Visum of Greencard in USA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Mrvanilla »

Beste forummers; of het een apart verhaal is of niet, achter de schermen lijkt niets te wijzen op een troll. Mocht je geen energie meer willen steken in hulp dan is dat natuurlijk prima, maar gaarne on topic blijven en dit soort voorbarige conclusies laten voor wat het is. Dank voor de medewerking!
Groetjes,
Daniel
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Dutchess »

RiverCola schreef: En oh ja...dat ticket had je natuurlijk nooit moeten boeken voordat je het visum in de pocket had. Zie het als een wijze les.
TS had al een goedgekeurde ESTA, en daarmee had hij/zij die ticket kunnen gebruiken. Het is me nog steeds een raadsel waarom hij/zij een B1/B2 visumaanvraag heeft gedaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Marcopstal »

Omdat ie langer dan 90 dagen wil blijven. Eigenlijk heeft ie geen idee hoe lang. Mogelijks ook omdat gedacht werd dat daar wel mee kan gewerkt worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

Okeee jaaa jullie zijn erin getuind!
Beetje te vroeg nog, maar 1 APRIL!

Ik verveelde me en wilde een paar onbekenden op een forum voor de gek houden.. maar het hield me wel even bezig. En jonge jonge jonge wat heb ik gelachen om alle reacties.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

Oke.
Kunnen we even opnieuw en dan ook gewoon even lief tegen elkaar doen? Uiteindelijk is dit topic bedoeld voor hulp en ik krijg nare reacties.
Ja ik was naïef. Ja ik was niet duidelijk genoeg. Maar niemand heeft er wat aan om te zeggen dat ik naïef ben en een troll en weet ik het allemaal wat. Het maakt even niet uit wat ik zeg, hoe ik ermee omga. Wat ik alleen wil, is hulp.

Dus hieronder nog even kort en duidelijk wat ik wil en wat ik tot nu toe precies heb gedaan om in Amerika te komen:

Ik wil graag naar Nashville. En ik dacht, omdat mijn nicht ook naar Australië is geweest en daar met gemak een jaar heeft gewerkt op boerderijen en in hostels; dat wil ik ook! Maar dan in Amerika. Naar Tennessee, Texas zien, echt typische
Ik boekte een enkeltje naar Nashville en had een esta; klaar. Eerste week verblijf ik in een hostel, die is geboekt.

Maar later bedacht ik dat ik beter een werkvisum aan kon vragen.
Zo onderzocht op internet, gebeld met iemand van een website waar je visums op aan kan vragen (niet van het consulaat van vs). Aan de telefoon zei ze, dat ik gewoon de b1/b2 kon aanvragen. En als ik dan bij het consulaat was, kon het nog zijn dat ze mij de visum geven die hoort bij wat ik daar wilde.
Dus zodoende: ik vroeg het aan en dacht: het komt allemaal wel goed. Visum wordt goedgekeurd en dus ook geen problemen met esta.
Want de mevrouw aan de telefoon sprak ook zo, dat het allemaal wel meevalt. Ik had iemand aan de telefoon van de website www.visum.nl.

Maar nadat ik daar weg kwam, van het consulaat, en de visum dus was afgewezen, bedacht ik dat het daar iets strenger is dan dat mij is verteld door de dame aan de telefoon. En nu wil ik nog steeds graag naar Amerika, daar word ik door aangetrokken.

Wat ik dus wil in Nashville: een een aantal weken reis-vakantie. ik ga er sowieso niet meer werken, want daar zijn regels voor (die ik zeker weten begrijp!)
Nu ga ik de reis-vakantie helemaal uitzoeken en ik had eigenlijk nooit een visum aan moeten vragen en gewoon de esta moeten behouden en dan een ticket terug erbij moeten boeken.
Maar goed. Zoals jullie weten, is dit niet het geval.

Wat ik ook las, ook op dit forum ergens, is dat je een herziening kan krijgen voor je esta?

Ik heb zeker veel informatie opgezocht over visums en esta. Op de ene website staat dit, en de andere website staat het net weer anders.
Je wordt gek door alle informatie. Ben ook bij een reisbureau geweest, maar daar weten ze dus ook niks hierover.
En toen kwam ik terecht op dit forum.

Dus ik wil geen antwoorden met: o wat ben je naïef, of wat ben je dit of dat. Hier ben ik me van bewust dat ik dat was.
Wat ik graag wil, is wat ik moet doen zodat ik toch nog naar Amerika kan. Hoe moeilijk dit ook kan zijn.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Dutchess »

Het enige wat je nog kan doen om zo'n reis te maken is enkele jaren wachten, in die tijd sterke banden met Nederland opbouwen (baan met vast contract, woning kopen, e.d.), en dan weer een B1/B2 visum aanvragen. Op kortere termijn zal je, helaas, niks kunnen doen om Amerika binnen te komen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je hoopte, maar het is de realiteit.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

@Dutchess;
Ik heb een baan, ik boek een ticket terug, wordt daarmee de kans dan wel groter?

De man die mijn visum heeft afgewezen, zei tegen mij alleen dit: you applied for the wrong visa, have a nice day.

Dat was het.
Laatst gewijzigd door Rvelting op 26 feb 2018, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door RiverCola »

RiverCola schreef: hoe kun je het je veroorloven om zo lang in de VS te verblijven? Waar betaal je dat van? Kun je zomaar zo lang wegblijven van werk of studie? Zo ja, wat weerhoudt je er dan nog van gewoon in de VS te blijven en hier werk te zoeken? Oh, je hebt hier ook nog familie? En je kunt daar een tijdje gratis verblijven? Weet je zeker dat je niet bij je familieleden op de bank gaat slapen terwijl je illegaal opzoek gaat naar werk? Waaruit kunnen we afleiden dat je überhaupt de intentie hebt om nog terug te keren naar je thuisland?

Zo zal Immigrations redeneren
Ik zal mijzelf even quoten als antwoord op je laatste vraag. Je lijkt wat moeite te hebben met lezen wat de mensen je hier schrijven. Bovenstaande verhaal geldt dus nog steeds.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

@RiverCola
Dit heb ik gelezen en ik heb hierop geantwoord. Heb jij misschien dan gemist?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Queste »

Wat RiverCola je probeert duidelijk te maken is dat je minder vanuit jezelf moet redeneren en meer in de schoenen van de immigration officer moet gaan staan. Het gaat niet om joouw intenties en dat die zuiver zijn, het gaat erom dat je dat ook overtuigend over kan brengen zodat iemand die de veronderstelling heeft dat je liegt, je toch gelooft.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door mtl »

RiverCola schreef:
@Rvelting: ja, dat is wel vaag want, hoe kun je het je veroorloven om zo lang in de VS te verblijven? Waar betaal je dat van? Kun je zomaar zo lang wegblijven van werk of studie? Zo ja, wat weerhoudt je er dan nog van gewoon in de VS te blijven en hier werk te zoeken? Oh, je hebt hier ook nog familie? En je kunt daar een tijdje gratis verblijven? Weet je zeker dat je niet bij je familieleden op de bank gaat slapen terwijl je illegaal opzoek gaat naar werk? Waaruit kunnen we afleiden dat je überhaupt de intentie hebt om nog terug te keren naar je thuisland?
RVelting: je bent op het consulaat voor je visum. De man/vrouw die je aanvraag behandelt stelt jou deze vragen.
Wat zou dan jouw antwoord zijn? Wat kan jij daar tegen inbrengen?
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

mtl schreef:
RiverCola schreef:
@Rvelting: ja, dat is wel vaag want, hoe kun je het je veroorloven om zo lang in de VS te verblijven? Waar betaal je dat van? Kun je zomaar zo lang wegblijven van werk of studie? Zo ja, wat weerhoudt je er dan nog van gewoon in de VS te blijven en hier werk te zoeken? Oh, je hebt hier ook nog familie? En je kunt daar een tijdje gratis verblijven? Weet je zeker dat je niet bij je familieleden op de bank gaat slapen terwijl je illegaal opzoek gaat naar werk? Waaruit kunnen we afleiden dat je überhaupt de intentie hebt om nog terug te keren naar je thuisland?
RVelting: je bent op het consulaat voor je visum. De man/vrouw die je aanvraag behandelt stelt jou deze vragen.
Wat zou dan jouw antwoord zijn? Wat kan jij daar tegen inbrengen?
Ten eerste ga ik niet meer heel lang verblijven in de vs, want ik heb inmiddels een baan hier in Nederland die ik wil behouden. Ik blijf twee weken in Amerika. Ja dat geld heb ik en ik kan zo lang wegblijven van mijn werk, de bewijzen van het geld neem ik mee. Ik heb familie in Florida, maar daar heb ik geen contact mee en nooit gezien en dat kan ik ook niet doen, omdat ik in Nashville verblijf. En hier een vluchtticket terug, bewijs dat ik echt zeker weten weer terug ga.

De man in het hokje deed toen niet zo moeilijk. Ik nam de bewijzen mee die vereist waren en die waren goed. Alles was goed, behalve het feit dat ik zei dat ik daar ging werken en dat was niet goed. Als ik dat niet zei, had ik nu een goedkeuring gehad.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door roelb »

Maar het feit dat je dat wel hebt gezegd en dat je visum is afgewezen heeft consequenties. Die consequenties zijn in ieder geval dat je de rest van je leven niet meer naar de USA mag reizen onder het visa waiver program. Je kunt dus nooit meer zonder visum, met alleen een ESTA naar de VS. Je zult voortaan altijd een visum nodig hebben.

Maar het andere gevolg is dat bij elke volgende aanvraag ook je eerder afgewezen visum, en de reden van die afwijzing, een rol zal spelen. Degene die jouw aanvraag beoordeelt zal er in eerste instantie van uit gaan dat je nog steeds dezelfde intenties hebt. En je moet vermoedelijk wel met een heel goed verhaal komen om die persoon te overtuigen dat dat niet zo is. Over een jaar of 10, met huisje, boompje, beestje, een gevulde bankrekening en een omlijnde, goed geplande vakantie zal dat best lukken. Maar nu geef ik je weinig kans, zonde van nog een keer $160.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Marcopstal »

Je hebt nu eenmaal een paar potten gebroken en daar zullen de gevolgen nog lang van bestaan.

Zoals reeds aangegeven:

- Het ESTA verhaal is voor jou definitief van de baan. Ook een aanpassing is NIET mogelijk. Op de vraag of je ooit een visum werd geweigerd zal je immers "ja" moeten antwoorden en dan wordt de aanvraag automatisch een weigering.

- Een VISUM aanvragen is voor jou nog de enige optie om naar de VS te gaan, maar je grote probleem is dat je bij een eerste aanvraag hebt aangegeven dat je er wil werken. Daarop kreeg je uiteraard de weigering. Dit staat nu eenmaal in je dossier en dat wis je niet zomaar uit. Je kan geluk hebben dat je de kans krijgt om het uit te leggen en als je nog meer geluk hebt gelooft men je ook. Probleem is dat de "intentie om te werken" een enorme rode lap is bij visumaanvragen en men voor hetzelfde geld zal denken dat je intentie nog steeds dezelfde is. Het is niet dat je bij een interview echt de kans wordt gegeven om een pleidooi te houden waarom men je nu wel een visum zou moeten geven.


Je enige optie nu is een nieuwe visumaanvraag doen en je goed documenteren en dan maar het beste hopen. Maak je geen illusies, het is ook een subjectief gebeuren want het is een persoon die voor je zit en beslist op basis van wat hij aanvoelt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Queste »

Rvelting schreef:Ik wil graag naar Nashville. En ik dacht, omdat mijn nicht ook naar Australië is geweest en daar met gemak een jaar heeft gewerkt op boerderijen en in hostels; dat wil ik ook! Maar dan in Amerika. Naar Tennessee, Texas zien, echt typische
Ik boekte een enkeltje naar Nashville en had een esta; klaar. Eerste week verblijf ik in een hostel, die is geboekt.
Wellicht dat je een medewerker kan overtuigen van dit verhaal in combinatie met het verkeerd voorgelicht zijn. Duidelijk maken dat je nu weet dat het niet toegestaan is en daarom je plannen gewijzigd hebt naar een normale vakantie. Maar het blijft ten alle tijde een long shot met maar een klein kansje op succes.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Pete.Z »

Pete.Z schreef:
Rvelting schreef:Huh serieus!?? Ik stond daar in de rij en de andere reizeigers zeiden dat ze overdreven streng zijn en het niet zo veel voorstelt..
Heb ik dan nu voor niks opnieuw visum aangevraagd en voor niks 136 euro betaald en voor niks de vliegticket gekocht!?

Vermoedelijk wel, de komende 10 jaar zeker sta je te boek als risicogeval, en zal een visum verdomd moeilijk worden, en een esta onmogelijk.
Een brief van een vriend dat je terug wilt komen is sowieso volkomen nutteloos, op zijn minst koophuis, vaste baan, kinderen die achterblijven, dat soort dingen, en dan nog geen garantie op visum, zeker niet nu je de eerste keer geweigerd bent.

Sorry dat ik dacht dat je een trol was, maar verder blijft mijn verhaal staan.
Zet Amerika voorlopig uit je hoofd, met een tweede visum aanvraag loop je in mijn ogen 85% kams weer afgewezen te worden, en maak je het jezelf nog moeilijker ooit binnen te komen.
Onderschat de visumaanvraag niet, vaak wordt er geeneens gekeken naar alle mooie brieven en argumenten die jij hebt, en logisch redeneren doen ze al helemaal niet.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door USInsider »

Je hebt dus een commercieel bedrijf gebeld voor informatie, maar hen niet ingehuurd om je visum te regelen ?
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

USInsider schreef:Je hebt dus een commercieel bedrijf gebeld voor informatie, maar hen niet ingehuurd om je visum te regelen ?
Dit moet sowieso op de officiële website, lijkt me. Ik wilde met iemand erover bellen, en kreeg niemand van het consulaat aan de telefoon. Toen kwam ik dat bedrijf tegen, Nederlands ook, en daar kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon
Pete.Z schreef:
Pete.Z schreef:

Vermoedelijk wel, de komende 10 jaar zeker sta je te boek als risicogeval, en zal een visum verdomd moeilijk worden, en een esta onmogelijk.
Een brief van een vriend dat je terug wilt komen is sowieso volkomen nutteloos, op zijn minst koophuis, vaste baan, kinderen die achterblijven, dat soort dingen, en dan nog geen garantie op visum, zeker niet nu je de eerste keer geweigerd bent.

Sorry dat ik dacht dat je een trol was, maar verder blijft mijn verhaal staan.
Zet Amerika voorlopig uit je hoofd, met een tweede visum aanvraag loop je in mijn ogen 85% kams weer afgewezen te worden, en maak je het jezelf nog moeilijker ooit binnen te komen.
Onderschat de visumaanvraag niet, vaak wordt er geeneens gekeken naar alle mooie brieven en argumenten die jij hebt, en logisch redeneren doen ze al helemaal niet.
Trol ben ik niet, koppig wel. Dus Amerika komt niet uit mijn hoofd, voordat ik zeker weet dat het écht niet lukt. Nee heb ik, ja kan ik krijgen..
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Marcopstal »

Rvelting schreef:Dit moet sowieso op de officiële website, lijkt me. Ik wilde met iemand erover bellen, en kreeg niemand van het consulaat aan de telefoon. Toen kwam ik dat bedrijf tegen, Nederlands ook, en daar kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon.
Ondanks dat je een firma gecontacteerd hebt voor informatie heb je je toch vrij onvoorbereid in een avontuur gestort. Er is nochtans enorm veel informatie terug te vinden op officiële sites e.d. via het internet. Zo ook vind je meer dan genoeg info over commerciële bedrijven die je assisteren in het aanvragen van een visum en dit voor een groot deel voor jou in orde brengen, het interview uiteraard niet en de bewijsstukken moet je dan ook zelf aanbrengen. Er zijn zelfs genoeg commerciële firma's die een ESTA voor je regelen, je betaalt hier uiteraard extra voor.

Je hebt gelijk dat je een "nee" hebt en een "ja" kan krijgen. Alleen had je wel veel problemen kunnen voorkomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door USInsider »

Jammer dit alles te lezen hoe je door onvoldoende kennis je glazen hebt ingegooid.

Wij hebben een website met informatie over immigrationinto.us - maar die site mag ik hier niet "adverteren".
Daar had je info kunnen vinden over ESTA, uitgebreide info hoe een B-1/2 visum aan te vragen, enz.

Het US Consulaat is er om visas uit te geven, niet om gegadigden van informatie te voorzien.
Het bedrijf waar je kontakt mee opnam, is een commercieel bedrijf dat visums aanvraagt voor veel landen. Zo verdienen ze hun geld. Jij hebt ze ingezet als gratis informatie-verschaffers. En dat is je duur komen te staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer