Reis Tessah: Rondreis Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Tessah »

In juni 2018 zullen we een rondreis gaan maken vanuit Seattle, gecombineerd met Yellowstone. Ik ben al druk aan het worstelen met een route, maar ik kom er nog niet helemaal uit...
Vorig jaar zijn we ook in die hoek geweest, maar dan gecombineerd met Canada. De globale route van vorig jaar was: Vancouver, Seattle, Olympic NP, Mt Rainier, Mt St Helens, Portland, Columbia River Gorge, Glacier NP, Banff, Jasper, Clearwater, Whistler. Toen hadden we alleen behoorlijk slecht weer, dus sommige dingen willen we weer opnieuw doen.

De voorlopige planning
1 AMS - SEA (We arriveren om 11.26 uur, dus het plan is om vast zo ver mogelijk richting Cannon Beach te rijden)
2 Cannon Beach - Portland
3 Portland (Vorig jaar de hele dag regen gehad in Portland, dus geen goede indruk van de stad kunnen krijgen)
4 Portland - John Day Fossil Beds
5 John Day Fossil Beds - Crater Lake
6 Crater Lake - Oregon Dunes
7 Oregon Dunes - Avenue of the Giants
8 Avenue of the Giants - Lassen Vulcanic
9 Lassen Vulcanic
10 Lassen Vulacanic - Lake Tahoe
11 Lake Tahoe
12 Lake Tahoe - Twin Falls (meteen doorrijden naar Craters of the Moon lijkt mij te ver?)
13 Twin Falls - Craters of the Moon
14 Craters of the Moon - Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone - ???
20 ??? - ???
21 ??? - ???
22 SEA - AMS (vlucht is om 17.41 uur, dus het is geen probleem om evt nog een stuk naar het vliegveld te moeten rijden).

Op het einde heb ik nog een paar dagen over, ik zou heel graag weer naar Glacier NP willen, want daar zijn we vorig jaar volledig weg geregend, waardoor we helemaal niets van het park hebben kunnen zien. Maar dat ga ik niet in de dagen die nu over zijn redden denk ik?
In het begin heb ik het gevoel een rare zwabber te maken, doordat ik zowel de kust als het binnenland wil zien. Lake Tahoe twijfel ik ook nog een beetje over, heb ik daar een hele dag nodig?
Overigens zijn we een aantal jaar geleden ook al in Yellowstone geweest, dus ik denk dat we aan 2 volle dagen genoeg hebben om deze keer te zien wat we willen zien. Grand Teton zijn we toen alleen door heen gereden, vandaar dat ik er dit jaar een volle dag voor heb gereserveerd.
Wegens fysieke beperking ben ik niet in staat om lange wandelingen te maken, waardoor 5 km ongeveer het maximum is. Lange afstanden rijden is geen probleem, als er onderweg maar van het uitzicht te genieten is.

Zoals jullie zien heb ik nog een hoop vragen en kan ik jullie advies goed gebruiken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zo inderdaad net iets te krap om Glacier nog mee te kunnen nemen. In hoeverre zijn Lassen Volcanic en Lake Tahoe musts? Als je die weglaat kun je er een veel rustiger route van maken. Voor het stuk van Crater Lake naar Grand Teton kun je eens in ons 2015-verslag kijken. Je kunt dan ook John Day makkelijker meenemen in de route.

Marianne
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Tessah »

Bedankt voor je reactie Marianne! Dat heeft me weer op andere ideeën gebracht, waardoor het hopelijk wel mogelijk is om Glacier NP mee te nemen in de route. Lake Tahoe hebben we geschrapt, dat kunnen we misschien een andere keer wel doen.
Het nieuwe voorstel:

1 AMS - SEA
2 Cannon Beach - Portland
3 Portland
4 Portland - Oregon Dunes
5 Oregon Dunes - Avenue of the Giants
6 Avenue of the Giants - Lassen Vulcanic
7 Lassen Vulcanic
8 Lassen Vulcanic - Crater Lake
9 Crater Lake - John Day Fossil Beds
10 John Day Fossiel Beds - Boise??? (of een andere plek, maar de route naar Craters of the Moon is anders te lang denk ik)
11 Boise??? - Craters of the Moon
12 Craters of the Moon - Grand Teton
13 Grand Teton
14 Grand Teton - Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone - Glacier NP oostkant (lange rit)
18 Glacier NP oostkant - Glacier NP westkant
19 Glacier NP westkant - Spokane??? (of een andere plek, wat is een mooie en haalbare route richting Seattle?)
20 Spokane??? - Seattle
21 Seattle
22 SEA - AMS

Is dit een logischere en haalbare route?
Zijn er nog bezienswaardigheden op de rijdagen? Zodat we onderweg de benen een beetje kunnen strekken, zonder dat het al te veel tijd kost.
Alle suggesties zijn welkom!
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Hans B »

Route ziet er prima in orde uit.
Als je niet te veel van te voren bespreekt zou ik het per dag op me af laten komen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo. De tijd voor Glacier is niet ruim maar ik zie ook niet waar je extra tijd vandaan zou kunnen halen.
Ik zou zeker voor Yellowstone en Glacier proberen iets in het park te vindne; dat scheelt je veel reistijd. Blijf regelmatig kijken als er nu niets vrij is; er zijn altijd wel annuleringen. Voor de laatste dag Yellowstone kun je naar Mammoth of buiten het park in Gardiner kijken.
Voor tips onderweg kun je voor een deel van de route ons 2015-verslag bekijken (Grand Teton - Crater Lake - Redwoods).

Marianne
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door RTB117 »

mooie reis lijkt me zo! Hoeveel km is dit ongeveer in totaal? Ik ben iets soortgelijks in elkaar aan het zetten, met seattle/portland/yellowstone en glacier nat park
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Tessah »

Ik hou er niet zo van om van te voren niets te reserveren, dat levert mij stress op en daar heb ik geen zin in als ik vakantie heb :)

Overigens merk ik dat ik al laat ben om nog te boeken in Yellowstone, of ik vind het veel te duur. Ook West Yellowstone en Gardiner zijn behoorlijk prijzig. Als iemand nog een goede tip heeft voor een overnachting van 26 tot 29 juni, dan hoor ik dat graag!

@ RTB117: Deze route is ongeveer 5200 km.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een kwestie van heel regelmatig checken wat er vrij is. Het hoeft echt niet heel duur te zijn in het park; wij zijn fan van de Old Faithful Inn (Old house) of de OF Snowlodge. Daar zit je voor iets meer dan 100 dollar per nacht. Ook bij Lake Lodge heb je betaalbare cabins. Ik zou elke dag even een aantal opties checken. En dan niet voor 3 nachten achterelkaar maar per nacht.

Marianne
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Tessah »

Ik check de beschikbaarheid op de kalender, maar er is voor geen enkele dag in die periode iets beschikbaar. Of ik moet meer dan $400 per nacht gaan betalen en dat vind ik toch wel erg veel geld.
Voor de zekerheid reserveer ik vast een hotel in West Yellowstone en Gardiner wat enigszins betaalbaar is, maar nog kan annuleren.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door ingrid14 »

Bellen kan ook nog wel eens helpen.
Zowel voor Yellowstone als Glacier.
Zij zien meer mogelijkheden in de kalender dan wij. Hoe het komt weet ik niet.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door Tessah »

Bedankt voor de gouden tip, Ingrid! :clap:
We hebben nu 2 nachten in Canyon en 1 nacht in Mammoth gereserveerd. :thumbup:

Mocht iemand nog goede tips hebben voor overnachtingen tijdens de rest van onze route, dan hoor ik dat graag!
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Tessah: Rondreis Seattle

Bericht door ingrid14 »

Oh fijn dat het gelukt is.

Voor Glacier kan ik de Swiftcurrent motor inn aanraden.
Ook hier, bellen kan helpen :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer