Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Het is een tijd geleden maar eindelijk kunnen we weer plannen. We gaan in de zomer (2019) een rondreis maken van Minnesota naar Seattle.
Graag hoor ik of het aantal dagen voldoende zijn, of dat jullie nog andere plaatsen aanraden.
We gaan reizen met twee pubers van 16 en 18.

We beginnen met Minneapolis twee dagen. Daarna Sioux Falls een nacht, omdat mijn man graag pipestone wil bezoeken. 3 dagen Badlands, 2 dagen Keystone, een dag Sheridan, 2 dagen Cody, 3 dagen Yellowstone (Old Faithful), een dag Jackson Hole in verband met raften, 2 dagen Yellowstone (Hot mammoth springs), een dag Missoula, 3 dagen Glacier Park, 1 dag Spokane, 3 dagen Mount Reinier, 2 dagen Vancouver en 2 dagen Seattle; en als kers op de taart 3 dagen New York ...

We zijn natuurliefhebbers. Alle tips, goede hikes, leuke hotels, zijn welkom.
En goede autohuur, misschien een zonder one way tarief?

Alvast bedankt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis van Minnesota naar Seattle

Bericht door roelb »

Ik neem aan dat je met "starten in Minnesota" Minneapolis bedoelt? Autohuur MSP->SEA zonder one-way zul je denk ik niet snel vinden. Reken op forse bedragen: Bij zowel Alamo als Hertz betaal je ca $700 extra.

Ik neem aan dat je nog geen tickets hebt, zomer 2019 kun je nu nog niet boeken. Voor deze route (AMS-MSP, SEA-NYC, NYC-AMS) zul je vermoedelijk vastzitten aan Skyteam. Op MSP is niet veel concurrentie, dus ik verwacht dat het ook geen goedkope route zal zijn. Als ik in juni/juli/augustus naar deze route kijk kom ik al snel op EUR 1400 per ticket in economy. In oktober op 1200 euro.

Je kunt overwegen om een rondje te doen vanuit Denver oid, met een of twee dagen extra. Vermoedelijk goedkoper vliegen en goedkopere autohuur. Dan kun je dezelfde zaken meenemen maar heb je wat meer mijlen. Sowieso zijn het aardige afstanden, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Reken wel op een paar flinke rijdagen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen!

Wij gingen vorige zomer van Chicago naar Seattle, wel via een iets noordelijker route.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

De one-way fee bij Hertz voor juli was 500 $.
Misschien is het een optie om in Chicago te beginnen en dan bv geen Vancouver te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je ook maar NY wilt overweeg dan om daar te beginnen. Als je het op de terugweg aandoet ben je een volle dag kwijt met de vlucht en het tijdverschil.
Drie dagen Badlands lijkt mij veel.
Vanuit Mammoth Hot Springs zou je eventueel ook in een keer naar Glacier kunnen rijden.
Misschien ook een bezoek aan Mt St Helens inplannen?
Accommodatie in Yellowstone kun je vanaf mei dit jaar boeken. Ik weet niet hoe dat bij Glacier is maar ik zou daar wel op tijd iets vastleggen want accommodatie in het park is heel snel volgeboekt.
Voor wandelingen in Yellowstone en Grand Teton kun je eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken.

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Met jullie tips heb ik een nieuwe route bedacht. Kunnen jullie aangeven of alle parken even mooi zijn of dat er een of 2 uitkunnen om eventueel ergens anders wat langer te verblijven? Of dat we ergens te lang verblijven? Alvast bedankt!
Dag1 Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3,4,5 Mount Rainier
Dag 6 en 7 Spokane
Dag 8,9,10,11Glacier Park
Dag 12 Missoula
Dag 13 Gardiner ( Raften)
Dag 14 Gardiner/Yellowstone door naar Yellowstone West
Dag 15,16,17 Yellowstone West
Dag 18,19,20 Jackson Hole/ Grand Teton
Dag 21,22 Cody
Dag 23 Sheridan
Dag 24 Black Hills bezoek Crazy Horse
Dag 25 Black Hills Bezoek Avondceremonie Mount Rushmore
Dag 26,27 Badlands via Wounded Knee
Dag 28 Pipestone
Dag 29 Minnesota
Dag 30 Minnesota
Dag 31 tm 35 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit. Ik wel benieuwd waarom je van west naar oost gaat en niet andersom. Nu verlies je regelmatig een uur.
Voor Yellowstone zou ik ook naar de mogelijkheden in het park kijken. Dat scheelt je veel reistijd .
De tijd voor Grand Teton lijkt aardig ruim. Je kunt het beter eens in een van/naar schema per dag zetten. Dan is het beter te zien hoeveel tijd je overal hebt en wat de reisdagen zijn.
Een bezoek aan Crazy Horse en Mt Rushmore kun je prima op dezelfde dag doen. Misschien heb je iets aan ons 2004 verslag voor dat deel.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen. Omdat de reis pas in 2019 gaat plaatsvinden heb je alle tijd om te boeken op fantastische locaties. Ik zou niet alleen overnachten in Gardiner en West Yellowstone, maar inderdaad ook kijken naar logies in het park. In Glacier NP is de oostzijde fantastisch om te wandelen. Daar is een verblijf in Many Glacier zeer aan te raden.

Missoula lijkt me in deze route wat minder logisch. Je kunt in de zomer van west naar oost rijden door Glacier NP via de prachtige Going-to-the-Sun Road. Na je verblijf in Glacier NP ligt een tussenstop in bijvoorbeeld Helena dan meer voor de hand.
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

We reizen van Seattle naar New York zodat we af en toe een uur verliezen ipv op de laatste dag een hele dag..
Bedankt voor alle tips!
Ik ga weer verder plannen en speuren naar leuke overnachtings plaatsen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Maar die hele dag verlies je toch; of dat nu een paar uur meer of minder zijn op de terugvlucht maakt niet veel uit.

Je zou het bezoek aan Yellowstone op kunnen opsplitsen; eerst een paar dagen aan de westkant en na het bezoek aan grand Teton een paar nachten aan de oostkant (Lake, Canyon, Roosevelt, Cooke city). Je kunt dan ook de Beartooth Higway meenemen.
Wat zijn de plannen in Cody?

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Cody is een tussenstation. Zou ook eventueel een nacht korter kunnen die ik dan vastplak aan Yellowstone.
Ik dacht een nacht in Rossevelt Cabin Lodge en daarna Yellowstone West. Ook met het oog op eten s'avonds etc lijken mij meer mogelijkheden in West Yellowstone. En Misschien zelfs een zwembad voor de jongens...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Roosevelt erg leuk! Als je er op tijd bij bent kun je wellicht een cabin met eigen badkamer vinden. Ik zou als ik jullie was meteen in mei een aantal dingen vat te leggen in het park.
Onze kinderen vonden het geen probleem om eens geen zwembad te hebben. En het eten in Yellowstone is weliswaar niet overal geweldig, maar er is toch aardig wat keuze. Je moet niet alle nachten op dezelfde plek gaan zitten, maar als je wat varieert is er qua eten ook voldoende variatie. Leg in elke geval iets vast, annuleren kan altijd nog. Vooral Old Faithful heeft mooie en betaalbare opties (en goed eten). Het is prachtig om tegen de avond of heel vroeg in de ochtend langs de geisers te lopen. En eventueel zwemmen in de firehole River?

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Waar hoe lang, Yellowstone, Grand Teton Glacier en Mount Ranier

Bericht door Masja »

Ik heb mijn dagen uitgeschreven en zit nog met de volgende vraag.
Welk park heeft de meeste uitdaging qua wandelingen etc., met andere woorden waar zal ik het langste blijven?
Ik heb nu voor Mount Reinier 2,5 dag, Glacier Park 3,5 dag, Yellowstone twee locaties 3,5 dag en Grand Teton 3 dagen.
Maar ik kan alles nog schuiven. OP jullie aanraden wil ik meteen 1 mei Yellowstone gaan reserveren en wil graag voor die tijd een keuze maken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe is de volgorde nu, bijvoorbeeld bij Yellowstone en grand Teton? En doe je nog een tussenstop tussen Yellowstone en Glacier? Als je schrijft 3,5 dag dan heb je er 4 nachten? Het is handiger meedenken als je de route hier weer even per dag neerzet.

Voor Mt Rainier (met een a) is 2,5 dag misschien wat veel (relatief gezien). Dat geldt ook voor Grand Teton tenzij je er echt lange wandelingen wilt maken in de bergen. Voor Yellowstone zijn het niet zozeer de wandelingen als wel de bezienswaardigheden waar je tijd voor uit moet trekken. wil je daarnaast ook wandelen en ook tijd hebben om eens bij een geiser op een uitbarsting te wachten dan is 3 dagen niet veel. Kijk eens in ons 2015-verslag om een idee te krijgen.
Ik heb mijn wandelsite bijgewerkt; daar staan nu ook wat wandelingen in Yellowstone in. Grand Teton volgt nog, maar daarvoor zou je ook in ons 2015-verslag kunnen kijken.

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Hier even de dagen uitgeschreven om het duidelijker te maken...

Dag 2 Seattle
Dag 3 Mount Rainier
Dag 4 Mount Reinier
Dag 5 Mount Rainier
Dag 6 Spokane
Dag 7 Glacier Park
Dag 8 Glacier Park
Dag 9 Glacier Park
Dag 10 Glacier Park
Dag 11 Missoula
Dag 12 Gardiner ( Raften)
Dag 13 Gardiner ( Rooseveld Cabin)
Dag 14, 15 en 16 Yellowstone (Old Faithfull)
Dag 17 Grand Teton
Dag 18 Grand teton
Dag 19 Grand Teon
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Heb ik het zo goed?
1 Naar - Seattle
2 Seattle - Seattle
3 Seattle - Mount Rainier
4 Mount Rainier - Mount Rainier
5 Mount Rainier - Mount Rainier
6 Mount Rainier - Spokane
7 Spokane - Glacier
8 Glacier - Glacier
9 Glacier - Glacier
10 Glacier - Glacier
11 Glacier - Missoula
12 Missoula - Yellowstone Gardiner
13 Yellowstone Gardiner - Yellowstone Roosevelt
14 Yellowstone Roosevelt - Yellowstone Old Faithful
15 Yellowstone Old Faithful - Yellowstone Old Faithful
16 Yellowstone Old Faithful - Yellowstone Old Faithful
17 Yellowstone Old Faithful - Grand Teton
18 Grand Teton - Grand Teton
19 Grand Teton - Grand Teton
20 Grand Teton - Cody
21 Cody - Cody
22 Cody - Sheridan
23 Sheridan - BlackHills
24 BlackHills - BlackHills
25 BlackHills - Badlands
26 Badlands - Badlands
27 Badlands - Pipestone
28 Pipestone - Minnesota
29 Minnesota - Minnesota
30 Minnesota - New York

Gardiner en Roosevelt liggen dicht bij elkaar. Ik zou twee overnachtingen op één van die plaatsen plannen. Dat bespaart een keer in- en uitchecken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

ja zo gaat de reis waarschijnlijk worden...
We hebben twee overnachtingen in Gardiner omdat we daar ook willen gaan raften.
Ergens (ik geloof Tripadvisor) zei dat het hier leuker was dan in Jackson Hole
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Je schrijft twee overnachtingen in Gardiner maar in je schema staat ook een cabin bij Roosevelt. Dus 1 nacht Gardiner en 1 nacht Roosevelt zoals het er nu staat. Ik vind Roosevelt wel een aanrader. Je kunt ook kijken of je een nacht Canyon of Lake doet; dan zit je goed voor het oostelijke deel van het park.
Hoe wil je van Jackson naar Cody rijden? Je zou van Gardiner naar Old Faithful (met 1 l) kunnen gaan, dan naar Jackson, en na Grand Teton naar Lake of Canyon of Roosevelt, en dan naar Cody.

Marianne
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Ik wil graag een nacht in Gardiner, een nacht in Rooseveld en dan twee nachten in Yellowstone Old Faithfull.
Maar ik vind jullie idee ook heel leuk om vanuit Gardiner naar Old Faithfull te gaan, Daarna naar Grand Teton en dan via Rooseveld Cabin uiteindelijk naar Cody te gaan. Alleen de routeplanner geeft niet duidelijk aan of je ook door Yellowstone heen kan rijden maar ik neem aan dat je ook binnendoor kan?
Masja
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2013, 08:04

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Masja »

Nu heb ik het volgende bedacht.
Een nacht Gardiner,
Doorrijden naar Old Faithfull en daar twee overnachtingen,
Twee nachten Grand Teton
Twee nachten Rooseveld Cabin (Yellowstone)
En daarna door naar Cody...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Masja: rondreis van Minnesota naar Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

De routeplanner houdt rekening met de afgesloten wegen op dit moment. Als je bij "Nu vertrekken" een datum in de zomer invult kun je wel zien hoe de routes door het park lopen.
Ik vind het schema zo mooi. Als je het niet erg vind om vaker te verkassen zou een nacht Lake of Canyon en dan 1 nacht Roosevelt ook mooi zijn. Dan heb je ook de gelegenheid om de Grand Canyon of the Yellowstone vroeg in de ochtend te doen, zodat je de ergste drukte net voor bent. Wat zou je vanuit de Roosevelt Lodge willen doen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer