Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Hallo iedereen,

In september ga ik voor de eerst keer de westkust doen. Ik kan hier op het forum zoveel informatie vinden, zodoende dat ik niet meer weet hoe ik aan men planning moet beginnen. :thumbup:

Dus nu heb ik echt jullie hulp nodig! :clap:

Vanaf 10 sept rond de middag landen we in LA en vertrekken op 25 sept ‘s avonds in SF.
We beschikken over een auto de ganse periode!
Graag willen we de volgende plaatsen zeker bezoeken:
- LA
- Hollywood
- Universal studio’s
- Yosemite
- Las Vegas
- Grand canyon
-...

Ik hoop dat jullie mij wat opweg kunnen helpen van waar het beste logeren, planning, activiteiten,... .

Alvast bedankt.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Roadtrip september LA - SF

Bericht door Marcopstal »

Heb je de voorbeeldroute al bekeken als basis ? Met het aantal dagen dat je hebt kan je die uiteraard niet volledig doen. 14 dagen is weinig.

Dag 1: naar LA (overnachten Hollywood)
Dag 2: LA (Universal)
Dag 3: LA - Kingman (voormiddag: Santa Monica/Venice Beach)
Dag 4: Kingman - GC
Dag 5: GC - Page
Dag 6: Page - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 15: SF
Dag 16: naar huis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Bedankt voor de info. Ga het allemaal is bekijken...

Boeken jullie de hotels aan de westkust allemaal op voorrand? Bij men vorige reizen in de USA boek ik altijd de dag zelf, zo geniet ik van de beste tarieven. Maar aan de westkust is de vraag precies heel groot.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Alles hangt ook af van de locatie. Op sommige plaatsen zijn de hotelkamers eerder schaars en het volgende dorp of stadje is een flinke eind verder. Wil je een heel goede locatie dan loont vooraf boeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe wordt de route? Als je de route hierboven aanhoudt zou ik alles van te voren vastleggen want er is dan weinig of geen ruimte om van de planning af te wijken en het is dan wel zo handig om zo dicht mogelijk bij of in de parken te overnachten. Bedenk dat het in september al vroeg donker is dus de dagen zijn kort.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Ik heb de route die hierboven is opgesteld als gouden standaard genomen.
Zelf ben ik nog nooit aan de westkust geweest dus het vergt me veel moeite en tijd voor alles op te zoeken.
Gelukkig krijg ik via jullie wel veel raad!

We hebben wel voorgenomen om de eerste dagen in LA te blijven!
Ma 10 september landen we om 13u en zouden vrijdag 's morgens aan een route beginnen. Zodat we goed uitgerust kunnen starten en tenvolle kunnen genieten van LA.
Zo hadden we gedacht de eerste 2 nachten aan santa Monica Beach te boeken en dan 2 nachten in Hollywood. Wat vinden jullie van dit idee? Wat kunnen we juist allemaal doen.

Santa Monica ?
Hollywood:
- Warner bross tour zou de moeite zijn?
- 1 dag universal studios?
- Hollywood logo bezoeken aan Griffith park of zo?
- Walk of Fame

Graag zouden we zoals in de films 's avonds in echte leuke pubs iets willen gaan drinken en is zien hoe de feestjes daar zijn, liefst wat jeugdig! Iemand ideeën?

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk wel mooi op die manier, maar waar haal je de tijd vandaan? Laat je dan iets anders vallen?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Met wat je wil zien heb je toch nooit tijd genoeg om zolang in LA te blijven. Het lijkt me overigens ook zonde. Ik vrees dat je daar achteraf spijt van gaat krijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door PSVwally »

Met wat je wil zien heb je toch nooit tijd genoeg om zolang in LA te blijven. Het lijkt me overigens ook zonde. Ik vrees dat je daar achteraf spijt van gaat krijgen
4 dagen LA is echt niet voor iedereen negatief of zonde. Het is maar hoe je het in wilt plannen. Met Universal heb je al een dag vol. Hollywood walk of fame en een rit door Beverly Hills/Bel air, combineren met bv Mulholland drive, Griffith Park en afsluiten met een film bv in downtown of een drive-inn film bij een vd Hollywood Forever begraafplaatsen. Je kan makkelijk een dag vullen door bv in de ochtend naar Long Beach te gaan en daar het zeeaquarium en/of de queen mary te bezoeken, combineer dit met San Pedro waar je diverse oorlogsschepen kunt bezoeken en de wat ruigere kust van Palos Verde hebt. En even rondlopen door de hoofdstraat van Belont Shores. Evt 's avonds in downtown of Anaheim een sportwedstrijd bezoeken. En je kan een dag vullen door richting Redondo of Venice te gaan. Fiets huren en op en neer naar Santa Monica en dan onderweg in Venice even langs de strandwinkels wandelen en de keur aan mensen bekijken die er ook rondlopen. En bij Santa Monica de pier en 3rd street promenade aandoen. Zeker vanaf Redondo een lange fietstocht. Daarna evt door naar de farmers market en/of naar Malibu en of naar downtown LA. In het all about LA topic staat een goede wandeling van een uur of 2/3 (zonder ergens binnen te gaan) voor downtown LA. Ga je wel ergens een winkel of gebouw binnen kan je er dus een stuk langer over doen.

Er zijn, bv in Santa Monica, Culver City, Hollywood en downtown wel wat kroegen, maar echt pubs zoals hier heb je een stuk minder. Op bv de Sunset strip heb je clubs, maar daar kan je je beter vooraf inschrijven en het kost soms best wat geld om binnen te komen. Verder heb je keuze uit rooftop bars. Ik zou eerlijk gezegd alles gewoon vanaf één locatie doen en evt. Uber gebruiken als je wilt drinken. Het echte stappen zou ik zelf meer in Las Vegas doen.

Het grote punt dat je met 4 dagen LA tijd te kort hebt vind ik ook niet helemaal eerlijk. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb hieronder wel 1 dag LA minder gedaan omdat ik de andere steden dan ook zeker 3 nachten (=2 volle dagen) zou geven en anders zit je daar jn vergelijk misschien erg kort.

01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA
05 LA - Grand Canyon (lange rit), je kan ook tot bv Williams rijden.
06 Grand Canyon
07 GC - Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine/Bishop
11 Lone Pine/Bishop - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 SF - naar huis

Het kan dus zeker wel. Het is maar welke prioriteiten je voor jullie reis hebt. Wil je meer Nationale Parken of meer steden. Ik zie in de wensen alleen hetgene voorkomen wat ik in de route heb staan. Page, Zion en Bryce toevoegen zou ik dan dus in dit geval niet doen. Zonde? Nee. Ik denk dat je op deze manier een leuke trip gaat maken en je alle ruimte hebt om de volgende keer terug te komen voor evt. wat meer natuur in de reis. Er zitten effectief 3 flinke ritten in, maar daar kan je met onderweg uitstappen en zaken bekijken dan ook de hele dag over doen. Het wordt in September idd al vroeger donker, maar ik zie niet echt dat dit begin September veel invloed zou kunnen hebben op je reis. Met bv een dag minder LA zou je bv ipv het stuk tussen Kingman en Grand acanyon dubbel te rijden, evt Page mee kunnen pakken. Aan de andere kant kan je het ook zo laten en van LA naar de GC via de snelweg rijden en terug richting Las Vegas via route66 en de Hoover dam.

Aangezien je effectief maar een paar plekken aandoet zou ik alles op voorhand boeken. Je zou het facebookspel Myvegas kunnen gaan spelen voor gratis eten/drinken/entrees/overnachtingen/shows in Las Vegas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Ik weet ook wel dat er in LA best wel dagen te vullen zijn, alleen is het toch de ervaring dat het bij velen nog eens durft tegen vallen. Ik had vrienden vorig jaar ook afgeraden om meerdere dagen in LA te besteden. Ze hebben uiteindelijk het gelaten zoals het was tot ze ter plaatse waren. Toen hebben ze uiteindelijk besloten terug te keren naar las Vegas omdat LA toch eerder tegenviel.

In deze trip lijkt het me dat een onevenwicht in de dagen LA tov de rest tot gevolg zou kunnen hebben dat men er achteraf spijt van heeft. De reis duurt immers slechts 14 dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Bedankt voor de informatie. Wij gaan straks nog even puzzelen aan onze reis. Ik zal deze avond iets meer posten.
Is universal studios een aanrader of is het eerder hetzelfde als in Florida?
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

10 september Los Angeles - beach (1 nacht Santa Monica)
11 september Los Angeles - Hollywood
12 september Los Angeles - hollywood
13 september Los Angeles - Kingman
14 september Kingsman - GC
15 september GC - Page - Zion (overnachten)
16 september Zion
17 september Zion - Las vegas
18 september Las vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley
21 september death valley - Mammoth lakes
22 september Mammoth lakes - Yosemite
23 september Yosemite
24 september Yosemite - San fransisco
25 september San fransisco
26 september San fransisco

Mss is dit wel een ideetje! Enkel wat is er in Kingsman te doen? Want als we dan doorbijten in onze rit k kunnen we ergens een dagje langer blijven ermee. Ik zie dat we dan wel een stukje van route 66 kunnen doen, is dat wat de moeite?

Betreffende LA, we willen in santa Monica logeren en van daaruit alles doen. Zelf is Uber altijd wel handig en goedkoop, maar als je van Santa Monica naar hollywood wil betaal je volgens de website al snel 50 dollar. Ermaa had ik gedacht 1 nachte Santa Monica dan en daarna 2 nachten Hollywood omdat daar het meest te beleven is, of heb ik het mis.
Laatst gewijzigd door Andante op 09 mar 2018, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Huur toch gewoon een wagen vanaf dag 1, direct na aankomst. Dan ben je vrij te gaan en staan waar je wil.

Universal LA is hetzelfde principe als Universal Orlando. Sommige attracties zijn gelijkaardig, andere wat afwijkend maar het idee is identiek. Orlando is groter en er zijn daar twee parken.

Het is KINGMAN (niet Kingsman). Op zich is hier niet zoveel te zien, maar de route van LA naar GC zelf is natuurlijk een flinke rit en je kan onderweg stukjes route 66 nemen die dan wel wat tijd kosten, zo is Oatman leuk en een stop in Seligman ook wel. Als je vroeg vertrekt is het op één dag te doen, maar dan ben je wel al laat aan de GC waardoor je ook weer niet zo veel winst gemaakt hebt. Tenzij je de volgende dag in de avond pas in Page aankomt en daar dan overnacht.

Twee nachten Death Valley en dan Yosemite lijkt me niet interessant. Beter 1 Death Valley en 1 nabij Mammoth lakes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door PSVwally »

In deze ga ik met Marc mee.

-Huur de auto vanaf dag 1. LA zonder auto is duurder met een auto kan je gaan en staan waar je zelf wilt. Vergis je ook niet in de afstanden binnen LA. Dat loopt al snel op naar 100-en kilometers binnen deze stad

-In Kingman heb je behalve een route66 museum niet veel. Het is een tussenstop plek en niet veel meer dan dat. Rij via route66 Needles - Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman - Williams naar de Grand Canyon.

Als je via Page naar Zion gaat moet je rekening houden met het tijdverschil in Utah.

Hou het bij 1 nacht Death Valley en 1 nacht Mammoth Lakes. Je vergist je snel in de afstanden namelijk.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

10 september Los Angeles - beach (1 nacht Santa Monica)
11 september Los Angeles - Hollywood
12 september Los Angeles - hollywood
13 september Los Angeles - Kingman (Needles - Oatman)
14 september Kingsman (Hackberry - Seligman - Williams) - GC
15 september GC - Page - Zion (overnachten)
16 september Zion
17 september Zion - Las vegas
18 september Las vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley
21 september death valley - Mammoth lakes
22 september Mammoth lakes - Yosemite
23 september Yosemite
24 september Yosemite - San fransisco
25 september San fransisco
26 september San fransisco

- We hebben van dag 1 een auto gehuurd. De planning was dan van 1 nacht santa monica en 2 nachten hollywood of jullie moesten andere leuke highlights hebben.

- Van LA naar Kingman is een behoorlijke afstand van 5 a 6u zie ik op google maps. Best overnachten in Kingman of doorbijten en in GC overnachten?

Maandag ga ik alle hotels boeken. Aangezien het allemaal snel uitverkocht is precies.

Alvast bedankt voor de goeie hulp! Florida was precies veel gemakkelijker te plannen. :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door PSVwally »

Als je een beetje rond noordwest LA blijft zou ik alles vanuit 1 locatie doen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Hans B »

LA - Grand Canyon rij het in 1x je hebt maar weinig tijd en zoveel bijzonders is er niet te zien.
Je kunt overwegen de laatste nacht LA alvast in San Bernardino te overnachten, wordt de rit wat korter.
Of rij wel vanuit LA en overnacht in Williams leuk dorpje.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Andante »

Beste,

Eindelijk zijn onze hotels bijna allemaal geboekt, tot in Las Vegas. Nu nog enkel de routes uitstippelen en zien welke hikes en activiteiten we moeten plannen.
tijdens het laatste deel van de reis ben ik op het probleem gebotst dat onze tijd echt veel te beperkt is jammer genoeg.

20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes
21 september Mammoth lakes - Yosemite
22 september Yosemite
23 september Yosemite - San fransisco
24 september San Fransisco
25 september San fransisco

23 september willen we zeker in de namiddag in SF aankomen zodat we toch nog een beetje iets kunnen meepikken van daar. Want onze terugvlucht is 25 september al :-(. Maar de weg naar daar is voor mij echt een raadsel, welke plaatsten moeten we bezoeken en hoe kunnen we het beste alles inplannen? Waar kunnen we beter overnachten enz? Ik zit even met de handen in het haar en weet niet direct een oplossing meer. Hopelijk kunnen jullie me terug een beetje op pad helpen.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Je kunt het toch doen zoals het er nu staat. Wat bedoel je met de weg naar daar? Vanaf waar?

Dat je tijd beperkt is was al duidelijk, daarvoor was je al gewaarschuwd. Maar onmogelijk is het niet op deze manier.

Je zou eventueel iets eerder kunnen stoppen dan Mammoth Lakes, bijvoorbeeld in Bishop.
En zoals ik al eerder had aangegeven is het verstandig om - gezien de beperkte tijd - in de parken te overnachten. Kijk voor Yosemite daarvoor op http://www.travelyosemite.com.
Heb je voor de GC ook iets in het park?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2018, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: roadtrip september LA - SF.

Bericht door Marcopstal »

Die vraag moet je mogelijks toch even verduidelijken. In grote lijnen is er slechts één weg van Yosemite naar SF en onderweg is er niet echt iets te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer