Paspoorten vernieuwen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fredje
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 nov 2010, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Tampa Florida
Contacteer:

Paspoorten vernieuwen

Bericht door Fredje »

Hallo allemaal,

Ik ben lang niet op het forum geweest! Pfff

Alles geweldig hier in Tampa (zie ons blog)!

We wonen nu bijna 4 jaar hier en paspoort vernieuwen komt in zicht.
Mijn vraag is; moeten onze NL paspoorten voor verloopdatum vernieuwd zijn (we hebben geen plannen om binnenkort naar NL te gaan) of is er een grace period voor vernieuwen, bijv tot een jaar na verloopdatum?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door sanook »

Even los van of het kan/mag: Zou je niet altijd een geldig reisdocument willen hebben voor het geval zich een noodsituatie voordoet (een ernstig ziek of overleden familielid bijvoorbeeld) waardoor je per direct naar Nederland (of ergens anders) moet reizen ?
Vin.cent

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Vin.cent »

Heb je meerdere nationaliteiten? Anders ben je nog steeds verplicht om een geldig legitimatie te hebben. En een greencard(ga ik dan even vanuit) is dat niet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door hemmie »

Als je niet reist maakt het wat NL niet uit, maar volgens mij moet je altijd een geldig paspoort hebben naast je greencard. Ik moest de mijne toevallig deze week noghebben bij de bank om een bepaald soort rekening te kunnen openen.
En inderdaad, ik zou voor noodgevallen altijd een geldig paspoort willen hebben.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Dakloze »

Fredje schreef: We wonen nu bijna 4 jaar hier en paspoort vernieuwen komt in zicht.
Mijn vraag is; moeten onze NL paspoorten voor verloopdatum vernieuwd zijn (we hebben geen plannen om binnenkort naar NL te gaan) of is er een grace period voor vernieuwen, bijv tot een jaar na verloopdatum?
Ik heb mijn paspoort verlengd na de verloopdatum, da's geen probleem. Wat je wel moet beseffen is dat je er niet meer mee kan reizen als ie verlopen is.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Rudolfje »

Het is voor jullie relatief eenvoudig om te verlengen omdat het consulaat generaal zich in Miami bevindt
Gebruikersavatar
Fredje
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 nov 2010, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Tampa Florida
Contacteer:

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Fredje »

sanook schreef:Even los van of het kan/mag: Zou je niet altijd een geldig reisdocument willen hebben voor het geval zich een noodsituatie voordoet (een ernstig ziek of overleden familielid bijvoorbeeld) waardoor je per direct naar Nederland (of ergens anders) moet reizen ?
Daar heb je helemaal gelijk in!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Vito »

Volledig :offtopic: , maar wat een leuke blog hebben jullie :thumbup:
Op welk visum zijn jullie de US binnen gekomen?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Inges »

Mijn vriendin die in Oregon woont (green card) is deze 2 weken in Miami op vakantie. Zij laat daar haar nederlandse paspoort verlengen (https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... l-in-miami). Daar hoef je dus niet voor naar Nederland. Ik zou hem wel verlengen voor de datum dat hij verlopen is (je mag anders idd niet reizen) Nieuwe paspoorten zijn tegenwoordig 10 jaar geldig. Dus voorlopig zijn jullie er even vanaf ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Fredje
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 nov 2010, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Tampa Florida
Contacteer:

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Fredje »

Vito schreef:Volledig :offtopic: , maar wat een leuke blog hebben jullie :thumbup:
Op welk visum zijn jullie de US binnen gekomen?
Hoi Vito, dank je! :-D

ik ben gesponsord door het ziekenhuis waar ik werk en heb zo voor mij + gezin Green Cards verkregen
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door SemJes »

Hier ook een trouwe volger van jullie blog. Zo leer ik altijd weer wat over de verschillende soorten vissen die we in de Gulf hebben :D
Doet het NLse consulaat nog aan die "travel" dagen? Zo hebben wij de vorige keer in een hotel in Brandon een van onze paspoorten kunnen vernieuwen. Zo gemakkelijk!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door goldenhills »

Met meer dan 1 nationaliteit moet je zeker op tijd je paspoort verlengen:
Automatisch verlies Nederlandse nationaliteit
In sommige situaties kunt u de Nederlandse nationaliteit automatisch verliezen. Bijvoorbeeld als u vrijwillig een tweede of andere nationaliteit aanneemt. Of als u 10 jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (Nederland, Curacao, Aruba en Sint Maarten) of de Europese Unie (EU) woont met een dubbele nationaliteit en u uw Nederlandse paspoort niet op tijd verlengt.
Bron
Gebruikersavatar
Fredje
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 nov 2010, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Tampa Florida
Contacteer:

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Fredje »

SemJes schreef:Hier ook een trouwe volger van jullie blog. Zo leer ik altijd weer wat over de verschillende soorten vissen die we in de Gulf hebben :D
Doet het NLse consulaat nog aan die "travel" dagen? Zo hebben wij de vorige keer in een hotel in Brandon een van onze paspoorten kunnen vernieuwen. Zo gemakkelijk!
Wat leuk dat je ook ons blog volgt! Dank daarvoor

Over die travel dagen kan ik zo 1 2 3 niets vinden, Brandon of Miami is nogal een verschil!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fredje
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 nov 2010, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Tampa Florida
Contacteer:

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Fredje »

Iedereen bedankt voor de reacties. We zullen zeker op tijd vernieuwen. Kan je trouwens bij het consulaat op de paspoorten wachten of moet je nog een keer langs om ze op te halen?

Ik las ook over ID kaarten, is wat goedkoper m.n voor de kinderen. Is dat een geldig reisdocument om NL binnen te komen?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door Dutchess »

Nee, ze hebben echt paspoorten nodig. De Nederlandse ID-kaart is als reisdocument alleen geldig binnen de EU-landen, de EER , Monaco, San Marino, Turkije en Zwitserland. Met een paspoort kan je wereldwijd reizen en dat hebben ze dus nodig voor de VS.

Bij het consulaat kan je niet op de paspoorten wachten (het duurt een week of 3 voor ze klaar zijn), maar als je ze niet wil ophalen kan je ze laten opsturen (je moet zelf de pre-paid labels meenemen bij de aanvraag).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Paspoorten vernieuwen

Bericht door hemmie »

Ophalen hoef je ook niet perse zelf te doen (tenminste, dat was in het verleden zo), dus als 1 persoon de tijd heeft om ze voor het hele gezin op te halen kan dat ook een optie zijn.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer