Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kimmartens
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:31
Aantal x V.S. bezocht: 3

Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Bericht door Kimmartens »

Hallo, zoals velen vertekken wij aankomende zomer naar de USA voor onze roadtrip. Wij zijn een gezin met 3 kinderen (12, 10 en 6 jaar oud). De route ligt vast en ben hem verder aan het uitwerken.
Onze route: LA, highway 1 naar SFO, Kings Canyon, Sequoia NP, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Lake Powell, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona en vanaf Las Vegas vliegen we weer naar huis.
Daarbij kom ik een aantal vragen tegen ..., misschien hebben jullie antwoord/tips.
1) in LA willen we heel graag het uitzichtpunt bezoeken bij the Griffith Observatory. Het gaat ons echt om het uitzicht. Weten jullie of je ook bij het uitzichtpunt kan komen als het Observatory nog niet open is? Dus voor 12.00 uur?
2) in San Francisco willen we fietsen huren. Nu zoek ik een fietsverbedrijf dat ouder/kind tandems heeft. Liefst op of nabij Lombard street. Mijn dochter (meisje met Downsyndroom) is te groot en te zwaar voor een “tag along”. En ik ben bang dat een volwassen tandem te groot is. Nou kan ik natuurlijk alle bedrijven afbellen, maar misschien weten jullie het ...
3) leuke tips voor onderweg met kinderen zijn hartstikke welkom!!! Ivm mijn dochter zijn we ook op zoek naar mooie korte wandelingen.

Bedankt alvast!!!
Laatst gewijzigd door markro op 17 mar 2018, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In de topictitel SFO (vliegveldcode) veranderd in SF.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Griffith Observatory, fietsen in SFO en meer...

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Je kunt eens bij Blazing Saddles informeren. Dat is een groot fietsverhuurbedrijf met meerdere vestigingen. Het lijkt me niet verkeerd om te bellen of te mailen. Als zij niets hebben kunnen ze je wellicht verder helpen.
Voor wandelingen in de parken heb je misschien iets aan mijn wandelsite.

Marianne
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Griffith Observatory, fietsen in SFO en meer...

Bericht door theborgh »

Ala het Griffith Observatory is gesloten kan je er gewoon rondom komen. Parking boven kan dan ook gesloten zijn, parkeren is dan langs de weg naar boven. Is gesloten op maandag.

Niet zo bekend zijn de La Brea Tar Pits, vonden we zeer interessant. Voor de echte muziek liefhebber, downtown het Grammy museum.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Griffith Observatory, fietsen in SFO en meer...

Bericht door Allard »

Kimmartens schreef: 1) in LA willen we heel graag het uitzichtpunt bezoeken bij the Griffith Observatory. Het gaat ons echt om het uitzicht. Weten jullie of je ook bij het uitzichtpunt kan komen als het Observatory nog niet open is? Dus voor 12.00 uur?
Bedankt alvast!!!
Smaken en voorkeuren verschillen. Wereldwijd bezoeken we graag steden. LA heeft onze top tien niet gehaald. Behalve dan het Griffith Observatory. Wij gingen ook voor het (avondlijke) uitzicht. Dat was 10% van de trip waard. De resterende 90% van de waardering was voor het niet geplande zicht op Saturnus. Nog altijd blij dat we deze "once in a lifetime" kans niet misgelopen hebben. Wij delen in het enthousiasme van bijv. deze recensente: “Wow! We saw Saturn! ”.

Wat een leuk idee om te gaan fietsen in SF. Bedenk wel dat veel van de toeristisch meest interessante delen, waaronder Lombard Street, op een heuvelachtig terrein liggen. Dat fietst heel anders dan vlak. In de zomer kan het bij aflandige wind in SF ook zeer warm worden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Bericht door PSVwally »

Prachtige plek bij LA is bij de Balwin hills scenic overlook.
Centraal in de LA area met, zeker in de late middag een prachtig uitzicht over de stad. Als je sterren wilt zien zou je beter naar Angeles NF rijden. Daar heb je aan de ene kant nog de standaard lichtvlekken van de grote stD en als je naar het noorden kijkt zie je veel sterren in het pikdonker. Wel opletten voor wildlife, want er rijd ‘s nachts niet veel daar
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Bericht door Heather »

@kimmartens

misschien Bajabikes eens proberen ?
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Bericht door UitHolland »

Wij hebben ook ervaring met Blazing Saddles. Echt super commercieel gedoe, alles loopt wel op rolletjes... Nee echt personeel genoeg aanwezig en je doet zelf een test of je het fietsen beheerst voor je naar buiten gaat. Voor ons Nederlanders/Belgen way over the top.
Maar goed waarom ik reageer is dat ik nog weet dat de vestiging waar wij de fiets ophaalden dichtbij LombardStreet zit. Lombard street is lang maar ik denk dat je dan het bochtige stukje bedoelt? Ook weet ik dat je met GoogleMaps binnen kunt kijken en je zal dan een beeld kunnenkrijgen van de fietsen die verhuurt worden. Ook de tandem.
https://www.google.nl/maps/@37.8060741, ... 000!8i3000

Ik vind dat alle fietsen erg klein zijn in de VS. Men wil daar meer met de voet plat op de grond voor meer zekerheid is mijn idee.

Wij zijn een gezin van 3 een dochter van 11 destijds en we hebben uiteindelijk een behoorlijke route afgelegd. We kozen er niet voor om de Golden Gate over te gaan. We reden tot de helft en zijn weer terug gegaan en langs Lands-End. Over het Golden Gate park terug richting stad om daar dingen te zien als o.a Painted Ladies en Lombard Street. Sommige stukjes zijn stijl, we zijn dan afgestapt of hielpen elkaar.
Van 8:30 tot 15:00 en 35 kilometer afgelegd. We hebben ons toen en nu nog ontzettend verbaast over het gemak waarmee we deze afstand hebben afgelegd.

edit: Saddles niet bikes
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Griffith Observatory, fietsen in SF en meer...

Bericht door Fair Arie »

Kimmartens schreef:2) in San Francisco willen we fietsen huren. Nu zoek ik een fietsverbedrijf dat ouder/kind tandems heeft. Liefst op of nabij Lombard street. Mijn dochter (meisje met Downsyndroom) is te groot en te zwaar voor een “tag along”. En ik ben bang dat een volwassen tandem te groot is. Nou kan ik natuurlijk alle bedrijven afbellen, maar misschien weten jullie het ...
Je zou contact kunnen opnemen met Baja Bikes. Volgens de website hebben ze tandems op aanvraag. Wij hebben goede ervaringen met Baja Bikes in Valencia en Malaga. Komende zomer gaan we hun diensten gebruiken in SF.


Edit: naar aanleiding van bovenstaande berichten ook de site van BS bekeken. Volgens hun website heeft Blazing Saddles de ouder / kind tandems in het assortiment. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer