AirBnB en hun ID-verificatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door tomaat85 »

Ik ben tot op heden een tevreden AirBnB gebruiker. Maar daar komt langzaam wel een beetje verandering in. Bij het boeken van een woning voor augustus 2018 ben ik gevraagd om mijn ID aan mijn profiel toe te voegen. Weliswaar met een onherkenbaar BSN maar zonder ID is het niet meer mogelijk te boeken. Mijn reservering kan ook geen doorgang vinden. Gelukkig wil de host komende week het huis nog vrijhouden.
Hoewel je bij deze controle best je vraagtekens bij kan zetten heb ik zelf met de vraag geen echte problemen. Zoals gezegd, tevreden met het concept van AirBnB.
Maar, wat ik ook doe, mijn ID krijg ik niet door het verificatie proces. De melding die ik krijg is steevast dat er een probleem is met de foto van mijn ID. Ik heb van alles geprobeerd (al dan niet op advies van de helpdesk van AirBnB). Met de App, met de Imac, met de PC, een anders browser, andere telefoons, alle manieren van uploaden, foto's bewerkt, paspoort en rijbewijs geprobeerd, andere profiel foto, facebook profiel foto ff aangepast etc :offtopic: . De helpdesk zegt dat ze nog met mijn vraag bezig zijn en ik wordt vriendelijk geholpen, terug gebeld als ze dat toezeggen etc, daar ligt het iig niet aan. Maar als helpdesk hebben ze (zeggen ze) geen optie om de foto's handmatig te beoordelen en goed te keuren :shock: . In de chat heb ik de gebruikte foto's gestuurd en die zouden goed moeten zijn...
Een maatje heeft ook behoorlijk wat pogingen moeten doen maar is uiteindelijk wel geverifieerd.
Dus; zijn er forum leden die herkennen wat ik meemaak en bij voorkeur natuurlijk ook met een oplossing.
Ik zou er erg blij mee zijn.
Grote Amerika fan
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door Purk87 »

Bij mijn vriend was het ook een heel gedoe, maar na een aantal (dezelfde) pogingen is het wel goed gekomen.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door RiverCola »

Nee, bij mij ging dat heel makkelijk. Ik heb dit verhaal niet eerder gehoord van hosts of guests.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door tomaat85 »

Het dossier is nog (steeds) niet gesloten. Ik krijg van de helpdesk te horen dat er met mijn foto's niet mis is. Ook is mijn AirBnB account is geverifieerd op basis van mijn google account, maar dat is dus nog onvoldoende verificatie met een ID is echt noodzakelijk. Ik moet geduld hebben zeggen ze. Gelukkig wil mijn beoogde host voor augustus het huis blijven reserveren....
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door lyan »

Ik heb dit ook gehad en men vertelde mij dat ik mijn BSN nummer niet af moest dekken, dan zou het wel goed gaan. Ik ben niet van plan om dat nummer te laten opslaan door een firma die kamers/huizen verhuurt, ondanks dat ze zeggen dat het veilig is en goed beschermd wordt opgeslagen. Het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n bedrijf toch gehackt wordt en dan hebben ze al je gegevens. Ik huur dus nu niet meer via AirBnB. Een paar dagen geleden hebben we wel geslapen in de cabin waar ik graag wilde slapen maar ik heb dit dan maar rechtstreeks met de verhuurder geregeld.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: AirBnB en hun ID-verificatie

Bericht door tomaat85 »

Het heeft even wat voeten in aarde gehad maar ik ben geverifieerd :thumbup: Na wat aandringen is mijn case doorgezet naar "de mannen van de techniek" en die hebben het "niet" herkennen van mijn foto opgelost. Gewoon met afgedekt BSN natuurlijk want dat risico was me iets te groot. Ik ben steeds vriendelijk geholpen door de 1e lijns medewerkers en gelukkig wilde de beoogde host in Berlijn de ruimte vrijhouden.
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer