Bezoekersaantallen Nationale Parken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Mrvanilla »

Wellicht interessant voor mensen die het volgen; de officiele bezoekersaantallen van de Nationale Parken in 2017 t.o.v. die van 2016.

The total number of recreational visitors to all the national parks in 2017 was 84,053,610, up 1.4% from 2016, with 38 of 59 parks seeing increases.

Wat mij het meest opvalt: Yosemite had 13.8% minder bezoekers dan het jaar ervoor. Zou dat met de strenge/lange winter te maken hebben? Daarnaast vind ik de totale stijging (1.4%) nog betrekkelijk meevallen.

Knipsel.JPG
Bron.
Groetjes,
Daniel
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door opvakantie »

Misschien de winter en de bosbranden waardoor een deel gesloten was.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Dude »

Saguaro NP +17.6% :clap: :hello1: (sorry ben een beetje bevooroordeeld :mrgreen: )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Coyote »

Afgelopen mei was er anders niets te merken van minder bezoekers in Yosemite NP. Nog nooit zo druk daar gezien! :shock: Letterlijk busladingen vol door het hele park. En dat op een doordeweekse dag.

Ook enkele dagen daarvoor in Sequoia NP ontzetten druk, vooral bij Morro Rock, maar dat was dan wel een zondag.

In beide parken meerdere malen geweest maar het was gewoon opvallend hoeveel drukker het was. Nou was ik er dit keer voor het eerst in mei, andere keren juni of juli, dus wellicht dat dat nog uitmaakt maar ik vond vooral Yosemite NP niet normaal zo druk. :?

Gelukkig hebben we een week later Yosemite NP vanuit de lucht (helikopter) kunnen bekijken. Een hele unieke ervaring dankzij mijn neef en ook nog maar sinds kort mogelijk aangezien voorheen niet zomaar met een helikopter boven Yosemite NP gevlogen mocht worden. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Mrvanilla »

Dude schreef:Saguaro NP +17.6% :clap: :hello1: (sorry ben een beetje bevooroordeeld :mrgreen: )
Niet te hard juichen, Bart! Dadelijk moet je het park delen met busladingen toeristen! :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
gastxyz

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door gastxyz »

Ik vond het bij mijn laatste 2 bezoeken aan Saguaro al niet normaal meer zo druk.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Trails »

Wij vonden Saguaro nou net lekker rustig (afgelopen maart en oktober).
Van sommige andere grote national parks hebben we gewoon spijt dat we ze hebben bezocht, vanwege de enorme drukte en het gebrek aan parkeerplekken voor campers.
Grand Canyon NP gaf ons een echt Disney gevoel...
De minder bekende parken van NPS waren een verademing en ook ontzettend mooi.

Black Canyon of the Gunnison staat op plek 2 (verhoogd aantal bezoekers) en daar was het op de dag dat wij er waren (begin oktober) ontzettend rustig. Ook weer een verademing en een genot.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Bezoekersaantallen Nationale Parken

Bericht door Dude »

Daniel. idd liever niet ! Maar het ligt wel een beetje afgelegen en het is een dirtroad (west) dus ik zie niet zo gauw bussen door het park rijden :wink:

Ik ga regelmatig naar Saguaro en meestal is het toch heel kalm hoor, en dat mag wat mij betreft idd zo blijven. Aan de andere kant natuurlijk leuk voor alle medewerkers dat het park meer bezoekers trekt.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer