Treinreis Vancouver - Seattle: Alleen I-94 nodig of toch ook eSta raadzaam ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Profiler
Amerika-newbie

Treinreis Vancouver - Seattle: Alleen I-94 nodig of toch ook eSta raadzaam ?

Bericht door Profiler »

Beste forumleden, mijn speurtochten op dit forum hebben nog niet geleid naar een duidelijk antwoord op de volgende vraag:
Eind april van dit jaar vlieg ik met vrienden naar Vancouver Canada, om een paar dagen later met de trein naar Seattle door te reizen en daar dus de Canada/ USA border over te gaan. Moet bij de grensovergang per trein alleen een I-94 geregeld worden, of is het aan kunnen tonen van een eSta met status "Approved" toch nodig c.q. handig om erbij te hebben, omdat het wellicht de procedure zou kunnen versnellen ? Wie heeft ervaringen wat dit betreft ?
Gast

Re: Treinreis Vancouver - Seattle: Alleen I-94 nodig of toch ook eSta raadzaam ?

Bericht door Gast »

Je komt over land de US binnen dus dat betekent dat een I-94 ingevuld moet worden.

Vlieg je ook weer terug vanuit Canada? Dan heb je geen ESTA nodig.
Profiler
Amerika-newbie

Re: Treinreis Vancouver - Seattle: Alleen I-94 nodig of toch ook eSta raadzaam ?

Bericht door Profiler »

We vliegen niet terug vanuit Canada.Vanuit Seattle per camper richting het zuiden.
Uiteindelijk de terugvlucht vanaf Los Angeles. Betekent dit dat de eSta dan toch nodig is ?
Gast

Bericht door Gast »

Dan lever je je I-94 in op het vliegveld als je terugvliegt. Wel goed bewaren en niet vergeten in te leveren als je er niet naar gevraagd wordt!

Vriend van mij heeft deze Form ooit een keer niet ingeleverd omdat er niet naar gevraagd werd en die had daarna behoorlijk wat problemen om binnen te komen. Uiteindelijk heeft hij echt kunnen bewijzen het land verlaten te hebben, maar dat was niet eenvoudig.
Profiler
Amerika-newbie

Bericht door Profiler »

Bedankt voor de informatie Terpies !
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik pleit voor bronvermelding, je gaat met een groep en ongetwijfeld komen meerdere mensen met weer een ander verhaal.

Over die laatste opmerking van Terpies zie de faq behorende bij de I94. Sinds 2017 is er meer online en electronisch geregeld maar toch wordt het volgende alsnog vermeld op de website.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... /departure

Het lijkt mij verstandig de definitie van I94 ook even te lezen.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... /departure

https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ntercept/1

When do I need to apply for my I-94 online?
If you are entering at a land border port of entry within the next seven days, you can apply and pay for your I-94 online to help expedite the issuance process. Travelers entering via an air or sea port of entry do not need to apply for an I-94 from this website. Please know, the I-94 you obtain online is provisional and just the first step in completing the I-94 application. To obtain the final, legal-for-travel form I-94, you will need to complete the final steps at the port of entry.

If I apply and pay for an I-94 online, do I have to appear at the port of entry?
Yes. You will still need to appear at the port of entry to complete the process and receive your paper form. You will only receive a provisional I-94 from the online application. Paying online helps expedite the process at the port of entry.

What happens if I do not appear at a port of entry within seven days?
If you do not appear at the border within seven days, your provisional I-94 will expire, and you will be required to reapply and pay the fee again. There are no refunds if the I-94 is not issued within the seven day period.

What do I need to do if my departure information is incorrect or inaccurate?
CBP tracks departures in a variety of manners, but not all departures are available on the website. If you are departing by air or sea, your departure is recorded electronically. There may be times when this information does not appear accurate. There is no formal action to take. CBP will not update the records available on the website.

Also, some land border departures may not be recorded in CBP systems. Land border departures on the Southern Border are not always documented. A departure will be recorded if you depart via land and re-enter the United States prior to the expiration date stamped in your passport. If you are not a resident of Canada or Mexico and you receive an electronic I-94 and depart via land, but do not re-enter the United States prior to the expiration date stamped on your passport, you may want to travel with evidence of your departure into Canada or Mexico. Evidence of departure can include, but is not limited to, foreign entry stamps in a passport, transportation tickets, pay stubs and/or other receipts.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer