Is een creditcard noodzakelijk?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

De OP geeft aan, naast een Maestro pasje, ook een mastercard debit te hebben. Daar kun je echt _overal_ mee betalen. Met Maestro trouwens bijna overal, alleen ING heeft soms wat moeite.

Het enige dat je er niet mee kunt is een auto huren, een deposit in een hotel mee garanderen en tanken gaat bij sommige pompen mis op de automaat (ivm de zip verificatie), maar dan kun je altijd binnen afrekenen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door mtl »

sanook schreef: zo te zien kun je op de website van virginatlantic niet brussel als vertrekplaats opgeven, dus ik vraag me af hoe ze dat dan geboekt hebben.
Ik heb eens een ticket heen naar San Francisco en terug uit Los Angeles geboekt via Londen met Virgin bij Budget Air. Verder denk ik dat topicstarter helemaal geen creditcard nodig heeft met een rijke vriendje.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door ClaireVHaut »

sanook schreef:
Terpies schreef:Volgens je andere post vlieg je voor €6000 pp business class een weekje naar SF en dan vertel je in dit topic dat je geen creditcard hebt omdat je student bent??
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal....
zo te zien kun je op de website van virginatlantic niet brussel als vertrekplaats opgeven, dus ik vraag me af hoe ze dat dan geboekt hebben.
Simpel. Los ticket Brussel London en vanaf London met virgin naar sfo Niet raar heb ik ook wel eens gedaan.

mijn dochter is 20 student en heeft ook geen cc
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Ing »

roelb schreef:De OP geeft aan, naast een Maestro pasje, ook een mastercard debit te hebben. Daar kun je echt _overal_ mee betalen. Met Maestro trouwens bijna overal, alleen ING heeft soms wat moeite.

Het enige dat je er niet mee kunt is een auto huren, een deposit in een hotel mee garanderen en tanken gaat bij sommige pompen mis op de automaat (ivm de zip verificatie), maar dan kun je altijd binnen afrekenen.
Met mijn ING Maestro kan ik ook heel veel plekken daardoor niet betalen, waardoor een CC echt onmisbaar is. Vervelend dat die ING passen vaak niet werken!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door winterpark »

Neem gewoon een studenten-creditcard (dus met lage limiet), heb ik ook gehad toen ik als student studeerde in Amerika. Onmisbaar wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

Ing schreef:Met mijn ING Maestro kan ik ook heel veel plekken daardoor niet betalen, waardoor een CC echt onmisbaar is. Vervelend dat die ING passen vaak niet werken!
Dit geldt overigens niet alleen voor ING passen. Naast de ING Pas kon ik ook met mijn ABN AMRO Pas op veel plekken niet betalen. Dit kwam in 2017 vaker voor dan in 2012. Best wel raar dat de mogelijkheden slechter zijn geworden in 5 jaar tijd.

Kijkende naar de betaalautomaten waar het niet lukte in Amerika kom ik tot de conclusie dat het bepaalde types betaalautomaten zijn die problemen geven. Zal er de komende vakantie eens extra op letten welke types problemen geven. Deze betaalautomaten zien er ongeveer als volgt uit:

Roland
Bijlagen
betaalautomaat.jpg
betaalautomaat.jpg (7.84 KiB) 2542 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door 6foot6 »

cash werkt altijd
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
PhoenixPeter
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2018, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door PhoenixPeter »

Ik vertrek deze zomer met de kinderen ( 15 en 17 jaar) voor de eerste keermet hen naar de USA. Van Phoenix naar Yellow Stone en dan terug naar Denver + een 3 tal dagen New York om dan terug te keren ( alles amen ongeveer 3 weken). Het probleem is de bankkaart. Ik krijg van mijn banl met een Golden mastercard 5000e krediet maar dit lijkt me een beetje weinig. Heeft er iemand hier ervaring? Betalen van borg auto plus huur voor ongeveer 3 weken en dan nog iets overhouden voor New York plus verbruik onderweg? Alle ideeen zijn welkom.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Er is geen "borg" voor autohuur in de USA. Alleen het huurbedrag wordt geblokkeerd, bij sommige verhuurders +$100 voor incidentals (als je de auto leeg inlevert oid).

Als je /alle/ uitgaven met die kaart doet en ook nog de vakantieperiode precies overlapt met de factuurperiode van de kaart dan kan het wel eens krap worden.

Maar sowieso: ga nooit met een enkele creditcard op stap. Zeker niet met een door een bank uitgegeven mastercard. Zie alle topics hier over geblokkeerde kaarten. Juist die door banken uitgegeven mastercards lijken bovengemiddeld vaak problemen te geven.

Je geeft niet aan of je in Nederland of Belgie woont. Dat maakt (helaas) nog verschil. Voor Nederland zou ik zeggen: vraag (kostenloos) een Amex als tweede kaart aan. Een gold is het eerste jaar gratis via een referral en na dat jaar kun je hem zonder verdere verplichtingen stop zetten. Heb je ook direct een doorlopende reis- en annuleringsverzekering en nog wat andere voordelen.

Voor Belgie ken ik de situatie niet. Maar realiseer je dat je ook gewoon met een debit card kunt betalen in supermarkten, bij benzinestations, etc. Alleen bij hotels en voor de huurauto zul je echt een creditcard nodig hebben.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door babarage »

Je komt er een heel eind mee. Als je internet bankieren hebt / mobiel bankieren app hebt kun je bv na een week een bedrag op de kaart storten om alvast wat aan te vullen. Dat staat er redelijk vlot op en dan kun je voor tweede helft van de vakantie weer vooruit. (Of je plant het voor de vakantie alvast in bij het internet bankieren). Je kunt ook voor de vakantie de kaart in de plus zetten zodat je een groter bedrag hebt. Ik heb hier op het forum begrepen dat dat plus bedrag niet gedekt zou zijn in geval van fraude al heb ik dat niet kunnen verifiëren in geval van mijn eigen kaart (visa gold Card), dat staat nog op mijn to do lijstje.

En eens met Roel, een tweede kaart is nog veiliger.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Bij de meeste door banken uitgegeven Mastercards is er niet de optie van extra saldo storten. Dat geldt in Nederland alleen bij kaarten van ICS.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je alles met je CC willen betalen?
Wel een ongebruikelijke route.

Marianne
Vin.cent

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Vin.cent »

Het is jammer dat de TS nooit meer heeft gereageerd, dan zouden we weten wat ze gaat doen en beter adviseren of ze een CC nodig heeft of niet.
Denk dat de meeste hier een deel CC, Bankpas en Cash gebruiken voor de vakantie's in de US.

Note mod (Hinko): Een deel van je bericht verwijderd. Graag inhoudelijk reageren.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door vinceG »

Martin & Marianne schreef:Waarom zou je alles met je CC willen betalen?
Wel een ongebruikelijke route.

Marianne
Helemaal geen ongebruikelijke route. Ik betaal 95% van mijn vakantie met de cc.
En ik ben dan een redelijk doorsnee persoon.....
Gast

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:Waarom zou je alles met je CC willen betalen?
Wij betalen ook bijna alles met de CC ...cash hebben we alleen voor de tips en af en toe ergens een ijsje, maar 95% gaat met de CC.

Grotere aankopen (kleding, schoenen, elektronica etc) doen we sowieso altijd met de CC ivm schade/diefstal verzekering die je niet hebt als je met bank pas of cash hebt betaald.

(Vlieg)Tickets ook ivm gratis annuleringsverzekering (ook vluchtvertragingen en bagage is gratis verzekerd).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Bij de meeste door banken uitgegeven Mastercards is er niet de optie van extra saldo storten. Dat geldt in Nederland alleen bij kaarten van ICS.
Bij de meeste banken (in ieder geval de grote in Nederland) worden de CreditCards door ICS uitgegeven. Daar kun je dus zonder problemen extra geld op de CreditCard storten, zie deze site van ICS.
PhoenixPeter schreef:Het probleem is de bankkaart. Ik krijg van mijn banl met een Golden mastercard 5000e krediet maar dit lijkt me een beetje weinig. Heeft er iemand hier ervaring?
Gezien de term 'bankkaart' vermoed ik dat je uit België komt. Het kan daar anders geregeld zijn maar normaal gesproken belet jou niets om zelf een extra aflossing op de CreditCard te doen (in geval van gespreid betalen) of extra geld te storten op jouw CreditCard (in geval van maandelijks ineens alles betalen).

Bovendien heb je ook nog een bankpas waar je gewoon geld mee kunt opnemen en in veel winkels mee kunt betalen.

Een 2e CreditCard wordt door velen hier als 'noodzakelijk kwaad' gezien maar is in principe niet nodig als je zorgt dat jouw CreditCard steeds voldoende bestedingsruimte heeft (zie tips hierboven). Dat een CreditCard geblokkeerd kan worden is waar maar dat kan net zo snel ook met een 2e of zelfs 3e CreditCard gebeuren die je mee hebt. Neem de nodige voorzorgsmaatregelen bij betalen met een CreditCard, dan voorkom je al voor een groot deel dat de CreditCard geblokkeerd wordt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door sanook »

In principe....
In principe heb je ook geen reisverzekering nodig als je voorzichtig bent met oversteken ?
Een 2e creditcard is een goede uitkomst wanneer de 1e creditcard geblokkeerd/kwijt/gestolen raakt. Daar heb je soms gewoon geen invloed op.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

Inderdaad, 'in principe'....

Echter wordt er hier vaak beweerd dat je bijna niet zonder een 2e CreditCard kan in Amerika, dat is dus niet waar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Almere vak V »

Ik kom voor mn werk tientallen keren per jaar in Amerika. Heb al jaren een Visa Card en mn ABN Amro pas bij. Nog nooit een extra CC nodig gehad. En nog nooit mn bankpas hoeven gebruiken.

Ook hier heb ik het liefst zo weinig mogelijk om handen. Heb altijd wat papieren geld bij voor fooi. Muntgeld laat ik per definitie liggen en betaal zoveel mogelijk met mn CC.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door boonens »

Ooit eens een zomervakantie deels in het VK en deels in Spanje doorgebracht. met in beide landen een gehuurde auto. Ik had 1 creditcard en keurig vooraf uitgezocht welke bedragen de beide verhuurders aan borg + kosten op de kaart zouden claimen en gezorgd voor voldoende ruimte.

Aan de balie in Spanje kreeg ik echter de auto niet mee i.v.m. onvoldoende ruimte op de kaart. Bleek dat in de voorgaande 24 uur twee hotels (onterecht) een behoorlijke incasso hadden gedaan op de kaart (1x onterecht voor een no-show terwijl het hotel tijdig was geannuleerd, de ander van een Spaans hotel die tegen de voorwaarden in alvast de betaling incasseerde). Wij konden echt helemaal niets. De betaling van de Spaanse auto kon niet anders voldaan worden dan via creditcard, de borg van de auto uit Engeland zou nog enkele dagen op de kaart zitten, de twee hotels konden de fout rechtzetten maar verwerking zou minimaal 2 dagen duren en idem voor geld bijstorten op de creditcard.

Uiteindelijk pas de volgende dag met heel veel rekenwerk en creativiteit van de baliemedewerker een kleinere auto en alleen het hoogst nodige aan verzekeringen mee kunnen krijgen. Sindsdien heb ik altijd twee creditcards op zak :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer