Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
janssenk
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Bericht door janssenk »

Hallo allemaal,
Gisteren tickets geboekt voor onze reis richting Amerika/Canada.
Na heel lang zoeken en twijfelen gekozen voor een reis die start in Seattle en eindigt in Denver. In totaal hebben we 24 dagen. We willen graag zo veel mogelijk kamperen (in een gekochte tent) in de natuur. In de steden wordt het waarschijnlijk AirBNB.
In ons reisschema is nu 1 dag over, er is dus nog voldoende ruimte om te schuiven met dagen.

Een aantal vragen die wij hebben:
- tips voor kamperen,
- eventuele wijzigingen naar minder toeristische stukjes,
- tips voor to-do's tijdens onze route.

8-7-2018 Amsterdam - Seattle
9-7-2018 Seattle - Quinault
10-7-2018 Quinault
11-7-2018 Quinalt - Victoria
12-7-2018 Victoria - Vancouver
13-7-2018 Vancouver
14-7-2018 Vancouver - Whistler
15-7-2018 Whistler - Okanagan Valley
16-7-2018 Okanagan Valley - Banff
17-7-2018 Banff
18-7-2018 Banff - Waterton Lakes
19-7-2018 Waterton Lakes - Glacier
20-7-2018 Glacier (White Fish)
21-7-2018 Glacier (White Fish) - Bozeman
22-7-2018 Bozeman - Yellowstone
23-7-2018 Yellowstone
24-7-2018 Yellowstone
25-7-2018 Yellowstone - Grand Teton
26-7-2018 Grand Teton - Park City
27-7-2018 Park City - Grand Junction
28-7-2018 Grand Junction
29-7-2018 Grand Junction - Aspen
30-7-2018 Aspen - Denver
31-7-2018 RESERVE
1-8-2018 Denver - Amsterdam

Alvast bedankt!
elinebeluga
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 nov 2013, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips voor Seattle - Denver inc Canada

Bericht door elinebeluga »

Mooie reis!

Ik vind alleen het stuk tussen Vancouver en Waterton erg volgepropt.
Om van Vancouver eerst naar Whistler te gaan en dan meteen door te rijden naar Okanagan Valley is niet logisch. Ik zou of een extra dag Vancouver doen of een dagje langer in de Okanagan Valley. De temperatuur rondom Okanagan is erg aangenaam, warmer dan de temperatuur in de rest van BC. Ook de watertemperatuur van de meren is daar hoger. Prima plek om even een strand-moment te pakken. Het is ook een mooi wijn-gebied.

Wij hebben indertijd in Peachland op Todds RV & Camping gestaan. Een kleine, gemoedelijke ietwat rommelige camping met veel fruitbomen. Bij de receptie staan kratjes met fruit waar je gratis perzikken etc mee kan nemen. De camping ligt op loopafstand van het plaatsje met leuke restaurants. Een leuke afwisseling na alle Park-campings waarbij je volop in de natuur staat.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets over het Canadese deel zeggen maar ik vind de tijd voor bijvoorbeeld Yellowstone wel kort.
Misschien heb je iets aan ons 2017-verslag voor onder andere Yellowstone en een stukj Colorado. Grand Junction is bedoeld voor het Colorado NM?? Daarvoor zou je ons 2013-verlsag eens kunnen bekijken.
Wij stinden in Yellowstone op de Canyon Campground. Jaren eerder hebben we op Bridge Bay gestaan; ik vond die camping prettiger dan Canyon hoewel je in Canyon wel mooi centraal staat. Wacht niet te lang met het vastleggen van de campings.

Marianne
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Bericht door jetusa »

Seattle - Denver, 24 dagen. Mooi dacht ik tot ik verder ging lezen......dit zijn naar mijn mening 2 zo niet 3 vakanties van 3 weken in 1 gepropt.

Je hebt behoorlijk wat kilometers te maken, itt eindeloze rechte wegen in bv Utah heb je hier te maken met veel meer bergwegen. 100 km/uur haal je bij lange na niet. Bovendien is de hele route 1 sightseeing tour met veel uitzichtpunten, korte wandelingen naar waterval etc. Als je ergens 1 nacht blijft, moet je de volgende dag alweer verder (voor weer een lange rit) en heb je ter plaatse geen tijd om iets te doen/bekijken. Je bent straks overal geweest, maar hebt vooral veel in de auto gezeten.
Ik zou (flink) gaan strepen in je route.
Begin alvast met Olympic en Vancouver Island te schrappen en voeg de vrijgekomen dagen iig toe aan de Canadese Rockies en Yellowstone.
Maar eigenlijk zou ik zeggen concentreer je op wat er ligt in het deel Seattle - Denver. Pak de kaart trek een lijn dwarsuit tot de hoogte van Denver, trek lijn naar beneden en blijf met je route binnen dat kader. Bewaar het gedeelte in Canada voor een andere keer.
Een dag Seattle toevoegen is ook zeker een aanrader en ik mis nu Mnt Rainier en Mnt St Helens, hoewel die laatste alweer wat te zuidelijk gaat voor een route richting Waterton.
Bestudeer echter eerst de website van Waterton, er is door de brand van vorig jaar een groot deel vh park afgesloten. Wellicht dat ze tegen de zomer weer wat hebben kunnen opruimen maar je zult de gevolgen van de brand ongetwijfeld zien.
janssenk
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Bericht door janssenk »

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik zie dat de meningen wat verdeeld zijn omtrent de planning en de afstanden. Gelukkig staat voor ons nog niets vast behalve dat Yellowstone wel echt in deze reis moet zitten. We hebben al wel ervaring met een reis door Amerika. 4 jaar geleden rondje Los Angeles gedaan met daarin ook flink wat kilometers die niet door iedereen aangeraden werden. Ik ga nog eens even wat dingen uitzoeken omtrent de planning. Alle tips zijn nog steeds meer dan welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis janssenk: tips gevraagd voor Seattle - Denver incl. Canada.

Bericht door Martin & Marianne »

De meningen zijn toch niet echt verdeeld? We belichten elk een ander deel maar ik lees toch vooral dat het veel is.
Veel kilometers rijden is niet zo moeilijk maar je zult toch ook wel iets willen zien. Kijk bijvoorbeeld eens goed wat je in de parken kunt en wilt doen en of je daar nu wel voldoende tijd voor hebt.
Die volle dag Grand Junction is niet echt nodig lijkt me; wat is je bedoeling daar?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer