Carlsbad Caverns grotten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Carlsbad Caverns grotten

Bericht door arnovdb »

Hoeveel tijd moet ik gemiddeld rekenen voor de "self guided tour" in de grotten?

Wij zijn er eind juli/begin augustus. Heeft iemand ervaring met hoe lang het Bat Flight Programma ongeveer duurt? Ik schat in dat het rond 20.30 begint als ik zo de tijden van zonsondergang bekijk.

Voor overnachtingsplek heb ik Artesia gepland omdat ik verder weinig betaalbaars in Carlsbad kon vinden. Alleen nog 5 kwartier rijden van het visitor center. We gaan ook naar Austin en gaan daar ook de vleermuizen bekijken op de brug dus wellicht skippen in Carlsbad.

Dank jullie wel
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Carlsbad Caverns grotten

Bericht door hemmie »

Wij waren hartje zomer 2012 bij Carlsbad caverns. Als ik het me goed herinner waren we toen begin van de middag daar (uur of 2), en zijn (vanwege jonge baby) met de lift naar beneden en weer naar boven gegaan, en dus een rondje door de big room gedaan. Wij hadden daarna nog een paar uur voor de bat flight, hebben op ons gemak daar wat gegeten en toen naar de bats. Toen wij er waren waren er blijkbaar extreem weinig vleermuizen (waren er nog best wat, hoor) en volgens mij was het met een half uurtje wel klaar. Daarna kost het nog wel wat tijd om daar in de drukte weg te komen en in het donker de berg af te rijden (overal overstekende dieren!)

Wij zijn vorig jaar in het voorjaar teruggeweest, toen geen vleermuizen, maar toen was het echt topdrukte bij de grotten. Lange rijen voor de lift, omlaag wilden we toch al lopen, maar we zijn ook omhoog gelopen, want wachttijd voor de lift was zeker een uur). Omlaag en omhoog lopen kost je ongeveer 45min enkele reis (wij waren met goed lopende kleuter, maar als je heel fit bent kan het allicht sneller), en dan een uur ofzo voor de big room. Als het in de zomer nog steeds niet zo druk is zou je tijd kunnen winnen met de lift, geen idee of Carlsbad caverns in de afgelopen 6 jaar net als zoveel parken ook veel drukker is geworden.

De vleermuizen in Austin zijn zeker de moeite waard, maar ik vond het wel anders. Bij carlsbad Caverns komen ze allemaal vanuit die ene grot, bij Austin veel meer verspreid over de brug, en je hebt er in Carlsbad ook mooi zicht op vanaf de zitplaatsen. Daarnaast was de uitleg van de rangers ook een fijne toevoeging.
Terug in Texas!
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Carlsbad Caverns grotten

Bericht door Chi Sin X »

Wij zijn naar beneden gewandeld en via de lift terug naar boven gegaan. Ik heb ff naar de tijdsstippen van mijn foto's gekeken om te kijken hoe lang we er over gedaan hebben, en dat blijkt ongeveer 2u15 minuten te zijn. Bij de laatste foto stonden we nog beneden in de grot en moesten we nog de lift naar boven nemen. Ik kan me geen wachtrij herinneren, maar wij waren er in 's ochtends september.

We vonden die vleermuizen in Carlsbad heel indrukwekkend, helaas mag je daar wel geen foto's van maken. Ik denk ook niet dat het veel zegt op foto. Daarna was er nog zo'n "night sky" programma in het park. Dat was echt helemaal super. We zijn wel maar een uurtje kunnen blijven want het begon echt veel te laat te worden voor onze zoon. Maar het was ongelofelijk hoeveel sterren je daar kon zien en je kan ook meekijken met de telescopen die het NP ter beschikking stelt.
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Carlsbad Caverns grotten

Bericht door arnovdb »

Dank jullie wel. Overigens zijn de liften tot nader order buiten bedrijf volgens de NPS website en is het sowieso lopen.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Carlsbad Caverns grotten

Bericht door dirkmuis »

Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Voor het lopen naar beneden en met de lift naar boven, ervan uitgaande dat je de volledige route loopt, moet je inderdaad zo'n 2,5 uur rekenen. Wij liepen met een baby van 1 jaar in de draagzak en dat was prima te doen.

Let wel dat het daar beneden een stuk kouder is. Zelf loop je dus zal je het niet zo snel koud krijgen, maar je kindje wellicht wel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer