No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Thomasc
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018, 04:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Thomasc »

Hoi lezers,

Sinds 24 feb 2018 ben ik verloofd met mijn Amerikaanse vriendin. Yay! :) Zij woont verder in Anaheim (CA) en ik ben al een tijdje aan het rond zoeken welke formulieren ik nodig ga hebben bij de aanvraag bij het IND.nl

Er lijken 2 types te zijn en voor mij is het een 60/40 vraagstuk welke nu de juiste is voor:
Een ongehuwdverklaring. Dit document moet vaak gelegaliseerd zijn en vertaald worden. Het document moet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits zijn. Algemene informatie over legalisatie van buitenlandse documenten. Kijk voor informatie over legalisatie per land op de website van nederlandwereldwijd.
Dit zijn de twee die ik voornamelijk steeds opnieuw tegen kwam:
- No Record of a Marriage - https://www.apostille.us/Documents/no_r ... iage.shtml
- Single Status Affidavit - https://www.apostille.us/Documents/sing ... avit.shtml

Ik gok dat wij de eerste moeten hebben. Of mag de 2e optie ook aangezien dit bespaart in de kosten.

Daarnaast zou ik het leuk vinden om mensen te ontmoeten met een Amerikaanse partner om een praatje mee te maken en om tips uit te wisselen.

Ik dank jullie allen! :)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd met jullie verloving!

Even een stapje terug. Als ik het goed begrijp (aangezien je het over de IND hebt) willen jullie in Nederland gaan trouwen, en daarna in Nederland wonen? Heb jij zelf ook een poos in de VS gewoond?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Thomasc
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018, 04:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Thomasc »

Dank je wel.

Misschien was het inderdaad handig om het doel er bij te vermelden inderdaad.

Ik heb niet in Amerika gewoond.

Het doel is dat ze in April voor vakantie naar Nederland komt voor 1 1/2 week. Vervolgens in juni is de planning om definitief haar naar NL te laten komen. Daarvoor ben ik dus nu al met de aanvraag bezig. Uit eindelijk willen wij trouwens in Mei volgend jaar als alles goed gaat natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Gabbyxx »

Thomasc schreef:Hoi lezers,

Sinds 24 feb 2018 ben ik verloofd met mijn Amerikaanse vriendin. Yay! :)
Daarnaast zou ik het leuk vinden om mensen te ontmoeten met een Amerikaanse partner om een praatje mee te maken en om tips uit te wisselen.
Gefeliciteerd met jullie verloving! Ik ben sinds 2014 getrouwd met mijn Amerikaanse partner en we wonen in Amerika.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gast

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Gast »

Ik ben indertijd met mijn Amerikaanse verloofde getrouwd in Fairfax (Virginia) en heb dat daarna laten registreren in de Belgische gemeente waar we woonden. Het leuke aan trouwen in de VS is dat je de ceremonie helemaal naar je hand kan zetten, je kiest zelf de plaats en wedding officiant. Een marriage license krijg je op de meeste plaatsen binnen een dag, je hoeft dus heus niet naar Las Vegas te gaan om dit tijdens een vakantie te klaren :)
Thomasc
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018, 04:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Thomasc »

Dank je wel. En het plan is om te gaan trouwen in Nederland. Hoewel het in Amerika ook goed klinkt. Maar ook in Nederland kan je heel mooi trouwen en een groot feest geven. Haar familie komt dan over en maken er meteen een soort vakantie van. :)
Thomasc
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2018, 04:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: No Record of a Marriage - VS - Single Status Affidavit

Bericht door Thomasc »

No Record of a Marriage
- Was het formulier dat ik nodig had.

15 Mei, Kwam mijn vriendin naar Nederland met haar documenten.
24 Mei, Hebben wij de aanvraag bij het IND ingediend.
30 Mei, Een ontvangst bevestiging.
2 Juli, Kregen wij een brief waarin de IND van plan is een verblijfsvergunning te verstrekken.
27 Juli, Het bericht dat het document klaar was om afgehaald te worden.

8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer