Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B2 visum na eerdere afwijzing

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
ariane88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

B2 visum na eerdere afwijzing

Bericht door ariane88 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen.

In het verleden ben ik zo'n (vanaf 2004 tot 2014) 8 keer op een esta naar steeds dezelfde plek in amerika geweest (ik heb daar vrienden wonen). Daar mijn huidige man ook leren kennen.

4 jaar geleden heb ik een b2 visum aangevraagd, omdat ik en mijn (amerikaanse) vriend voor onze honeymoon een rondreis wouden maken, mijn schoonfamilie vroeg of ik wou blijven voor thanksgiving wat dus een iets langere tijd betekende dan esta, vandaar voor dit visum gegaan.
Dit visum is toen afgewezen voor te weinig binding met Nederland.

Wij zijn inmiddels in nederland getrouwd waar mijn man ook een verblijfsvergunning heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vaste baan, en een zeer begripvolle werkgever die ook documenten wil af geven hoe noodzakelijk ik ben voor bedrijf.
Man heeft geen vast contract en werkt pas sinds een maand bij het bedrijf waar hij nu zit.

De gezondheid van mijn schoonfamilie (opa en oma, mijn man heeft geen contact meer met zijn ouders) is inmiddels dusdanig verslechterd dat het een soort dit jaar of nooit situatie is geworden.
Eigenlijk willen mijn ouders ook mee als we gaan, die hebben 1 keer mijn schoonfamilie bezocht en willen daar graag nog een keer op vakantie. Levert dit nog mogelijk problemen op? (zij kunnen wel nog esta aanvragen)

Wij wonen in een huurhuis en ik had gehoopt een hypotheek te hebben, maar woon in de randstad en ondanks al anderhalf jaar op zoek te zijn hebben wij nog steeds geen huis kunnen kopen.

Hoe schatten jullie de kans in dat een b2 visum nu wel wordt goedgekeurd? Is er iets wat ik kan doen om de kans hierop te verhogen (afgezien van een huis kopen).
Ik wou ook een advocaat inhuren om mijn kansen te vergroten, kan ik daarvoor een willekeurige immigratie advocaat nemen of is het handiger dat dit specifiek iemand is met kennis van de amerikaanse procedures?
Laatst gewijzigd door ariane88 op 21 mar 2018, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: B2 visum na eerdere afwijzing

Bericht door mtl »

Die eerdere afwijzing was vier geleden als ik het goed heb aangezien je toen ook een topic hebt geopend. Heb je dat topic nog eens doorgelezen? Ik denk zelf dat je baan en huurhuis niet echt sterke argumenten zijn.
ariane88
Amerika-newbie

Bericht door ariane88 »

@mtl ja ik heb het nog een keer doorgelezen, maar behalve het feit dat het moeilijk is (wat ik al wist) wordt ik er niet heel veel wijzer op.

Als een permanent contract geen sterk argument is, betekent het dan dat een hypotheek het enige sterke argument zou zijn?
Wat zijn volgens jou dan wel sterke argumenten? (want hier vraag ik specifiek naar)
Ik weet niet of de situatie is veranderd het laatste jaar, maar op dit forum zijn ook voorbeelden van mensen die bij een eerdere afwijzing b2 en minder banden dan ik met nederland als nog een visum krijgen.

Ik probeer mij bij deze categorie mensen te scharen ;)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Hoe lang wil je nu gaan? Bij een kortere reis is het aannemelijker dat je vaste contract ook echt iets voorspelt en je dus reden hebt om terug te keren.
Verder is je situatie is nu wel duidelijk anders, getrouwd met een man die in NL woont en werkt, en misschien al wel meer binding heeft? Je bent er nu al langere tijd niet geweest.
Een nieuwe poging met als reden kort bezoek aan schoonfamilie lijkt me best te proberen. En ondanks dat er in je andere topic gewaarschuwd werd om niet meerdere afwijzingen te verzamelen, wordt je natuurlijk ook niet wijzer zonder het te proberen (al dan niet met hulp van een advocaat). Je andere optie is wachten tot je wel een huis of eigen bedrijf hier hebt, maar ook dat is natuurlijk geen garantie dat het dan wel lukt.succes!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ariane88
Amerika-newbie

Bericht door ariane88 »

Het zou nu een periode van 2 tot 3 weken zijn waarschijnlijk. Twee weken is net wat te weinig voor zo'n lange vlucht.

En ja, wachten op een eigen huis, ik ben al anderhalf jaar actief op zoek naar een huis, maar de gezondsheidsituatie van mijn man zijn familie is nu zo verslechterd dat als ik nog langer wacht ik waarschijnlijk niet eens meer daar heen hoef :')
Eigen bedrijf zal er gezien mijn vakgebied nooit van komen, dus dan kan ik wachten tot dat ik een ons weeg.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

ariane88 schreef: Wij zijn inmiddels in nederland getrouwd waar mijn man ook een verblijfsvergunning heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vaste baan, en een zeer begripvolle
Uit je eerdere topic begrijp ik dat je man Amerikaan is. Waarom ga je dan niet gewoon voor een dependent visa (IR-1 in dit geval)? Of ben je nog geen 2 jaar getrouwd? Maar goed, in dat geval voor CR-1.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer