Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
karoliendg
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door karoliendg »

Hey Florida-reizers,
Wij gaan de eerste keer een rondreis doen met ons zoontje van 5 jaar naar Florida.
We gaan in mei voor 22 dagen en arriveren en vertrekken terug in Miami.
Na veel gesurf en gegoogle ben ik tot een mogelijk schema gekomen.
Graag had ik hier jullie mening over gehad.

Ik vind het zeer moeilijk om te bepalen hoeveel nachten ik ergens nodig heb.
In Crystal River/Naples/Fort Myer hebben we daar 2 nachten nodig?
Voor de everglades kunnen wie die de andere kant ook niet beter eens vanuit Homestead doen?
Is 3 nachtjes keys voldoende? is dan 2 nachten in Key Largo of in Key West

Alle tips en info is welkom :)

Alvast bedankt!!!

Overnachtingen
Dag 1 dinsdag 15 mei 2018 Miami Aankomst + Seaside appartment hotel
Dag 2 woensdag 16 mei 2018 Miami Bekomen van reis
Dag 3 donderdag 17 mei 2018 Fort Lauderdale Miami & Fort Lauderdale
Dag 4 vrijdag 18 mei 2018 West Palm Beach & J Dickinson state park ?
Dag 5 zaterdag 19 mei 2018 Orlando Disney
Dag 6 zondag 20 mei 2018 Orlando Shop / Relax / Downtown Disney
Dag 7 maandag 21 mei 2018 Orlando Legoland
Dag 8 dinsdag 22 mei 2018 Orlando Shop / Relax / Downtown Disney
Dag 9 woensdag 23 mei 2018 Crystal River Manatees
Dag 10 donderdag 24 mei 2018 Crystal River Homosassa Springs Wildlife State Park
Dag 11 vrijdag 25 mei 2018 Clearwater Strand / Beach Walk
Dag 12 zaterdag 26 mei 2018 Fort Myer Myakka River State Park
Dag 13 zondag 27 mei 2018 Fort Myer & Sanibel island Captiva Islands Dolphin Watch & Schelpjes op sanibel island
Dag 14 maandag 28 mei 2018 Naples & Everglades Everglades airboat & 1000 islands
Dag 15 dinsdag 29 mei 2018 Naples Ernest F. Coe Visitor Center & Anhinga Trail 
Dag 16 woensdag 30 mei 2018 Key Largo/Islamorada Bahia Honda key
Dag 17 donderdag 31 mei 2018 Key Largo/Islamorada
Dag 18 vrijdag 1 juni 2018 Key West
Dag 19 zaterdag 2 juni 2018 Miami
Dag 20 zondag 3 juni 2018 Miami
Dag 21 maandag 4 juni 2018 Miami
Dag 22 dinsdag 5 juni 2018 Miami
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Route advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door Carolena »

Ik zou een nachtje meer op de Keys verblijven en 1tje minder in Miami.
Wij hebben op Marathon verbleven deze zomer (Seascape Motel&Marina, wauw!) voor 2 nachten en zijn van daaruit 1d naar Bahia Honda State Park/Key West geweest. Wij vonden het net iets te kort op de Keys. Achteraf zijn wij ook doorgereisd naar Miami voor 1 nachtje op Miami Beach, en dat was genoeg om de Venetian Pool te bezoeken en door Little Havana te rijden en een dagje te spenderen aan Miami Beach. Moesten jullie toch nog meer willen doen in Miami, hebben jullie dan zowiezo nog meer tijd dan wij.
Sanibel is zeker de moeite, hoewel ik nog iets meer had verwacht van de schelpen! Wij hebben er dolfijnen gespot.. Rijdt zeker ook door naar Captiva en ga iets drinken in the Muffy Duck :D .
Het stuk Crystal River - Naples/Everglades is wel redelijk druk, daarom dat ik in jullie geval zeker nog een extra dag Keys zou inplannen, om even rust te nemen. Mijn hoogtepunten op the Keys waren Robbie's Pier, Midway Café & Coffee, Bahia Honda State Park en zonsondergang Mallory Square Key West.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Route advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door winterpark »

Eens met Carolena! Sterker nog, ik zou 1 dagje Miami opschuiven naar de Keys, en 1 misschien nog wel 1 extra nachtje Miami naar Sanibel/Captiva.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door Mark & Martine »

Eens met de voorgangers!

Ik zou dag 2 skippen en die gebruiken om je hele programma omhoog te halen. Fort Lauderdale ligt ongeveer bij Miami in de achtertuin dus daar kun je makkelijk op dag 2 heen gaan. Zeker omdat je dan toch lekker bijtijds wakker bent 8) .

Als je heel graag naar Legoland wilt kun je het overwegen, maar als je de volledige toegang moet betalen weet ik niet of ik het aan zou raden. (wij vonden het wel aardig afgelopen zomer maar hadden tickets van nog geen 20 dollar p.p., heel wat lager dan de normale entreeprijs).

Ik geloof ook dat ik een bij Clearwater beach zou doen :-) Met een kind van 5 denk ik bijna dat je aan 1 volle dag Miami wel voldoende hebt, maar smaken verschillen natuurlijk ;-)
karoliendg
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door karoliendg »

1 di 15/5/18 Brussel Flight + arrival in Miami Miami
2 wo 16/5/18 Miami Shopping, … Miami
3 do 17/5/18 Miami To do: Fort Lauderdale (admire the residences of stars using a watertaxi) West Palm Beach
4 vr 18/5/18 West Palm Beach To do: breakfast, beach (+lunch?) + NP Johnathon Dickinson State Park + drive to Orlando" Orlando
5 za 19/5/18 Orlando All day: Kennedy Space center Orlando
6 zo 20/5/18 Orlando Relax / Shopping / visit Orlando city Orlando
7 ma 21/5/18 Orlando All day: Disneyworld Orlando
8 di 22/5/18 Orlando Relax / Shopping / visit Orlando city Orlando
9 wo 23/5/18 Orlando "To do: Breakfast + drive to Crystal River + Swim with Manatees + drive to clearwater" Crystal River
10 do 24/5/18 Crystal River "Caladassi state park Clearwater (chosen as best beach of US) + beach walk" Clearwater/ St Peters beach
11 vr 25/5/18 Clearwater/ St Peters beach "To do: Visit NP Myakka State Park+ Drive to Fort Myer" Fort Myer
12 za 26/5/18 Fort Myer "To do: Captiva Islands Dolphin Watch + Sanibel Island (collect shells)+ Sunset on Pier 60" Fort Myer
13 zo 27/5/18 Fort Myer "Drive to Naples To do: Spot wild dolphins from the famous Naples Pier+ 10.000 (Marco) Islands to discover with a kanoo" Naples
14 ma 28/5/18 Naples "From Naples: To do: Everglades: Captain Jack Airboat tour & 1000 islands + drive to Floriday City using the Tamiami Trail for sightseeing (+ Shark Valley)" Naples
15 di 29/5/18 Naples To do: visit the other side of the Everglades: Ernest F. Coe Visitor Center including the hike 'Anhinga Trail' Keys Largo
16 wo 30/5/18 Keys Largo Robbie's pier & Hungry Tarpon Keys Largo
17 do 31/5/18 Keys Largo Keys Marathon
18 vr 01/6/18 Keys Marathon Bahia Honda key Keys Marathon
19 za 02/6/18 Keys Marathon Bezoek Key West Miami
20 zo 03/6/18 Miami Miami
21 ma 04/6/18 Miami Miami
22 di 05/6/18 Miami XXX Flight back to Brussels Brussel


Hier een aangepaste versie van ons reis schema
Vooral van het stuk van Crystal River naar Naples , ben ik niet echt zeker.
Ik wil zeker naar crystal river en daar zwemmen met manatees.
Is daarna Clearwater, Fort Myer en Naples ok om te doen?
Is daar genoeg te beleven?
We reizen met 5 jarig kindje dus we willen niet te veel tussenstops doen en niet te druk programma maken.
Enige tips of idees?
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door Mark & Martine »

Je geeft aan dat je het programma niet te druk wilt maken voor een 5 jarige, maar als ik eerlijk ben vind ik het best wel een druk programma 8)

Dag 4 kun je wellicht beter vanuit West Palm Beach naar Cocoa beach rijden en daar overnachten. Dat scheelt je de volgende dag weer een uur naar Kennedy Space Centre rijden vanuit Orlando, met een beetje pech met file rond Orlando. Cocoa Beach is ook wel leuk om te zijn.

Dag 7 ga je naar Disneyworld. Dat bestaat uit 4 parken dus je hebt nog wat te kiezen voordat je gaat. Ik vind zelf 1 dag een beetje weinig maar ik hou er dan ook van :mrgreen:

Bij dag 9 en 10 snap ik het niet helemaal. Dag 9 rijdt je naar Clearwater en dag 10 begint weer in Crystal river. Caladese Island kun je alleen met een eigen boot of Ferry bereiken. Stel nou dat dat slecht uitkomt in je planning is Honeymoon Island Statepark dat er vlak boven ligt ook een aanrader. Dat kun je bereiken met een brug. Was prachtig en bloedheet 8)

Ik zou dag 17 gebruiken voor bahia honda en dag 18 voor key west. Dan kun je dag 19 gebruiken voor wat je nog graag wilt zien.

Succes!
karoliendg
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

advies route rondreis 21 dagen.

Bericht door karoliendg »

Hallo Amerika-reizers :)
Hieronder onze route voor onze Floridareis in Mei.
Wij reizen met ons 4-jarig zoontje, dus ik had eigenlijk graag in elk hotel 2 dagen verbleven om het niet te druk te maken voor hem.
Maar daarvoor kom ik aan te weinig dagen en te veel activiteiten. Dag 4 en 5 en 10 en 11 bijvoorbeeld.

Is dit schema te intensief, wat zouden jullie schrappen? of anders zien?

Day Wake up in Activities Go to sleep in
1 Brussel Flight + arrival in Miami Miami
2 Miami Shopping, visit Arne & Jeana, relax, … Miami
3 Miami Visit Jonathan Dickinson State Park & West Palm beach West Palm Beach
4 West Palm Beach Kennedy Space Center Cocoa Beach
5 Cocoa Beach Relax / Shopping / visit Orlando city Orlando
6 Orlando Relax / Shopping / visit Orlando city Orlando
7 Orlando All day: Disneyworld Orlando
8 Orlando Relax / Shopping / visit Orlando city Orlando
9 Orlando "To do: Breakfast + drive to Crystal River + Swim with Manatees + drive to clearwater" Crystal River
10 Crystal River "Honeymoon Island Statepark Clearwater (chosen as best beach of US) + beach walk" Clearwater/ St Peters beach
11 Clearwater/ St Peters beach "To do: Visit NP Myakka State Park + Drive to Fort Myer" Fort Myer
12 Fort Myer "To do: Captiva Islands Dolphin Watch + Sanibel Island (collect shells) + Sunset on Pier 60" Fort Myer
13 Fort Myer "Drive to Naples To do: Spot wild dolphins from the famous Naples Pier + 10.000 (Marco) Islands to discover with a canoo"
Naples
14 Naples "From Naples: To do: Everglades: Captain Jack Airboat tour & 1000 islands + drive to Floriday City using the Tamiami Trail
for sightseeing (+ Shark Valley)" Naples
15 Naples To do: visit the other side of the Everglades: Ernest F. Coe Visitor Center including the hike 'Anhinga Trail' Islamorada
16 Islamorada Robbie's pier & Hungry Tarpon Islamorada
17 Islamorada Key West
18 Key West Bahia Honda key Key West
19 Key West Bezoek Key West Miami
20 Miami Miami
21 Miami Miami
22 Miami XXX Flight back to Brussels Brussel

Bedankt voor jullie feedback en ideeën.
Groeten, Karolien.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: advies route rondreis 21dagen

Bericht door ADE01 »

Route is echt prima, niet super druk denk ik.

Op dag 4 zou ik niet te veel tijd of zelfs geen tijd in Cocoa spenderen want daar is weinig te zien. Dan kun je misschien wel direct naar Orlando rijden. Dat maakt dag 4 iets langer maar dan is 5 een stuk beter.

Dag 10/11 zou ik Clearwater overslaan en direct naar St Pete of nog iets lager naar Sarasota rijden. Het strand van Clearwater is even mooi als de rest van de Mexicaanse golf, je hebt er enkel wat meer restaurantjes e.d. dicht bij het strand zitten vanwaar waarschijnlijk ook de *best beach* award. Dit trekt ook een diverser publiek en voornamelijk meer jongeren. Ga je voor het strand zelf dan is St Pete of Siesta Key net zo mooi en wat rustiger. Scheelt je ook wat reistijd.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door laanvdj »

Ik vind het toch best wel druk, zeker met een 4 jarige.
Wij komen al 25 jaar in Florida en hebben al de plaatsen waar jullie naar toe gaan al meerdere keren bezocht.
Ik zou minder in Miami verblijven en meer in Orlando, hier zou je een huis of townhouse kunnen huren, om een rustpunt in te lassen. Hetzelfde zou je aan de westkust kunnen doen, en vanuit een centraal punt dingen te ondernemen. Nu gaan jullie naar fort myers en dan naar Napels. Dit ligt dichtbij elkaar. Nu overnachten jullie , als ik goed tel, op 11 verschillende plaatsen.
Dit wordt m.i. erg vermoeiend met een kleine. Meestal wil je een eerste keer erg veel, maar de ervaring leert dat het zelden bij een keer blijft.
karoliendg
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2018, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door karoliendg »

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zal nog wat verder moeten puzzelen.
en inderdaad ik hoor van iedereen dat na een eerste keer nog vele keren volgen.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis karoliendg: route-advies Miami 21 dagen (eerste rondreis ooit :))

Bericht door Carolena »

Ik zou met een vierjarige de vakantie toch ook opsplitsen in 2 of 3 "grotere" delen: Miami (+Everglades) - Keys - Orlando en meerdere overnachting na mekaar plannen en van daaruit dagtripjes plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer