RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Toon de Valck »

Hallo,

15 april vertrekken we voor een 3 weekse camperreis door Arizona. Hierbij willen we natuurlijk ook Tucson aan doen om het oude centrum (El Presidio en El Barrio) te bezoeken.
Kan mij iemand adviseren waar het best te parkeren met een camper (25ft)?
En wat zijn de echte must-sees in Tucson?
Zijn er ook nog bezienswaardigheden die minder of niet bekend zijn, maar wel zeer de moeite waard?
En waar vinden we (liefst in de buurt van de parking) een tourist info?

Vast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Toon.
Laatst gewijzigd door Toon de Valck op 22 mar 2018, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar parkeren met een RV in Tucson en must-sees

Bericht door dirkmuis »

Must see:
-Desert Museum
-Saquaro NP (east en west)
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door markro »

Hierbij een link naar een eerder topic over bezienswaardigheden in Tucson en omgeving: viewtopic.php?f=7&t=65575&p=1073217

In 2007 (klik hier voor het verslag) en 2014 (klik hier voor het verslag) waren wij ook in Tucson, misschien doe je nog ideeën op uit onze verslagen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Wij waren vorig jaar (maart) 4 weken in Tucson. Er is daar zó veel te zien en te doen dat die 4 weken veel te kort waren. We vonden dit een fantastisch gebied en gaan er beslist weer heen, maar dan langer.
Hier onze site met het verslag: http://www.schoutenjanssen.nl

Afgelopen oktober zijn we (nu met camper) weer een paar dagen in Tucson geweest. We stonden op de camping in Catalina SP.

Hier de link van de gemeente Tucson: https://www.tucsonaz.gov/park-tucson/wh ... k-downtown

Ik weet echter niet waar carparks zijn voor campers. Misschien dat Bart (Dude) je kan helpen. Hij woont tenslotte in Tucson.

Anders de satellietbeelden en Google streetview bekijken.

Wij vonden de food tour erg leuk om te doen. Je loopt dan door het centrum en krijgt, naast de lekkere hapjes, ook veel info over de stad.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Oh en het Sonora Desert Museum vonden wij een van de minste dingen van alles wat we hebben gezien en gedaan, en zeker voor het bedrag wat je neertelt. Wat je daar ziet zie je ook "in het echt" voor nop. :thumbup:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Dude »

Downtown parkeren met een RV lijkt me moeilijk. Er is wel een parking naast El Presidio (W Franklin St & N Church Av) of de andere hoek ( W Franklin St & Stone) maar of je daar een RV kwijt geraakt weet ik niet. Als er voldoende plekken vrij zijn kan je twee plekken innemen.
Je kan ook proberen bij het Tucson Convention Center (TCC) te parkeren en dan te wandelen. Dat is niet zo ver, ik schat een dikke 500m.

Wat betreft bezienswaardigheden:
Ik ben het altijd 99.9 % eens met Trails, maar niet als het over het Desert Museum gaat.
Ik raad iedereen aan dat te bezoeken. Natuurlijk zie je die cactussen overal in het wild staan, en de meeste andere planten. En als je 4 weken hebt zoals Trails zul je de meesten ook wel tegen komen. Maar als je maar 1-2-3 dagen hebt is het een ander verhaal.
Hier staat wel alles netjes samen, en vooral ook de dieren. Het is geen zoo maar er zijn wel alle dieren te zien die in de Sonoran Desert leven (zelfs Stingray's). De meesten van die dieren waren aangereden of/en zouden het niet overleeft hebben in het wild. Zo is er ook een Bird of Prey vogelshow met uilen, hawks en valken. Er staan ook op verschillende plekken vrijwilligers met een standje, die praten over een bepaalde plant of dier, zodat je ook nog wat interessante weetjes oppikt.
Wij hebben er een jaar abonnement en gaan regelmatig langs. Het staat niet voor niets in de top 7 van beste museums in Amerika !!

Ik zeg: doen :wink: :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Toon de Valck »

Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties.
@Trails: We hebben al enkele malen contact gehad via de mail en ook jullie reisverslag gelezen. Leuk!
@Markro: Ook jullie reisverslagen hebben we gelezen. Veel wetenswaardigheden en ook prachtige foto's. We krigen er echt superveel zin door!

Wat betreft het parkeren had ik idd op Google maps de parkeerterreinen van het Tucson Convention Centre gevonden. Ben blij dat Dude deze ook noemt. Een wandeling van 500m is natuurlijk peanuts.

Ms ben ik niet helemaal duidelijk geweest over "must-sees in Tucson". Het valt me op dat er veel over de omgeving maar weinig over het centrum van Tucson geschreven wordt. Ik bedoelde dus eigenlijk meer wat we in het oude centrum niet mogen missen. Mochten daar nog tips over zijn dan horen we dat graag.

Nog twee weken..... :angel10:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Dude »

Dat is omdat in het centrum niet veel te beleven te valt :lol:
Wat wel misschien mooi is, is om even over de mooie campus te wandelen van de universiteit !
Zit ook een mooi kort straatje aan met allemaal eet en drinkgelegenheden (University Blvd)
Je kan zelfs de cable car nemen van Downtown naar de Unief.

Downtown kan je even rondlopen op 4th avenue en eens een kijkje nemen in Hotel Congress en Congress street.

Eerlijk gezegd stelt downtown niet veel meer voor dan het bovengenoemde al is het leuk om er even te gaan rondkijken. Je kan er bv wel een food tour doen (info bij Trails)
Een ijsje eten bij The Hub, en ontbijten of een dessertje gaan eten bij Cafe a la Cart: http://www.cafealacarttucson.com Zij hebben een patio 'in the back'
Ook voor ontbijt leuk is The Blue Willow op Campbell.

Laat maar weten als je nog meer tips wilt.
Je bent trouwens altijd welkom hier, moest je even Nederlands willen spreken op vakantie en zien hoe een Belg woont in Tucson :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Als je op een leuke manier het oude centrum van Tucson wilt zien kun je natuurlijk ook doen zoals wij het deden: met https://www.tucsonfoodtours.com/
Je krijgt veel te zien en ook informatie over Tucson met zijn heden en verleden. En ook... overheerlijke hapjes en leuke gesprekken met je mede-tourgangers.
Het was zelfs de eerste keer dat ik spruitjes lekker vond... :lol:

Verder zijn wij niet echt in het centrum geweest. Wel vonden we het universiteitsterrein erg mooi. Daar zijn we zelfs 2 keer geweest.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door vinceG »

Daar sluit ik me bij aan! Afeglopen januari heel gezellig in Tucson rond gelopen, maar het centrum is niet heel erg bijzonder.
De campus daarentegen is wel heel gezellig, maar dat heb je ook met een flinke wandeling wel gezien.

Ik weet dat mensen niet zitten te wachten op Hollands op vakantie, maar The dutch eatery en refuge aan university Blvd (bij ingang campus) is wel een heel leuk tentje om te ontbijten, voor de lunch of gewoon een bakkie.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Toon de Valck »

Hallo,

Alweer bedankt voor de reacties. We gaan kijken of we dan Downtown Tucson wel gaan bezoeken. Wellicht wat minder tijd inlassen dan in eerste instantie gedacht.
@Trails: Je nieuw linkjes ga ik zeker nog bekijken. Bedankt!
@ vinceG: Idd vinden wij het ook leuk om even echt weg te zijn uit Nederland en ons helemaal onder te dompelen in het gekozen vakantieland. Een Nederlands restaurant is aan ons dan ook niet besteed. Toch bedankt voor de tip.

Rest mij nog een vraag: we hebben het plan om vanuit Payson State Route 87 te nemen om dan vervolgens State Route 188 naar Roosevelt Lake te nemen.
Ik dacht echter uit het reisverslag van Markro op te maken (en ook hier https://www.wegenwiki.nl/State_Route_188_in_Arizona lees ik dit) is deze weg deels onverhard.
In hoeverre klopt dit, over wat voor afstand is deze onverhard en is deze berijdbaar met een camper?
En zo niet is dan de SR 87 vervolgen een mooi alternatief of zijn er nog andere opties?

Thx Toon
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Wij hebben afgelopen oktober de weg van Flagstaff, via Payson en Roosevelt Lake naar Globe gereden met een 26 ft camper (weg 87 en dan 188).
We stonden toen 1 nacht op een camping aan het meer.
De hele route is een goede en verharde weg. In maart hebben we alleen de 188 gereden, met een personenauto.

Misschien bedoel je de Apache Trail (de afslag bij Roosevelt Dam naar Apache Junction). Deze is deels onverhard en zou ik zelf niet met een camper doen.

Vergeet vooral niet Tonto NM te bezoeken!!!
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Toon de Valck »

Bedankt Jacky!
Kunnen we deze route met een gerust hart rijden :-)
Het linkje wat ik meestuurde zal ws oud zijn.
Nee de Apache Trail gaan we zeker niet doen maar Tonto NM staat zeker op ons lijstje.

We laten weten hoe we het allemaal ervaren hebben.

Groetjes Toon
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

We willen zeker weten hoe jullie alles daar straks beleefd hebben!!! :)
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door DebbieTimmermans »

Dude schreef:Dat is omdat in het centrum niet veel te beleven te valt :lol:
Wat wel misschien mooi is, is om even over de mooie campus te wandelen van de universiteit !
Zit ook een mooi kort straatje aan met allemaal eet en drinkgelegenheden (University Blvd)
Je kan zelfs de cable car nemen van Downtown naar de Unief.
Bart, waar parkeer je het best je auto als je een bezoekje brengt aan de Universiteit?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Trails »

Wij parkeerden hier: 880 E 4th St, Tucson, AZ 85719
Een parkeergarage om de hoek.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door Dude »

Debbie als jullie er zijn is het vakantie dus dan kan je gewoon tot aan de universiteit rijden en een plekje zoeken aan de kant van de weg ergens. Wij stonden eens op E 6Th Street and N Warren Ave. Dat is vlakbij het stadion van de Wildcats. Via daar kan je de campus op wandelen.
Maar zoals Trails zegt zijn er voldoende parkeergebouwen waar je terecht kan rondom de campus.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info

Bericht door DebbieTimmermans »

Ja dat is wel waar, het is inderdaad vakantie :-) Was ik al helemaal vergeten :-) Dan zal het wel niet zo een groot probleem zijn om een parkeerplek te vinden, wij gaan per slot van rekening ook met de auto niet met een RV :-)
Alvast bedankt voor de info :thumbup:
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer