Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

@ Ina

wij hebben een soortgelijk idee. komen 2 maart vroeg in de middag aan en overnachten in een airporthotel. halen 3 maart bij cruise america in de buurt van O’Hare de camper op. willen ook graag al is het maar kort iets van de stad zien.
heb nu een auto gehuurd voor 1 dag voor 42 euro, halen die dan bij aankomst O’Hare op en rijden dan downtown ipv met de shuttle naar het hotel. willen willis tower en the bean bezoeken. naast willis tower zit een grote parkeergarage.
na stadsbezoek inchecken in hotel en de volgende ochtend afhankelijk van de ophaaltijd van de camper misschien alvast boodschappen doen en daarna de camper ophalen en auto inleveren, als we de camper al vroeg krijgen lever ik de auto ook vroeg in op O’Hare en dan een taxi naar Cruise America. De boodschappen doen we dan met de camper onderweg.
twee jaar terug gingen we na aankomst direct per shuttle naar het hotel en waren we daar halverwege de middag. naast een wandelingetje in de buurt toen niets meer gedaan, en daar toen spijt van gehad. succes en plezier met verder plannen!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Ben benieuwd hoe snel jullie door de douane zijn en de auto hebben, jullie gaan eerder dan wij dus misschien wil je het tzt nog even melden :thumbup: nu zal het door de douane gaan wel eens per dag kunnen verschillen maar dan hebben we een beetje een indicatie. Wij moeten de volgende dag in Elkhart de camper ophalen, dat is dik 3 uur met de shuttle.
Zag nu alleen bij mijntioga, mijn reisplan dat de data van terugvlucht en inleveren camper opeens niet meer klopt. Bij United staat de vlucht wel op de goede datum maar bij Tioga reisplan een dag eerder en ook een dag eerder de camper inleveren :shock: Morgen maar even bellen anders komt de planning in de war en zo is het niet geboekt, toch wel goed dus om regelmatig te checken of alles nog wel klopt :roll:
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

@ Ina, zal ik doen.
afh@nkelijkheid van derden is altijd een dingetje :sadcry: er worden zoveel “foutjes” gemaakt.
maar als united het correct heeft staan zal dat de datum zijn.. wel goed om even te checken bij tioga mbt de camper!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Ik Lees jullie belevenissen sowieso via jullie reisverslag :thumbup:
En idd de vlucht zal wel goed zitten maar de camper....
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

:thumbup:

als ie geboekt is tot een dag later dan tioga nu aangeeft zullen zij het moeten herstellen. als ie in de boekingsbevestiging goed staat zou ik me geen zorgen maken, wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben..
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

Ina, we stonden gisteren binnen een uur na landen bij de Avis balie buiten het vliegveld, ging allemaal mega-vlot.
is natuurlijk een moment opname, hoop dat het voor jullie ook zo vlot verloopt.
groeten en veel plezier!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Dank je, hopelijk gaat het bij ons ook zo snel :thumbup:
Wat een mooie eerste dag, hoe laat vlogen jullie vanaf Amsterdam?
Jammer niet meer op blogger, bij Polarsteps moet je lid worden om te reageren, is er een reden waarom jullie geen blogger meer hebben?
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

we vlogen met united de vlucht van 1100 uur en waren om kwart over elf de lucht in. vlucht duurde nog geen 8 uur dat was dik korter dan de schematijden door gunstige tailwind en stonden lokale tijd kwart over twaalf aan de gate.

ik vond blogger soms erg lastig met foto’s uploaden maar ook met foto’s tussen tekst plakken, was er gewoon niet erg tevreden over, polarsteps werkt tot nu toe erg makkelijk en je kunt je steps naar facebook uploaden en daar kun je eventueel ook reakties kwijt.
ik dacht eigenlijk dat je alleen aan hoeft te geven iemand te willen volgen, moet je echt “lid” worden?
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Ja je moet een account aanmaken op Polarsteps. Heb ik gedaan :) vlogen jullie in een erg oud vliegtuig van United of viel het mee, ik teken voor 8 uur vliegen :wink: wij vertrekken 10.20u
Succes met het ophalen van de camper :thumbup:
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

dank je, we gaan zometeen de auto inleveren en naar cruise america.
united gebruikte een oud beestje, een 767 maar was prima vlucht hoor. alhoewel toestel wat gedateerd hebben ze wel de seating aangepast en overal heb je je eigen entertainment systeem.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Hoe lang van tevoren krijg je normaliter bericht over de pick up time bij El Monte? we vertrekken dinsdag, woensdag camper ophalen, en nog niets gehoord....
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door wimeneline »

in mijn herinnering moet je zelf even bellen met de El Monte mensen in Middlebury, heeft Tioga daar niets over gezegd?
anders misschien maar even checken met Tioga, ik dacht dat je je bij El Monte ook online al kon registreren/inchecken.
ik dacht dat die volgorde ook iets te maken had met de volgorde van afgifte op de dag zelf.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Inchecken en een mail naar factory team heb ik allemaal gedaan. Maar daarna zou je een mail van El Monte krijgen hoe laat je wordt opgepikt bij het hotel en hoe laat ongeveer de camper afgegeven wordt. Heb een mailtje naar Tioga gestuurd maar was benieuwd wanneer anderen het te horen kregen. Las net in de blog van Rob en Annie dat zij ook 5 dagen voor vertrek een mail naar Tioga hadden gestuurd omdat ze nog niets hadden gehoord.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Is er iemand die de route vanaf Chicago via de Great smokey mountains en de panhandle naar het westen zijn gegaan met de wegbreng special?
Het verslag van Rob en Annie 2008 heb ik al doorgespit :thumbup: .
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben de wegbrengcamper via Travelhome geboekt voor ophalen op 2 april. We kregen op 26 maart van het factoryteam bericht. Wij overnachtten in Comfort Suites O'Hare Airport, waarvandaan de bus ook vertrekt. We hadden zelfs nog tijd voor ontbijt. De bus vertrok om 06.15 uur. Dat is standaard. De bus was er al om kwart voor 6. Voor het ontbijt hebben we dus eerst de koffers er even in gegooid.
In de mail van het factory team stond dat we ingepland stonden voor 13.20 uur. Dat leek ons erg laat, maar ja, niks aan te doen. In de bus echter, toen we in Middlebury bij de KOA voor de deur stonden, kwam er iemand van El Monte in de bus om uitleg te geven over de gang van zaken en hij vertelde dat uitlevering ging op basis van boeking. Wie het eerst geboekt had, kreeg hem het eerste mee. Leek ons wel eerlijk. Vooral omdat wij de eerste waren :lol: . Om iets over 10 waren we al klaar.
De eerste nacht hebben we in Middlebury overnacht en dat zouden we een volgende keer weer doen. Is erg handig gebleken.
Ons reisverslag: https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... route.html
Het is wel een andere route dan jullie van plan zijn.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Hoe vonden jullie Dallas? Wij en met name mijn man zijn een beetje steden moe, genieten veel meer in de natuur, maar zijn nog niet in Dallas geweest, ik las dat jullie ook snel klaar waren in de stad daar.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn helemaal geen stedenmensen, maar we wilden graag naar het Sixth Floor Museum en Dealy Plaza zien. Als je toch in de buurt bent, hoort dat er wel bij vinden we. Dat was inderdaad heel interessant, maar we hebben verder geen moeite gedaan om nog iets van de stad te bekijken. We waren in eerste instantie van plan om met de gratis bus van D-Link https://www.dart.org/dlink/door de stad te gaan, maar daar hadden we toch geen zin in. Het was eindelijk mooi weer en we hadden een prachtig plekje op de camping in Cedar Hill State Park https://tpwd.texas.gov/state-parks/ceda ... /campsites, dus we zijn lekker naar huis gegaan en hebben daar genoten. Dat was meer aan ons besteed.

De volgende dag via Fort Worth met de cattle drive naar het volgende state park, Abilene, en we waren weer helemaal blij.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben trouwens jullie reis gedeeltelijk tijdens onze reis gevolgd. Heel grappig dat jullie in Memphis op hetzelfde plekje stonden als wij ruim een week later.
Ook jullie laatste verslag van het arctic adventure hebben we gelezen. Wij zijn tenslotte vorig jaar in Yukon en Alaska geweest en zouden graag een keer teruggaan, dus alle input is meegenomen. Voor een volgende keer zitten we te denken aan een combi cruise en camper. Nog even sparen :lol:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Haha, jullie verslag stond ook bij onze favorieten, ook Alaska Yukon gelezen, wij willen daar ook nog een keertje terug maar dan iets meer in het noorden blijven, Memphis naast Graceland vonden wij een mooi plekje :thumbup:
Heerlijk al die reisverslagen je haalt er zoveel info uit, ben nu aan het zoeken voor mooie plekjes in New Mexico, we hoorden van iemand die we in maart onderweg tegenkwamen dat ze heel positief verrast waren door New Mexico, zij hadden een eigen pick-up en travel trailer gekocht in Amerika, Nederlanders. Ook in Texas zoek ik nog wat hidden gems, ik denk dat we de steden overslaan of het weer moet heel erg tegenvallen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Zoals je waarschijnlijk dan al gelezen hebt, zijn de state parks in Texas een aanrader. Wij willen er in 2020 nog een paar gaan ontdekken, maar dan wat zuidelijker dan we nu gedaan hebben.
New Mexico is inderdaad ook heel geslaagd. Misschien ben je het in onze verslagen al tegengekomen, maar White Sands NP moet je zeker niet overslaan. Noordelijker heb je El Morro NM en El Malpais NM. Van El Malpais hebben we maar een klein stukje gezien en El Morro is ook niet heel groot, maar we vonden de Inscription Trail toch wel mooi. Niet qua wandeling, want die stelt niet zo veel voor, maar voor de inscripties. We vonden Taos Pueblo ook mooi.
In het noorden is het landschap heel anders dan in het zuiden. Bergen en bossen. Fijn sfeertje tussen de adobe huizen.

Reisverslagen zijn bijna verslavend :D En gevaarlijk. Je haalt er steeds nieuwe ideeën uit :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer