Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Fair Arie »

Je vorige antwoord was nadat ik mijn eerste post in dit topic deed. :thumbup:

Wat ik al schreef, tot die tijd was jouw bijdrage in dit topic beperkt tot
Marcopstal schreef:De weg is gesloten en blijft voorlopig gesloten.
TS plaatst statische informatie. Ik heb een link naar een gov site geplaatst zodat mensen zelf bij de bron de laatste info kunnen opvragen. Snap niet wat daar fout aan is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Marcopstal »

Fair Arie schreef:TS plaatst statische informatie.
Helemaal niet, TS heeft de info van de site van Caltrans gekopieerd. Dat is evengoed een officiële site.

Jij geeft een link naar een "gov" site maar schrijft er dan andere nonsens naast in verband met bruggen..... Mocht je gewoon naar de site verwijzen en eventueel nog de correcte informatie bijvermelden is dat een gans ander verhaal. Je laatste zin slaat immers nergens op.

En dat mijn bijdrage in dit topic tot op nu beperkt was is omdat er niets meer nodig was. Als er in de post voor mijn reactie een vraag gesteld wordt en ik kan dat eenvoudig in 5 woorden beantwoorden dan zie ik het probleem niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Fair Arie »

Marcopstal schreef:
Fair Arie schreef:TS plaatst statische informatie.
Helemaal niet, TS heeft de info van de site van Caltrans gekopieerd. Dat is evengoed een officiële site.
:roll: Wat heeft statisch te maken met officieel? Waar trek ik het officiële karakter van zijn bron in twijfel? :shock: TS heeft statische informatie gegeven die inmiddels meer dan een 6 weken oud is.

En blijft je nu vallen over "bruggen" versus "brug"? Ik heb toch duidelijk aangegeven dat dat vorig jaar het geval was. En nergens heb ik aangegeven dat dit op meerdere plaatsen zou zijn. Die info was deels correct. Het incorrecte is dat ik meervoud schreef in plaats van enkelvoud.

Ik zie geen probleem met je eerste reactie, maar wel dat je schrijft meer informatie gegeven te hebben. Dat is, om je eigen woorden te gebruiken, "nonsens".
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Marcopstal »

Fair Arie schreef:inmiddels meer dan een 6 weken oud is.
Statische informatie die informatie mbt termijnen geeft en vandaag nog altijd even relevant is.

En vertel me dan eens wat de meerwaarde is om bij het opgeven van een link naar een site te gaan spreken over brug(gen) die beschadigd geraakt zijn "beyond repair" waarna je concludeert dat het dan wel een tijdje kan duren. De enige onderbreking die er vandaag de dag nog is heeft niets met een brug te maken. De link naar de site op zich is waardevol, maar wat erbij staat is niet relevant.

Ik reageerde overigens op een aantal posts van verschillende mensen alwaar men het over verschillende zaken had.

Wanneer ik de zin zet "als dewelke ik hierboven weergeeft" dan hoeft dat niet op een andere en eerdere post te slaan, dat slaat op wat ik twee alinea's hoger schreef in diezelfde post , met name:
Er was vorig jaar 1 brug beschadigd, niet een "aantal" bruggen. Nu is er geen enkele brug beschadigd en dient er ook geen enkel hersteld te worden. Er is enkel nog een afsluiting van de weg tussen Kirk Creek en Raggd Point wegens de "Mud slide" en dat zal nog tot einde van de zomer duren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door MarjoleinW »

Heren toch! :wink:
Ik denk dat iedereen het goed bedoeld heeft... Ik weet in elk geval waar ik moet zoeken vlak voordat wij vertrekken en weet ook dat we inderdaad een stuk om gaan rijden.
Komt goed! Bedankt voor alle info!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Emootje »

Wij gaan deze zomer ook die kant op, en natuurlijk is het jammer dat een stukje route afgesloten is. Behalve extra tijd betekent dat ook extra miles.
Maar, het biedt ook kansen en mooie routes die je normaal gesproken niet zou rijden.
Ik ben even op deze site aan het kijken en daar staat best nuttige info op hoe je toch op een knappe manier zoveel mogelijk mooie uitzichten kan zien.
Wij komen uit LA en gaan richting SF, dan moeten we dus op de 101 afslag 252 pakken en rijden we deels door een militair gebied (wel toegankelijk voor doorgaand verkeer).
Misschien hebben jullie er ook iets aan.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Fair Arie »

Graag gedaan Marjolein. Daar ging het om :thumbup:

Fijne trip!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Marcopstal »

Emootje schreef:Wij komen uit LA en gaan richting SF, dan moeten we dus op de 101 afslag 252 pakken en rijden we deels door een militair gebied (wel toegankelijk voor doorgaand verkeer).
Klopt, de reeds veel genoemde Nacimiento Fergusson road. Op alle vragen in de routes geven we dit als alternatief. Het is geen brede en snelle weg maar ene heel goed alternatief om toch heel veel van de kustweg te kunnen zien. De omweg die je moet nemen kost je tussen 1 uur tot 1,5 uur extra rijtijd maar dit is uiteraard meer dan de moeite waard.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Emootje »

Ik lees trouwens overal dat men afraadt om de Nacimiento Fergusson Road te rijden vanwege het feit dat het toch wel erg krap (smal) is op sommige plekken en dat het toch ook wel druk kan zijn en je dus niet echt opschiet en zo.
We hebben nog even om er over na te denken maar ik vrees dat we een stuk van Highway 1 gaan overslaan.
Mooie reden om nog een keertje terug te gaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Marcopstal »

Laat je hierdoor niet afschrikken. Je verliest misschien wat tijd maar krijgt er veel voor terug. De weg wordt evengoed door campers en trucks gebruikt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Vanessa007 »

Ik hoop in juli toch geen truck als tegenligger tegen te komen! :shock:
Gelukkig rijden we hem van binnenland naar de kust waardoor we aan de bergrand rijden!
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door MaMootjes »

Wij rijden met een camper van SF naar LA, Tioga Tours raadt de Fergusson road af. Het ziet er ook wel erg smal uit, ik weet niet of ik er plezier aan zou beleven. Is de G16 van Carmel richting de 101 een alternatief? Kent iemand deze weg?
Groetjes, Saskia
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Alternatief voor 101 ivm afsluiting highway 1

Bericht door MaMootjes »

Wij rijden met een camper van SF naar LA, Tioga Tours raadt de Fergusson road af. Het ziet er ook wel erg smal uit, ik weet niet of ik er plezier aan zou beleven. Is de G16 van Carmel richting de 101 een alternatief? Kent iemand deze weg?
Groetjes, Saskia
(Deze vraag ook al gesteld in reactie op een andere post maar inmiddels zo ver naar onderen gezakt dat ik nog een poging doe :wink: )

Note mod: waarschijnlijk hebben weinig leden hier deze weg al met de camper gereden. Daarom misschien geen antwoord op je eerdere vraag. Doch hoeft daar echt geen nieuw tooic voor te worden geopend.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Alternatief voor 101 ivm afsluiting highway 1

Bericht door goldenhills »

Het is een leuke beetje slingerende binnendoorweg, moet wel te doen zijn met een camper. FYI wij hebben het met de auto gedaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Alternatief voor 101 ivm afsluiting highway 1

Bericht door Marcopstal »

Het is een smallere weg, doch deze is nog steeds breed genoeg om met een camper te doen. Ik neem aan dat je ook niet met een 30ft camper of groter de weg op gaat.

Het blijft momenteel de beste optie om de Fergusson road te pakken. Het mooiste stuk highway 1 ligt immers tussen Carmel en de afsluiting.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door MaMootjes »

Bedankt, toch weer iets wijzer! We proberen dan toch zo veel mogelijk highway 1 te rijden en zo min mogelijk 101...
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door RuthdeLange »

Toch fijn dit forum. Daardoor op tijd route kunnen omgooien en motel annuleren vanwege de afsluiting ten zuiden van Lucia. We gaan nu de route van noord naar zuid rijden. Komt ook wel goed uit, zijn we eerder in point Lobos voor de wandelingen. Daarna wil ik in ieder geval nog door naar Mc Way Falls. Maar over het stuk daarna twijfel ik. We zouden eigenlijk vanaf San Simeon naar het noorden rijden. Nu dus andersom (heen en weer) maar missen we veel mooie stukken als we na Mc Way Falls weer omdraaien en richting 17 mile drive rijden of is het de moeite waard om door te rijden tot Lucia en dan pas om te draaien? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door goldenhills »

MaMootjes schreef:Wij rijden met een camper van SF naar LA, Tioga Tours raadt de Fergusson road af. Het ziet er ook wel erg smal uit, ik weet niet of ik er plezier aan zou beleven.
Wij hebben het toevallig vandaag gereden, en kwamen zowaar een camper tegen! Het kan dus wel. Maar inderdaad wel een beetje breed voor die weg, dus je zult regelmatig moeten uitwijken voor tegenliggers (het is een stuk drukker dan de vorige keer dat we daar waren, toen was Hwy 1 gewoon helemaal open), en regelmatig achterliggers voorbij laten gaan omdat je niet zo hard gaat.
Dagobert
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2018, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Highway 1 de kustweg tussen LA en SF

Bericht door Dagobert »

En volgens laatste berichten is HW1 eerder klaar en de nieuwe verwachte openstelling is 1 augustus.
Zie ook: http://quickmap.dot.ca.gov/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer