Wat allemaal doen in Moab?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Wat allemaal doen in Moab?

Bericht door Renée76 »

We zitten komende zomer zeker drie volle dagen in Moab. We hebben dus vier overnachtingen. We komen van Capitol Reef en rijden na die vier nachten door naar monument valley.
Ik heb voor de eerste dag in de ochtend al de furnace creek wandeling geboekt. Maar wat zou een goede verdeling voor de rest van de dagen zijn? Wat is het beste met elkaar te combineren en wat is het leukste of zijn aanraders?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Hans B »

Als je wandelaar bent, zou je in Arches overdag de wandeling naar de Double-O-Arch kunnen maken.
In de namiddag vind ik de wandeling naar de Delicate Arch altijd een aanrader. Na zonsondergang in het donker terug. Reken vanaf de parkeerplaats 45min tot 1 u voor omhoog. Houd rekening met het tijdstip van sunset.

Een dag Canyonlands + Dead Horse SP is ook prachtig. Er zijn een aamtal prima kortere wandelingen.

Moab heeft een mooi zwembad midden in het dorp.
Heb je een 4w drive is de Shafer trail een aanrader.
Aan de Potash road heb je ook de Corono Arch.
Of je rijdt de 128 langs de Colorado vanaf Moab net voor de brug rechtsaf. Er ligt ook een mooi fietspad langs van ca 5km.

Meer dan genoeg om je 3 dagen niet te hoeven vervelen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Felicitas »

Aanrader op een warme dag in Moab is een wandeling langs/door water. Hier onze top drie:
1. Professor Creek en Mary Jane Canyon Trail. Ons verslag.
2. Grandstaff Trail (voorheen Negro Bill Canyon Trail). Ons verslag.
3. Hunter Canyon Trail. Ons verslag.

En avondeten op het terras van de Red Cliffs Lodge (reserveren!) is ook erg bijzonder. Schitterend uitzicht op de Colorado River. Onderin de Lodge ook het kleine maar leuke Moab Museum of Film and Western Heritage.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Chi Sin X »

Ook een aanrader is het Needles district van Canyonlands. Een stuk rustiger dan island in the sky, wel minder spectaculair, maar zeer de moeite waard. Maar je kan er wel beter wandelen. We hebben daar de Chesler Park trail gedaan. We waren nog aan het twijfelen over een andere wandeling, maar die was 18km. Op zich is dat geen probleem, maar dit bij 35c-40c en weinig schaduw is dat toch niet echt verantwoord voor niet getrainde mensen.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door MikeAmerika »

De devils arch trail, (uurtje of 3/11km) en de delicate arch trail zijn aanraders in Arches NP.

De devils arch trail is drukbezocht op de eerste kilometers maar word rustig na een aantal kilometers!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Devils Garden Tail zou ik heel vroeg beginnen, dan is er nog wat schaduw, en bovendien zal het dan makkelijker zijn om een parkeerplaats te vinden. Je kunt net zo ver gaan als je wilt.
Delicate Arch is inderdaad de moeite waard, zeker bij zonsondergang. Zie voor beide wandelingen ons 2013-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Pete.Z »

Moab is zo’n beetje de droombestemming voor mountainbikers, een dag een bike huren en het achterland in gaan is echt gaaf.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Renée76 »

we komen de 14e aan vanuit capitol reef. ik ga er even niet vanuit dat we die dag nog veel gaan doen. dan heb ik ons de ochtend van de 25e ingeschreven voor de fiery furnace. Half tien start, dan ben je rond de lunch klaar schat ik in.
dan zouden we dus tegen de zonsondergang nog de delicate arch trail kunnen lopen.

is canyonlands en dead horse op 1 dag te combineren of beter over twee volle dagen verdelen.
of 1 dag canyonlands dan nog 1 ochtend devils trail en dan in de middag dead horse.

of kunnen we dead horse toch doen op de dag dat we van capitol reef komen
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door vinceG »

Je kan canyonlands en dead horse prima op 1 dag doen.
Maar je zou ook als je bijtijds bent ook dead horse doen als je vanuit capitol reef komt.

Zie dag 16 van ons verslag uit 2017.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Canyonlands en Dead Horse Point SP zijn inderdaad goed te combineren. Voor wat betreft Delicate Arch: dat zou je ook al op de eerste avond kunnen doen. Ik zou dat van het weer af laten hangen; het is mooi als er zon is.
Of je meer kunt doen als je van Capitol Reef komt hangt natuurlijk af van wat je daar allemaal wilt doen en of je onderweg nog bijvoorbeeld naar Goblin SP etc wilt.

Kijk ook eens of je een jeep wilt huren, of wellicht een tocht over de Colorado River wilt maken.

Voor tips kun je ook eens de zoekfunctie gebruiken en zoeken op Moab in de topictitel (ik deed dat en kwam een eerder bericht van jou tegen met dezelfde vraag :wink: ).

Marianne
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door kalaman »

In Moab kan je 2 weken verblijven zonder zich te vervelen.
Via onze indexpagina kan je gericht zoeken, zowel alfabetisch als per staat: Kalaman blog index.
Je gaat via de links direct naar de blog van deze dag.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Renée76 »

ik ben me tegelijkertijd nu ook aan het orienteren wat we in capitol reef gaan doen. Ik was ana het denken aan de cathedral valley loop maar we zitten er hoog zomer en ik las dat het snikheet kan wordne en het eigenlijk niet aangeraden wordt voor de zomer.
we hebben er 2 nachten dus minimaal 1 volle dag. Mij lijkt het fruita deel dus ook leuk. Kun je er echt nog fruit plukken in de zomer? Ik meen dat ooit gelezen te hebben.

Goblin park wilden we misschien doen ook omdat we op dat stuk met vrienden wilden afspreken want zij rijden van moab naar torrey als wij van torrey naar moab rijden.

had ik de vraag al een keer gesteld :oops: helemaal vergeten
IlseW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2017, 18:08

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door IlseW »

Hallo, wij komen op 16/8 in Moab aan, ook vanuit Capitol Reef en ook voor 4 nachten. Wij ( gezin met 2 kinderen, 12 en 15) waren aan het overwegen om zo een dagrafting te doen. Een hele dag? Of beter maar een halve dag? Lijkt me leuk omdat het op het water is, en het zal zo warm zijn. Maar misschien is er op het traject weinig schaduw?
Heeft iemand dit al gedaan? Of kunnen we beter wandelen, want we gaan ook nog naar Page en daar kunnen we ook een boottocht maken?

Alvast bedankt voor de reacties.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door Josje99 »

Wij hebben geraft in moab. Helaas was het toen niet zo warm als normaal maar het was wel heel leuk om te doen.
Voor ons was een halve dag genoeg.....ook met 2 kinderen van toen 11 en 15 jaar.
Je kan op mijn blog kijken voor het verslag van die dag.
IlseW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2017, 18:08

Re: Wat allemaal doen in Moab

Bericht door IlseW »

Hartelijk dank, Josephine
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab?

Bericht door swissdutchie »

Er is inderdaad genoeg te zien en te doen in en vooral rondom Moab. Wij zijn er twee jaar geleden ook 3 volle dagen geweest en hebben onze tijd als volgt verdeeld: 1 dag Arches en Corona Arch aan de Potash Road, 1 dag Canyonlands (Island in the Sky) / Dead Horse Point en 1 dag Canyonlands (Needles District).
Wij vonden Arches de afgelopen jaren erg druk geworden. Na een ochtend op de Devils Garden Trail hebben wij daarom het park weer verlaten en hebben vanaf de Potash Road de wandeling naar Corona Arch gedaan. Alhoewel deze boog buiten de nationale parken ligt en bij de grote massa nog nauwelijks bekend, vonden wij hem minstens zo indrukwekkend als de veel bekendere bogen in Arches NP.
Afhankelijk van hoeveel wandelingen je gaat doen is Island in the Sky goed te combineren met Dead Horse Point State Park. Vorige keer hebben wij echter zoveel wandelingen gedaan in Island in the Sky, dat er voor Dead Horse Point helaas geen tijd meer was. Wij waren er echter eind september en dan wordt het al vrij vroeg weer donker. Doe je minder wandelingen in Canyonlands NP en ga je in de zomermaanden, wanneer het langer licht is, dan kun je Island in the Sky dus goed met Dead Horse Point combineren.
Persoonlijk ben ik een grote fan van het zuidelijke gedeelte van Canyonlands NP, de Needles District. Ik vind het zeker niet minder indrukwekkend dan Island in the Sky. Voor de mooiste uitzichten en meest interessante plekken moet je echter wel gaan wandelen, want anders dan in Island in the Sky zijn de mooiste plekken vaak niet met de auto te bereiken. Zo vonden wij de Chesler Park Loop en de Joint Trail één van de mooiste wandelingen, die we in de VS tot nu toe gelopen hebben. Dat is wel een flinke wandeling van totaal 18 km en in de zomermaanden kan het er erg heet zijn.
Tenslotte vonden wij ook de wandeling naar de Fisher Towers en de La Sal Mountain Loop zeer de moeite waard. Vanuit Moab zou je beide in een dagexcursie kunnen combineren. Voor meer informatie over deze en andere bezienswaardigheden rondom Moab kun je kijken op onze blog:
http://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/r ... tah-2016/1
Je vindt de gewenste informatie bij de dagen 27/9 tot en met 1/10.
Zidmar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2015, 23:36

Re: Wat allemaal doen in Moab?

Bericht door Zidmar »

Ik lees even mee, wij zijn er in juni.

Ik zag ook iets van een avond diner cruise over de coloradi river. Dit leek ons ook wel leuk en relaxed. Heeft iemand daar ervaring mee?
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
karin1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2017, 08:40

Re: Wat allemaal doen in Moab?

Bericht door karin1969 »

Weet iemand of er een recreatie zwembad is in Moab, en zo ja waar precies?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wat allemaal doen in Moab?

Bericht door Hans B »

Ja er is een zwembad bij het Swanny City park in town.
Betreft een indoor baan, buiten zijn er enkele 'speel' baden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer