Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Voor 22 dagen huur voor een minivan Dodge grand caravan betalen wij nu iets van 900 euro (verzekeringen inbegrepen) in hoogseizoen, wel vroeg geboekt. We reizen ook met 2 kinderen en willen graag ruimte. In 2016 hebben we met een camper gereisd, een C25 van Cruise America. Wij hebben daar toen wel geen 4500 euro voor betaald, ik denk dat het iets van 3700 euro was. Maar ik denk, als we alles gaan uitrekenen, dat we dit jaar goedkoper zullen uitkomen met huurwagen en hotels/motels/cabins dan in 2016 met de camper. Een camper verbruikt ook veel meer benzine, en sommige campingplaatsen waren ook duur. Wat nu misschien wel duurder zal uitkomen dan de vorige keer, is eten drinken. Die berekening kunnen we dus nu nog niet maken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Huurprijzen zijn sterk afhankelijk van de afhaallocatie, eventuele one way fees en dan nog eens van de markt. En dat kan echt fors schelen. Er zijn jaren geweest dat je voor $250 per week een full size suv kon huren. Dit jaar is het wat duurder, over de hele linie.

Aan de andere kant, ik heb in juni twee reserveringen staan voor 24 dagen vanuit SFO. Een voor $585 - dat is een Hertz gold 5 star aisle reservering. En ook een voor $1230, dat is ook bij Hertz, zelfde periode, maar dan een Infinity QX80.

Beide zijn spotgoedkoop. Ik begon voor die periode boven de $1000, maar regelmatig even opnieuw kijken loont. Als er een goede suv in de aisle staat dan rij ik deze trip voor $23 per dag. Of ik neem die Infinity mee, ook wel een keer leuk om te proberen.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door RTB117 »

Ben je Gold five star member geworden door 'veel' bij Hertz te huren of heb je een trucje toegepast en zo ja welke :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Geen truc. Ik heb een Amex platinum, die geeft daar sowieso recht op, maar ik kwalificeer inmiddels ook op het aantal huren.

Overigens is de 5 star aisle erg wisselend. Soms staat er echt helemaal niets, alleen sedans, en soms staat er echt van alles, van's, midsize en standard SUV's en soms zelfs pickups en full-size SUV's.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door RTB117 »

Thanks! Met een QX80 achter de hand komt het sowieso goed
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

roelb schreef: Beide zijn spotgoedkoop. Ik begon voor die periode boven de $1000, maar regelmatig even opnieuw kijken loont. Als er een goede suv in de aisle staat dan rij ik deze trip voor $23 per dag. Of ik neem die Infinity mee, ook wel een keer leuk om te proberen.
En was dat met een speciale actiecode dan; of gewoon op hertz.nl gekeken ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

RTB117 schreef:Ben je Gold five star member geworden door 'veel' bij Hertz te huren of heb je een trucje toegepast en zo ja welke :D
je kunt (zoals al eerder hier vermeld) status match doen als je National EC Executive member bent.
Als je je gegevens aan Hertz doorgeeft word je automatisch op Five Star Gold gezet.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Overigens is Hertz voor mijn periode in Mei/Juni in Miami een behoorlijk stuk duurder dan National (meer dan $300), dus ik heb nu twee reserveringen bij National staan: een EC Executive Aisle en een Standard SUV (maar ook dat scheelt ruim $200 voor 3 weken+1 dag).
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door RTB117 »

Dank :)

Voor mij is Hertz ook een stuk duurder als ik op het vliegveld (Seattle) wil huren dan bij National.
stan.kim
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door stan.kim »

jill1234 schreef: Wat kostte jullie auto 3 wkn in het hoogseizoen ?
Wij hebben geboekt via Us Car Hire app, 5-7 t/m 26-7 21 dagen ophaal LV inleveren SFO € 705 inclusief 2e driver. 7 persoons minivan bij Dollar
Laatst gewijzigd door stan.kim op 26 mar 2018, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Wij 14 dagen via US CAR HIRE van 10/07 tot 23/07 ophaal in Las Vegas en inleveren in San Francisco inclusief 2e bestuurder (silver inclusive), eveneens een minivan 7 persoons via Dollar voor 565 dollar.
Laatst gewijzigd door Hinko op 26 mar 2018, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door jill1234 »

Mooie prijzen allemaal! Auto is dan qua huur inderdaad zeker 3500 euro goedkoper dan een camper. Kun je best veel hotels voor boeken voor dat geld.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Voor het geld moet je geen RV huren. Het is over het algemeen duurder, je rijdt in een vrachtwagen die veel meer brandstof slurpt dan een auto, het rijdt minder comfortabel (en veel vermoeiender). Je rijdt daardoor minder mijlen per dag of bent langer onderweg en je hebt meer beperkingen rondom waar je kunt rijden.

Waarvoor je het wel moet doen is als je met zo'n bakbeest lekker de natuur in wilt, weg van het gebaande pad en niet afhankelijk wilt zijn van accommodatie. Als je dus ook eens op onontwikkelde campsites wilt gaan staan. Doe je een standaard rondje national parks dan ben je denk ik echt beter af met een auto.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Ed-1 schreef:Vandaag geboekt bij USCARHIRE, scheelde meer dan 400 euro met de Duitse Alamo affiliate website uit deel 7. Goede online response tijd en Dollar express nr is toegevoegd. Je kunt je boeking niet terugvinden op de Dollar website.

Zondag auto ophalen, we gaan t zien.....
En? Hoe is het bevallen?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Het heeft even geduurd maar zojuist de knoop ook doorgehakt v.w.b. de 2e autohuur straks in mei. Had ik in Chicago reeds een cabrio gehuurd, ook voor Los Angeles - Seattle gekozen voor een cabrio. 8)

Afgelopen maanden de prijzen zeer regelmatig vergeleken bij de bekende brokers. Er zat niet veel beweging in de prijs, verschil max. een € 10 t.o.v. vorige check. De huurprijzen van de brokers onderling verschilden wel behoorlijk. Was bij de één de cabrio goedkoper dan was bij een ander de Standard SUV weer goedkoper. Ook de vermelde one-way kosten verschilden nogal. Lang getwijfeld wat ik zou kiezen: SFAR (Standard SUV) of STAR (Convertible) maar uiteindelijk toch voor de STAR gekozen. :D

Geboekt bij US Car Hire mede op advies van een mede forumganger. :wink:

De prijs voor 17 dagen is niet heel goedkoop (€ 685,85, excl. drop-off kosten van rond de $ 300) maar goed, dat had ik ingecalculeerd. Als je graag een cabrio wilt rijden weet je dat je (bijna) de hoofdprijs betaalt. :P

Nu nog wachten op de voucher zodat ik 'Skip the Counter' ook kan regelen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Mooi vooruitzicht !!! Lekker cabrio rijden. En nu gewoon de komende tijd toch de prijzen goed in de gaten houden :wink: :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door flex123 »

Heeft er iemand ooit via bij dollar las vegas geboekt? Hoeveel dollar werd er op creditcard gereserveerd?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Hangt er ook vanaf als het pre-pay of post-paid is.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Enige tijd terug voor een hele mooie prijs voor komende zomer bij Hertz een Escalade P6 LFAR gereserveerd op Las Vegas Mc Carren. De prijs hiervoor was dermate laag (iets meer dan 1.300 Dollar voor 3 1/2 week) dat we dachten dat er sprake was van een fout. Maar blijkbaar niet. Inmiddels iemand ervaring met dezelfde aanbieding ?
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 31 mar 2018, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:Nu nog wachten op de voucher zodat ik 'Skip the Counter' ook kan regelen.
Nou, mijn gevoel zei al dat er iets niet goed zat na het boeken. :P

Had nl. verwacht direct de Voucher te ontvangen omdat ik gelijk alles betaald heb. Na 24 uur toch maar een mailtje gestuurd naar US Car Hire en er bleek inderdaad iets niet goed gegaan te zijn met het versturen van de Voucher. Snel opgepakt door ze en vanavond had ik de Voucher in de mail zitten. :thumbup:

Nu wil ik voor beide auto's 'Skip the Counter' regelen maar blijk ik alleen maar online in te kunnen checken... :?

Chicago schijnt geen 'Skip the Counter' te hebben als ik de lijst van Alamo mag geloven. Had ik niet van te voren gecheckt, meende dat het daar ook kon, zo'n groot vliegveld. Eigen schuld dus, niet goed gezien. :P Los Angeles heeft het wel maar ook daar krijg ik geen mogelijk voor 'Skip the Counter'. Nu lees ik de voorwaarden voor 'Skip the Counter' eens door en zie het volgende staan (en dan met name de rode tekst):
"Skip the Counter" Requirements

In order for a reservation to be eligible for "Skip the Counter," it must meet these requirements:

• Reservation must be at a rental location that offers “Skip the Counter” Check a location for eligibility.
• Reservation must not exceed 30 days.
• Reservation must made at least 24 hours in advance.
• Reservation cannot include certain add-ons that need to be added to vehicle (i.e. mobility devices, etc.).
• Reservation cannot be prepaid or direct billed to a 3rd party (i.e. Voucher, Business Account, etc.).
• Renter must use a major credit card to secure rental (debit cards do not qualify).
• The name on the reservation must match the name on the credit card.
• Additional local deposit requirements may apply.
Is het recent gewijzigd?? Ik kan dus online inchecken (voor beide auto's gedaan) maar krijg vervolgens geen mogelijkheid om voor Los Angeles 'Skip the Counter' te gebruiken. Overigens huur ik de auto in Los Angeles en lever 'm in Seattle. Dat zou toch geen verschil mogen maken? Seattle heeft ook 'Skip the Counter'.

Volgorde is toch eerst online inchecken en daarna krijg je automatisch optie 'Skip the Counter'? Althans, dat herinner ik mij van vorig jaar. Toen geboekt via alamo.uk.co. Maakt dat dan het verschil? Meende dat alamo.uk.co ook een tussenpersoon is dit met een Voucher werkt.

Wie heeft recent wel met een Voucher gebruik kunnen maken van de optie 'Skip the Counter'? Via welke tussenpersoon gehuurd? Gaat dus om recente boekingen met autohuur in de toekomst. Vorig jaar werkte het zoals gezegd, prima!

Is ook allemaal geen ramp, maar moet me nu dus eerst binnen melden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer