Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Hallo allemaal,

Ik ben Sietske en deze zomer gaan wij met zijn 8en (ons gezin van 5 en 3 aanhang) 26 dagen toeren door West-Amerika. Het is voor ons allemaal de eerste keer dat we naar Amerika gaan en we hebben er ontzettend veel zin in. Ik heb al heel veel gelezen op dit forum, maar heb toch nog een paar vraagjes.
Het tweede gedeelte van de reis wordt het stuk Las Vegas - Yosemite - San Francisco en van daaruit door naar Los Angeles. Nu dacht ik mijn planning aardig rond te hebben, totdat ik zag (of dat lijkt het tenminste) dat je Sequoia niet in komt vanaf de highway 395 en er een heel stuk voor moet "omrijden".

Dit is de route die ik bedacht had, maar ik hoor heel graag jullie mening en tips daarover, of hoe het makkelijker/handiger anders kan, want ik twijfel nu wel heel erg:
Dag 1 (2 augustus): vertrek Las Vegas naar Death Valley
Dag 2: Death Valley - Sequoia/Kings Canyon
Dag 3: Sequoia - Yosemite
Dag 4 en 5: Hiken in Yosemite
Dag 6: Yosemite naar San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Los Angeles
Dag 9 en 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles - Las Vegas (vanuit LV vliegen we 's avonds naar Amsterdam terug)

Ook willen we best graag over de Tioga Pass rijden, maar we weten niet of dat te doen is.
Verder overwegen we ook een dag minder in Los Angeles te blijven, omdat ik toch wel veel lees dat je de meeste bezienswaardigheden in anderhalve dag gezien kunt hebben (we gaan niet naar pretparken). Die extra dag er misschien bij aanplakken in San Francisco, of is het de moeite waard om tussen SF en LA een nacht te overnachten? De walvissentoer lijkt ons ook helemaal te gek, maar zijn er walvissen te spotten in de eerste twee weken van augustus?
Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast hartelijk dank daarvoor!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Ron Notenboom »

Om goed advies te kunnen krijgen is het wel handig als je de hele route die jullie op het oog hebben hier plaatst.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Als de rest vast ligt is de enige logische wijziging om Sequoia te vervangen door Mammoth Lakes of Lee Vining. Je rijdt dan over de Tioga Pass naar Yosemite. Op weg van Yosemite naar SF kun je in de Mariposa Grove sequoia's bekijken. Tijd voor Sequoia NP heb je niet. Waar overnacht je in Yosemite?
Als je een dag minder LA zou doen zou ik die dag gebruiken voor een tussenstop tussen SF en LA. Of wil je daar de snelweg nemen?
Heb je je route al uitgezet op Googlemaps?

Kijk voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite eens in ons 2015- en 2017-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Markstaal »

1 overnachting tussen SF en LA is wel echt het minimum. De reistijd is meer dan 6 uren als je de interstate pakt. Via Highway 1 is het 10 uren zonder pauze.

Ik zou Sequoia laten liggen en inderdaad vanuit Vegas richting Yosemite gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan natuurlijk prima in 1 dag via de interstate. Maar leuk is anders.
LA overslaan en van SF naar Sequoia rijden en dan naar LV is ook nog een optie.
Maar waar vind je nog accommodatie met zo'n groot gezellschap?

Marianne
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Dank je wel voor jullie reacties!
We verblijven 31 juli en 1 augustus in Las Vegas (dit staat vast). Van daaruit willen we naar de westkust rijden waarbij we in principe Death Valley (en misschien Tioga Pass), Yosemite (2 dagen hiken) en Sequoia wilden zien. Maar als de laatste te ver omrijden is dan kunnen we Sequoia np overslaan en ze zien in Mariposa Grove? We overnachten in Mariposa wanneer we hiken in Yosemite. Daarna willen we naar SF en van daar uit afdalen naar LA en dit zeker een gedeelte (of helemaal) via de Highway 1. Hoe zou onze planning er dan uit kunnen zien?
Marianne, ik denk dat ik jullie verslagen al gelezen heb, maar ik ga ze zeker weer een keertje doornemen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Marcopstal »

De aangewezen reisroute is eigenlijk Las Vegas - Death Valley - Mammoth lakes - Yosemite - Sequoia - SF - kust - LA.

Als je dit op een "redelijk" tempo wil doen dan heb je daarvoor 12 dagen nodig. Wil je dit "rustig aan doen" dan heb je er een dag of 15 voor nodig.

Jullie voorzien voor dit deel 8 dagen !!!!!

Sequoia kan je dus inderdaad niet in via de 395 (dat heeft ook nooit gekunnen). De rit erheen vanuit DV kost je 6 uur en uiteindelijk heb je er dan amper tijd. Het lijkt me dus ook aangewezen dit te laten vangen en te vervangen door Mammoth Lakes zodat je via de Tioga Pass naar Yosemite rijdt.

In Yosemite hebben jullie voldoende tijd, maar Mariposa ligt natuurlijk wel een dik uur buiten het park, dat wil zeggen dat je iedere keer een 3 uur heen en terug dient te rijden en weer moet aanschuiven om het park in te gaan. De Mariposa Grove ligt overigens niet in de buurt van het stadje Mariposa.

Voor SF hebben jullie niet echt veel tijd.

Het deel SF - LA op één dag via de highway 1 (die ook nog steeds is afgesloten waardoor je moet rondrijden) is niet haalbaar. Het echte minimum is twee volle dagen, maar eigenlijk heb je hier minstens 3 dagen voor nodig. In jullie situatie is er dus echt wel een probleem. Je zou inderdaad de kustweg een deel kunnen doen en via Sequoia naar Vegas kunnen terugrijden en LA laten vallen, wil je toch naar LA dan is met dit aantal dagen de insterstate de enige optie en kan je van de kust eigenlijk niets zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

We hebben bijna 11 dagen om de route te doen, we rijden 2 augustus weg uit LV en op 12 augustus 's avonds hebben we de vlucht terug naar Amsterdam vanuit LV. We overnachten inderdaad op een uur rijden van Yosemite, maar met 8 personen was het in de buurt van het park aardig prijzig en we vinden het niet erg om die tijd in de auto te zitten en we staan vroeg op om de dag goed te benutten.
Om toch een gedeelte van highway 1 te rijden, wat is dan een mooie route en een leuke plek voor een overnachting?
In SF willen we 1.5 dag doorbrengen. Een halve dag Alcatraz en de andere dag voor de highlights van de stad en de sfeer proeven. Misschien een fietstocht maken?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Marcopstal »

12 dagen tot LA, niet met LA erbij en dan nog naar Vegas.

Met 1 overnachting op de kustroute is Cambria/San Simeon meest aangewezen. Niet zo speciaal leuk, maar praktisch gelegen. Van daaruit kan je doorsteken naar Sequoia of doorrijden naar LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden vorig jaar één stop, in Cambria. We hebben niet heel veel gedaan langs de kust omdat we dat al eens eerder hadden gedaan, maar misschien heb je toch iets aan ons verslag.
We hebben erg lekker gegeten in Cambria.

Marianne
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Hallo allemaal,

Gisteren de planning hier thuis in de groep besproken en de meesten willen toch wel graag 1 dag LA bezoeken, dus hebben we deze planning nu in gedachte:
Dag 1 : Las Vegas - Death Valley . Vanwege de kosten van een overnachting in DV, willen we doorrijden naar Lone Pine (of nog wat verder) en daar overnachten. Is dit te doen in één dag? In DV willen we graag een korte wandeling maken, maar misschien is dat ivm de hitte niet te doen (begin aug), anders de highlights per auto?
Dag 2 : Lone Pine via de Tioga Pass naar Mariposa Grove? We slaan Sequoia over en willen de bomen gaan bekijken in Mariposa Grove (tip van Marianne) We hebben eventueel nog een nacht tussen DV en Mariposa (plaats), waar we 2 nachten verblijven om te hiken in Yosemite). Of is het verstandiger ergens anders te overnachten in Yosemite en dan naar Mariposa Grove te gaan vanuit Mariposa? Of op onze laatste dag Yosemite onderweg naar SF Mariposa Grove?
Dag 3,4 en 5 Yosemite
Dag 6 : Yosemite- SF
Dag 7 : SF
DAg 8 : SF - nog nader te bepalen aan de kustweg (Cambria)
Dag 9 : Nog te bepalen - LA
Dag 10 : LA
Dag 11 : LA - LV

Bij voorbaat dank jullie wel.
Een fijne 2e paasdag!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Marcopstal »

Daar gaan we weer: "de hitte van Death Valley". Dit vind ik toch wel de grootste dooddoener die steeds terugkeert. Natuurlijk is het er warm, maar dat is het op andere plekken ook en voor hetzelfde geld is het even warm in Vegas als in Death Valley. Voor de rest is er weinig schaduw en vind je er geen water. Dat zijn uiteraard zaken waar je rekening mee moet houden.

Als je Death Valley bezoekt dan verplaats je je uiteraard per wagen. De bezienswaardigheden liggen immers ook wel een flink eindje uit elkaar. Maar vanuit de wagen ga je amper iets zien, je zal er toch uit moeten op alle plekken. En daarnaast, wat is er nu mooier dan bvb een eind de zoutvlakte oplopen ? Je zal dus niet één korte wandeling maken, maar je zal er verschillende moeten maken.

Lone Pine - Mariposa via Tioga Pass op één dag geeft je weinig tijd. Onderweg naar de Tioga Pass zijn er ook nog wel enkele zaken zoals Bodie en Mono Lake bvb.

Voor de rest ligt Mariposa een dik uur van de vallei af en helemaal niet in de buurt van de Mariposa Grove. Enkele rit kost je dat ook een flink uur. De dichtst bij Mariosa Grove gelegen plaatsen zijn Wawona, Fish Camp en Oakhurst. De Mariposa Grove ligt uiteraard ook niet in de richting van SF als je vanuit Mariposa vertrekt. Je kan het eventueel combineren met Glacier Point wat ook langs de 41 ligt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je op dag 2 al naar de Mariposa Grove rijden? Dat is wel een erg lange rit.
Het is jammer dat je in Mariposa overnacht; ligt dat vast of kan dat nog aangepast worden? Op zich zou de Mariposa Grove goed te doen zijn als je naar SF rijdt, maar als je vanuit Mariposa komt is dat wel een lange rit.
Ik zou het zo doen:

Dag 1 Las Vegas - Lone Pine
Dag 2 Lone Pine - Lee Vining of Yosemite Village
Dag 3 Lee Vining/Yosemite Village - Mariposa
Dag 4 Mariposa
Dag 5 Mariposa
Dag 6 Mariposa - Mariposa Grove - SF

Zie voor de mogelijkheden in het park http://www.travelyosemite.com.
Je kunt voldoende van DV zien als je in Lone Pine overnacht. Zie daarvoor ons 2015- en 2017-verslag. Wandelen is niet echt een optie daar, hooguit naar een viewpoint of een stukje bij Badwater.
De stop na Lone Pine is afhankelijk van wat je wilt doen. Je kunt nog heel veel zien aan de oostkant van Yosemite (zie ook daarvoor onze laatste verslagen). Een bezoek aan Bodie is ook een aanrader. Overnachten in Lee VIning of Bridgeport is dan een mogelijkheid. Je hebt dan ook meer tijd voor de Tioga Pass. Als je die vanuit Lone Pine rijdt blijft daar minder tijd voor over. Ik zou dan zeker niet verder rijden dan de vallei. Of probeer White Wolf.

Klopt het aantal dagen wel? Je zegt 2 nachten Mariposa, maar als je op dag 6 naar SF rijdt heb je er 3?

Marianne
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Goedemiddag!

Dat van de hitte in DV was eigenlijk min of meer een vraag van ons. Wij kunnen op zich goed tegen de hitte als je je daar op kleedt en genoeg water meeneemt iig. Omdat je het veel leest, twijfelden we daar aan. Maar nu niet meer, zeker gaan we er enkele korte wandelingen maken, het lijkt ons prachtig daar en we hebben er erg veel zin in!
Dag 2 doen we nu dus anders en overnachten in Lee vining of Bridgeport oid. Dat ga ik nu uitzoeken. Via travelyosemite zijn alleen de tenten nog beschikbaar en daar slapen we liever niet. Daarom hebben we ook voor de nachten erna wat geboekt in Mariposa. Of de hotels in de buurt van yosemite waren vol of veel te duur voor 8 personen. Het is niet anders, dan staan we eerder op, dat hebben we er wel voor over :)
En het klopt Marianne, we slapen 3 nachten in Mariposa (die kunnen nog geannuleerd/aangepast worden trouwens).
Dank je wel voor jullie tips en info.
Sietske
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door PSVwally »

Wij kunnen op zich goed tegen de hitte als je je daar op kleedt en genoeg water meeneemt iig. Omdat je het veel leest, twijfelden we daar aan. Maar nu niet meer, zeker gaan we er enkele korte wandelingen maken, het lijkt ons prachtig daar en we hebben er erg veel zin in!
Idd petje op en koop voor je naar death valley gaat bv een 24 pack water. Ik heb eigenlijk altijd zo'n pakket achter in de auto liggen op vakantie en daar doe ik bijna de hele vakantie mee. Elke keer als je gaat 'wandelen' (het is meer even uitstappen en hooguit een paar 100m stappen en weer de auto in) een vol flesje meenemen.
Zoals MarcOpstal al aangaf. Het kan ook zo zijn dat het op andere plekken zeker zo warm is als in death valley. Alleen heb je niet overal het gevoel of er constant een föhn op je gericht staat.

Ik heb geen problemen met dat uur naar Mariposa. Ik vind de prijzen in Yosemite buitenproportioneel hoog. Overigens geldt dat nu ook voor de oasis inn, de oude furnace creek ranch in death valley. Bij de Grand Canyon kan je dan relatief goedkoop overnachten bij de Bright Angel lodge of Maswik lodge. Dan vind ik die paar 10-tjes meer niet opwegen tegen een uur of meer extra rijden. De dag dat je dan naar Yosemite gaat heb je inderdaad niet veel tijd als je ook nog dat uur moet rijden, maar dan de volgende ochtend maar vroeger die kant op. Sowieso niet te laat vertrekken want Yosemite is heel druk en de parkeerplekken zijn snel vol. Als je geen files hebt is het echt een uur en geen 1.5u zoals hierboven gesteld wordt overigens, dan is 3u op en neer wat overdreven (naar de valley althans)

Dag 1 naar Lone Pine is prima te doen. Je doet dan wel death valley in de echte hitte van de dag, maar persoonlijk vond ik dat geen probleem. Je kan 's avonds eventueel nog de Alabama hills in Lone Pine of de mount whitney portal aandoen. Al is die laatste plek alleen echt leuk als je ook de tijd hebt om een stuk omhoog te wandelen en dat zal qua tijd lastig worden.
Dag 2 op tijd vertrekken (evt nog de Alabama hills bij zonsopkomst) en dan is het opzich best te doen om Mono Lake, Bodie en de tioga pass te doen met diverse stops. Je hoeft immers niet vroeg ergens te zijn, omdat je de dagen erna nog tijd genoeg voor Yosemite zelf hebt en evt. een stuk tioga pass op en neer kunt rijden.
Voor LA heb je wel erg weinig tijd. Verkijk je niet op alleen hollywood/walk of fame en Beverly hills, want dan zal LA tegenvallen. Probeer rond zonsondergang op 1 vd dagen een plekje bij Griffith Observatory te vinden zou ik zeggen.
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Bedankt voor de reakties! Ik neem de tips en adviezen mee. Zo leuk, het plannen van deze reis. We zijn nog nooit in de States geweest en kijken er ontzettend naar uit.
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Hallo allemaal,
Nu een groot gedeelte van onze reis al zo goed als vast ligt heb ik nog een vraagje over het gedeelte Yellowstone-Las Vegas. Voor dit stuk van de reis hebben we 9 dagen ingepland met het vertrek vanuit Yellowstone. Op ons verlanglijstje hiervoor staan Grand Teton, Arches, Bryce, Zion, Page and GC. Is dit haalbaar en zo ja, wat is de mooiste en handigste route? Alvast hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat gaat je niet echt lukken allemaal. Zonder Arches (bij Moab zijn nog meer parken in de omgeving, daar wordt meestal 3 nachten aangeraden) zou je zoiets kunnen doen:

dag 1 Yellowstone - Grand Teton
dag 2 Grand Teton - Capitol Reef (lange dag)
dag 3 Capitol Reef - Bryce
dag 4 Bryce - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon - Las Vegas

Of een extra nacht Grand Teton. Of nog een nacht Monument Valley tussen Page en de GC.

Je bent erg laat met het uitstippelen van de reis, zeker met een zo grote groep zal het erg lastig zijn om nog betaalbare accommodatie te vinden.
Kijk voor de GC eens naar iets in het park op http://www.grandcanyonlodges.com. De Maswik Lodge South is heel betaalbaar. En wellicht een grote cabin bij de Bright Angel Lodge (misschien is het handig om eens te bellen). Voor Page kun je de Red Rock Motel proberen; die hebben huisjes voor 4 personen.
Hoeveel nachten heb je voor Yellowstone? Heb je daar wel voldoende tijd?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 apr 2018, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
SietskeM
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door SietskeM »

Hartelijk dank voor je reactie!
Om even met je laatste vraag te beginnen, we zijn 4 nachten in Yellowstone, en 3 volle dagen om er te hiken ed. We vertrekken vanuit Salt Lake City na het ontbijt en rijden richting Yellowstone. We hopen er in de middag te zijn om naar het visitors centre te rijden voor wat goede informatie en het aanschaffen van pas(sen). Daarna zijn we er nog 3 volle dagen. De overnachtingen daar zijn gelukkig al wel geboekt. Omdat de kinderen wel graag naar Arches willen hebben we de route wat aangepast en slaan we Grand Teton over. De reis zou er dan als volgt uit kunnen zien:
1. Yellowstone - Arches (een hele lange autorit, Google geeft ongeveer 8 uur reistijd aan)
2. Arches
3. Arches - Bryce (4 uur rijden) En dan de rest zoals Marianne aangeeft
4. Bryce - Zion
5. Zion
6. Zion - Page
7. Page
8. Page - GC
9. GC - LV

Is dit te doen?
En zeker zijn we laat met boeken,Marianne, maar op dit stuk willen we eigenlijk niet vast zitten aan hotels. Willen we meer van een bepaald NP zien (en dus een ander overslaan) dan zou dat niet kunnen omdat we ergens een boeking hebben. We begrijpen dat de hotels rond/in de parken waarschijnlijk vol zitten en met 8 personen zeker ook aardig prijzig zijn , dus we zijn van plan om wat verder van de parken af te gaan zitten. Volgens onze amerikaanse buurman zijn er genoeg betaalbare redelijke motels/hotels langs de wegen ook in de zomer (en we hopen maar dat hij gelijk heeft?).
Hartelijke groet, Sietske
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis SietskeM: Las Vegas-Yosemite-SF-LA rondreis.

Bericht door Marcopstal »

Tja, 8 uur denderen over een interstate om dan enkel en alleen tijd te hebben voor Arches ? Lijkt me een beetje zonde. Dan zou ik toch al de volle dag Page schrappen.

Wat die betaalbare motel langs de wegen betreft, op sommige wegen zal dit dik tegenvallen......
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer