Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

Beste Amerika liefhebbers,

In mei ga ik met mijn vriendin een behoorlijk stukje toeren in de VS(eerste keer).
Wij hebben onze reis geboekt via Jan Doets.
Ik ben al een tijdje bezig om leuke dingen op te zoeken op en om onze route, dit lukt aardig zeker dankzij dit forum.
Maar omdat ik er zeker van wil zijn dat ik de echte highlights niet mis vraag ik jullie wat mag ik zeker niet missen op deze route ?

(alle letters in deze map staan voor een hotel waar wij verblijven)
Afbeelding

Ook zou ik graag willen weten of jullie een leuke shooting range weten nabij onze route.
ik heb al meerdere malen las vegas voorbij zien komen maar ik zou liever een wat minder toeristische shooting range bezoeken.

En hebben jullie nog mooie wandel routes in de nationale parken die wij bezoeken ?

alvast onwijs bedankt voor alle hulp

mvg Wesley
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Stan.Gobien »

Is er een specifieke reden voor Tucson in deze reis?
Kun je misschien eens je schema volledig uitschrijven?
Dag 1 x/x/2018 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 x/x/2018 Los Angeles
Dag 3 x/x/2018 Los Angeles - Tucson
enzv ...

Dat maakt het wat duidelijker hoeveel tijd je op alle plekken hebt, en kunnen we beter advies geven.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Stan.Gobien »

Er is hier ook een Wandelingen topic te vinden, mocht je dat interesseren.
Maar voor jouw route kan ik alvast wat tips geven. Maar veel hangt af van de tijd die je hebt en als je ook graag wat meer uitdagende wandelingen doet.

Grand Canyon: Stukje naar beneden op de South Kaibab Trail, tot aan Ooh Aah Point bijvoorbeeld, of nog iets verder. Verder is het ook leuk om een stukje langs de rim te wandelen op het wandelpad, bijvoorbeeld van Hermit's Rest tot aan één van de eerdere busstops.

Natural Bridges NM: Mocht je tijd hebben en dit park ook bezoeken raad ik zeker de wandeling naar beneden bij Kachina Bridge aan.

Arches NP: Drukke wandeling, maar wel de moeite, Delicate Arch. Ook leuk is de wandeling in Devil's Garden via Landscape Arch tot aan Double O Arch. Vergeet ook niet in The Windows even South, North en Double te bekijken.

Canyonlands NP (The Needles section): Grand View Overlook of White Rim Overlook zijn korte wandelingen naar uitzichtpunten.

Moab omgeving: Ik zou, als je de tijd hebt, in de late namiddag de La Sal - Castle Valley - SR128 Loop rijden. Prachtige route, zeker met dat late namiddag licht.

Capitol Reef NP: Ik zie hier geen overnachting dus wellicht gewoon even de scenic road rijden en dan weer verder.

Bryce Canyon NP: De Queens Garden / Navajo Loop trailcombi is een prachtige wandeling in Bryce.

Zion NP: In Zion moet je echt wel een wandeling doen om het park goed te beleven, als je beetje conditie hebt en geen hoogtevrees is er Angels Landing of Observation Point. Of wandelen in het water tot aan the Narrows.

Death Valley NP: geen wandelingen doen in de zomer.

Yosemite NP: Panaroma Trail van boven (hikers bus reserveren!) naar beneden doen. Wel tijd voor nodig (daghike).
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Wessel »

Stan.Gobien schreef:Is er een specifieke reden voor Tucson in deze reis?
Kun je misschien eens je schema volledig uitschrijven?
Dag 1 x/x/2018 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 x/x/2018 Los Angeles
Dag 3 x/x/2018 Los Angeles - Tucson
enzv ...

Dat maakt het wat duidelijker hoeveel tijd je op alle plekken hebt, en kunnen we beter advies geven.
zie deze link voor de beschrijving van dag tot dag, de reden van plaatsen die wij langsgaan is omdat dit gewoon in deze reis zit :P

https://www.jandoets.nl/reizen/autorond ... #dagtotdag
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Wessel »

nog even een kanttekening in bovenstaande afbeelding zie je de route als blauwe lijnen verschijnen.
dit zijn niet perse de routes die wij gaan rijden, google maps maakt deze routes als zijnde snelste route waabij die ook rekening houd met verkeer etc.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door PSVwally »

Ik vind die link heel onhandig. Ik wil dat hier zien en niet op een jandoets pagina. Dus ik wil je toch vragen het is over te nemen.

Hoe ik het snel zie een leuke trip, maar op flink wat dagen weinig tijd om veel te bekijken. Bv voor San diego. Ik begrijp dat niet de volle dag Mammoth Lakes en Central Valley. Die had ik elders bij gezet. Ik denk dat je met de basis bezienswaardigheden je de dagen al helemaal vol hebt zitten eigenlijk

Ik zie dat stan al flink wat wandelingen heeft neergezet.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Marcopstal »

Oeioei een georganiseerde reis. Jammer toch, wat steekt men toch ook altijd weer in elkaar ?

San Diego waar je amper een halve dag bent, en van daaruit ene rit naar Tucson ???? Moab waar je ook amper tijd voor hebt, ... En dan wel twee nachten in bvb. Mammoth Lakes. En Page, dat ontbreekt dan weer.

Nu ja, gedane zaken nemen natuurlijk geen keer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.
En wil je echt gericht advies zet dan je route hier neer in een van/naar schema per dag; dan kunnen we in een oogopslag zien hoeveel tijd je overal hebt.

Marianne
gastxyz

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door gastxyz »

Dag 4: San Diego - Tucson
- Anza-Borrego Desert State Park
- Organ Pipe Cactus National Monument
- Kit Peak
- Phoenix (shoppen/musea)
- Apache Trail

Tucson
- Old Tucson Movie Studio
- Saguaro West en East
- Sabino Canyon
- Tubac Presidio State Historic Park
- Tumacacori NHP
- Pima Air & Space Museum
- Titan Missile
- Catalina Highway

Tucson - Sedona
- Apache Trail
- Tonto NM
- Montezuma Castle / Well
- Tuzigoot National Monument
- Jerome
- Chapel of the Holy Cross
- Red Rock Crossing
- Airport overview

Monument Valley - Moab
- Goosenecks SP
- Moki Dugway
- Natural Bridges NM
- Butler Wash Ruins
- Edge of the Cedars State Park
- Canyonlands Needles

Moab
- Canyonlands Island in the Sky
- Dead Horse Point SP
- Arches NP
- UT-128
- Fisher Towers
- Corona Arch

Moab - Capitol Reef NP
- Sego Ghost Town + Panels
- Goblin Valley SP
- Little Wild Horse Canyon

Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP
- UT-12
- Lower Calf Creek Falls
- Kodachrome Basin SP

Zion National Park - Las Vegas
- Snow Canyon SP
- Valley of Fire SP

Death Valley - Mammoth Lakes
- Alabama Hills
- Manzanar

Mammoth Lakes
- Waarom gebruiken ze die niet voor Zion oid?
- anyway: June Lake Loop
- Devils Postpile

Mammoth Lakes - Yosemite NP (Sonora of Bass Lake)
- Sonora is geen Yosemite, maar anyway
- Bodie
- Mono Lake
- Tioga Pass
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Marcopstal »

1 naar LA
2 LA
3 LA - San Diego
4 San Diego - Tucson
5 Tucson
6 Tucson - Sedona
7 Sedona - Grand Canyon
8 Grand Canyon - MV
9 MV - Moab
10 Moab
11 Moab - Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - Death Valley
17 Death Valley - Mammoth Lakes
18 Mammoth Lakes
19 Mammoth Lakes- Yosemite (Sonora of Bass Lake)
20 Sonora - SF
21 SF
22 SF
23 SF - Monterey
24 Monterey
25 Monterey - Central Coast
26 Central Coast - LA
27 LA - huis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Things to do : op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Valt het Memorial day weekend ook in jullie reis?
En wanneer ben je in Mammoth Lakes? Er is een kans dat de Tioga Pass nog niet open is dan; dan zit je in Mammoth Lakes niet handig. Is de pas wel open dan kun je vanuit Mammoth Lakes een deel van de oostkant van Yosemite doen (Tuolumne Meadows, Gaylor Lakes) en je kunt naar Bodie en Mono Lake. Zie voor genoemde zaken ons 2013- en 2015-verslag. Voor de rest van Yosemite heb je erg weinig tijd. Ik zou die overnachting in Bass Lake of Sonora (beide uren rijden van de vallei) vergeten en desnoods zelf iets boeken in het park.

Marianne
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Sentinel »

Kun je nog met Jan Doets in overleg of je de route en data kan aanpassen of is dit zoals het is?
Het is simpelweg niet de route die hier op het forum wordt geadviseerd, althans niet de overnachtingen zoals die nu gepland zijn.

Anderzijds neem ik aan dat je de route hebt bekeken en er dat je er zelf geen problemen mee hebt, anders had je niet geboekt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door PSVwally »

Ik zou daar als jan doets zijnde eerlijk gezegd maling aan hebben natuurlijk. Hun bieden net als andere organisaties gewoon pakketreizen aan. Op San diego, Tucson en Mammoth lales na zou ik veel van de route zo best kunnen doen. Ik vraag me alleen altijd af hoe die keuzes tot stand komen
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

Martin & Marianne schreef:Valt het Memorial day weekend ook in jullie reis?
En wanneer ben je in Mammoth Lakes? Er is een kans dat de Tioga Pass nog niet open is dan; dan zit je in Mammoth Lakes niet handig. Is de pas wel open dan kun je vanuit Mammoth Lakes een deel van de oostkant van Yosemite doen (Tuolumne Meadows, Gaylor Lakes) en je kunt naar Bodie en Mono Lake. Zie voor genoemde zaken ons 2013- en 2015-verslag. Voor de rest van Yosemite heb je erg weinig tijd. Ik zou die overnachting in Bass Lake of Sonora (beide uren rijden van de vallei) vergeten en desnoods zelf iets boeken in het park.

Marianne
Ik zie dat memorial day op de 28e valt (dag 25 van onze reis) moet ik ergens rekening mee houden op deze dag ?
mammoth lakes zullen wij 21 mei zijn (dag 18).
de slaap plaatsen staan vast, hier hebben wij voor gekozen en gaan dit dus ook niet meer aanpassen.
ongetwijfeld zullen we voor diverse dingen geen tijd hebben of missen we een aantal plaatsen dat is alleen maar een goede rede om nog een keer terug te gaan.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door MichelH »

Tja, weinig meer aan te doen dus. Alleen de tijd voor LA en San Francisco is wat dat betreft goed ingedeeld.

Opvallend is dat ze te weinig tijd hebben ingepland voor San Diego, Yosemite, Moab en Zion, maar dat ze wel een extra dag plannen voor plaatsen als Mammoth Lakes en Monterey. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Idealiter zou je voor de reis die zij aanbieden een dag of 35 nodig hebben.
Maar goed, je hebt dan wel een eerste indruk en je kunt evt. een andere keer wat dieper in gaan op een bepaalde streek.

Memorial Day trekken veel Amerikanen er op uit dus het zal wellicht wat drukker zijn onderweg, maar je hebt alle hotels al vast liggen dus daar zul je geen problemen ondervinden, verwacht ik. Waar overnacht je die dag? Met Central Coast bedoelen ze denk ik het gebied rond Pismo Beach?
Gast

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Gast »

Ze zitten vast aan hun route, zou het niet beter zijn om ze daarmee te helpen ipv af te geven op de reisorganisatie?

Dat lijkt me een stuk constructiever dan ‘waarom Tuscon?’ Of ‘waarom niet het standaardrondje?’
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Tipsy_1 »

Ik neem aan dat het reisbureau zelf ook wel een mooi pakket je tips/ roadbook / to do's meegeeft?
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door MichelH »

eoms schreef:Ze zitten vast aan hun route, zou het niet beter zijn om ze daarmee te helpen ipv af te geven op de reisorganisatie?
In dit geval is het lastig om tips 'om en op onze route' te geven aangezien er nauwelijks ruimte dan wel tijd voor is om ergens voor om te rijden of tijd uit te trekken voor een langere wandeling. Het lijstje van Arno is wat dat betreft wel een goede leidraad, maar daar zullen ze wel keuzes in moeten maken. Maar het zal ongetwijfeld een mooie reis worden, daar hoeven ze niet bang voor te zijn.
Wessel
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Wessel »

Tipsy_1 schreef:Ik neem aan dat het reisbureau zelf ook wel een mooi pakket je tips/ roadbook / to do's meegeeft?
Klopt dit krijgen we binnenkort, omdat hier zo veel kennis zit heb ik hier alvast de vraag gesteld.
eoms schreef:Ze zitten vast aan hun route, zou het niet beter zijn om ze daarmee te helpen ipv af te geven op de reisorganisatie?

Dat lijkt me een stuk constructiever dan ‘waarom Tuscon?’ Of ‘waarom niet het standaardrondje?’
Thnx ik wilde er niet op ingaan maar inderdaad

Voor de rest wil ik iedereen bedanken die wel met leuke tips komt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wessel: Things to do op en om onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Wessel schreef: Ik zie dat memorial day op de 28e valt (dag 25 van onze reis) moet ik ergens rekening mee houden op deze dag ?
mammoth lakes zullen wij 21 mei zijn (dag 18).
Het is met name het weekend daarvoor dat het erg druk zal zijn. Als je bijvoorbeeld wilt whalewatchen in Monterey zou ik dat tijdig reserveren.

Ik zou eens bij Jan Doets informeren of je inderdaad in Mammoth Lakes overnacht of in Tulare:
De Tioga Pass is over het algemeen open van eind mei tot eind oktober. Reis je voor of na deze periode, dan overnacht je op dag 18 in Tulare.
Weet je al waar je overnacht in Death Valley? Zit je in het park? Een zonsondergang of zonsopkomst bij Zabriskie Point is erg mooi. En tussen Furnace Creek en Stovepipe Wells kun je kijk of je pupfish ziet in de Salt Creek. Erg leuk ter afwisseling van de gangbare viewpoints.

Arno heeft al veel interessante zaken genoemd maar je zult voor de meeste dingen geen tijd hebben.
In tegenstelling tot het advies van Jan Doets zou ik bijvoorbeeld geen helikoptervlucht maken bij de GC, maar een stuk naar beneden wandelen op de South Kaibab Trail. Mooi bij zonsopkomst, zie ons 2013-verslag daarvoor. En in MV zou ik in de ochtend niets meer doen maar zo snel mogelijk naar Moab rijden. Delicate Arch is prachtig bij zonsondergang (zie ook daarvoor ons 2013-verslag, en voor Capitol Reef, Zion, en Yosemite). Op weg van Bryce naar zion kun je voor de tunnel in Zion de Canyon Overlook Trail lopen. Voor de rest van Zion moet je de auto parkeren en met de bus het park in (Jan Doets noemt dat een trammetje :wink: ).
Kijk voor de parken op de NPS-sites en op www.ontdek-amerka.nl en voor wandelingen op mijn wandelsite.

Gelukkig heeft eoms ook al weer een constructieve bijdrage geleverd. :lol:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer