Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door john1969 »

Hallo allemaal,

ik heb tickets kunnen bemachtigen voor de Indy 500 en wil daarom heen een paar dagen rond doen,
Heb retour tickets voor Chicago en heb dit tot nu toe uitgestippeld....

Dag 1 Amsterdam - Chicago, (landen rond 14.00 uur) richting Milwaukee (waar is iets mooi aan Lake Michigan?)
Dag 2 Milwaukee
Dag 3 Milwaukee - Madison (bezoek Devils lake)
Dag 4 Madison - Starved Rock
Dag 5 Starved Rock - Indianapolis
Dag 6 Indianapolis (Indy 500)
Dag 7 Indianapolis - Chicago
Dag 8 Chicago
Dag 9 Chicago
Dag 10 Chicago - Amsterdam

Is dit een beetje een leuke route of heeft iemand andere (betere) ideeën?

Alvast bedankt voor het meedenken. :thumbup:
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door jetusa »

Hoi, in mijn bericht “rondje great lakes” zijn wat reacties gekomen waar je misschien iets aan hebt. Ik kan je alleen uit ervaring zeggen dat Chicago een leuke stad is. De rest ga ik hopelijk vd zomer ervaren.
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door john1969 »

thx...

heb gekeken en wat ideeën opgedaan, vooral bij het reisverslag van dito2003
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door gera_r »

Een tip:
Ten westen van Indianapolis ligt de plaats Rockville. Hier zijn veel covered bridges. Bij het toeristeninformatie bureau aldaar kun je een overzicht daarvan halen. Er zijn verschillende routes aangegeven. Je hebt wel een routeschema nodig, anders zou je de bruggen niet eens kunnen vinden. Doorgaans staan ze toch wel een eindje van de weg af en soms moet je er zelfs een gravelpad voor op rijden. Je zou een of meer routes kunnen rijden, maar ook combinaties ervan maken.
Er zijn bruggen die nog te berijden zijn met een auto, andere zijn voor auto's afgesloten en er ligt dan een weg naast. Wij vonden het erg leuk om te doen...
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door john1969 »

Hee thx,

ga ik zeker eens uitpluizen :thumbup:
welke kleur route hebben jullie gedaan?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door gera_r »

Welke kleur weet ik niet meer. We deden een combinatie van delen van verschillende routes.
Je kunt er hier over lezen: http://johanengera2011.blogspot.nl/2011 ... polis.html
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door dito2003 »

De dag voor de Indy 500 is de Parade in Indianapolis. Echt leuk om te zien. Dan worden ook de coureurs rondgereden.
Chicago is een geweldige stad. Genoeg te doen en zien.
Leuk vooruitzicht hoor.
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door john1969 »

bedankt voor de tip Dito en leuk reisverslag gera-r
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door Big_Mo »

john1969 schreef:Hallo allemaal,

ik heb tickets kunnen bemachtigen voor de Indy 500 en wil daarom heen een paar dagen rond doen,
Heb retour tickets voor Chicago en heb dit tot nu toe uitgestippeld....

Dag 1 Amsterdam - Chicago, (landen rond 14.00 uur) richting Milwaukee (waar is iets mooi aan Lake Michigan?)
Dag 2 Milwaukee
Dag 3 Milwaukee - Madison (bezoek Devils lake)
Dag 4 Madison - Starved Rock
Dag 5 Starved Rock - Indianapolis
Dag 6 Indianapolis (Indy 500)
Dag 7 Indianapolis - Chicago
Dag 8 Chicago
Dag 9 Chicago
Dag 10 Chicago - Amsterdam

Is dit een beetje een leuke route of heeft iemand andere (betere) ideeën?

Alvast bedankt voor het meedenken. :thumbup:
Je eerste vraag - waar is iets moois aan Lake Michigan vanaf Chicago naar het noorden? Wilmette Baha'i Tempel. Iets verder naar noorden, Chicago Botanical Gardens. Nog iets verder naar het noorden, Illinois Beach State Park als je ECHT iets aan lake Michigan wilt zien voor je in Milwaukee aankomt. Detour naar het westen, Lake Geneva is een favoriet onder de locals uit Chicago.
Langs de snelweg, Russell Military Museum
Dag 1. Je bent rond een uurtje of 3 half 4 uit O'Hare en dan knal je gelijk in rush hour. Stuk over de grens van Illinois naar Wisconsin is op dit moment bedekt met wegwerkzaamheden. Ook de wegen rond Milwaukee zijn flink under construction as of 2 weeks ago.

Dag 3. Madison (Bezoek Devils lake) Hier vandaan zou je nog naar House on the Rock - Cave of the Mounts en Wisconsin Dells kunnen aandoen. Of te wel - Madison kan je al een dag rond slenteren en Devils Lake ook. Of te wel - je gaat je zelf een beetje te veel voor 1 dag geven denk ik.
Dag 4. Madison - Starved rock blijf je een nacht rond starved rock state park slapen?

Dag 5. Starved rock state park naar Indianapolis. Google Maps neemt je via Bloomington - Zonde dat je Springfield overslaat aangezien dit de capital van Illinois is en best wat leuk geschiedenis met betrekking tot Abe Lincoln.

Dag 6. heb je al verblijf gevonden voor de Indy 500? Prijzen gaan flink omhoog tijdens deze periode. EN het is Memorial Day weekend! Of te wel alles gaat pak vol zitten aangezien wij hier in de VS een lang weekend gaan hebben!

Dag 7. Indianapolis - Chicago. Als je tijd heb zou ik een kleine detour naar Warren Dunes state park maken of naar Indiana Dunes. Leuk om even te zien. Google Maps neemt je hier vanaf Indy naar Chicago door Gary Indiana heen. Een advies - zorg dat je benzine tank vol is voor je door Gary Indiana heen rijdt. En neem als mogelijk is alleen de snelweg! GPS neemt je af en toe door Gary zelf heen en daar boven op zou ik zeker niet willen adviseren hier rond de avond uren rond te gaan rijden!
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door john1969 »

Hee Big Mo,

Alvast bedankt voor het meekijken-denken... :thumbup: :D

Heb op dag 1 hotelboeking staan bij Illinois Beach Hotel, in het Illinois Beach State Park.
Dag 3 dacht ik op tijd vertrekken naar Devil's lake ( evt. door naar Wisconsin Dells ) slapen in Madison of idee voor een andere optie?
Dag 4 via House on the Rock - Cave of the Mounts naar Starved Rock, blijven daar overnachten in Starved Rock lodge.
Dag 5 Springfield misschien een optie.
Hebben al hotel in Indianapolis in Plainfield.
Willen snelste route terug richting Chicago dus kijk even of er tijd is voor het Indiana Dunes state park.

ga het eens napluizen thx...
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Reis john1969: Indy 500 - Chicago.

Bericht door dito2003 »

john1969 schreef:bedankt voor de tip Dito en leuk reisverslag gera-r
Thanks :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer