Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mr. Patrick 2019: Moab, Rocky Mountains, Yellowstone
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Mr. Patrick 2019: Moab, Rocky Mountains, Yellowstone
Dank je Marianne!
Mesa Verde is ingepland zoals het is om er voor te zorgen dat de dagen erna ook nog wat tijd overblijft. We realiseren ons dat overnachten in het park een stuk beter zou zijn. Afhankelijk van hoe e.e.a exact gaat vallen kan een nacht extra tot de mogelijkheden behoren en dan willen we die tijd in het laatste stuk (vanaf Mesa Verde tot Rocky Mountain NP) inpassen. Dan ontstaat vanzelf ook meer tijd voor dat park.
De planning is Yellowstone heb ik nu laten afhangen van de volgorde waarin we het minst hoeven te rijden om zaken te zien t.o.v. hoe we aankomen en vertrekken in de route. We zijn van plan straks al overnachtingen te boeken nog voordat er vluchten zijn, zodat we wat vast hebben liggen. Door met de dagen Denver en Oklahoma (vriend) te schuiven van begin naar eind en v.v. proberen we daar dan de beste vluchten bij te zoeken. Ik zou het liever anders doen, maar volgens mij is er weinig andere mogelijk als we graag in Yellowstone willen overnachten...
Mesa Verde is ingepland zoals het is om er voor te zorgen dat de dagen erna ook nog wat tijd overblijft. We realiseren ons dat overnachten in het park een stuk beter zou zijn. Afhankelijk van hoe e.e.a exact gaat vallen kan een nacht extra tot de mogelijkheden behoren en dan willen we die tijd in het laatste stuk (vanaf Mesa Verde tot Rocky Mountain NP) inpassen. Dan ontstaat vanzelf ook meer tijd voor dat park.
De planning is Yellowstone heb ik nu laten afhangen van de volgorde waarin we het minst hoeven te rijden om zaken te zien t.o.v. hoe we aankomen en vertrekken in de route. We zijn van plan straks al overnachtingen te boeken nog voordat er vluchten zijn, zodat we wat vast hebben liggen. Door met de dagen Denver en Oklahoma (vriend) te schuiven van begin naar eind en v.v. proberen we daar dan de beste vluchten bij te zoeken. Ik zou het liever anders doen, maar volgens mij is er weinig andere mogelijk als we graag in Yellowstone willen overnachten...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Daar ben ik nog eens. We hebben nog eens naar de planning gekeken en hebben vastgesteld dat we nog wat extra tijd nodig hebben.
We hebben een paar wijzigingen aangebracht.
Ten eerste een dag extra vriendenbezoek en daarna nog twee aanpassingen:
Op dag 3 rijden we niet meer door tot Hot Springs, omdat we in Denver de auto moeten ophalen en onderweg nog boodschappen willen doen. Bij de vorige rondreis waren we toen 3 uur in een Walmart onderweg, dus willen we wel wat tijd hiervoor inruimen.
Dag 17-20 zijn uitgebreid, dat waren 3 dagen en zijn er nu 4. Daardoor is er wat meer ruimte voor Mesa Verde, Million Dollar HW, en Grand Lake.
De planning is dus nu dit:
1. [Vriend bezoeken]
2. [Vriend bezoeken]
3. Oklahoma City - Torrington (2:48u) [+Vlucht OKC-DEN, auto ophalen, boodschappen]
4. Torrington - Hill City/Custer (4:15u) [Wind Cave NP/Mt. Rushmore/Crazy Horse]
5. [Custer SP]
6. Hill City/Custer - Spearfish (3:16u) [Badlands NP]
7. Spearfish - Greybull (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
8. Greybull - Cody (0:55u) [Buffalo Bill Museum + Rodeo]
9. Cody - Yellowstone|Roosevelt (4:10u) [Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
10. Yellowstone|Roosevelt - Yellowstone|Canyon Village (0:00u) [Lamar Valley (vroeg opstaan voor wolven), Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
11. Yellowstone|Canyon Village - Yellowstone|Old Faithful (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
12. [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
13. Yellowstone|Old Faithful - Jackson (2:11u) [Moose Falls, Grand Teton NP]
14. Jackson - Moab (8:55u) [Rijdag]
15. [Arches NP]
16. [Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse SP]
17. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Mesa Verde NP]
18. Mesa Verde - Montrose (3:32u) [Million Dollar Highway]
19. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison]
20. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass]
21. Grand Lake - Estes Park (1:40u) [RMNP Trail Ridge Road]
22. Estes Park - Denver (1:29u) [RMNP Bear Lake]
23. [Denver]
We willen nog één dag toevoegen en die moet dag 14 opknippen. Dat is nu een heel lange reisdag van Jackson naar Moab. We twijfelen wat we moeten doen. Moeten we nog een ochtend Grand Teton doen en dan gaan rijden en gewoon ergens halverwege stoppen? Of 's ochtends gaan rijden en een tussenstop maken bij Flaming Gorge of Dinosaur en daar nog wat bezichtigen? Of misschien stoppen in Salt Lake City? Uiteindelijk hebben we al deze plaatsen ooit geschrapt wegens niet interessant genoeg, maar nu er toch wat ruimte komt is het verleidelijk ze er weer in te duwen... Maar misschien is wat meer tijd in Grand Teton wel nog het meest belonende...?
Ik hoor graag jullie advies!
We hebben een paar wijzigingen aangebracht.
Ten eerste een dag extra vriendenbezoek en daarna nog twee aanpassingen:
Op dag 3 rijden we niet meer door tot Hot Springs, omdat we in Denver de auto moeten ophalen en onderweg nog boodschappen willen doen. Bij de vorige rondreis waren we toen 3 uur in een Walmart onderweg, dus willen we wel wat tijd hiervoor inruimen.
Dag 17-20 zijn uitgebreid, dat waren 3 dagen en zijn er nu 4. Daardoor is er wat meer ruimte voor Mesa Verde, Million Dollar HW, en Grand Lake.
De planning is dus nu dit:
1. [Vriend bezoeken]
2. [Vriend bezoeken]
3. Oklahoma City - Torrington (2:48u) [+Vlucht OKC-DEN, auto ophalen, boodschappen]
4. Torrington - Hill City/Custer (4:15u) [Wind Cave NP/Mt. Rushmore/Crazy Horse]
5. [Custer SP]
6. Hill City/Custer - Spearfish (3:16u) [Badlands NP]
7. Spearfish - Greybull (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
8. Greybull - Cody (0:55u) [Buffalo Bill Museum + Rodeo]
9. Cody - Yellowstone|Roosevelt (4:10u) [Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
10. Yellowstone|Roosevelt - Yellowstone|Canyon Village (0:00u) [Lamar Valley (vroeg opstaan voor wolven), Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
11. Yellowstone|Canyon Village - Yellowstone|Old Faithful (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
12. [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
13. Yellowstone|Old Faithful - Jackson (2:11u) [Moose Falls, Grand Teton NP]
14. Jackson - Moab (8:55u) [Rijdag]
15. [Arches NP]
16. [Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse SP]
17. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Mesa Verde NP]
18. Mesa Verde - Montrose (3:32u) [Million Dollar Highway]
19. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison]
20. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass]
21. Grand Lake - Estes Park (1:40u) [RMNP Trail Ridge Road]
22. Estes Park - Denver (1:29u) [RMNP Bear Lake]
23. [Denver]
We willen nog één dag toevoegen en die moet dag 14 opknippen. Dat is nu een heel lange reisdag van Jackson naar Moab. We twijfelen wat we moeten doen. Moeten we nog een ochtend Grand Teton doen en dan gaan rijden en gewoon ergens halverwege stoppen? Of 's ochtends gaan rijden en een tussenstop maken bij Flaming Gorge of Dinosaur en daar nog wat bezichtigen? Of misschien stoppen in Salt Lake City? Uiteindelijk hebben we al deze plaatsen ooit geschrapt wegens niet interessant genoeg, maar nu er toch wat ruimte komt is het verleidelijk ze er weer in te duwen... Maar misschien is wat meer tijd in Grand Teton wel nog het meest belonende...?
Ik hoor graag jullie advies!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Tsja, hangt een beetje van jezelf af. In principe is de route Jackson - Moab wel te doen. Maar ik kan me voorstellen dat je het opsplitst. Persoonlijk zou ik dan op dag 14 nog lekker tot aan de middag in Grand Teton blijven en vervolgens naar Salt Lake City rijden. Daar kun je de stad best nog even kort verkennen. Dag erna via de UT128 naar Moab rijden. Mooie route ook.
Have fun!
Have fun!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien op dag 7 een uurtje langer doorrijden tot Cody? Weliswaar een lange dag, maar je bespaart een keertje extra in- en uitchecken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ben het zowel met Daniel als Old Faihtful eens.
Ik zou op dag direct naar Grand Teton rijden zonder nog iets te doen in Yellowstone zodat je meer tijd hebt voor GT. Op de route kom je ook de Lewis Falls tegen. Mooi plekje om daar even te stoppen. Wij hebben daarna bij Jenny Lake de boottocht gemaakt naar de overkant waar je mooie wandelroutes hebt. We moesten daar wel een paar rondjes rijden op de parkeerplaats voor een plekje maar de aanhouder wint.
Mocht je in Salt Lake City nog wat willen winkelen dat is het winkelcentrum City Creek Centre een aanrader. Het ligt tegenover het Temple Complex. Ook dat laatste vonden we interessant om te zien.
Greybull is niet echt een leuke plek om te overnachten. Dan liever een uurtje doorrijden naar Cody.
Ik zou op dag direct naar Grand Teton rijden zonder nog iets te doen in Yellowstone zodat je meer tijd hebt voor GT. Op de route kom je ook de Lewis Falls tegen. Mooi plekje om daar even te stoppen. Wij hebben daarna bij Jenny Lake de boottocht gemaakt naar de overkant waar je mooie wandelroutes hebt. We moesten daar wel een paar rondjes rijden op de parkeerplaats voor een plekje maar de aanhouder wint.
Mocht je in Salt Lake City nog wat willen winkelen dat is het winkelcentrum City Creek Centre een aanrader. Het ligt tegenover het Temple Complex. Ook dat laatste vonden we interessant om te zien.
Greybull is niet echt een leuke plek om te overnachten. Dan liever een uurtje doorrijden naar Cody.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Dank jullie wel voor de reacties.
Toen ik gisteren thuis aangaf dat hier Salt Lake City werd aanbevolen ging de Mrs. opeens steigeren. Dat vond ze maar saai. Misschien dat ik het winkelcentrum eens ga aanraden
Greybull was enerzijds ingezet om de rijdag met een uurtje te verkorten en daarnaast ook om budgettaire redenen ingepland. De hotels in Greybull kosten maar de helft van die in Cody. Mocht zich een mooie kans in Cody zelf voordoen, dan nemen we die natuurlijk. Maar deze nacht kon volgens ons weinig kwaad om wat eerder te stoppen en het laatste uurtje de dag erna te rijden.
Toen ik gisteren thuis aangaf dat hier Salt Lake City werd aanbevolen ging de Mrs. opeens steigeren. Dat vond ze maar saai. Misschien dat ik het winkelcentrum eens ga aanraden
Greybull was enerzijds ingezet om de rijdag met een uurtje te verkorten en daarnaast ook om budgettaire redenen ingepland. De hotels in Greybull kosten maar de helft van die in Cody. Mocht zich een mooie kans in Cody zelf voordoen, dan nemen we die natuurlijk. Maar deze nacht kon volgens ons weinig kwaad om wat eerder te stoppen en het laatste uurtje de dag erna te rijden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hebben in Cody een cabin in Buffalo Bill Village gehuurd. Was redelijk betaalbaar.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Daar ben ik weer!
Ons schema krijgt waarschijnlijk nog een extra dag omdat we ons niet hadden gerealiseerd dat 1 juni rond hemelvaart valt, en we daardoor een dag eerder kunnen vertrekken zonder dat het een verlofdag kost.
Hierdoor ziet ons schema er nu zo uit:
1. Overnachtingsplaats/ eindpunt - Oklahoma City (0:00u) [Aanreis]
2. [Vriend bezoeken]
3. [Vriend bezoeken]
4. Oklahoma City - Denver (0:00u) [Vlucht OKC-DEN, auto ophalen, boodschappen]
5. Denver - Torrington (2:48u) [Denver]
6. Torrington - Hill City/Custer (4:15u) [Wind Cave NP/Mt. Rushmore]
7. Hill City/Custer - Hill City/Custer of verplaatsen richting Badlands (Wall) (1:26u) [Custer SP]
8. Hill City/Custer of verplaatsen richting Badlands (Wall) - Spearfish (of Deadwood) (3:16u) [Minuteman Missiles + Badlands NP]
9. Spearfish (of Deadwood) - Cody (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
10. [Buffalo Bill Museum + Rodeo]
11. Cody - YNP|Tower Junction (geboekt) (4:10u) [Beartooth Highway, Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
12. YNP|Tower Junction (geboekt) - YNP|Canyon Village (geboekt) (0:00u) [Lamar Valley (vroeg opstaan voor wolven), Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
13. YNP|Canyon Village (geboekt) - YNP|Old Faithful (geboekt) (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
14. YNP|Old Faithful (geboekt) - YNP|Grant Village (geboekt) (0:00u) [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
15. YNP|Grant Village (geboekt) - Jackson (1:50u) [Grand Teton NP]
16. Jackson - Salt Lake City (4:54u) [Grand Teton NP]
17. Salt Lake City - Moab (4:46u) [Salt Lake City]
18. [Arches NP]
19. [Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse SP]
20. Moab - Mesa Verde (geboekt) (2:43u) [Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde (geboekt) - Montrose (3:32u) [Million Dollar Highway]
22. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison]
23. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass]
24. Grand Lake - Estes Park (1:40u) [RMNP Trail Ridge Road]
25. Estes Park - Denver (1:29u) [RMNP Bear Lake]
26. [Denver]
27. Denver - Terugreis NL (0:00u) []
Hierover twee vragen:
1) We komen volgens planning op zaterdagmiddag in Salt Lake City en willen de stad (lees: Temple Square) op zondagochtend bezichtigen. Heeft dat zin? Dan zijn natuurlijk de missen e.d. en zijn winkels dicht? Iemand ervaring met SLC op zondagochtend?
2) Hoe zouden jullie, zonder de geboekte nachten om te boeken (daar heb ik voor Yellowstone echt geen zin in, voor Mesa Verde is het te overwegen) nog Garden of the Gods en the Air Force Academy Chapel in dit schema plakken? De tijd zou ik van Denver weghalen, 1 dag is daar volgens mij voldoende.
Ons schema krijgt waarschijnlijk nog een extra dag omdat we ons niet hadden gerealiseerd dat 1 juni rond hemelvaart valt, en we daardoor een dag eerder kunnen vertrekken zonder dat het een verlofdag kost.
Hierdoor ziet ons schema er nu zo uit:
1. Overnachtingsplaats/ eindpunt - Oklahoma City (0:00u) [Aanreis]
2. [Vriend bezoeken]
3. [Vriend bezoeken]
4. Oklahoma City - Denver (0:00u) [Vlucht OKC-DEN, auto ophalen, boodschappen]
5. Denver - Torrington (2:48u) [Denver]
6. Torrington - Hill City/Custer (4:15u) [Wind Cave NP/Mt. Rushmore]
7. Hill City/Custer - Hill City/Custer of verplaatsen richting Badlands (Wall) (1:26u) [Custer SP]
8. Hill City/Custer of verplaatsen richting Badlands (Wall) - Spearfish (of Deadwood) (3:16u) [Minuteman Missiles + Badlands NP]
9. Spearfish (of Deadwood) - Cody (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
11. Cody - YNP|Tower Junction (geboekt) (4:10u) [Beartooth Highway, Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
12. YNP|Tower Junction (geboekt) - YNP|Canyon Village (geboekt) (0:00u) [Lamar Valley (vroeg opstaan voor wolven), Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
13. YNP|Canyon Village (geboekt) - YNP|Old Faithful (geboekt) (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
14. YNP|Old Faithful (geboekt) - YNP|Grant Village (geboekt) (0:00u) [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
15. YNP|Grant Village (geboekt) - Jackson (1:50u) [Grand Teton NP]
18. [Arches NP]
19. [Canyonlands NP Island in the Sky + Dead Horse SP]
20. Moab - Mesa Verde (geboekt) (2:43u) [Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde (geboekt) - Montrose (3:32u) [Million Dollar Highway]
22. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison]
23. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass]
26. [Denver]
27. Denver - Terugreis NL (0:00u) []
Hierover twee vragen:
1) We komen volgens planning op zaterdagmiddag in Salt Lake City en willen de stad (lees: Temple Square) op zondagochtend bezichtigen. Heeft dat zin? Dan zijn natuurlijk de missen e.d. en zijn winkels dicht? Iemand ervaring met SLC op zondagochtend?
2) Hoe zouden jullie, zonder de geboekte nachten om te boeken (daar heb ik voor Yellowstone echt geen zin in, voor Mesa Verde is het te overwegen) nog Garden of the Gods en the Air Force Academy Chapel in dit schema plakken? De tijd zou ik van Denver weghalen, 1 dag is daar volgens mij voldoende.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Met Garden of the Gods en de Chapel mis je niets als je het overslaat. Ik zou daarvoor niet zover omrijden. Leuk als je tijd over hebt, maar niet meer dan dat.
Ik heb SLC bezocht zonder bv de tempels in te gaan, dat was op zich ook prima te doen. Natuurlijk is het leuker als het wel kan, maar ja. Ik zou lekker vroeg naar Moab rijden en dan onderweg misschien nog wat zaken bezoeken, zoals de UT128.
Ik heb SLC bezocht zonder bv de tempels in te gaan, dat was op zich ook prima te doen. Natuurlijk is het leuker als het wel kan, maar ja. Ik zou lekker vroeg naar Moab rijden en dan onderweg misschien nog wat zaken bezoeken, zoals de UT128.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Dank je Daniel!
Ik loop nu tegen een ander issue aan met Mesa Verde NP. Blijkbaar kun je de kaartjes voor de dagtours alleen maar ter plekke zelf kopen. Ik ben dan ook bang dat ze snel uitverkocht raken. We komen die ochtend meteen vanuit Moab en overnachten 's avonds in Mesa Verde zelf voor we doorreizen. Ik kan wel een avondtour voor Cliff Palace vooraf boeken (duurder).
Vraag: Kan ik het er op gokken dat als ik rond 10-11 uur bij het Visitor Center ben, ik nog een gewone tour kan meepikken? Iemand ervaring?
Ik loop nu tegen een ander issue aan met Mesa Verde NP. Blijkbaar kun je de kaartjes voor de dagtours alleen maar ter plekke zelf kopen. Ik ben dan ook bang dat ze snel uitverkocht raken. We komen die ochtend meteen vanuit Moab en overnachten 's avonds in Mesa Verde zelf voor we doorreizen. Ik kan wel een avondtour voor Cliff Palace vooraf boeken (duurder).
Vraag: Kan ik het er op gokken dat als ik rond 10-11 uur bij het Visitor Center ben, ik nog een gewone tour kan meepikken? Iemand ervaring?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je toch in Mesa Verde slaapt kun je toch ook op dag 21 vroeg opstaan en een tour mee pikken 's morgens vroeg?Mr. Patrick schreef: Vraag: Kan ik het er op gokken dat als ik rond 10-11 uur bij het Visitor Center ben, ik nog een gewone tour kan meepikken? Iemand ervaring?
Goed. Ik heb zin om je planning te saboteren
Ik vond namelijk je oorspronkelijke plan met Twin Falls/Shoshone en Craters of the Moon leuker. Nu vlieg je op Denver en ga je een aantal dagen kilometers maken in een relatief saai gebied. Je kunt rustig verder leven als je de Badlands en Mt. Rushmore niet gezien hebt. Spoiler: Het is minder indrukwekkend dan je denkt. Waarom vlieg je vanuit Oklahoma anders niet naar een vliegveld nabij Yellowstone? Dat is namelijk toch het hoofddoel van het begin van je reis en dan heb je meer ruimte om ergens anders dagen toe te voegen. Je zit wel met een one-way huurauto, maar dit is een kwestie van prijzen vergelijken. Ik heb ooit een huurauto in Bozeman opgepikt en dan zit je 1,5 uur later in Yellowstone.
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor wat betreft Cody. Wij hebben 2 weken terug de rodeo bezocht. Vonden het leuk on een keer gezien te hebben, maar ook niet heel bijzonder. En bedenk wel dat het voor een groot deel gaat om dierenmishandeling. Als je wilt overnachten in Cody kan ik je een cabin in Buffalo Bill Village aanbevelen. En ook het ontbijt bij Granny's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij reden ook vanuit Moab naar Mesa Verde. Meteen na aankomst naar de tours geïnformeerd. Het lukte toen om dezelfde dag een tour te doen. We hebben toen ook voor de volgende ochtend een tour geboekt. Zie ons 2008-verslag voor onze ervaringen.
Marianne
Marianne
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben tickets voor een rondleiding in Mesa Verde gekocht in Main Avenue in Durango.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, dat kan ook.Toen wij er waren kon het alleen maar in het park. Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/meve/planyourvisit/ ... MP_2362265
@Ron: alweer terug? Komt er een terugkoppeling of verslag?
Marianne
@Ron: alweer terug? Komt er een terugkoppeling of verslag?
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Helemaal mee eens. Maar dat geldt voor alle excursies en zelfs alle vakanties.tomhster schreef:Je kunt rustig verder leven als je de Badlands en Mt. Rushmore niet gezien hebt.
Voor ons is Mt. Rushmore wel een dusdanig icoon van Amerika dat we nu we er 'in de buurt kunnen komen' het wel aan willen doen. Want anders komt het er niet meer van...
Overigens zijn er vanuit OKC geen directe vluchten naar noch Bozeman, noch Rapid City, noch Jackson noch enig ander klein vliegveld.
Allen bedankt voor jullie tips en bijdragen. Op basis daarvan ga ik het begin van de route iets indikken (ik denk ten koste van Wind Cave NP), waardoor na de binnenlandse vlucht wat meer tijd ontstaat voor Denver. Vervolgens kan ik vanaf Moab iets meer tijd nemen voor alles ten koste van de dag Denver op het eind. Dat geeft dan meer ruimte voor Mesa Verde en nog een tour de ochtend na de overnachting.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sinds gisteren terug van weer een mooie reis. Zodra ik de jetlag heb verwerkt zal ik een reactie geven in mijn eigen topic.@Ron: alweer terug? Komt er een terugkoppeling of verslag?
In elk geval alle forumleden bedankt voor hun hulp en tips bij het voorbereiden van onze reis.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Zijn we weer. N.a.v. jullie reacties denk ik dat de tijd van Moab en Mesa Verde wel goed te doen valt nu, al is het voor mijn gevoel nog steeds haasten tussen Jackson en Moab.
Ik heb wat extra Denver ingepland in het begin (1,5 dag nu), waarin we alles wat we per se willen zien wel kunnen doen:
LoDo en Union Station, CO State Capitol en er nog wat ruimte is voor onverwacht leuke dingen. Als de rit naar de Black Hills meevalt gaan we nog naar Wind Cave, anders slaan we die over (blijft een grot natuurlijk).
In totaal ziet de trip er nu als volgt uit:
1. NL - Oklahoma City [Aanreis]
2. [Vriend bezoeken]
3. [Vriend bezoeken]
4. Oklahoma City - Denver [ochtend vliegen, middag Denver]
5. [Denver]
6. Denver - Hill City/Custer (5:11u) [Mt. Rushmore + evt. Wind Cave ]
7. Hill City/Custer - Hill City/Custer of (Wall) [Custer SP]
8. Hill City/Custer of (Wall) - Spearfish/Deadwood (3:16u) [Minuteman Missiles + Badlands NP]
9. Spearfish/Deadwood - Cody (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
11. Cody - YNP|Tower Junction (4:10u) [Beartooth Highway, Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
12. YNP|Tower Junction - YNP|Canyon Village (0:00u) [Lamar Valley, Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
13. YNP|Canyon Village - YNP|Old Faithful (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
14. YNP|Old Faithful - YNP|Grant Village (0:00u) [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
15. YNP|Grant Village - Jackson (1:50u) [Grand Teton NP]
18. [Arches NP]
19. [Canyonlands NP + Dead Horse SP]
20. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde - Montrose (3:12u) [Mesa Verde + Million Dollar Highway]
22. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison] omrijden via Aspen?? (+1,5 uur pure reistijd)
23. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass] En dan 's avonds nog wat ondernemen in RMNP?
26. [Denver??] Hoewel die dag voor het pretpark en shoppen best nog ingezet kan worden, zou ik het ook niet erg vinden die elders in de reis in te bouwen voor extra tijd of iets wat nog niet in de planning zit. Maar waar/wat?
27. Denver - Terugreis NL
Wat denken jullie van de vetgedrukte vragen? Ãlvast bedankt voor alle adviezen die er gaan komen!
Ik heb wat extra Denver ingepland in het begin (1,5 dag nu), waarin we alles wat we per se willen zien wel kunnen doen:
LoDo en Union Station, CO State Capitol en er nog wat ruimte is voor onverwacht leuke dingen. Als de rit naar de Black Hills meevalt gaan we nog naar Wind Cave, anders slaan we die over (blijft een grot natuurlijk).
In totaal ziet de trip er nu als volgt uit:
1. NL - Oklahoma City [Aanreis]
2. [Vriend bezoeken]
3. [Vriend bezoeken]
4. Oklahoma City - Denver [ochtend vliegen, middag Denver]
5. [Denver]
6. Denver - Hill City/Custer (5:11u) [Mt. Rushmore + evt. Wind Cave ]
7. Hill City/Custer - Hill City/Custer of (Wall) [Custer SP]
8. Hill City/Custer of (Wall) - Spearfish/Deadwood (3:16u) [Minuteman Missiles + Badlands NP]
9. Spearfish/Deadwood - Cody (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]
11. Cody - YNP|Tower Junction (4:10u) [Beartooth Highway, Mammoth Hot Springs, Blacktail Plateau Drive, Tower Fall]
12. YNP|Tower Junction - YNP|Canyon Village (0:00u) [Lamar Valley, Grand Canyon of the Yellowstone, Mud Volcano, Fishing Bridge (Pelican Creek Trail) en Lake Yellowstone]
13. YNP|Canyon Village - YNP|Old Faithful (1:23u) [Norris Geyser Basin, Artist Paintpots, Fountain Paint Pots, Lower Geyser Basin, Midway Geyser Basin]
14. YNP|Old Faithful - YNP|Grant Village (0:00u) [Old Faithful Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Lone Star Geyser]
15. YNP|Grant Village - Jackson (1:50u) [Grand Teton NP]
18. [Arches NP]
19. [Canyonlands NP + Dead Horse SP]
20. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde - Montrose (3:12u) [Mesa Verde + Million Dollar Highway]
22. Montrose - Leadville (3:53u) [Black Canyon of the Gunnison] omrijden via Aspen?? (+1,5 uur pure reistijd)
23. Leadville - Grand Lake (3:10u) [Loveland Pass] En dan 's avonds nog wat ondernemen in RMNP?
26. [Denver??] Hoewel die dag voor het pretpark en shoppen best nog ingezet kan worden, zou ik het ook niet erg vinden die elders in de reis in te bouwen voor extra tijd of iets wat nog niet in de planning zit. Maar waar/wat?
27. Denver - Terugreis NL
Wat denken jullie van de vetgedrukte vragen? Ãlvast bedankt voor alle adviezen die er gaan komen!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
We hebben inmiddels zelf besloten de extra dag te gebruiken om tussen Jackson en Mesa Verde wat meer rust in te bouwen. Uiteindelijk is er in Moab zoveel te doen dat we de tijd daar hoe dan ook wel vol krijgen.
Ik zit nu toch wel een beetje met de invulling van de laatste dagen.
20. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Moab + Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde - Silverton (2:09u) [Mesa Verde NP]
22. Silverton - Montrose (1:47u) [Million Dollar HW + Black Canyon o/t Gunnison]
23. Montrose - Leadville (4:18u) [Aspen, maroon Bells en Independence Pass]
24. Leadville - Grand Lake (1:40u) [via Loveland Pass]
25. Grand Lake - Estes Park (1:29u) [RMNP Trail Ridge Road]
26. Estes Park - Denver Airport [RMNP Bear Lake]
27. Denver Airport - Terugreis NL
Als ik na Mesa Verde naar Silverton tijd voor de overnachting, is die dag volgens mij wel ruim. Op dag 20 komen we in de loop van de middag al aan in Mesa Verde en we slapen in de Far View Lodge.
Dag 22 is ook ruim, want de MDH kost aan pure reistijd minder dan een uur en voor BCOTG is meestal 2-3 uur genoeg volgens ontdek-amerika. Ik wil dus al een eindje aan de rit van dag 23 beginnen, zodat we volop tijd hebben om van Aspen en de Maroon Bells en de Independence Pass te genieten. ?? Wat is een mooie overnachtingsplaats tussen BCOTC en Aspen?
Op dag 24 heb ik alleen de Loveland Pass staan. Die is mooi, maar kost me geen hele dag. ?? Is er in deze regio nog iets wat ik mis? En waar ik misschien die halve dag voor kan inzetten?
Kan iemand helpen met deze laatste twee vragen?
Ik zit nu toch wel een beetje met de invulling van de laatste dagen.
20. Moab - Mesa Verde (2:43u) [Moab + Mesa Verde NP]
21. Mesa Verde - Silverton (2:09u) [Mesa Verde NP]
22. Silverton - Montrose (1:47u) [Million Dollar HW + Black Canyon o/t Gunnison]
23. Montrose - Leadville (4:18u) [Aspen, maroon Bells en Independence Pass]
24. Leadville - Grand Lake (1:40u) [via Loveland Pass]
25. Grand Lake - Estes Park (1:29u) [RMNP Trail Ridge Road]
26. Estes Park - Denver Airport [RMNP Bear Lake]
27. Denver Airport - Terugreis NL
Als ik na Mesa Verde naar Silverton tijd voor de overnachting, is die dag volgens mij wel ruim. Op dag 20 komen we in de loop van de middag al aan in Mesa Verde en we slapen in de Far View Lodge.
Dag 22 is ook ruim, want de MDH kost aan pure reistijd minder dan een uur en voor BCOTG is meestal 2-3 uur genoeg volgens ontdek-amerika. Ik wil dus al een eindje aan de rit van dag 23 beginnen, zodat we volop tijd hebben om van Aspen en de Maroon Bells en de Independence Pass te genieten. ?? Wat is een mooie overnachtingsplaats tussen BCOTC en Aspen?
Op dag 24 heb ik alleen de Loveland Pass staan. Die is mooi, maar kost me geen hele dag. ?? Is er in deze regio nog iets wat ik mis? En waar ik misschien die halve dag voor kan inzetten?
Kan iemand helpen met deze laatste twee vragen?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht