hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
liesbethh
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015, 21:51
Locatie: ravels - belgie

hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door liesbethh »

Wij gaan van 16 tot 24 september naar Chicago e.o. en vertrekken 27 september laat in de avond vanaf Toronto naar huis.
De bedoeling was een binnenlandse vlucht naar Buffalo of Toronto te nemen om de Niagara watervallen te bewonderen.
Onze gedachten gaan nu uit om de afstand naar de watervallen en Toronto per auto te doen.
Wat zou dan de mooiste route zijn; via Detroit en daar de grens over naar Niagara Falls of via Cleveland?
Voor ons zou dan dan de eerste keer auto huren zijn.

Alvast bedankt voor de tips,
Liesbeth
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Ruud2004 »

Maakt wat mij betreft niet zoveel uit, ik zou de snelste route nemen. Beide routes zijn niet bijzonder te noemen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Hav1983 »

Ik ben in 2012 van Chicago naar Niagara gereden over Detroit, met overnachting in Detroit. Het is niet echt een interessante rit, gewoon veel Highway. Via Cleveland ben ik niet geweest, maar ik zou voor de kortste rit gaan.
Afbeelding
Gast

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Gast »

Ik zou het vliegtuig nemen ORD-YYZ, vervolgens een auto huren voor 1 dag in Toronto om Niagara Falls te bezoeken. Op een halve dag heb je er werkelijk alles gezien, ik vind het zeker niet de moeite om er te overnachten.
Neem zeker ook zwemkledij mee, het is leuk om een half dagje op het strand in Chicago of Toronto door te brengen als het zonnig is.
liesbethh
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015, 21:51
Locatie: ravels - belgie

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door liesbethh »

Bedankt voor jullie info.
Daaruit blijkt dat het allemaal niet zo veel uit maakt...welke route, auto of vliegtuig.
Ook het prijsverschil tussen auto en vliegtuig is niet groot.
We denken dat we toch maar voor de auto gaan omdat we dan onderweg kunnen stoppen en overnachten net zoals het uit komt.
Zouden jullie overnachtingen vastleggen of op de bonnefooi gaan?
Mocht iemand nog wat extra info hebben.....heel graag :P
Hav1983 schreef:Ik ben in 2012 van Chicago naar Niagara gereden over Detroit, met overnachting in Detroit. Het is niet echt een interessante rit, gewoon veel Highway. Via Cleveland ben ik niet geweest, maar ik zou voor de kortste rit gaan.
Was Detroit de moeite waard?
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Hav1983 »

De reden voor mijn tussenstop was de Ford Factory in Dearborn en Henry Ford Museum. Ik heb daar veel tijd doorgebracht, vond ik echt de moeite. Ik ben kort eens door Detroit gewandeld maar wij waren daar op een zondag en het was er heel rustig. Wij hebben gewoon wat rondgekuierd. Renaissance Center bezocht, wat aan de rivier gewandeld, iets gegeten in Greek Town.
Ik weet dat er een Motown Museum is, en je Urbex Tours kan boeken maar daar hadden wij geen tijd meer voor.
Het is wel eens apart om door Detroit te lopen/rijden. Toen ik er was stevende Detroit recht op een failliet af en stond de stad vol lege, ingestorte of uitgebrande gebouwen. Het was een speciaal sfeertje. Geen idee of het intussen al weer veranderd is.
Afbeelding
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door Bitje »

We zijn een paar jaar geleden vanaf Toronto via de Niagara Falls en Cleveland naar Chicago gereden. De Canadese kant van de Falls is mooier dan de Amerikaanse, maar dat wist je waarschijnlijk al.

We hebben de Lake Erie Seaway trail grotendeels gevolgd, dit is een rustige route, die je langs kleine plaatsjes brengt. Niet heel interessant, maar je hebt de mogelijkheid om te zwemmen in lake Erie. Eventueel zou je in Sandusky naar Cedar Point kunnen gaan, als je van achtbanen houdt. Verder hebben we een stop gemaakt bij de Amish in Shipshewana. En als je van shoppen houdt, kun je naar de Lighthouse Premium Outlet in Michigan City. Ook de Indiana Dunes zijn een bezoekje waard.
Via Cleveland is wel een langere route dan via Detroit.
liesbethh
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2015, 21:51
Locatie: ravels - belgie

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door liesbethh »

Dank je wel Hav1983 voor je info...

Ook jij bedankt Bitje.......ik ga de plekken die je noemde eens bekijken op google
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door jetusa »

Dat ga ik ook eens doen, ik zat met dezelfde vraag.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: hulp gezocht voor 3 daagse route Chicago - Niagara Falls - Toronto

Bericht door gera_r »

Ik zou zeker het Henry Ford Museum and Greenfield Village, beide in Dearborn (dichtbij Detroit) bezoeken. Ze zijn zeker de moeite waard en vertellen je veel over de geschiedenis en ontwikkeling (op velerlei gebied) van Amerika. Je kunt in deze musea ieder wel een dag doorbrengen en zeker niet saai. Geschikt voor alle leeftijden. Jammer, dat je maar zo weinig tijd hebt...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer