Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Mademoiselle »

Ik hoop natuurlijk dat we voor allebei tijd hebben(we zitten 2 nachten in de Zion lodge komende september, vrijdags komen we aan vanuit Page) maar als we zouden moeten kiezen tussen Observation Point of Angels Landing welke móéten we dan echt doen? We zijn sportief(fit) en avontuurlijk ingesteld.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gast

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Gast »

Als je in colonne naar boven wilt wandelen, raad ik Angels Landing aan. Het is prachtig hoor, maar ook superdruk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb maar een deel van Angels Landing gedaan dus goed vergelijken kan ik het niet maar OP is zeker een aanrader! Bij beide wandelingen is het verstandig om vroeg te beginnen om de hitte en de drukte voor te zijn maar het zal naar OP wel minder druk zijn.

Marianne
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door flex123 »

Angels landing is geweldig!1 tip begin eraan voor 8uur smorgens, ik begon pas om 10uur en het was super heet op de terugweg naar beneden.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Mademoiselle »

In verband met de hitte en het tijdstip ook de vraag. We komen vanuit Page, wat zo te zien zeker 2 uur rijden is via de 89(de 89A met Horseshoe Bend zullen we een paar dagen daarvoor al gezien hebben) en we "verliezen" nog uur omdat we van Arizona naar Utah rijden. We willen vroeg vertrekken uit Page maar om dan bij aankomst nog een van de trails te doen? Of zouden we dan kunnen wachten tot na het heetste uur en in de namiddag gaan lopen? Is dat dan te druk?

De volgende dag hebben we namelijk de hele dag en dan kunnen we inderdaad vroeg vertrekken. Vandaar ook dat het een beetje de vraag is of we allebei kunnen doen of een keus moeten maken en welke het dan moet worden!

We hebben natuurlijk ook nog de ochtend van vertrek(na Zion rijden we naar Las Vegas waar we 3 dagen zijn om het einde van de vakantie te vieren ahem te vergokken :wink: Dus dan zouden we eventueel die ochtend vroeg nog de trail doen die we dan nog niet hebben gedaan, en wat later naar Vegas vertrekken.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Martin & Marianne »

De beste uren voor AL of OP zijn al voorbij als je uit Page komt. Het is weliswaar maar 2 uur rijden, maar dat kan meer worden als je bij de tunnel moet wachten. En je moet geluk hebben dat er nog een parkeerplaats vrij is. Je loopt bij beide wandelingen dan grotendeels in de zon. Als je niet de eerste dag die wandelingen gaat doen kun je ook eerst nog de Canyon Overlook Trail doen. Deze begint vlak voor de tunnel. en in de middag is de Narrows natuurlijk ook mooi om te doen (maar ook wel druk). Of doe de Emerald Pools, daar loop je wat meer in de schaduw. En dan op de volle dag OP. En eventueel nog AL, maar die zou je ook voor de dag erna kunnen bewaren.
flex123 schreef:Angels landing is geweldig!
Mooier dan Obervation Point?

Marianne
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door kalaman »

We hebben ze beide gedaan en eerlijk gezegd vind ik OP mooier en vooral afwisselender. Je gaat ook een behoorlijk stuk hoger want je kijkt echt neer op AL vanaf OP.
Zie onze indexpagina voor direct links naar de blogverslagen van beide hikes.

Dat schreef ik toen in de blog toen we een ranger vroeger wat we best zouden doen, OP of AL:
We liepen nog eerst eens binnen in het Visitor Center en vroegen het gewoon aan een Park Ranger waarvan het antwoord duidelijk was : "if you prefer an iconic, but overcrowded hike, do Angels Landing, if you want an even better view with only a few people take Observation Point". Onze keuze was dus bijzonder snel gemaakt...op naar Observation Point.
Wij deden AL in de winter en dus in sneeuw en ijs en hadden niet bepaald last van "overcrowded", we waren er helemaal alleen :wink: .

Afbeelding2013-12-16 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door flex123 »

Of angels landing mooier is dan observation point weet ik niet, ik ga observation point in mei doen haha.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door AnitaV »

Een hele wandeling zit er voor mij niet in maar ik heb Angel’s landing tot Scouts Lookout op het lijstje staan. Schijnt mooi te zijn.
Is er ook een punt bij Observation Point tot waar het wandelen te doen valt, je niet te lang onderweg bent en het toch heel mooi is? :roll:
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door UitHolland »

Wij (2 volwassenen en dochter van toen 11 jaar) deden AL op 17 juli 2016. We namen de eerste shuttle bus van de dag. (+- 6:00) Wij deden dit deels om de warmte te omzeilen maar ook omdat we die middag nog naar Bryce gingen. Er was amper een rij bij het station op het visitors center.
De lucht was zelfs wel een beetje fris in de schaduw, die de eerste kilometer over het pad lag.
Afbeelding
Zoals je kunt zien, geen polonaise hier. Natuurlijk omdat het zo vroeg is.
Afbeelding
Wij waren om ongeveer om 8:30 helemaal boven en 10:15 waren we weer bij de Virgin river.
Laatst gewijzigd door UitHolland op 24 mar 2018, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door UitHolland »

@anitav Wij dachten eerst ook tot daar te gaan maar eenmaal daar konden we het niet laten. Het is dan nog verder en zwaarder dan je verwacht met soms behoorlijke hoge stappen. Wij deden er 45 minuten over om vanaf daar helemaal naar de top van AL te gaan.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Mademoiselle »

Goeie tip om Emerald Pools of de Canyon Overlook te doen Marianne, dankjewel hiervoor! Zo hadden we het nog niet bekeken.

Kalaman - wat een fantastische foto!!

We zijn nog steeds in dubio, beide trails klinken geweldig. Maar we zullen zeker een dag kiezen dat we vroeg kunnen starten. In september zal de zon na zevenen op zijn. Ik weet niet hoe laat de eerste shuttle dan gaat maar als we die kunnen pakken moet het vroeg genoeg zijn!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door AnitaV »

Ik ben niet zo'n held :oops:
Bij Corona Arch was ik met moeite te overreden om langs de kettingen en trapje omhoog te gaan en als het goed lukt, dan is het ook weer snel goed maar als ik de verhalen lees en foto's van AL zie dan weet ik het niet hoor :lol:
We zien het volgend jaar wel. Genieten wordt het sowieso.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door avsboz »

Is al vaker besproken op het forum. Uitgebreid topic hier:
viewtopic.php?f=7&t=40757
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door Mademoiselle »

Dankje Andries! :thumbup: Ik had inderdaad gezocht voor ik dit topic begon maar zat niet tussen de resultaten gek genoeg... En bovendien was ik ook nieuwsgierig naar recente ervaringen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Zion NP: Angels Landing of Observation Point?

Bericht door DennisS »

Wij hebben OP afgelopen september ook in de ochtend gedaan. Het was net licht....
Het is wel een zware wandeling. Dus neem voldoende water mee. Maar echt wel de moeite waard. Doe ook goede schoenen mee, want je hebt stukken die echt uit losse blokken steen bestaan en dus is de kans op het verzwikken van enkels of door je knie gaan er zeker bij.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer