Hawaii, hoe en waar?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Hawaii, hoe en waar?

Bericht door Souraia »

Volgend jaar willen wij heel graag proberen om naar Hawaii te gaan. Het staat al jaren op onze bucketlist.
Eerst willen we 3 à 2 1\2 week rondreizen en van daaruit naar Hawaii vliegen.
Wat is voor een beginner het leukste eiland? Ik dacht zelf aan Oahu, maar lees ook veel goede verhalen over Maui.
Wij houden van natuur, meer dan het strand. Maar we hebben natuurlijk al 3 weken natuur er op zitten, dus relaxen is ook belangrijk.

Wij zullen reizen met 2 volwassen, 1 tiener van 17 en 10 en een kind van 8 jaar.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Bravy »

Hoeveel dagen Hawaii had je in gedachten?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door jaap1 »

Ik zou al die 4 weken besteden op de eilanden. Wij zijn in 2016 zelfs 6 weken geweest en hebben er geen spijt van gehad. Als er weer zo'n leuke aanbieding komt als in 2016 (voor 500 euro vliegen naar Hawaii) gaan we weer, maar dan hopelijk voor bijna 3 maanden.
Leukste eiland...geen idee. Zijn allemaal leuk. Ik weet wel dat kippen eiland Kauai en schildpadden en de fluitende kikkers in de zon op Big Island zeker op lijstje staan van nog een keer zien en horen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Ik had zelf 6 dagen Hawai in gedachen. 3 weken Hawai lijkt mij best kostbaar en wij willen graag ook naar het vasteland zelf.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door lauravanderklugt »

Ik vind het ook heel lastig om hierin te adviseren. Wij gaan ook altijd alleen naar Hawaii en niet in combi, omdat we er niet genoeg van kunnen krijgen.
Oahu is wat toeristischer en stedelijker in Honolulu/Waikiki. Maui is meer natuur groen, watervallen, maar Kauai ook maar dan andere, rode rotsen, Na Pali. Beide eilanden bieden wandelmogelijkheden, alhoewel Kauai wat intensievere. Big Island is het meest divers, maar 6 dagen is dan erg kort omdat het best een groot eiland is. Daar kan je wel weer de lava/vulkanen zien en goed combineren met zonnige Kona kant om te relaxen.
Verdiep je nog wat meer in de eilanden om een goede keuze te kunnen maken en 6 dagen is best kort voor zo'n extra vliegreis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door vinceG »

Wij hebben 3 jaar geleden een combi reis gedaan. Eerst 3 dagen acclimatiseren in de omgeving van San Francisco, daarna doorgevlogen naar hawaii en in 2 weken 3 eilanden bezocht. Daarna nog een weekje een klein rondje gemaakt vanuit San Diego. Dit was echt ideaal!
Ik zou niet voor 6 dagen naar een eiland heen en weer vliegen. Denk ook aan het tijdsverschil! Je hebt 2 keer een jetlag als je er gevoelig voor bent.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Vince dat klinkt wel leuk wat jij hebt gedaan. Hoe heb je dat geregeld kwa tickets? en welke 2 eilanden heb je toen bezocht?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Vince ik heb je reisverslag gelezen, echt geweldig mooi. Nu twijfel ik nog meer.
Ik zat te denken om dan eerst Oahu te doen (ik denk dat dat het beste bij ons past gezien de kinderen) en dan via de westkust nog een rondje te maken van 2 weken. Dus 1 1/2 week Oahu en ruim 2 1/2 weken Westkust (ik moet nog bepalen welke route).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door harryh »

Smaken verschillen; voor ons is Kauai #1 en Big Island #2, daarna pas Oahu :wink: Onze kinderen vonden juist die het mooist wat betreft natuur, snorkelen etc
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Haha hoe meer ik lees hoe meer ik ga twijfelen. Hoe oud zijn je kinderen Harry? En welk eiland heeft het mooiste strand naar jouw mening?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door vinceG »

Ja ik denk ook dat je jezelf tekort doet als je alleen een paar dagen Oahu doet. Daarnaast vond ik oahu leuk, maar moest er vooral zijn omdat onze vluchten naar het vaste land hier vandaan ging, maar kan niet zeggen dat ik dit het mooiste eiland vind. waikiki is leuk, maar mij echt te druk en te toeristisch.
Maui kan ik niet beoordelen, dit staat nog op ons lijstje om te doen. Maar Kauai is echt heel mooi en big island was ook fantastisch.

Maar ik begrijp ook wel dat het lastig en prijzig is om met kinderen te islandhoppen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Precies Vince, ik zou ook graag alle eilanden willen doen, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan vast.
Ik wil daarom 1 eiland doen. Ik zelf dacht aan Oahu omdat die het dichts bij het vasteland ligt en het meest toeristisch wat waarschijnlijk ook de beste prijzen heeft kwa tickets. Maar als ik er 1 week voor uittrek, zou dat dan voldoende zijn? Of wellicht beginnen met Hawai om de tijdsverschil wat kleiner te houden als je weer terugvliegt naar Nederland.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door vinceG »

Jah Oahu heb je echt wel in 1 week gezien haha.
Ik zou het ergens in het midden plakken. wij hebben toen multicity (open jaw) tickets gekocht en die zie ik de laatste tijd best voordelig voorbij komen. En anders is Maui zeker ooke en goede keuze hoor.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door Souraia »

Wat bedoel je met in het midden? 1 week vasteland, 1 week hawai en weer 2 weken vasteland?
Hoe heb jij gezocht op tickets? want als ik zoek op multicity krijg ik enorme bedragen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii hoe en waar

Bericht door harryh »

Souraia schreef:Hoe oud zijn je kinderen Harry? En welk eiland heeft het mooiste strand naar jouw mening?
16 & 18, 2 meiden ;)
Kauai heeft de mooiste bounty stranden en snorkel plekken maar Big Island doet er niet veel voor onder. Bodyboarden doe je daar weer beter. Big Island is veel groter, voor stranden moet je aan de westkust zijn, Vulcanoes NP is top, goed plannen waar je wilt verblijven.
Op Kauai is alles op rij afstand en heeft de "Grand Canyon van de Pacific", Waimea, en Napali Coast.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii, hoe en waar?

Bericht door Souraia »

Klinkt goed allemaal, het blijft lastig om een keuze te maken, ze lijken mij allemaal mooi.
Ik ga mij nog verder inlezen en dan een keuze maken.
Is het niet zo dat Oahu het best en voordeligst aan te vliegen is?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii, hoe en waar?

Bericht door harryh »

Dat kan maar hoeft niet. Paar weken geleden kwam er weer een United flash sale voor Hawaii voorbij voor Oahu, Kauai, Big Island en Maui, prijzen waren vrijwel identiek. Maar soms is het inderdaad alleen HNL, was in ons geval ook zo. Wij zijn na aankomst de volgende morgen direct door naar Kauai gevlogen maar dat kostte ons een extra vlucht tussen de eilanden en een halve dag, aankomen op een ander eiland dan waar je vertrekt is uiteraard handiger als je de keus hebt.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hawaii, hoe en waar?

Bericht door Souraia »

Ik had gisteren een reisbureau gemaild met de vraag met welke prijs ik rekening moet houden voor de vliegtickets in het hoogseizoen. Zij geven aan dat ik rekening moet houden met een bedrag van 1000 tot 1250 pp. Nu had ik zelf zo rond de 1000 geschat. Is dit een reële schatting?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hawaii, hoe en waar?

Bericht door vinceG »

Geen idee, ik kijk nooit voor het hoogseizoen :lol:

Maar ik vind het bijzonder dat een reisbureau dit zegt, want voor iedere bestemming fluctueert de prijs. Ook voor Hawaii!
Ik zie via united/star alliance regelmatig aanbiedingen voorbij komen. Weet alleen niet of deze ook voor Hawaii zijn.
Gewoon goed zoeken en als je acceptabele tickets tegen komt, dan boeken!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hawaii, hoe en waar?

Bericht door harryh »

Wij betaalden in september 2016 ruim 500,- voor tickets midden juli 2017 met Lufthansa/United via LAX.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer