Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door PSVwally »

Je komt daar toch om wat te zien? Je geeft in een aantal posts nu al aan, we gaan in Juli, dus heet...
Kleed je daar op(vooral ook petjes bv), voldoende drinken (en evt wat bars) meenemen en stel je er vooraf op in dat het overal warm zal zijn. Het zal op heel veel plekken warm zijn en dat hoeft echt niet overal een belemmering te zijn, nogmaals, mits je je goed voorbereid en niet constant eraan denkt. En ja, bij 40 graden ga je gewoon niet lang wandelen. Maar bij 30 graden kan je best nog wel wandelen. Voor de echt mooie plekken moet je gewoon (even) je auto uit

CR heeft een scenic drive en lange en korte wandelingen. Het mooiste lijkt me om dit tussen Moab en MV te plaatsen. Dan rij je nl ook nog eens de prachitige ut95.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Hans B »

De rit langs de enorme bergen in Capitol Reef is alleen al geweldig. Het is maar hoeveel tijd je die dag hebt voor uitstapjes. Kijk op de nps.gov site wat er te doen is.
wandeling naar Hickman bridge, rotstekeningen, Fruita school, Capitol Gorge om maar wat te noemen.

Torrey - Moab
Goblin valley state park.

Ik kan even niet inschatten of Colorado NM van je tijd in Moab afgaat, dan zou ik het niet doen.
Het je een reisdag Grand Juntion - Moab met verder niks bijzonders zou ik het zeker meenemen, schitterende route.
Wij deden 3 uur over de 25ml.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een paar wandelingen doen in Capitol Reef. Er zijn een paar korte wandelingen zoals de Gooseneck Trail die je ook in de zomer kunt doen. Wij deden vorig jaar in augustus de Hickman Bridge Trail. Ik ben bezig met het uitbreiden van mijn wandelsite; Capitol Reef staat er inmiddels in dus kijk daar eens naar. En kijk eens naar onze verslagen. Via de index-pagina kun je direct naar het juiste verslag doorklikken .

Marianne
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Ik ga Capitol Reef er zeker tussenplaatsen. Dus de volle dag die ik eerst had voorzien opgeven voor een dag Capitol Reef.

Nu ik dan toch meer die richting uitga stel ik me de volgende vraag. Heb je voor Canyonlands en dead horse point een volle dag nodig? Kan ik diezelfde dag niet in de namiddag doorrijden naar Monument valley? We verblijven in MV in hotel the View.

Dat geeft me dan een extra dag waardoor ik ook Bryce er nog kan tussenzetten... Bryce zijn we al geweest maar was voor mij het mooiste park tot nu toe. We kunnen daar in de voormiddag dan een korte wandeling doen en namiddag door naar Capitol Reef. Dag erna Capitol Reef wandeling en door naar Moab.

Dus:
- Park City - Bryce
- Bryce - Capitol Reef
- Capitol Reef - Moab
- Moab (Arches)
- Moab - MV (incl. Canyonlands)
- MV - Grand Canyon
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

Als je niet gaat wandelen kan dat wel. Je kunt vroeg die kant op gaan en de uitzichtpunten van Canyonlands bezoeken en de korte wandeling naar de Mesa Arch doen (een must).

Vervolgens kun je Dead Horse Point SP bezoeken, ook daar hoef je niet veel tijd kwijt te zijn. Het is daarna nog wel vier uur rijden (zonder onderweg iets te doen) naar Monument Valley.

Het is dus de vraag wat je graag wilt doen. De route Moab - Monument Valley bevat enkele prachtige stops (Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway - niet echt een stop - Garden of the Gods, Gooseneck SP, Mexican Hat). Die kun je dan niet echt aan doen.

Dus de vraag is meer: wil je de tijd nemen voor de Canyonlands en de route naar Monument Valley, of nog een keer Bryce bezoeken. Die keuze kun alleen jij maken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt Canyonlands inderdaad vrij snel zien, zelfs met een paar korte wandelingen (zie daarvoor mijn wandelsite). Wij bezochten het in 2013 na een kort bezoek aan Arches en voordat we doorreden naar Monticello. Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Kan ik het volgende doen?

Moab - MV waarbij in de voormiddag Canyonlands en dead horse sp. Kan je diezelfde dag nog iets gaan zien in MV? Tussen Moab en MV stoppen we dan nergens. MV is toch enkel een drive throughout, richt? Heb je daar aan een uur of twee genoeg? Plus dag erna nog een stukje van de voormiddag vooraleer door te rijden naar GC?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

Zoals hierboven gezegd: ja dat kan.

Monument valley is vooral een uitzichtpunt. Ben je zo klaar. Als je ook de valley drive wilt doen (mag éigenlijk niet met huurauto) dan volstaat een paar uur ja. Prachtig om te doen overigens.
Groetjes,
Daniel
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Dit wordt hem dus, alle hotels geboekt. Op aangeven van een aantal mensen toch geopteerd om in Yellowstone niet op één plaats te blijven. Dus nachtje in Gardner (Absaroka Lodge) en Canyon Lodge in het park zelf. Ik blijf OF Inn in de gaten houden voor dag 4 (voorlopig nog geen succes). Ook is er Capitol Reef (Capitol reef resort) nog toegevoegd. Hieronder heb ik grofweg de bezienswaardigheden gezet die we zeker willen doen.

Dag 1 : Brussel - Salt Lake City
Dag 2 : Salt Lake City - Jackson
Via Bearlake en highway 89, Rodeo Jackson.
Dag 3 : Jackson
Grand Teton, wandeling Jenny Lake, Hidden Falls
Dag 4 : Jackson - West Yellowstone
West Thumb, Upper Geyser Basin
Dag 5 : West Yellowstone - Gardiner
Grand Prismatic (wandeling picture hill), Norris Geyser basin, Mammoth hot spring
Dag 6 : Gardiner - Canyon village
Lamar valley, Canyon of Yellowstone, Hayden valley
Dag 7 : Canyon village - West Yellowstone
Fountain flat drive, Biscuit basin, Old faithful, ...
Dag 8 : West Yellowstone - Park City
Rijdag, Stop in Idaho falls, Shopping mall Park City, zwembadje
Dag 9 : Park City - Torrey
Park City main street, Capitol reef (wandeling Hickman bridge)
Dag 10 : Torrey - Moab
Scenic drive Capitol Reef, Goblin State park, scenic drive 128
Dag 11 : Moab
Arches
Dag 12 : Moab
Canyonlands, Dead horse point, Arches
Dag 13 : Moab - Monument valley
Stops tussen Moab en MV, Valley drive and sunset MV
Dag 14 : Monument valley - Tusayan
Sunrise MV, Grand canyon
Dag 15 : Tusayan - Las Vegas
Route 66, Hoover Dam
Dag 16 : Las Vegas
Zwembad, Relax
Dag 17 : Las Vegas - Brussel
Dag 18 : Thuiskomst


Bedankt voor alle hulp en tips. Ik ga nu het roadbook verder in detail uitwerken.

Geert
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Vraagje over Monument valley.

Is de valley drive best te doen met een SUV? Of is het veiliger met een tour te gaan?
En waar staat die "Marlboro Cowboy" precies te poseren?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Hans B »

Met SUV prima te doen.

Wat je bedoeld heet volgens mij John Fords point, zit vrij aan het begin van de route.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door markro »

Geert VW schreef:En waar staat die "Marlboro Cowboy" precies te poseren?
Hierbij de link naar een PDF-landkaart van Monument Valley: http://www.americansouthwest.net/utah/m ... y/map.html
Punt 4 van de Valley Drive geeft "John Ford's Point" aan en soms, als je heel veel geluk hebt, gaat daar een Native American (Indiaan) te paard even staan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Iemand ervaring met de Blacktail Plateau Drive tussen Mammoth Hot Springs en Tower Junction in Yellowstone? Is dat iets om mee te nemen of verdwijnt dit in het niets bij al het andere wat er te zien is?

Thanks..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je er tijd voor hebt en de weg ligt er goed bij (het is een dirt road en niet aan te raden als het nat is) kun je het meenemen. Wij hebben er zelf geen ervaring mee maar het is blijbaar een mooie, rustige weg met kans op het zien van wildlife.

Marianne
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Geert VW »

Rapportje over onze recente reis in juli zoals hierboven beschreven. Uiteraard zijn dit persoonlijke bevindingen.

Yellowstone is in één woord inderdaad fantastisch. 4 dagen is wel ideaal dar. Gardiner is een mooi alternatief voor Mammoth Hot Spring om te overnachten.

Grand Teton zou ik zeker niet overslaan en is minstens één volle dag, liever twee dagen waard. Prachtige natuur daar. Jackson is wel een duur stadje om te verblijven.

De tweedaagse rit van Yellowstone naar Capitol Reef viel ons tegen. Onderweg weinig te zien en je hebt er zeker geen tijd voor. Park City zag er veelbelovend uitmaar dus geen tijd.

Capitol Reef vonden we niet zo geweldig in vergelijking met de rest.

Goblin State Park is een must indien je in de buurt bent. Zeer speciaal.

Arches is een zeer mooi park waar je gemakkelijk twee volle dagen kwijt kan. Wandelingen in de zomer wel s morgens of s avonds. Anders veel te heet.

Monument Valley moet je gezien hebben. Valley drive is gemakkelijk te doen met de wagen. Hotel the View is werkelijk schitterend.

Was weer een schitterende reis dus. Al zou ik Yellowstone niet meer combineren met Utah parken. Teveel over en weer rijden. Tenzij je een maand tijd hebt.

Iedereen bedankt voor de goede raad. Op naar de volgende zou ik zeggen

Geert
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Geert VW: reisschema zuidwest USA incl. Yellowstone.

Bericht door SanFran »

Klinkt als een mooie reis! Nog een kleine maand, dan gaan wij ook een groot deel van jullie reis doen :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer