Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Vito schreef:Voor 500,- per ticket haal ik me al die overstap ellende voor een voordeel van een paar honderd euro echt niet meer op de hals.
Waarom noem je dat ellende? Een connectie waarbij je uitstapt, naar een andere gate wandelt, instapt en weer verder vliegt is toch geen "ellende"? Want dat is wat een connectie in de USA op de terugweg betekent. Heb je wat meer tijd dan hop je onderweg naar je nieuwe gate nog even een lounge binnen (oke, daar moet je dan wel toegang toe hebben, maar voor een klein bedrag kan dat ook) en doe je daar nog even een hapje eten en/of een drankje.

Op de heenweg een connectie in de USA betekent dat je op je eindbestemming niet meer door immigrations hoeft. Het enige "extra gedoe" dat je hebt is dat je /een/ keer extra door security moet. Dat is 5 minuten. Met een efficiente route ben je misschien twee of drie uur langer onderweg dan die veel duurdere directe vlucht.

Het heeft m.i. ook nog andere voordelen. Een potentieel lange vlucht van bv 11 uur wordt opgebroken in twee wat kortere vluchten. Zeker in economy, voor lange mensen, of als je rugproblemen of RLS hebt is dat echt een heel groot voordeel. En het levert ook nog meer mijlen op :-)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Vito »

Daar zeg je het al: 2 of 3 uur meer. Dat is het overigens vaak niet, meestal langer. Want je moet door immigrations toch wel minimaal 2 uur overstap aanhouden in de US. Tel daar nog de extra vlieguren bij op en een connectie naar Miami duurt zo minstens 4 uur langer. Been there done that, van mij hoeft dat niet meer. Ik noem dat idd overstap ellende. Als je dan nog een beetje vertraging hebt zit je ook nog in de stress of je je aansluitende vlucht wel haalt, nee, laat maar. Daarom zei ik al: ieder het zijne.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Mijn laatste retour Miami was vier maanden geleden. Mijn trip was DUS-ATL-MIA en MIA-CDG-DUS. Heenreis vertrek 11.35 aankomst 19.30. Reistijd 13:55. Theoretische directe vliegtijd is iets van 11 uur. Dus een dikke drie uur meer reistijd. Connectie van 105 minuten op ATL, ruim voldoende voor immigrations, security en nog even wat relaxtijd in de sky club. Route terug vertrek 20.20, aankomst 13.40. Totale reistijd 11 uur, 20 minuten. Connectie van 85 minuten op CDG. Directe vliegtijd iets van 9 uur vermoed ik. Op CDG in terminal 2G helaas geen lounge, dus iets van 30 minuten rondgehangen in de wijn- en boekwinkel. Wat een ellende allemaal :-)

Stress over wel of geen aansluitende vlucht halen heb ik echt nooit. Ook bij deze connectie is daar helemaal geen reden toe. Immers, er is niets aan de hand als het mis zou gaan. Er komen nog 4 vluchten ATL-MIA na degene die je dan onverhoopt zou missen. Oftewel: dan ben je misschien twee uurtjes later op je bestemming. Geen probleem. En als dat onverhoopt toch gebeurt, bijvoorbeeld door vertraging bij de inbound, hoef je je er ook helemaal niet druk over te maken. Je telefoon trilt een keer, je kijkt op de Delta app en ziet dat je omgeboekt bent naar de volgende vlucht. En dat allemaal terwijl je nog aan boord zit van die dan dus vertraagde inbound vlucht. Want daar heb je gewoon (gratis) internet, in ieder geval voor de Delta website en app. Overigens maak ik het eigenlijk nooit mee, het gaat altijd goed en bijna alles vliegt op tijd.

Overigens is er geen enkele (reguliere) airline die nonstop AMS-MIA (of DUS-MIA) aanbiedt.
Fellow2012

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Fellow2012 »

Roelb, helemaal mee eens. Reizen met jonge kinderen kan stressvol zijn als je het niet goed plant en, ik denk, als je met zulke budget luchtvaartmaatschappijen gaat vliegen. Delta/KLM en SkyTeam in het algemeen maken het toch echt makkelijker voor ons. We vliegen met de kinderen sinds ze 3-maanden oud waren en hebben nog nooit meegemaakt dat ze onrustig of huilend waren tijdens de vlucht of aan de gate. Dankzij Delta’s ruime aanbod van vertrektijden kunnen we onze vluchten zodanig plannen dat hun slaapritme niet, althans niet teveel, ontregeld wordt. Doorgaans stappen we over in ATL en ook hier hoeven geen zorgen te maken over een gemiste aansluiting, want America’s busiest airport heeft voldoende vluchten... en het is Delta's verwantwoordelijkheid.

De loyaliteit programma is ook een bonus. Met Sky Priority check-in en baggage drop-off hoef je ook niet 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn, 1,5 uur is meer dan genoeg. Trouwens, ik zag laatst dat de extra security check meteen bij ingang van Sky Priority werd gedaan. We kregen dus gelijk te horen dat we niet naar D01 hoeven en meteen naar de gate konden lopen. Finally, toegang tot KLM lounge op Schiphol is ook leuk met lekkere hapjes en drankjes. Het personeel is supervriendelijk met onze kinderen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Die extra check is er ook voor niet-sky priority passagiers al voor security. Direct bovenaan de roltrap, en meestal staat er niemand. Stuk sneller als d01.

Wat is trouwens jouw ervaring met kids meenemen de KLM lounge in? Zeker nu met de verbouwing zijn ze volgens mij niet heel erg soepel met extra gasten toelaten. Zag laatst ook dat elite+ passagiers zelfs helemaal geen gast mee naar binnen mochten nemen (dat was tijdens de storm in februari, toen was het ook erg druk binnen).
Fellow2012

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Fellow2012 »

Ik heb er niets van gemerkt begin maart. Ik ben de enige gold member, ik heb dus 3 extra mensen mee naar binnen kunnen nemen. Rustig was het niet op de lounge… we vlogen op zondagmiddag.
Fellow2012

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Fellow2012 »

Delta’s wifi is ook erg fijn. Ik heb een Ipass abonnement dat door de zaak werd geregeld. Naast Delta’s aanbond kunnen we nu ook op Netflix of Amazon Prime naar movies of documentaires kijken. https://www.ipass.com/inflight-internet/
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Division »

Vervelende ervaring! Hopelijk heb je de rest van de dagen toch een leuke vakantie gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door hemmie »

Wat een reis, zeg! Mijn ouders zijn toevallig gisteren voor het eerst met assistentie naar Nl terug gevlogen (nadat mijn moeder hier haar been had gebroken), en toen ik ze vanochtend sprak zeiden ze nog dat het allemaal zo goed ging. Ik begrijp nu dat dat niet altijd het geval is :lol:

Maar sowieso, wat een aaneenschakeling van pech, ik hoop van harte dat je nog wat compensatie krijgt!

Overigens zou ik graag de optie hebben om met een maatschappij als Iceland Air te vliegen, kan helaas niet vanaf Houston. Inmiddels zijn de tickets tijdens de schoolvakanties zo duur (met 5 personen) dat ik er heel wat voor over heb om te besparen.
Terug in Texas!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Vito »

roelb schreef:Mijn laatste retour Miami was vier maanden geleden. Mijn trip was DUS-ATL-MIA en MIA-CDG-DUS. Heenreis vertrek 11.35 aankomst 19.30. Reistijd 13:55. Theoretische directe vliegtijd is iets van 11 uur. Dus een dikke drie uur meer reistijd. Connectie van 105 minuten op ATL, ruim voldoende voor immigrations, security en nog even wat relaxtijd in de sky club. Route terug vertrek 20.20, aankomst 13.40. Totale reistijd 11 uur, 20
Overigens is er geen enkele (reguliere) airline die nonstop AMS-MIA (of DUS-MIA) aanbiedt.
Nu sla je de plank toch volledig mis. Heb dit nl. in maart gevlogen met KLM. KLM vliegt in het winterseizoen wel rechtstreeks op MIA. Vertrek 10:15 aankomst 13.50 en om 14.30 uur stonden we bij de MIA Mover.. Reistijd incl. immigrations 10:15 dus idd bijna 4 uur korter. Terug vertrek 17:15 aankomst 6:05 uur. Reistijd 7:50 min. Ook 3,5 uur minder.
In totaal 7,5 uur minder reistijd, ik vind het de moeite.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Ik vloog vanaf DUS. Dat is net wat verder vliegen. Maar je hebt inderdaad gelijk, in de wintermaanden (nov-mrt) heb je drie dagen per week de KL627/628 direct vanaf AMS. Maar de overige dagen en de rest van het jaar dus niet. Heen staat overigens met 10 uur en 20 minuten in de boeken, terug 8 uur en 50 minuten.

Ik vind het echt niet relevant om bij een prive trip van een week of meer 3 uur langer onderweg te zijn. En gegeven de keuze om op de terugweg om 4 uur 's middags te vertrekken en om 7 uur 's ochtends aan te komen of pas om half 9 's avonds te vertrekken en dan rond half twee 's middags aan te komen zal ik altijd voor het tweede kiezen. Zonde van de dag om al om 4 uur 's middags te moeten vertrekken. De dag erop is toch een jetlag recovery dag, dus of ik nu om 9 uur 's ochtends of om 3 uur 's middags thuis ben, die dag doe ik toch niet veel meer.

Ook op de heenweg vertrek ik liever om 11.30 vanaf DUS dan om 10.15u vanaf AMS. Zeker op een doordeweeksedag (met de auto ben ik net na de spits zo in DUS, en naar AMS zit - oh nee, sta - ik dan een uur in een spitstrein). Maar goed, die overweging zal voor iedereen anders zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Almere vak V »

hemmie schreef:
Overigens zou ik graag de optie hebben om met een maatschappij als Iceland Air te vliegen, kan helaas niet vanaf Houston. Inmiddels zijn de tickets tijdens de schoolvakanties zo duur (met 5 personen) dat ik er heel wat voor over heb om te besparen.
Gisteren onze Amerikaanse vrienden van Schiphol opgehaald. Gelukkig hebben ze genoeg miles zodat tickets nog enigszins betaalbaar blijven. Maar ik heb nooit begrepen waar het prijsverschil inzit tussen op neer vliegen uit Amerika of Europa.

Maar gelukkig kan ik dan voor 1 keer zeggen dat ik aan de goed kant woon...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Als je als Amerikaan regelmatig op en neer vliegt en ruim vooraf weet wanneer je wilt vliegen dan kun je natuurlijk ook vluchten "andersom" gaan boeken. En dus de retour telkens gebruiken voor de heenreis en vice versa.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Almere vak V »

In het verleden hebben ze dit inderdaad gedaan toen ze bijna maandelijks hier waren voor hun hondenbusiness. Echter, de dure dollar, en allerlei idiote veranderingen in de regels hebben er voor gezorgd dat ze dit niet langer vol konden houden.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

roelb schreef:Als je als Amerikaan regelmatig op en neer vliegt en ruim vooraf weet wanneer je wilt vliegen dan kun je natuurlijk ook vluchten "andersom" gaan boeken. En dus de retour telkens gebruiken voor de heenreis en vice versa.
Met het nieuwe vluchtschema van Eurowings kun je leuke prijzen scoren .
Fellow2012

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Fellow2012 »

@hemmie, Ik heb even gekeken op de website van IcelandAir. Ze hebben vluchten van de luchthavens rondom Washington, DC including BWI (Baltimore in MD) waar veel van de budget airlines vandaag vliegen... en niet al te ver voor ons, aangezien we vaker in DC zijn. Eenmaal op de webiste kreeg ik meteen een melding te zien van gecancelde vluchten. Goed begin.Na het invoeren van BWI -> AMS met vertrek May-2nd en retour May-16th crashte de website. Daarna nog eens geprobeerd met andere browser, weer een crash.
Something went wrong. We are sorry for the inconvenience, we encountered an error processing your request
Fellow2012

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door Fellow2012 »

roelb schreef:Als je als Amerikaan regelmatig op en neer vliegt en ruim vooraf weet wanneer je wilt vliegen dan kun je natuurlijk ook vluchten "andersom" gaan boeken. En dus de retour telkens gebruiken voor de heenreis en vice versa.
Hoe doe je dat? Moet je dan voor de eerste heenreis een no-show van maken?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door sanook »

Nee dat werkt niet. Je moet een retourticket hebben met open retour datum. Daar reis je dan mee naar EU en dan ga je terug naar US met je ticket EU-US. Aan het eind van de geldigheid van je eerst gekochte ticket ga je dan op dat ticket weer terug naar US. Of je regelt een enkele reis US-EU.
Ik weet overigens niet hoe dat met immigratie regels en zo zit of je wel EU binnen mag met open retour en/of enkele reis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Weer geen reisverslag - vertragingen/afgelaste vluchten.

Bericht door roelb »

Ja, dat mag gewoon. Je kunt tickets ook nesten, maar dan is het wel verstandig om dat bij verschillende airlines te doen.

Maar inderdaad, je zult eerst een keer een retour niet moeten gebruiken of ver in de toekomst zetten. Of beginnen met een enkele reis, bij budget airlines (Wow bv) vaak mogelijk tegen normaal tarief.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: weer geen reisverslag

Bericht door laanvdj »

jetusa schreef:
Ik sta altijd versteld van de vliegopties die reizigers vanuit Nederland hebben met allerlei exotische luchtvaartmaatschappijen AirBerlin, IcelandAir etc. We reizen jaarlijks naar Nederland met twee kinderen, in totaal vier personen dus, en kunnen ons zulke grappen niet permitteren… het is dus altijd Delta/KLM voor ons.
mijn dochter vloog met haar gezin vorig jaar augustus met Klm/delta naar Orlando , 48 uur vertraging, dus zo goed zijn die
niet "exotische" maatschappijen nu ook weer niet.
Vertraging is heel vaak niet te voorkomen, wij vliegen met de maatschappij met de beste prijzen en hebben tot nu toe geluk gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer