Alamo Miami AirPort

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alamo Miami AirPort

Bericht door leonvh »

Vraagje:

Heb voor vakantie in mei een SUV gehuurd bij alamo en haal deze op bij Miami AirPort. Krijg je daar een auto toegewezen of mag je er daar 1 uitzoeken? Weet iemand dat toevallig?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door analogkid »

Daar mag je uitzoeken. En als je ‘skip the counter’ hebt gaat het lekker snel.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Kevin77 »

Je mag er een uitzoeken, al heb ik al 2x gehad dat er maar één in de rij stond.
Dan even wachten of vragen of ze hebben waar je naar op zoek bent eventueel mag je uit een andere rij wat kiezen.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Vito »

Wij hebben al een paar keer gehad dat er geen SUV beschikbaar was op Miami en dat we een minivan kregen. Over 2 weken weer een nieuwe poging, we gaan nu niet akkoord met een minivan.
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door leonvh »

Bedankt voor de reacties, als ze geen standaard SUV hebben ga ik zeker niet akkoord met een minivan. Moeten ze maar iets beters komen. We zien wel wat er staat. Auto ophalen om 19.00 uur in de avond
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Tipsy_1 »

Een minivan ipv een SUV, daar zou ik ook niet blij mee zijn.

Wij hebben de laatste jaren eigenlijk nergens meer mogen uitkiezen (verscheidene luchthavens - nog niet in miami geweest). Toen in oktober dit jaar geen wagen (standard suv) beschikbaar was (LV), nam ik aan dat ik wel gewoon een upgrade ging meekrijgen. Heb daar zelfs om gevraagd. maar nee hoor, ze lieten ons een half uur wachten tot er een standard binnen reed :evil: . Ik ben altijd heel jaloers ik verhalen lees van mensen die echt kunnen kiezen en upgrades krijgen want zelf lukt ons dit nooit...
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door leonvh »

Wij hebben 3x een reis naar en door amerika gedaan en hebben maar 1x niet kunnen kiezen, er zijn ook altijd wel genoeg auto's beschikbaar geweest met kiezen. Ben er altijd wel benieuwd naar en bespaar ook nooit op het type auto. Ga ook altijd wel voor minimaal een standaard suv omdat je altijd wel veel tijd doorbrengt in de auto.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door sanook »

3 jaar geleden een cabrio gehuurd bij Alamo in Miami met skip the counter. Meteen doorlopen naar de garage en je mag een auto uitkiezen uit de rij die aangewezen wordt. Nooit gokken op een upgrade maar boeken wat je minimaal nodig hebt. Krijg je dan een upgrade aangeboden (of staan er meerdere categoriën in jouw rij) dan is dat meegenomen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Tipsy_1 »

eens met Sanook, daarmee boek ik ook altijd een Standard SUV. Maar dan nog, zou ook eens graag kiezen :lol:
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Petticoat »

en als je kunt kiezen goed kijken of alles in de auto het perfect doet. Laatste keer bij Alamo Miami weggereden en kwam er pas bij de snelweg achter dat de ramen niet dichtgingen. Toen kregen we bij terugkomst wel een upgrade van midsize naar standard SUV, maar was vast niet mijn geluksdag want ook hier was met de eerste keuze weer wat mis (gordel passagierkant muurvast)....
2003&2006: Orlando, 2007: Canada, 2008: San Francisco-Yellowstone, 2009: Florida, 2010: Seattle-San Diego, 2011: Zuidwesten, 2012: Seattle-Canada-Yellowstone, 2014: Florida&Cruise, 2015: Colorado-Utah (http://www.howdypardon.blogspot.com/), 2016: Nieuw Zeeland, 2017: Noordoosten
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door MattRob »

Tipsy_1 schreef:eens met Sanook, daarmee boek ik ook altijd een Standard SUV. Maar dan nog, zou ook eens graag kiezen :lol:
Je kan altijd met een leuk briefje van $ 10 of $ 20 slingeren naar mannetje, dan wil die nog wel eens met je meedenken !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door roelb »

Je kunt op de meeste (grotere) airport locaties bij Alamo kiezen. Zodra je op die locatie skip-the-counter kunt doen kun je ook zelf kiezen. Als er dan uiteindelijk maar een auto staat in de aisle van je klasse, tja, dan wordt het inderdaad lastig kiezen, maar goed, een praatje helpt vaak wel.

@Tipsy_1: Waar mocht jij niet kiezen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Tipsy_1 »

even denken waar ik de laatste jaren geweest ben. Seattle, Anchorage (hertz...), Denver (skip the counter gedaan, en toen kwamen ze een wagen voorrijden. denk dat je hier nochtans anders wel mag kiezen, had het idee dat ze ons hier om de een of andere reden anders behandelden), Las Vegas (mocht wel kiezen maar er stond niks).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door roelb »

Maar hoe kan er een auto worden voorgereden als je bij Alamo huurt en skip-the-counter hebt gedaan? Het idee is juist dat je gewoon een auto gaat uitzoeken. Je hoeft je bij niemand te melden, je loopt gewoon de garage in, gaat naar de aisle van de gereserveerde klasse en zoekt iets uit.

Bij Alamo Seattle kun je normaliter gewoon zelf een auto uitzoeken. Ook hier geen noodzaak om langs een balie te gaan of iemand aan te spreken. Gewoon de garage inlopen, bordjes volgen voor de juiste aisle, auto uitzoeken en naar de exit booth rijden.

Bij Hertz worden auto's altijd toegewezen, behalve op locaties met Gold Choice (is vrij recent), en dan alleen voor compact, midsize en fullsize (sedans). Alle overige auto's worden gewoon toegewezen, al kun je tegenwoordig wel zelf switchen vanuit de carfirmation e-mail die je krijgt. Maar niet altijd zijn er alternatieve auto's beschikbaar. Op locaties met Gold Choice kun je met een reservering voor een midsize/intermediate ook kiezen uit een speciale aisle die een relatie heeft met je status in het loyalty programma. In die aisles staan ook (soms) SUV's en van's, maar het is niet gegarandeerd. Maar huur je een SUV of van dan krijg je gewoon een stall nummer toegewezen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Tipsy_1 »

Blij dat jij dat vindt, maar Alamo dacht er toch telkens anders over.
In Denver stond onze naam apart op een bord geschreven. We moesten ons apart aanmelden en toen werd een auto voorgereden. Geen idee waarom.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Vito »

Er staan toch helemaal geen borden in de garage ?
Je loopt gewoon naar een auto uit je categorie, je ziet pas iemand bij het uitrijden in het hokje. Tenminste, dat is mijn ervaring. En anders komt er een greeter naar je toe. Maar een bord heb ik nog nooit gezien, dan moet je wel bij een balie geweest zijn?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door roelb »

Ja, dit klinkt wel heel erg als het systeem van Hertz namelijk. Weet je zeker dat het Alamo was? Op SEA bij Alamo kom je in principe niemand tegen. Je pakt de bus naar het rental car center, wandelt door de hal direct door naar de garage, zoekt een auto uit de gehuurde klasse en rijdt naar de exit booth.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Tipsy_1 »

Ik snap het nut niet zo goed van deze discussie ;-) :offtopic: maar als Seattle hadden we geen skip-the-counter gedaan en dus langs balie moeten passeren.
Ben speciaal voor jullie gaan opzoeken in mijn reisverslag:
Op naar de shuttle bussen voor de best lange rit naar het moderne car rental center en de desk van Alamo (weeral wachten...). Het madammeke aan de balie deed heel erg haar best om ons op een agressieve wijze verzekeringen aan te smeren (nog een hele reis gelachen met de 3.000 dollar om ons naar Las Vegas te slepen) maar daar trappen wij niet in natuurlijk. En zo konden we dan eindelijk onzen Tuut voor deze reis gaan halen, altijd spannend. Helaas mochten we niet kiezen (owv de one way?) maar onze Standard SUV werd voorgereden: een knalwitte Dodge Journey. Beetje teleurgesteld, want die hadden we in 2010 al als midsize meegekregen maar hij heeft flink zijn best gedaan om al onze stoten te overleven

In Denver was het trouwens inderdaad Hertz: (meestal neem ik Alamo tenzij de prijs veel scheelt)
Bij Hertz stond onze naam al op het bord en werd de auto voorgereden. Beetje jammer want ik had graag gekozen, en ik was initieel wat teleurgesteld door het formaat van onze auto (Standard SUV geboekt) maar achteraf gezien bleek de grijze Hyundai Santa Fe die we meekregen heel geschikt voor onze capriolen. maar toen zagen we dat andere mensen wel mochten kiezen. En hier hadden we ook die pre registratie (of hoe dat ook noemt, obv die membership die je bij Hertz kan hebben (gold?) gedaan)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door sanook »

Jij bent toch degene die in dit topic off topic gaat ?
Tipsy_1 schreef:Een minivan ipv een SUV, daar zou ik ook niet blij mee zijn.

Wij hebben de laatste jaren eigenlijk nergens meer mogen uitkiezen (verscheidene luchthavens - nog niet in miami geweest). Toen in oktober dit jaar geen wagen (standard suv) beschikbaar was (LV), nam ik aan dat ik wel gewoon een upgrade ging meekrijgen. Heb daar zelfs om gevraagd. maar nee hoor, ze lieten ons een half uur wachten tot er een standard binnen reed :evil: . Ik ben altijd heel jaloers ik verhalen lees van mensen die echt kunnen kiezen en upgrades krijgen want zelf lukt ons dit nooit...
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Alamo Miami AirPort

Bericht door Vito »

Dus toch langs de balie bij Alamo :wink:

Over een dikke week zal ik weer ontopic reageren over skip the counter Alamo in Miami . Ben benieuwd ...
Overigens valt me wel op dat de midsize SUV categorie bij Alamo gewijzigd is. Verleden jaar stond er nog Nissan Rogue or simular, nu Toyota RAV. Wij hadden toen ook keuze ook Rogues en Jeeps.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer