Tickets geboekt maar niets ontvangen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb niet zelf geboekt. Mijn zus heeft geboekt. Ze zit op dit moment in het buitenland en heeft zeer slechte wifi.
Ik zal het haar eens vragen, ze belt mij vanavond.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door theovg »

Een paar maanden geleden hebben wij met tickets boeken bij de SAS via Ideal hetzelfde gehad .
Na de betaling met Ideal werden we niet terug gestuurd naar de website voor het res.nummer , geld was wel gelijk afgeschreven.
Ook moeilijk contact kunnen krijgen maar via email werd gezegd dat ze niks konden vinden van een boeking, maar dat het geld automatisch na 5 dagen wordt terug geboekt, en dat is ook gebeurd.
Dus misschien gaat het zo ook.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Ik hoop dat dit ook zo gebeurt.
Mijn andere zus heeft gegoogeld op het rekeningnummer en kwam dit tegen:
Er is aangifte gedaan bij de politie tegen NL39RABO0301242844.
Bij ons bekend sinds 06-05-2017 20:06.

Degene die eerder bij supersaver hebben geboekt, welke rekeningnummer is bij jullie bekend?

Edit: Ik krijg net dit mailtje van Supersaver
Dear Sir/Madam,
Thank you for your email.
As per your query we were able to find one booking in pending status.
We request you to please wait for next 2-4 hours.
Feel free to contact us for any further assistance.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ik zou ook de facebook pagina gebruiken om een bericht te sturen.

etraveli ab

Supersaver / Supersavertravel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Souraia schreef:Ik hoop dat dit ook zo gebeurt.
Mijn andere zus heeft gegoogeld op het rekeningnummer en kwam dit tegen:
Er is aangifte gedaan bij de politie tegen NL39RABO0301242844.
Bij ons bekend sinds 06-05-2017 20:06.
Dit is het bankrekeningnummer van Ingenico, dat is hier de PSP (payment service provider), voorheen Ogone. Suf dat dat registratiesysteem van de politie dit soort rekeningnummers niet gewoon whitelist, want zo komt elke PSP wel een keer op die lijst terecht als er iets niet goed loopt met een transactie die zij afgehandeld hebben voor een van haar klanten. En daarmee wordt dat registratiesysteem ook meteen een stuk nuttelozer, het was voornamelijk bedoeld voor Marktplaats transacties e.d.
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door jaap1 »

Wij hebben op 10 maart 2018 een reis naar Toronto geboekt. Zelfde rekening nummer als jij opgeeft en ook via ideal betaald. Wij hebben wel tickets gekregen.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door ludwig »

Supersaver kan bij Ingenico ( de PSP) de status van een betaling vast voor je nakijken. Ik kan dit voor mijn werk ook doen ( in mijn geval Adyen, ook een PSP).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Je ziet bij veel implementaties van online payments dat de programmeur er vanuit gaat dat er een callback request volgt na het voltooien van de transactie. Dus, dat de browser van de klant netjes terug gaat naar de website van de webwinkel/leverancier en daar een specifieke pagina opvraagt.

Maar dat hoeft niet altijd te gebeuren. De klant kan na het voltooien van de transactie per ongeluk zijn of haar browser afsluiten of een knopje op de bookmarks bar indrukken oid en daardoor elders naartoe gaan. Of er kan iets mis gaan in het request. Daarom is het zaak om als ontvanger ook proactief de status van uitstaande betalingen te pollen. Dat wordt nogal eens vergeten. In feite is dat gewoon een (forse) implementatiefout. Ik vermoed dat ook hier zoiets aan de hand is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door hemmie »

Ah, toch alsnog weer een pending boeking gevonden. Wilde al zeggen, dit klopt niet. In je eerste post geef je aan dat callcenter eeb pending boeking heeft, en later kunnen ze geen boeking meer vinden?
Maar hoop dat het nu goed komt!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Dit is wat mijn zus kreeg na de boeking:


https://www.mupload.nl/img/zyup25ainiakc.39.48.jpg

Ik krijg helaas geen foto. Maar het is een afbeelding met transactie voltooid. Gewoon als je via Ideaal betaald.

Maar is het normaal dat een boeking bijna een week op pending staat? Supersaver is niet heel erg happig om mee te werken, het enige wat ze ons vertellen is wacht nog 1 dag.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door michelly »

Souraia schreef:Ik heb ze gemaild met alle gegevens en heb de afschrijving bijgevoegd.
Op de afschrijving staat: Naam: Ingenico Ordernr: KNUCSD Sabre JUU FUF Bank S Super Travel BV.
KNUCSD is volgens mij wel het boekingsnummer.
Ik heb mijn bevestigingsmailtje van iDeal nog en daar staat een soortgelijke omschrijving. Het gedeelte waar KNUCSD staat, staat bij ons het boekingsnummer. Later kreeg ik nog een mailtje met daarin de Boekingsreferentie waarmee je bij de airline in kunt loggen. Dat is dus een ander nummer.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Op de site van de vliegtuig maatschappij kan ik ze helaas niet vinden. Mijn neef heeft daar ook heen gebeld maar hun namen komen niet voor in hun boekingssysteem.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door sanook »

Hebben jullie al contact gezocht met Ingenico om daar de betaling te laten controleren ? Lijkt erop dat er daar iets niet goed gegaan is.

https://ingenico.nl/support
mtl schreef:Ik vrees dat hier sprake is van oplichting. En je ziet ook het nadeel als je bij een vage website boekt. Zie dan maar eens je gelijk te krijgen. En je geld!
Knappe opmerking, ben benieuwd waar je dit op baseert...
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Mirav5410 »

iDeal Logo
Geachte klant,
Op uw verzoek ontvangt u onderstaande bevestiging van uw iDEAL betaling.
U heeft betaald van rekening eindigend op *400.
Begunstigde Ingenico inzake SUPERSAVER TRAVEL B.V.
Omschrijving Order KL7ZOC Sabre OIFZKO BANK
Bedrag /////////
IBAN begunstigde NL39 RABO 0301 2428 44
Kenmerk begunstigde 3780507205
Kenmerk bank 0020001732994410
Datum 08 november 2017 16:41
U kunt deze betaling ook raadplegen in Rabo Internetbankieren en in Rabo Mobielbankieren.
Met vriendelijke groet,
Rabobank
Heeft u een vraag?
Bij vragen over de levering kunt u contact opnemen met de begunstigde.
Voor overige vragen kunt u kijken bij klantenservice op http://www.rabobank.nl.
Dit is wat ik terug kreeg bij Supersaver. En meteen hierop een email met mijn boekingsnummer en boekingsreferentie. Dus eigenlijk gelijk na mijn betaling bij ideal. Het kan dus wel goed gaan. Ook toen er door de vliegmaatschappij een ander vluchttijd kwam, kreeg ik dit meteen door van Supersaver.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Dat het boekingsnummer niet bekend is bij de airline is logisch, het lijkt er op dit dit een intern boekingsnummer van supersaver.nl/etraveli is.

Het probleem dat je nu hebt is dat je boeking ergens "in limbo" hangt. Vermoedelijk is de betaling niet verwerkt in de systemen van supersaver/etraveli, om wat voor reden dan ook. Maar die betaling is wel gedaan. En contact is blijkbaar lastig en de service slecht.

Er kunnen nu meerdere zaken gebeuren:

1. je krijgt het geld terug, al dan niet automatisch en je boekt (elders) zelf opnieuw
2. ze verwerken de betaling alsnog en de boeking blijft staan.
3. er gebeurt niets, dwz: de betaling komt niet terug en de boeking wordt ook niet gehonoreerd.

Het probleem is dat je bij optie (1) en (3) dus nog iets anders moet regelen maar dat de prijzen en beschikbaarheid van tickets zeer tijdsgevoelig zijn. Het kan dus zomaar zijn dat de prijs (veel) hoger zal liggen en langer wachten vergroot dat risico. Er is dus een zekere mate van urgentie.

Maar je pas iets anders gaan regelen als je zekerheid hebt. Immers, het kan zomaar optie (2) worden. De algemene voorwaarden van deze club zeggen niets over de tijd die zij hebben om de boeking te bevestigen. Terwijl ze andersom alle vrijheid nemen met zinnen zoals: "supersaver behoudt zich het recht voor om de reservering te annuleren in geval van technische problemen en fouten buiten onze controle. De reiziger zal in dat geval per e-mail op de hoogte worden gebracht."

Zodra je zekerheid hebt of het optie (1) of (2) wordt kun je in ieder geval verder. Bij optie (1) is er dan mogelijk wel schade ontstaan, en de vraag is in hoeverre supersaver.nl daarvoor verantwoordelijk gehouden kan worden. Maar zolang je nog geen duidelijkheid hebt zit je dus in scenario (3). Je zou duidelijkheid kunnen afdwingen door in ieder geval de aankoop schriftelijk (en aangetekend) te ontbinden. Je valt dan terug naar optie (1). De eigenaar van de domeinnaam "supersaver.nl" is:

Etraveli AB
BOX 1340, Uppsala, 751 43 Sweden

het adres van die Nederlandse BV is:

Supersaver Travel BV
Keizersgracht 241
1016 EA AMSTERDAM

Maar die mededeling van ontbinding moet dan wel in orde zijn, er moet een goede wettelijke basis zijn. Je moet er zelf van overtuigd zijn dat die ontbinding stand houdt voor de rechter. Want als je elders tickets boekt, supersaver/Etraveli later besluit om je boeking toch nog gestand te doen en je uiteindelijk bakzeil haalt bij een gerechtelijke procedure dan zit je met twee sets tickets plus de juridische kosten.

Aangezien je hier niet kunt terugvallen op een creditcard verstrekker als bemiddelaar ben ik bang dat de opties dus zijn:

1. blijven bellen om zo snel en goedkoop mogelijk duidelijkheid te krijgen
2. als dat niet werkt, aanschrijven om te ontbinden
3. daarna eventueel naar de rechter om je geld terug te krijgen als ze dat zelf niet terugstorten.

Maar de vraag is wel wie je bij (2) moet aanschrijven en bij (3) moet dagvaarden. Met wie is er een overeenkomst tot stand gekomen? Etraveli AB, of Supersaver travel BV? Die eerste is eigenaar van de domeinnaam supersaver.nl, die tweede is de partij die vermeld is met KvK nummer op de website. Maar in de algemene voorwaarden op de website verklaren ze zweeds recht van kracht en staat niet genoemd welke rechtspersoon de aanbieder is. De Nederlandse BV is trouwens gevestigd op een adres in Amsterdam waar virtual office diensten worden aangeboden, het is dus een zogenaamde postbus-firma. Ga er maar vanuit dat er alleen maar mensen zijn in Zweden.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door michelly »

Ik kreeg inderdaad ook hetzelfde mailtje. Ik heb nog eens goed gekeken en in de omschrijving staat ook de boekingsreferentie waar ik mee in kan loggen bij de airline. Dat zou in jullie geval dus JUU FUF moeten zijn (bij mij stond het overigens wel aan elkaar geschreven dus zonder spatie). Misschien dat eens proberen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door sanook »

RoelBé ga je nu een mug doodschieten met een olifant ?

Kom zeg, er is waarschijnlijk ergens iets fout gegaan met de betaling (want status is pending), dat geld komt hoogstwaarschijnlijk een dezer dagen gewoon weer terug. Kan de 'gedupeerde' een nieuwe boeking doen, wel of niet bij Supersaver.
Laatst gewijzigd door sanook op 09 apr 2018, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door roelb »

Nee, hoezo.

Het lijkt me toch vrij duidelijk.

(1) bellen om het alsnog te regelen of geld terug te krijgen.

als dat niets oplevert

(2) schriftelijk ontbinden (onderbouwd) en verzoeken tot terugbetaling

en als dat geld dan nog steeds niet terugkomt

(3) naar de rechter om het terug te krijgen

Veel meer opties zijn er niet. Los daarvan geldt nog dat er wellicht schade is ontstaan als de boeking niet wordt gehonoreerd, dat zou je mee kunnen nemen in (2) en (3) maar ik acht de kans op succes daarvoor wel klein.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Souraia »

Michelly ik heb die code even geprobeerd maar helaas.
Mijn neefje heeft net weer gebeld met Supersaver. Nu hebben ze hem gezegd wat hij wil, of de tickets of het geld terug, maar dat zou 8 tot 10 werkdagen duren. Hij heeft toen gezegd, dat hij de tickets wil, maar wel binnen 1 uur anders het geld terug.

Vreemd allemaal, de ene keer zeggen ze het is pending, en nu hij de manager heeft gesproken krijgt hij weer een heel ander verhaal.

Roel dit zijn inderdaad opties om te bekijken, we wachten nu af of er inderdaad tickets gaan komen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@roelb. Dat adres in Amsterdam is een postbus adres met heeeeeel veel " onderhuurders".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer