

dE "I95-express" die je noemt is een express lane op de I95. Dat is dus een aparte rijstrook (in dit geval meerdere) die parallel lopen aan de normale I95. Het idee is dat je in de spits tegen betaling wat beter kunt doorrijden, zoals je dat ook veel ziet in LA bijvoorbeeld. De I95 zelf is (in Florida althans) gewoon tolvrij.

Er zijn wel twee oost-west tolwegen die de I95 verbinden met het vliegveld. Dat is ten noorden van het vliegveld de "Airport expressway", ofwel FL state route 112, en ten zuiden van het vliegveld de "Dolphin expresway", en dat is FL state route 836. Beide wegen kun je gewoon vermijden, maar dan rij je dus wel binnendoor, met kruispunten en verkeerslichten - en ben je wat langer onderweg. Maar goed, het is maar een paar kilometer waarin je dus ook nog je tussenstop bij een supermarkt kunt maken.

Verder heb je in FL nog tol op de I75, de oost-west snelweg in de zuidpunt van Florida, ook wel "Alligator alley" genoemd. Alleen met Sunpass af te rekenen (niet cash). Daarnaast heb je de bekende "Florida turnpike". Dat is de weg die vanaf Miami schuin naar het noordwesten loopt, richting Orlando en daarna verder door richting Ocala. Ook daar kun je gewoon een tolvrije route rijden, maar dan rij je wel wat mijlen om en er is geen fatsoenlijke (tolvrije) snelweg tussen de I95 aan de kust en Orlando. Wel weer een tolweg. De turnpike kun je overigens ook gewoon met cash afrekenen.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Kigi »

Wauw, zoveel reacties. Dank je wel allemaal. Ik heb hier zeker bruikbare informatie tussen gevonden.

Ook fijn om te lezen dat wij niet de enige waren die ons deze vraag stelden :D

Een sticker gaat vermoedelijk niet tussen onze keuzes staan, om de reden die Roelb opnoemde: als je pech krijgt met de huurwagen ben je ook je sticker kwijt. We twijfelen nog om een transponder zelf te kopen, of de toll-by-plate te gebruiken via de verhuurder. De reden waarom we twijfelen is zoals Mia91 ook meldde: het wordt ook onze eerste x Florida en weten niet als we nog terug gaan. Als het ons zo goed bevalt als de Westkust, dan vermoedelijk wel :D maar dit weten we inderdaad nog niet. We kunnen de aangekochte transponder inderdaad nadien nog weggeven of verkopen. Goede tip!

Tolwegen vermijden is ook een optie. Al heb ik via Google Maps 1 route gevonden (naar Sanibel, Sanibel Causeway) waarbij ik geen alternatief aangeboden kreeg. Ik heb me er nog niet verder in verdiept maar misschien bestaat hier ook gewoon geen andere oplossing voor. Of kan hier net wel cash betaald worden?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Vito »

Roel, ieder zo zijn mening. Zo wegrijden met je huurauto is gewoon verreweg het makkelijkst. Niets kopen, niets registeren, niets bevestigen en dus ook niets vergeten :wink:
Makkelijker dan dat wordt het niet.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Klopt idd, een eigen device kun je vergeten :roll: . Maar zolang je niet bij Dollar, Fox, Thrifty of Sixt huurt is de dienst van de verhuurder gebruiken ook een prima optie die niet heel erg veel duurder is.

@Kigi: de tolbrug naar Sanibel island kun je ook gewoon cash afrekenen.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door ludwig »

Misschien een hele domme vraag. Hoe weet zo een systeem waar hij moet belasten: mijn zelf aangeschafte transponder of het toll by plate systeem van de verhuurder? Naar mijn weten werd mij de laatste keer niets gevraagd, maar werkte het tolsysteem via de verhuurder gewoon. (zelf geen transponder aangeschaft)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door sanook »

Laatste keer via AVIS kregen we een transponder die op het dashboard stond en die je uit kon zetten. De keer daarvoor via Alamo geen transponder gezien maar wel de uitdrukkelijke melding dat we Sunpass hadden bij het uitrijden van de garage.
Mocht je geen transponder zien dan zou ik het dus even navragen bij het uitrijden. Anders loop je het risico dat ie beide transponders belast.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

ludwig schreef:Misschien een hele domme vraag. Hoe weet zo een systeem waar hij moet belasten: mijn zelf aangeschafte transponder of het toll by plate systeem van de verhuurder? Naar mijn weten werd mij de laatste keer niets gevraagd, maar werkte het tolsysteem via de verhuurder gewoon. (zelf geen transponder aangeschaft)
Heel simpel: als er geen transponder wordt gelezen dan wordt het kenteken gebruikt. Maar zelfs dan betekent dat nog niet dat er een factuur naar de verhuurder gaat.

Als je zelf een transponder hebt kun je in je account ook het kenteken van de auto invoeren (en een einddatum voor dat kenteken). Als je nu met die auto een tolpoort passeert en je transponder niet wordt gelezen (om wat voor reden dan ook), dan wordt die tol toch (voor het sunpass tarief) van jouw account afgeschreven op basis van het kenteken. Daarom belangrijk om dat altijd even te doen na het ophalen van een huurauto.

Overigens zie je bij de normale tolpoorten direct of je transponder gezien is. Op het display links zie je dan in groen "Sunpass Thank you" verschijnen. Of iets met "Low credit" als het saldo op je account laag is. Bij de all-electronic tolling wegen (Turnpike zuid van Miami, dolphin expy, airport expy) zie je niets, daar hoef je ook niet door een "tolpoort" heen maar hangen de scanners op portalen boven de weg.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door SuzieQ »

Is zo'n, transponder dan ook "geldig" op tolwegen in andere staten? En waar kan ik vinden of ik al tol tegen kom op de route MCO-Davenport.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Hard Rock Cafe. »

roelb schreef:
Heel simpel: als er geen transponder wordt gelezen dan wordt het kenteken gebruikt. Maar zelfs dan betekent dat nog niet dat er een factuur naar de verhuurder gaat.
Waar gaat de factuur dan naar toe?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door roelb »

Misschien dat je eerst even de tweede alinea van mijn post moet lezen, daar staat het antwoord op je vraag.
Gast

Re: Tolheffing in Florida

Bericht door Gast »

SuzieQ schreef:Is zo'n, transponder dan ook "geldig" op tolwegen in andere staten? En waar kan ik vinden of ik al tol tegen kom op de route MCO-Davenport.
Sunpass is te gebruiken in Florida, North Carolina en Georgia. Staat ook gewoon op de site, dus dat had je al zelf kunnen vinden.
Je kunt op Google maps je route inplannen dan zie je of je tol wegen tegen komt. Afhankelijk welke route je neemt kun je wel of geen tolwegen rijden. Je kunt het ook instellen in Google maps of je wel/geen tolwegen wilt rijden.

Hier kun je ook zelf uitrekenen wat je kwijt bent: http://www.floridasturnpike.com/TollCalc/index.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer