Camping buiten Yosemite national park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Ik zat vandaag helemaal klaar maar helaas, naast het net gevist, geen camping binnen Yosemite national park, alles zat vol, binnen 10 minuten.... Nu dus de vraag wat te doen? Zijn er nog andere leuke plaatsen in de buurt om heen te reizen, we komen uit San Francisco en Yosemite staat voor drie nachten in onze reisplanning. Of zijn er nog campings buiten eht park, ik heb gezocht maar bijzonder weinig gevonden. Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen! Alvast bedankt! Vera
jessica0707
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2018, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door jessica0707 »

Jammer dat het niet gelukt is :| Vanmiddag had ik ook een paar plekken open staan op Crane Flat. Deze camping wordt door veel ervaren Amerika-gangers aangeraden als het niet lukt om 1 van de 3 Pine-campings te boeken. Ik zie eind juli / begin augustus nog enkele plekken vrij.
Misschien heb je hier wat aan?
Afbeelding
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Henrytje »

En anders hier eens naar kijken voor nog meer campings in de omgeving? https://tiogatours.nl/voorpret/campings ... ampground/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad jammer! Had je een maand geleden al geoefend? Dat scheelt toch wel denk ik. Na een kwartier komen er vaak nog plaatsen vrij van mensen die meerdere plaatsen in hun mandje hebben maar daar heb je nu niets meer aan.

Crane Fat of Hodgdon Meadows zijn alternatieven in het park. Voor campings buiten het park kun je eens kijken op https://jameskaiser.com/yosemite-guide/ ... r-yosemite.

Je kunt ook Yosemite vergeten en naar Sequoia/Kings Canyon gaan; bijvoorbeeld twee nachten bij Grant Grove, en dan door Yosemite via de Tioga Road naar Lee Vining rijden. Je rijdt wel meer, maar als je een camping ver buiten Yosemite hebt rij je ook veel heen en weer.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 mar 2018, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door gastxyz »

Welke heb je al wel gevonden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Martin & Marianne »

Goede vraag inderdaad; wat heb je al gevonden?
Kijk eens naar Indian Flat of Dimond O. Bekijk op googlempas de afstand naar Yosemite village, dan krijg je een idee van de reistijd. Reken wel extra tijd et een camper.

Marianne
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Ik denk dat ik toch ergens iets verkeerd heb gedaan. Ik had geoefend maar waarschijnlijk niet goed...Echt balen. Ik ga de overige opties bekijken en de site in de gaten houden misschien komt er nog iets vrij. Al hoef ik daar niet op te hopen denk ik. We zitten vast aan 20-7 tot 23-7 de rest van de route staat al vast/geboekt. Super bedankt weer voor jullie inbreng!
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Ik had dit gevonden, na snel zoeken want had helaas weinig tijd vanmiddag:
http://www.indianflatrvpark.com/accomodations.htm
en
http://rvcoutdoors.com/yosemite-rv-resort/

Gevonden via googlemaps ligt allemaal wel wat verder maar goed dat is dan maar zo
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Martin & Marianne »

Als je tussen die twee zou moeten kiezen zou ik voor Indian Flat gaan. Dichter bij de vallei en een mooiere route naar het park.
Ga niet af op wat RV Resorts op hun site vermeldt. "Within minutes you can be hiking to Vernal Fall" is echt niet juist; het is meer dan 1,5 uur rijden.

Marianne
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Ik heb zitten kijken en dat wordt idd een hoop heen en weer gerij. We hebben drie kinderen bij die gaan dat niet leuk vinden. Denk dat we beter uit kunnen wijken naar iets anders. Hoe jammer dat ook is. We gaan van SF eigenlijk naar Yosemite en dan door naar Lone Pine. Zou Mono lake wat zijn? Kinderen zijn dol op water. Heb al campings geprobeerd bij June lake maar alles zit vol! Echt moeilijk dit omdat je geen idee hebt wat, hoe en waar! Eerste keer een reis door de USA.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Renée76 »

en sequioa ipv yosemite
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Is dat niet erg vrij rijden vanuit SF heb er ook al naar gekeken. Lijkt ook wel erg vol.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door GinnyUSA »

Een alternatief is een goed idee maar kijk ook regelmatig of er toch nog iets vrijkomt. Misschien niet voor je gehele reisperiode in één keer maar steeds losse nachten. Tenzij je dat te veel gedoe vindt.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Marenko »

Inderdaad blijven kijken of er iets vrij komt, zelfs tot aan de dag dat je er naar toe wilt. Vaak wordt er wel wat geannuleerd. Deze plaatsen komen om 8.00 ‘s morgens vrij (plaatselijke tijd).
Mono Lake staat bekend om zijn hoge zout gehalte niet echt iets om in te spelen of te zwemmen. Er is dan ook geen camping.
Wat wij zelf ook een prachtige plek vinden is Convict Lake. Hier is een camping bij met een riviertje, waar de kinderen dammen kunnen bouwen. Je kunt een leuke wandeling om het meer heen maken, er zijn waterfietsen en kajaks te huur.
Kijk maar eens naar ons verslag
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Renée76 »

ik vond sequioa goed te rijden vanuit SF
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Martin & Marianne »

Om welke dagen gaat het? Zit je er in een weekend?
In je routetopic kloppen de dagen en data niet. Mischien niet gek om even een duidelijke route te plaatsen, in een van/naar schema per dag.

Als je Kings Canyon te ver vindt en er is niets meer vrij (wat bedoel je met erg vol, is er wel of niet meer iets vrij?) dan zou ik inderdaad een paar dagen aan de oostkant gaan zitten.
Voor de eerste nacht zou je voor dat RV Resort in Coarsegold kunnen kiezen; je kunt dan een bezoek brengen aan de Mariposa Grove. Of kijk eens of er nog iets vrij is in Wawona (in Yosemite zelf) of in Oakhurst.
De volgende dag kun je nog naar de vallei - als het niet te druk is - of je rijdt meteen naar de Tioga road en doet daar een aantal stops.
Als je niet naar de Mariposa Grove wilt zou je na SF ook op Indian Flat kunnen gaan staan; dat scheelt weer een stukje rijden.

Aan de oostkant zijn meerdere campings maar veel zijn niet te reserveren. Vanuit Mammoth Lakes kun je ook veel doen, wij deden bijvoorbeeld de Little Lakes Valley Loop (zie ons 2015-verslag). Kijk ook eens naar het laatste verslag van forumnlid Trails, die heeft meerdere nachten aan de oostkant gestaan.
Behalve naar Mammoth Lakes zou je ook naar Bridgeport of Lee Vining kunnen kijken.

Sequoia is inderdaad vanuit SF goed te doen (wel via de noordingang rijden met een camper) maar vandaar via de Tioga Road naar Lee Vining is wel een aardig eind, hoewel het ook wel te doen is.

Marianne
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Wauw wat een super mooi meer! Ben gaan kijken maar ook deze camping zit vol! We hebben zo'n beetje alles geboekt alleen hier niet. Ik blijf kijken op de site en hoop dat daar nog iets vrij gaat komen. Ik wil het wel een beetje geregeld hebben omdat we niet alleen zijn maar met de kinderen die na een paar uur rijden er wel klaar mee zijn. Sequoia is zeker een optie als dat goed te doen is met de afstand. Al ben ik wel bang dat eht daar ook redelijk druk zal zijn dus campings vol. Heb je een tip wat betreft een camping?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door Marenko »

Bedoel dat Convict Lake vol zit? Dan kan ik me niet voorstellen. Om welke dagen zou het gaan?

Edit: ik heb even gekeken, maar is inderdaad niet veel meer vrij rond die dagen.
Laatst gewijzigd door Marenko op 16 mar 2018, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Marianne, wat een fijne informatie weer! Ik ga dat zo uitzoeken. Het is idd echt vol geen plek meer. Het gaat om de dagen 20 tot 23 juli. Ook nog net in een weekend. Hieronder de juiste route met data.

Dag 1 - 12 juli
Vlucht Amsterdam - LA

Dag 2 – 13 juli
LA
Hotel Marriott Airport
5855 W Century Blvd, Los Angeles, CA 90045

Dag 3 – 14 juli
LA
Hotel Marriott Airport

Dag 4 – 15 juli
LA
Hotel Marriott Airport

Dag 5 – 16 juli - camper dag 1
LA – Refugio State Beach

Dag 6 – 17 juli - camper dag 2
Refugio State Beach - Limekiln SP

Dag 7 – 18 juli - camper dag 3
Limekiln SP – San Francisco

Dag 8 – 19 juli - camper dag 4
San Francisco

Dag 9 – 20 juli - camper dag 5
San Francisco - Yosmite

Dag 10 – 21 juli - camper dag 6
Yosemite

Dag 11 – 22 juli - camper dag 7
Yosemite

Dag 12 – 23 juli - camper dag 8 (gereserveerd!)
Yosemite – Lone Pine

Dag 13 – 24 juli - camper dag 9
Lone Pine ( door Death valley) – Las Vegas

Dag 14 – 25 juli - camper dag 10
Las Vegas

Dag 15 – 26 juli - camper dag 11
Las Vegas - Zion

Dag 16 – 27 juli - camper dag 12
Zion

Dag 17 – 28 juli - camper dag 13
Zion – Bryce

Dag 18 – 29 juli - camper dag 14
Bryce – Page

Dag 19 – 30 juli - camper dag 15
Page

Dag 20 – 31 juli - camper dag 16
Page - Grand Canyon

Dag 21 – 1 aug - camper dag 17
Grand Canyon

Dag 22 – 2 aug - camper dag 18
Grand Canyon - Kingman

Dag 23 – 3 aug - camper dag 19
Kingman - LA
vgeers
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2018, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camping buiten Yosemite national park

Bericht door vgeers »

Ja Convict Lake zit vol, of ik doe iets verkeerd? Kijk op die algemene site, https://www.recreation.gov
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer