Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Ha allemaal,

Na een fantastische reis door het zuiden van de VS afgelopen zomer en met nog een kleine ZuidWesten trip in april in het vooruitschiet, heb ik mij laten verleiden tot 3,5 week Noordoosten (met nadruk op New England) vanaf half augustus. Mooie ticketprijzen van United (380 pp, inclusief directe heenvlucht en bagage) gaven de doorslag.

Ik ben al wel eens eerder in delen van de regio geweest. Een keer een trip van Minneapolis tot New York (inclusief Niagara Falls) en ben in Boston geweest, maar verder nieuwe regio. Wil graag veel van New England meepakken (helaas nog geen Fall Foliage, maar we willen liever wat beter weer en echt een zomervakantie) en alle staten in het noordoosten afkruisen :)

De tickets liggen vast, verder nog niks! Dus ik zou graag jullie input willen voor mijn route. Zoals gezegd, Boston hoeft maar kort en Niagara Falls en NY niet. Ik ga samen met mijn moeder en we zijn dol op natuur, maar ook op steden en winkelen. Afwisseling vinden we dus fijn. Geen enorme wandelaars, kleine routes zijn leuk. Lekker roadtrippen en onderweg spontaan stoppen is ook aan ons besteed.

23/Aug AMS Washington
24/Aug Washington
25/Aug Washington
26/Aug Washington - Rehoboth Beach 194 km
27/Aug Rehoboth Beach - Virginia Beach 270 km
28/Aug Virginia Beach - Shenandoah 340 km
29/Aug Shenandoah
30/Aug Shenandoah - Harrisburg 297 km
31/Aug Harrisburg - Philadelphia 170 km
1/Sep Philadelphia- Mystic 365 km
2/Sep Mystic - Cape Cod 200 km
3/Sep Cape Cod
4/Sep Cape Cod - Rockport 180 km
5/Sep Rockport- Green Mountains 275 km
6/Sep Green Mountains
7/Sep Green Mountains - White Mountains 278 km
8/Sep White Mountains
9/Sep White Mountains - Acadia NP 272 km
10/Sep Acadia NP
11/Sep Acadia NP
12/Sep Acadia NP - Portland 275 km
13/Sep Portland - Boston 180 km
14/Sep Boston
15/Sep Boston - AMS

Schiet maar raak!
Ook tips wat betreft hotels of verblijfplaatsen binnen de nog wat ruime gebieden die ik heb aangegeven zijn zeer welkom.

Bedankt!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door analogkid »

Lekker vooruitzicht! Het is heerlijk in het NO eind augustus. Kan nog wel behoorlijk warm zijn, zeker aan de zuidelijke kant van jouw reis. Een paar dingetjes. In Mystic is er Mystic Seaport, een openlucht museum o.a. over de visvaart. Erg leuk om een dagdeel rond te lopen. Als je naar White Mountains gaat en je houdt van shoppen, zou ik naar North Conway gaan. Daar is een outlet mall: Settlers Green. En in NH geen VAT! Ook leuk om te doen is een whale watch ergems vanaf de kust. Kan ook vanuit Bar Harbor bij Acadia of vanuit Boston.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door butterfly »

Houdt er rekening mee dat de rit Virginia Beach- Shenandoah wel een dagvullend programma kan worden. De weg vanaf Virginia Beach richting Shenandoah is erg druk, en er staat daar erg vaak file. Ik neem aan dat Virginia Beach voor jullie alleen een overnachtingsstop is en het niet de bedoeling is hier nog iets te doen? ( vanwege de tijd die je hiervoor uittrekt) Je komt zowat langs de "historische driehoek" bij Williamsburg, maar misschien ligt jullie interesse daar helemaal niet.
Ik vind dat stukje sowieso best veel rijden ( tussen Washington dc en Shenandoah) wat willen jullie zien in deze hoek?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

@Analogkid thanks voor je tips! Ik hoop inderdaad op nog wat mooi weer eind augustus. Vorig jaar het diepe zuiden gedaan in de zomer, dus kan me voorstellen dat zuidelijke deel van onze route inderdaad nog wel heet zal zijn. Kunnen we aan :)
Ik ga Mystic Seaport en Whale Watchen allebei noteren.
Wat betreft shoppen, ga ik ook zeker noteren haha. Wij zijn grote shoppers en zeker zonder VAT! Las dat ze in Delaware dat ook niet hebben.

@Butterfly Hele zinvolle opmerkingen! Ik vond dat stukje ook al wel een beetje vol. Ik wil vooral graag die stranden en kust van Delaware, Maryland en Viriginia bezoeken, sfeertje proeven. Wij dachten eigenlijk: Rehoboth Beach - Virginia Beach is niet zo'n lange rit, dus dan hebben we nog wel middagje strand daar (of in Rehoboth). Ik denk dat ik naar aanleiding van jouw opmerkingen dagje in Virginia Beach of omgeving er bij ga plakken. Dan skip ik Rockport tussen Cape Cod en Green Mountains, is toch een beetje om.

Ik vind 'historische driehoek' interessant klinken. Als ik google op Williamsburg zie ik inderdaad dat dat ook wel een interessante bestemming voor ons kan zijn! Heb je specifieke tips? En hoe lang?

Wat vind je hiervan?
23-aug AMS Washington
24-aug Washington
25-aug Washington
26-aug Washington Rehoboth Beach 194 km
27-aug Rehoboth Beach Virginia Beach 270 km
28-aug Virginia Beach Willamsburg 100 km
29-aug Williamsburg Shenandoah 250 km
30-aug Shenandoah
31-aug Shenandoah Harrisburg 297 km
1-sep Harrisburg Philadelphia 170 km
2-sep Philadelphia Mystic 365 km
3-sep Mystic Cape Cod 200 km
4-sep Cape Cod
5-sep Cape Cod Green Mountains 350 km
6-sep Green Mountains
7-sep Green Mountains White Mountains 278 km
8-sep White Mountains
9-sep White Mountains Acadia NP 272 km
10-sep Acadia NP
11-sep Acadia NP
12-sep Acadia NP Portland 275 km
13-sep Portland Boston 180 km
14-sep Boston
15-sep Boston AMS

Ik zit er ook aan te denken, naar aanleiding van tips van forumlid Winterpark, om een dagje Burlington Vermont toe te voegen (en dan minder Boston op het einde, want al geweest). Iemand tips daarover?
En wat is een goede tussenstop tussen Acadia & Boston, nu hebben we daar Portland staan, maar is eigenlijk niet echt heel bewust.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2012 ook van Washington naar Boston. Wel wat later in het jaar, en we hadden minder tijd, maar misschien heb je toch iets aan ons verslag.
Wij hadden tussen Acadia en Boston een stop in Portland; niet bewust, maar gewoon gekeken hoe ver we kwamen.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door winterpark »

Paar gedachten van mijn kant:
- Is 1 nacht Philadelphia genoeg? Zijn er Forumleden die hier zijn geweest? Als het te groot is om een goede indruk van te krijgen in 1 nacht, zou ik de stad misschien skippen.
- Is Cape Cod echt leuk? Want anders zou ik persoonlijk na Mystic doorrijden naar Green Mountains, wel met een stopje in Rhode Island als dat kan ;-) Lees vooral dat het een dure regio is en de kust pak je op andere plekken genoeg mee.
- Leuk om nog een andere stop te doen langs de kust van Bar Harbor (Acadia NP) en Boston?
- Hoe ga je die dagen in Acadia opvullen? Ben ik wel nieuwsgierig naar!
- Tussen Green Mountains en White Mountains kun je rijden via Burlington / Montpelier, volgens mij is die laatste de kleinste staatshoofdstad van de VS! Oja en de B&Js fabriek bezoeken, maar hoe leuk dat is, daar zijn de meningen over verdeeld ;) Wij gaan in september 12 dagen die kant op, dan wil ik er wel heen.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door GinnyUSA »

Ik ben in Philadelphia geweest en vind één nacht ook wat kort, zeker omdat er toch ook kilometers gemaakt moeten worden op die dagen. Vond het ook geen stad om een week rond te lopen. Ik had er twee nachten, drie dagen en vond het wel mooi geweest aan het eind.
miss-usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2008, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door miss-usa »

Wij gaan in juni/juli ook rondje Noordoost USA doen, waaronder 2 volle dagen Acadia NP. We willen 1 dag besteden aan de Park Loop Road en 1 dag aan ander deel van het park.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door butterfly »

Bij de historische driehoek zou je op een dag zowel Jamestown ( soort openluchtmuseum waar je toegang voor betaalt) als Williamsburg ( ook een soort openluchtmuseum. In principe betaal je daar (dacht ik) geen entree, alleen als je alle winkeltjes in wilt betaal je dat wel. Wij zijn de winkeltjes niet in geweest. Buiten lopen tussen de mensen in klederdracht en de gebouwen/ straatjes van buiten zien vonden wij ook al leuk.

Wat zijn je plannen rond Harrisburg? Wij zijn wel in Philadelphia geweest. Bij ons was het aan het einde van onze reis en waren een beetje moe. Daardoor hebben wij de stad in de ochtend bezocht tot een uur of 2. Voor ons was dat voldoende ( we hebben de liberty bell bezocht, Betsy ross huis en een tour door de independence hall) Maar als je niet heel veel bijzonders rond Harrisburg in de planning hebt zou ik deze skippen en 2 nachten philadelphia inplannen ( kan je meteen naar die grote mall daar :wink: )

Wat wij afgelopen vakantie ook af en toe gedaan hebben is rond 17:00 naar de volgende bestemming te rijden. Onderweg wat eten en in de avond aankomen bij het volgende hotel. Zo konden wij ons dagprogramma soms net wat efficienter indelen.

Wij vonden de ben&Jerry fabriek wel leuk, geen spijt van dat we daar langs gegaan zijn. We wisten wel van tevoren al dat de rondleiding maar een half uurtje in beslag zou nemen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Dank voor alle zeer waardevolle opmerkingen!
Martin & Marianne schreef: Wij hadden tussen Acadia en Boston een stop in Portland; niet bewust, maar gewoon gekeken hoe ver we kwamen.
Marianne
Ik heb jullie verslag inderdaad gelezen, maar groot deel van jullie route komt niet overeen (net als het seizoen). Las dat jullie op de dag Acadia - Portland niet bepaald goed weer of spannende stops hadden. Ik denk dat wij wellicht ook maar gewoon gaan rijden en kijken hoe ver we komen!
winterpark schreef:Paar gedachten van mijn kant:
- Is 1 nacht Philadelphia genoeg? Zijn er Forumleden die hier zijn geweest? Als het te groot is om een goede indruk van te krijgen in 1 nacht, zou ik de stad misschien skippen.
GinnyUSA schreef:Ik ben in Philadelphia geweest en vind één nacht ook wat kort, zeker omdat er toch ook kilometers gemaakt moeten worden op die dagen. Vond het ook geen stad om een week rond te lopen. Ik had er twee nachten, drie dagen en vond het wel mooi geweest aan het eind.
butterfly schreef:Wat zijn je plannen rond Harrisburg? Wij zijn wel in Philadelphia geweest. Bij ons was het aan het einde van onze reis en waren een beetje moe. Daardoor hebben wij de stad in de ochtend bezocht tot een uur of 2. Voor ons was dat voldoende ( we hebben de liberty bell bezocht, Betsy ross huis en een tour door de independence hall) Maar als je niet heel veel bijzonders rond Harrisburg in de planning hebt zou ik deze skippen en 2 nachten philadelphia inplannen ( kan je meteen naar die grote mall daar )
Ik neem al jullie tips ter harte en ik heb twee nachten Philadelphia toegevoegd! Heb inderdaad nu Harrisburg geskipt. WIlde in die omgeving Gettysburg en Lancaster doen, maar dat kan ook onderweg naar Philly. Zeker als we laatste dag Shenandoah alvast aan de noordkant van het park gaan slapen (wel zo handig, bij een langwerpig park!).

Daarnaast heb ik een dag Boston geofferd voor een dagje meer rust in Virginia Beach. Ook lekker om niet gelijk super volle eerste week te hebben en ik lees dat het daar eind augustus nog heerlijk toeven is. Genoeg malls ook in de buurt, haha.
Cape Cod houd ik er 2 dagen wel in, maar ga op zoek naar een leuke plek in die buurt. Wie weet offer ik die dagen alsnog, maar nu is er wat meer rust in het schema, omdat ik naar aanleiding van Winterparks tips Burlington heb toegevoegd!

Met al jullie geweldige tips heb ik nu dit schema:

23-aug AMS Washington
24-aug Washington
25-aug Washington
26-aug Washington - Rehoboth Beach
27-aug Rehoboth Beach - Virginia Beach
28-aug Virginia Beach
29-aug Virginia Beach Willamsburg via Jamestown
30-aug Williamsburg - Shenandoah NP (Harrisonburg) via Skyland Drive (south)
31-aug Shenandoah NP (Harrisonburg) - Shenandoah NP (Front Royal) via Skyland Drive (north)
1-sep Shenandoah NP (Front Royal) - Philadelphia via Gettysburg, Lancaster
2-sep Philadelphia
3-sep Philadelphia - Mystic
4-sep Mystic - Cape Cod (of omgeving) via Providence & Plymouth
5-sep Cape Cod (of omgeving)
6-sep Cape Cod (of omgeving) - Green Mountains
7-sep Green Mountains - Burlington
8-sep Burlington - White Mountains onderweg Ben & Jerry's
9-sep White Mountains
10-sep White Mountains - Acadia NP
11-sep Acadia NP
12-sep Acadia NP
13-sep Acadia NP - Portland (misschien iets verder, bonnefooi?) kustroute
14-sep Portland - Boston
15-sep Boston (17.00 vliegen) - AMS

Nu op zoek naar goede, maar betaalbare hotels. Wij hoeven niet per se super centraal te zitten. Liever een zwembadje en een mooie prijs, dan super centraal. Wat zijn mooie overnachtingsplekken voor de White Mountains of Green Mountains? Of tips rondom Cape Cod.

Super bedankt weer, mijn reis krijgt zo echt veel meer vorm!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door butterfly »

Ik denk dat je zo zeker meer rust in je reis hebt. Ik zou van tevoren wel bedenken op 1 september wat je uitgebreid wilt bezoeken: Gettysburg of Lancaster ( Amish). Wij hebben ons afgelopen jaar erg verkeken op de drukte op de wegen, waardoor we over afstanden vaak veel langer deden dan we berekend hadden.
Ik zal je in een pb wel een link sturen naar ons reisverslag, misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Kokopelli »

Hi,

Geen idee of jullie er van houden, maar misschien is op de 12de een bezoekje aan de Coastal Maine Botanical Gardens een leuke tussenstop. Wij waren er in mei, eigenlijk iets te vroeg, stond nog niet veel in bloei. Maar het is een erg mooi aangelegde botanische tuin lang de kust.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door tosca »

Voor Philly is de Eastern State Penitentiary ook een aanrader. Je kunt een tour door de gevangenis doen met o.a. de (luxe) cel van Al Capone. Ook heb je een leuk zicht op de stad!
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Josje99 »

In Cape Cod hebben wij Earl of Sandwich motel geboekt via een tip op het forum. met zwembad en ontbijt :D
Op de plaatjes ziet het er erg leuk uit!

In the White mountains hebben we sky valley geboekt in bartlett, een cottage voor 3 nachten. ook leuk met aparte slaapkamers en zwembad bij het complex.

ik zou misschien ipv 3 nachten Philadelphia eerder een nacht in Lancaster doen. Geeft ook wat meer rust en van horen zeggen heb je wel aan 2 nachten Philadelphia genoeg. wij hebben er zelfs maar 1 nacht.
maar we moeten zelf ook nog gaan dus ik heb er nog geen ervaring mee.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Kokopelli & Tosca: tips staan genoteerd in mijn planning!

Josje99, ik ga die hotels bekijken. Inmiddels al wat moois geboekt in Manchester, Vermont; Toll Road Inn. En in Virginia Beach een Oceanfront hotel van Days Inn.

We hebben maar 2 nachten Philadelphia hoor Josje, 3 vind ik ook wat veel.

Dag ervoor gaan we denk met name Lancaster bezoeken, burgeroorlog hebben we vorige vakantie in het Zuiden ook al veel van bezocht.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Josje99 »

:lol:
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Ha allen,

Mijn route is inmiddels weer meer 'gefinetuned' en voor alle plekken goede hotels kunnen vinden. In Washington in Pentagon City (dicht bij Arlington), met gratis parkeren en een shuttle naar de metro. Ook veel reisverslagen doorgespit en de zoekfunctie van het forum gebruikt voor goede opties. Dit is het nu geworden:

23-aug AMS Washington
24-aug Washington
25-aug Washington
26-aug Washington - Rehoboth Beach
27-aug Rehoboth Beach - Virginia Beach
28-aug Virginia Beach
29-aug Virginia Beach - Willamsburg
30-aug Williamsburg - Shenandoah NP (Harrisonburg)
31-aug Shenandoah NP (Harrisonburg) - Shenandoah NP (Winchester)
1-sep Shenandoah NP (Winchester) - Philadelphia (King of Prussia)
2-sep Philadelphia (King of Prussia)
3-sep Philadelphia (King of Prussia) - Mystic
4-sep Mystic - Cape Cod (Hyannis)
5-sep Cape Cod (Hyannis)
6-sep Cape Cod (Hyannis) - Green Mountains (Manchester)
7-sep Green Mountains - Franconia (White Mountains)
8-sep Franconia (White Mountains) North Conway (White Mountains)
9-sep North Conway (White Mountains)
10-sep North Conway (White Mountains) Acadia NP (Bar Harbor)
11-sep Acadia NP
12-sep Acadia NP
13-sep Acadia NP - Rockport of Ogunquit
14-sep Rockport of Ogunquit - Boston
15-sep Boston AMS

Alleen het einde vind ik nog even lastig, vooral omdat de hotels nu zo verschrikkelijk duur zijn in Boston. Ik ben daarnaast ook al een keer in Boston geweest, dus de must is niet zo hoog.

Vragen:
- Ik heb nu onderweg van Acadia terug naar Boston (voor 13 september) zowel een hotel in Rockport als in Ogunquit geboekt. Wat is handiger/leuker?
- Tips voor hotels aan de rand van Boston? We willen 14 september in de middag en 15 september in de ochtend Boston bezoeken en daarna naar het vliegveld. De noordkant van Boston ligt dus voor de hand. Zijn er forumleden die bijvoorbeeld een hotel hebben genomen in Woburn of Burlington? Is dat (met name qua reistijd/files) een beetje te doen richting Boston? De prijzen in Boston en rond het vliegveld beginnen namelijk bij 200 en dan heb je nog niks bijzonders... Ik zou liever niet meer dan 120 euro betalen voor een hotel met ontbijt en parkeren. Vind het niet erg om dan wat langer te reizen, maar moet wel haalbaar zijn.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Kokopelli »

Vorig jaar zaten wij in de Best Western Plus New Englander in Woburn, prima bevallen, je bent snel in Boston. Eigenlijk één rechte (snel)weg.
In de buurt van het hotel is verder niet veel te beleven vonden wij. Maar de Burlington Mall is maar 10 minuten rijden.

Dit jaar (september) slapen we in het Hampton Inn Boston Bedford Burlington, dichterbij de mall. Maar daar kan ik nu nog niets over zeggen dus.

Mag ik vragen voor welk hotel je hebt gekozen in Philadelphia (King of Prussia)?
Wij zijn voor september nog op zoek naar een hotel in die omgeving namelijk :wink:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Goed om te horen dat Woburn is bevallen qua reistijd naar Boston! Ik zie inderdaad een aantal hotels wat meer in de buurt van de mall (maar dat is dan ook wel weer verder naar de stad). Even kijken welke daar goed uitkomt qua prijs/kwaliteit.

Wij hebben voor Philadelphia uiteindelijk gekozen voor Hyatt Place Philadelphia/King of Prussia. We zitten er namelijk tijdens Labour Day Weekend en alles is erg duur en we hoeven niet per se in de stad te zitten. We willen King of Prussia Mall sowieso bezoeken, dus die locatie leek ons prima. Heb dit hotel uiteindelijk via Amex Travel geboekt voor maar 160 euro voor 2 nachten inclusief ontbijt (en gratis parkeren). Stuk goedkoper dan via Booking of eigen website.

Had eerst DoubleTree By Hilton, maar die had geen ontbijt en was ook wat duurder. Ook die Best Western daar had ik even op de radar, maar uiteindelijk kwam ik bij de Hyatt Place het beste uit qua prijs/kwaliteit. Ik vind Hyatt ook altijd fijne keten!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Kokopelli »

Bedankt voor je tip van het Hyatt Place Philadelphia/King of Prussia. Ik ga er naar kijken!

Woburn is inderdaad echt heel gunstig gelegen. Beter dan Burlington denk ik (voor ons dit jaar is Burlington handiger, iets noordelijker en wij gaan niet de stad in).

Nog even over Ogunquit; wij hebben er niet geslapen maar vonden het wel een erg gezellig plaatsje om rond te lopen.
Rockport is ook leuk, je bent vanuit daar zo in Boston. Maar vanuit Acadia NP vind ik het nog een aardig eind. Zeker als je via route 1 gaat, die is erg leuk om te rijden, maar schiet niet heel erg op omdat je door al die stadjes gaat met de stoplichten die daar bij horen.
Via de I95 kun je natuurlijk wel lekker doorrijden en dan is goed te doen in ruim 5 uur of zo.
Ik zou zelf voor Ogunquit gaan, zodat je iets meer ruimte hebt om onderweg is te zien/doen.
Lastig al die keuzes. Succes!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer