ESTA geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Pete.Z »

Ik gebruik ze zelf niet, en weet dat velen hier ze verketteren, maar het is dus echt niet zo raar, ook gezien de vele vragen en onzekerheden hier op het forum, om inderdaad je esta door een tussenpersoon te laten aanvragen. Als je niet weet wat je doet kan dat je dus veel stress en misschien zelfs een verknoeide vakantie besparen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: ESTA geweigerd

Bericht door PSVwally »

Op de site heeft Dennis volgens mij zelfs nog een link naar een third party staan.
leentjetilborg
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:42

Re: ESTA geweigerd

Bericht door leentjetilborg »

Ik heb contact gehad met de meerdere mailadressen en telefoonnummers maar zij zeggen allemaal dat het niet veranderd kan worden en dat ik geen nieuwe esta kan aanvragen. Ik zal voor het visum moeten gaan. Balen, maar dat is nu niet anders. Ik heb er iig mee geleerd:)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Marcopstal »

Dit stemt inderdaad overeen met wat ik had aangegeven op basis van de gevonden informatie op de officiële sites. Nog maar eens een bewijs dat je "alles" goed moet lezen. (niet dat ik soms ook niet eens in de fout ga natuurlijk).

Jammer voor jou, maar het is nu eenmaal te laat.

Bereid je goed voor op een visumaanvraag, onderschat de procedure niet, een afwijzing sluit de deur immers nagenoeg definitief.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: ESTA geweigerd

Bericht door roelb »

Ik zou toch eerst proberen om gewoon een nieuwe ESTA aanvraag te doen. You never know.

Als dat niet werkt is er wellicht nog een andere optie die het proberen waard is, namelijk een nieuw paspoort aanvragen en met dat nieuwe paspoortnummer een nieuwe ESTA aanvraag doen. Geen garanties dat het werkt, maar het is in ieder geval het proberen waard. Zeker als je paspoort toch al niet meer lang geldig is kost dit je relatief weinig.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: ESTA geweigerd

Bericht door M Kactus »

Ik moet zeggen dat dat ook is wat ik zou doen. Puur mijn mening, niet gebaseerd op enige bronnen/teksten.

Ik heb een aantal jaar geleden (ik denk ondertussen al 3 of 4?) nog iemand geholpen die zich vergist had op het formulier. Die heeft uiteindelijk 24u later een nieuwe ingediend, en heeft geen problemen gehad. De vragen op de formulieren zijn in tussentijd grondig aangepakt, en de uitleg bij sommige vragen ook. Sindsdien staat er ook niks meer van "opnieuw aanvragen" op de website.
Mààr volgens mij is er in essentie niets veranderd aan het Visa Waiver Program, behalve de toevoeging van bepaalde landen als restrictie (Syrië, Iran...).

Kortom: Ik zou het wel gewoon proberen. Kost 14$, dus dat is de kost ook niet. Ik zou er waarschijnlijk ook wel de hele tijd bij in m'n achterhoofd blijven zitten, maar ja. Dat hoort erbij dan :)

Edit: Ik bedoel de esta-aanvraag opnieuw, dus. Ik weet niet of ik een nieuw paspoort zou aanvragen als 'n nieuwe esta-aanvraag niet lukt. Denk wel dat dat gekoppeld wordt. Maar het is een optie.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 21 feb 2018, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ESTA geweigerd

Bericht door mtl »

Een nieuw paspoort aanvragen en daarna opnieuw esta aanvragen lijkt me zinloos. Je gegevens van de vorige aanvraag zijn toch bekend?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Marcopstal »

Het is gewoonweg niet meer mogelijk om een nieuwe ESTA aanvraag te doen met hetzelfde paspoort als je geweigerd bent. Ik meen dat dit reeds duidelijk was aangegeven. Overigens mocht het zo simpel zijn dan zou men dit ook wel zeggen.

Of het lukt met een nieuw paspoort is de vraag. Als de huidige echt niet lang meer geldig is is het het proberen waard. Is die wel nog een poos goed dan is het ook daar weer zonde van het geld (want dat kost meer dan 14 $) om een nieuwe aan te vragen.

Persoonlijk acht ik de kans dat het met een nieuw paspoort als "bestaande". Vraag is of er voldoende tijd is om dit ook nog te proberen. Je pas heb je ook niet op een dag. (al duurt dit ook maar een week doorgaans)
roelb schreef:Ik zou toch eerst proberen om gewoon een nieuwe ESTA aanvraag te doen.
Va zodra je naam en paspoortnummer hebt ingegeven krijg je de melding dat er reeds een aanvraag bestaat op deze gegevens.
M Kactus schreef:Ik heb een aantal jaar geleden (ik denk ondertussen al 3 of 4?) nog iemand geholpen die zich vergist had op het formulier. Die heeft uiteindelijk 24u later een nieuwe ingediend, en heeft geen problemen gehad.
Dat was vroeger, dat kan nu dus niet meer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: ESTA geweigerd

Bericht door USInsider »

Vandaag gevonden op TripAdvisor, twee recente postings, nav. een vraag van iemand die in de eligibility section per ongeluk een "ja" had aangevinkt.

- Hi everyone, I've Just done the same thing, getting the 1st question wrong about communicable diseases. I e-mailed them, They got back to me the next day telling me to wait 24 hours then re apply. I did and it took a few hours to process but came back approved. Don't panic.

- In the previous answers they've said they got a message to retry after 24h, this is ONLY because an operator cancelled the first application. In order to have them to do so you either message them in the help section or you call them.
If you apply after 24h without their confirmation that the previous application has been cancelled it will be denied again.

Klaarblijkelijk is het nu (weer) mogelijk in bepaalde gevallen via DHS/CBP toch een nieuwe kans te krijgen ?
Dolfijntje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Dolfijntje »

Heeft iemand ooit bij weigering Esta (door verkeerd antwoord section eligibility) een nieuw paspoort aangevraagd en Esta opnieuw geprobeerd?
Een visum aanvragen gaat ons niet meer lukken, vertrekken eind april...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ESTA geweigerd

Bericht door mtl »

Nogmaals: nieuw paspoort aanvragen heeft geen zin. Je staat geregistreerd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Marcopstal »

Ik stel me deze vraag toch ook. Immers, een naam is verre van uniek, en naar mijn idee zelfs in combinatie met een geboortedatum niet. Lijkt me dus ook dat het paspoortnummer "het middel" bij uitstek is welke wordt gebruikt om te bepalen dat het om dezelfde persoon gaat.

Alleen, weten doen we dit niet, en proberen ga ik het ook niet even doen.

Vraag is of er iemand is die dit heeft geprobeerd met al dan niet positief resultaat. Dit benieuwd me ook.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Martin & Marianne »

Marcopstal schreef:Lijkt me dus ook dat het paspoortnummer "het middel" bij uitstek is welke wordt gebruikt om te bepalen dat het om dezelfde persoon gaat.
Je moet ook je burgerservicenummer (ik weet even niet hoe dat in België heet) opgeven toch?

@Dolfijntje: ik zou eerst eens kijken naar de oplossing van USInsider. Ze heeft ook in je eigen topic gereageerd, jammer dat je daar niet op reageert.

Marianne
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: ESTA geweigerd

Bericht door knaapje »

Een nieuw paspoort aanvragen zal zeker niets opleveren.
Ergens op de Gov. en/of Esta site kan je precies zien wanneer en waar je met je Esta's door de jaren heen de USA bent binnengekomen en hebt verlaten.
Onafhankelijk van gewijzigde paspoorten of Esta's.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Marcopstal »

Voor België zou dat dan het rijksregisternummer zijn.

In dat geval is inderdaad een nieuw paspoort aanvragen geen optie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: ESTA geweigerd

Bericht door M Kactus »

Dolfijntje schreef:Heeft iemand ooit bij weigering Esta (door verkeerd antwoord section eligibility) een nieuw paspoort aangevraagd en Esta opnieuw geprobeerd?
Een visum aanvragen gaat ons niet meer lukken, vertrekken eind april...
Ik heb iemand geholpen die één van de ja-nee-vragen verkeerd heeft geantwoord, zoals al gezegd. Dat was voor de "grote verandering", maar zoals ook al gezegd is die verandering voornamelijk op het vlak van verwoording. Er zijn heel weinig regels bijgekomen, alleen zijn sommige vragen anders verwoord, en zijn er meer optionele vakjes bijgekomen. Maar van echte regels is er volgens mij niets veranderd (behalve het uitsluiten na een bezoek aan Syrië, Iran...).

Die jongen had toen ook eerst gemaild om te zeggen dat hij zich vergist had, via de contactinformatie op de pagina van DHS. Daarna heeft hij een paar dagen gewacht en het opnieuw geprobeerd.

Meer bevestiging zul je hier niet krijgen. Maar waarom probeer je het niet zo? Mailen en opnieuw aanvragen? Dat kost je hoogstens 14$. De truc met het nieuwe paspoort lijkt me een beetje te makkelijk en heel wat kostelijker. En als je het DNS of RR-nummer moet invoeren, maakt het sowieso toch niks uit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ESTA geweigerd

Bericht door mtl »

Ik begrijp dat Dolfijntje het nog een keer geprobeerd heeft en weer geweigerd is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Marcopstal »

Klopt,

Het advies "probeer nog eens" is mooi, maar van zodra dat je bij nieuwe aanvraag de gegevens invult krijg je een melding dat er reeds een aanvraag bestaat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Pete.Z »

is toch logisch? Zou raar zijn als je eerste aanvraag werdt afgewezen, en je dan simpelweg de vragen zodanig zou kunnen beantwoorden dat je wel een esta krijgt.
Alle gegevens, naam, paspoort, BSN, het is allemaal bewaard met een dikke rode stempel afgewezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: ESTA geweigerd

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat was te verwachten. Waarom heeft Dolfijntje niet het tripadvisor-bericht goed gelezen? Eérst contact opnemen zodat de aanvraag gecanceld kan worden, en dan pas weer proberen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer