Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

@noname4

Best eens naar de klantenservice van Arieli een mailtje sturen, ze zijn normaal snel met een antwoord.

Had vorig jaar ook enkele maanden voor ik vertrok een kaartje aangeschaft, daags voor vertrek geactiveerd en alles werkte perfect.
Hopelijk voor u ook. :thumbup:
Jessy50
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 dec 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jessy50 »

noname4 schreef:Ik heb de Arieli sim kaart al een tijdje terug gekocht en las hier dat je die niet te vroeg van te voren moet aanschaffen. Op hun site lees ik:

MY TRIP IS 6 MONTH FROM NOW, CAN I BUY NOW AND ACTIVATE LATER?
Due to numerous changes because of competitive industry it is difficult to predict the plans so far out. Hence we always recommend to only buy at most 2 month in advance of your trip.


Heeft iemand ervaring hiermee? Wij gaan pas in juli weg.
Afgelopen maandagavond kaartje besteld en gisteren lag het kaartje al in de bus (4 dagen). Ik zou zeggen bestel je kaartje 5-6 weken voordat je vertrekt. Mocht er iets misgaan dan heb je nog de tijd om het te repareren.

Jessy
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

Heb idd Arieli gemaild en dit was hun reactie:

Thank you for the email. Your SIM card is good for at least 12-18 month so you will have no problems in July. The reason we ask to buy within 2 month of travel is because Mobile company could change their plans, however usually the trend is only to increase more service and provide more data/voice, so its always positive.

Een half jaar vooraf een SIM kaartje kopen zou dus geen probleem moeten zijn. Ik zag wel dat ik de verkeerde had besteld (zonder tethering). De kaartjes met tethering waren er niet toen ik bestelde (denk ik..)
Testor610
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Testor610 »

Hallo allemaal,

Ik heb hier al een groot deel gelezen, maar vind zoveel informatie en mogelijkheden terug, dat ik toch nog even kort & bondig mijn vragen zou willen stellen.

Van 10 september tot 3 oktober gaan we 3 weken naar de West Coast (Phoenix-Las Vegas-SF & LA in grote lijnen). Ter plekke zou ik graag een US SIM-kaart willen gebruiken gezien een proximus bundle voor de US nagenoeg 2x tot 3x zoveel kost mét minder data :)

Ik twijfel nog tussen het aanschaffen van een sim-kaart alleen en deze in mijn iPhone steken vs. de optie hieronder uitgelegd. Als ik het goed begrijp zal whatsapp en FB en dergelijke functioneren, en zal ik als hotspot kunnen werken voor mijn vrouw (tegen dan :)). Als ik het goed lees kan ik van AT&T / T-Mobile vb. een sim card met 12GB data en een krediet van 10 USD (just-in-case) kopen voor een slordige 60 euro (https://www.prepaidzero.com/product/usa-1-to-12gb/).

Anderzijds zag ik hier ergens ook een post passeren over een eenvoudig goedkoop 30EUR-toestelletje aan te schaffen, de sim kaart daarin te steken en dat enkel als hotspot te gebruiken voor onze beide gsm's. Dit heeft als grote voordeel dat we natuurlijk geen andere sim kaart in mijn gsm moeten steken. Je zit dan natuurlijk wel met een (kleine?) extra kost, en het toestel moet zeker US-sim-compatibel zijn, hetgeen mijn iPhone 6s dacht ik wel is vermits ik deze zonder abonnement gekocht heb. Zijn er hier aanraders of eventueel nog andere (betere en/of goedkopere) manieren om aan wat goedkopere mobiele data te geraken in de USA?

Alvast bedankt voor enige hulp hierbij!!

Tom
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Als je zo'n SIM kaart van een reseller zoals prepaidzero koopt is tethering/hotspot gebruik niet toegestaan en zal ook niet werken.

Als je AT&T prepaid koopt en het $45 monthly plan activeert mag en kan het wel (6GB data, onbeperkt bellen).

Ik zou de US SIM kaart altijd in je primaire toestel stoppen. Dat je daarbij wellicht nog een oud toestel meeneemt om je eigen SIM kaart tijdens de vakantie in te doen, zodat je nog telefonisch en per SMS bereikbaar bent op je eigen nummer kan handig zijn, maar ik zou het niet andersom doen.
SteffenV
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2016, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SteffenV »

Ik heb de afgelopen 2 reizen Arieli gebruikt in mijn iPhones, eerst een 5 en de keer erna een 6s Plus. Werkt ook prima, ook tethering via hotpot naar m'n MacBook Pro. Ga er zo weer eentje bestellen, ga er vanuit dat dit op de X ook weer goed gaat werken! :thumbup:

En qua bereikbaarheid, als je WhatsApp gebruikt, kun je ook daarop gebeld worden dus geen probleem toch? En anders via je Apple iMessage, ik zie in ieder geval geen enkele reden om mijn eigen sim te gebruiken.
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

Klopt het dat Arieli het simkaartje met tethering/hot spot mogelijkheid nu niet meer verkoopt? Ik zie hem niet meer op de site aangeboden.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door RoyBergen »

domme vraag.... onbeperkt internet ? in canada en mexico en usa? voor 60 dollar ? koopje lijkt me...... Maar hoe is jullie ervaring...
Kan ik het ook gebruiken in een zo'n internet device , bijvoorbeeld ipad?
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Hinko schreef: Q: Kan ik een SIM kaart kopen in de VS en deze in mijn telefoon gebruiken?
A: Veel telefoons zijn gelocked aan een provider. Je zult dus zelf even moeten kijken of je telefoon sim-lock vrij is. Als je je toestel zonde abonnement gekocht hebt is dit vrijwel altijd het geval. Heb je een abonnement dan kun je de sim-lock na 12 maanden later verwijderen.
Ik heb een abonnement van 2 jaar sinds 1 juli 2017 (in België)
Wil dit dan zeggen dat ik geen simkaartje van Arieli zal kunnen gebruiken in mijn Samsung A5 ?
Hoe kan ik dit nagaan ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Je zou nu al kunnen proberen of een andere SIM kaart (van een andere provider) werkt in je telefoon. Als dat zo is, werkt ook een US SiM waarschijnlijk.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Stiek »


maar meteen besteld voor onze reis in Augustus
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Ik heb 2,5 week geleden er een simkaart besteld, maar tot op heden niks ontvangen. Ik heb ze afgelopen vrijdag gemaild, maar nog niks in mijn inbox. Hoelang zouden jullie adviseren om te wachten met een nieuwe mail sturen? Ik vertrek op 8 mei namelijk.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Wij hadden binnen 5 werkdagen de kaartjes in huis. Zou dus niet al te lang wachten.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Terpies schreef:Je zou nu al kunnen proberen of een andere SIM kaart (van een andere provider) werkt in je telefoon. Als dat zo is, werkt ook een US SiM waarschijnlijk.
Zou ik op voorhand niet helemaal zeker van zijn.
Ook je telefoon moet nog geschikt zijn voor de in de USA gebruikte frequenties.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Dat is (volgens mij) alleen voor de 4G frequentiebanden van belang. Als je geen 4G banden hebt valt je telefoon terug naar 3G of GSM banden. In principe zal een Europese telefoon altijd wel werken in de US maar mogelijk niet op volle snelheid.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

covri schreef:Wij hadden binnen 5 werkdagen de kaartjes in huis. Zou dus niet al te lang wachten.
Ik heb ze opnieuw gemaild, nu is het afwachten.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

sanook schreef:Dat is (volgens mij) alleen voor de 4G frequentiebanden van belang. Als je geen 4G banden hebt valt je telefoon terug naar 3G of GSM banden. In principe zal een Europese telefoon altijd wel werken in de US maar mogelijk niet op volle snelheid.
Helaas heb ik zelf andere ervaringen.
In febr j.l. met een T-Mobile met U.S.A. abonnement op diverse plaatsen rondom Kissimmee totaal geen verbinding.
Het bleek uiteindelijk na veel zoeken en diverse bezoekjes aan T-Mobile shops te liggen aan het feit dat mijn toestel (Zeer recente Huawei) niet werkte met de lokale T-Mobile frequenties. Oplossing was, naar een locatie te rijden waar ik wel verbinding had en daar te bellen. Voor het ongemak heeft T_Mobile wel alle meerkosten van het abonnement vergoed, dus heb ik gratis naar Nl gebeld tijdens de hele vakantie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

T-mobile USA gebruikt LTE band 2,4,12 en 71 en UMTS op 1700Mhz (band 4).
AT&T gebruikt LTE bands 2,4,5,12 en 17 en UMTS op 1900Mhz (band 2)

De meest toestellen die in Europa verkocht worden ondersteunen wel LTE bands 2,4,5,12 en 17, maar 71 is echt specifiek T-mobile USA en zul je vermoedelijk niet snel vinden in toestellen anders dan die door T-Mobile USA zelf verkocht worden.

Voor UMTS hebben de meeste toestellen volgens mij al wel sinds jaar en dag ondersteuning voor alle frequenties. Misschien dat de chinezen daar weer vanaf wijken en localized toestellen aanbieden, maar als ik op frequencycheck.com kijk voor een gemiddeld Huawei spionageapparaat zie ik ook gewoon brede ondersteuning voor alle frequenties.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Ik kreeg een antwoord: Het kan 20-25 duren max. Als ik 3 dagen van te voren niks ontvang, moet ik mn adres in de VS doorgeven en geven ze de simkaart bij mn hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer