Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door IngridZw »

Ik zou dan die volle dag Joshua Tree inruilen voor een extra dag LA en/of San Diego. Mooi park maar je hebt er veel minder tijd nodig terwijl er in LA en San Diego zoveel te zien is. Ieder zijn voorkeur maar mocht je willen kiezen tussen beide steden dan zou mijn keuze San Diego zijn. Sowieso het rijden daar is veel relaxter en de stad heeft veel moois te bieden. O.a. Balboa Park, USS Midway, Old Town SD, Harbour Village, Gaslight Quarter, Coronado schiereiland, de stranden......
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Hoe gaat de tocht dan van Mammoth lakes naar Yosemite NP als de Tioga pass is afgesloten?
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Hans B »

In een reis kun je niet alles.
Je moet voor jezelf bepalen wat 100% echte must do's zijn.
In mijn ogen kun je beter 5 dingen goed doen dan 10 voorbij vliegen. Less is More.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Hans B »

Prima route.
Als het niet perse noodzakelijk is bij Monument Valley te overnachten, is in een dag Grand Canyon - Page en dan enkele uren Mon.Val. wel te doen.
Dat geeft je 1 dag extra.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Bedankt Hans. Ik ga morgen alles weer even opnieuw op een rijtje zetten. Voor nu heb ik vierkanten oogjes :-)
Ik ga er een mooie route van maken. Dankzij de tips van jullie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Martin & Marianne »

c.vanveenendaal schreef:Hoe gaat de tocht dan van Mammoth lakes naar Yosemite NP als de Tioga pass is afgesloten?
Er was al naar de voorbeeldroute verwezen; daar staat ook wat je kunt doen als de pas nog gesloten is.
Jij gaat nu uit van Mammoth Lakes maar het is de vraag of je die route moet nemen.
Gebruik eens GoogleMaps om de route van Las Vegas naar Yosemite te bekijken. Het voordeel van nu GoogleMaps bekijken is dat er dan al rekening mee wordt gehouden dat de pas gesloten is.
Belangrijk is of je via Death Valley wilt rijden en ook waar je overnachting in Yosemite. DV zou ik niet overslaan in die tijd van het jaar; je kunt er dan nog redelijk goed wandelen (zie ons 2013-verslag voor ons bezoek in mei).
Wat de routes betreft: bovenlangs is mooier dan onderlangs; je kunt dan de CA88 nemen. En heel misschien is de Sonora Pass (de CA108) al open; er is tot nu toe erg weinig sneeuw gevallen.
Om te zien of de genoemde wegen open zijn kun je deze site raadplegen: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi

Ik zou alvast eens gaan kijken naar accommodatie. Niet dat je al iets moet vastleggen hoewel dat in sommige parken wel handig is, maar ook om te zien wat de mogelijkheden en prijzen zijn.

Marianne
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Dank je Marianne. Ik kruip vanmiddag weer achter de computer. Ik houd jullie op de hoogte. Echt heel fijn alle tips. Ik ben echt een leek en kan ze goed gebruiken.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door covri »

Aangezien je vertrek al binnen afzienbare tijd is, zou ik wel proberen het één en ander vast te leggen qua overnachting. De keus zal toch al beperkt zijn op zo korte termijn.
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Na veel puzzelen en samen gekeken te hebben met een collega (is meerdere keren in Amerika geweest) hebben we deze route bepaald:
Dag 1, 2 en 3 SF.
Dag 4: SF naar Monterey/Carmel. We zijn op de hoogte dat Highway 1 gedeeltelijk is afgesloten.
Dag 5: rijden we naar Pismo Beach.
Dag 6 en 7: door naar LA.
Dag 8 en 9: San Diego.
Dag 10: op weg naar Palm Springs/ Joshua Tree NP
Dag 11: Lake Havasu
Dag 12 en 13: door naar Grand Canyon
Dag 14 en 15: Page/Antelope Canyon
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Death Valley
Dag 18: Mammoths Lakes
Dag 19 en 20: Yosemite NP. Tioga pass zal nog dicht zijn. Zullen een andere route moeten nemen.
Dag 21: weer terug in SF.

We hebben keuzes moeten maken. Er is zoveel. Maar dan hebben we zeker een reden om terug te komen :-)
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door MichelH »

Tussen dag 11 en 18 valt er nog wel wat winst te behalen.

Waarom Lake Havasu? Joshua Tree - Grand Canyon is prima te doen in één dag, Lake Havasu ligt ook niet erg richting de Grand Canyon, er is daar verder ook niks behalve een meer. Relaxen kun je ook aan Lake Powell bij Page, indien je graag aan het water wilt zitten.

Ben je van plan om naar beneden te wandelen in de Grand Canyon? Zo niet, dan volstaat eén overnachting prima, dan kun je een zonsondergang mee pakken en 's morgens nog de uitzichtpunten bekijken of een helicoptervlucht doen en 'smiddags verder rijden naar Page.
De dagen die je dan wint zou ik gebruiken om Zion NP toe te voegen, die mis ik nu in je reis.

Dus zoiets:
Dag 11 - Joshua Tree NP - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Page
Dag 13 - Page
Dag 14 - Page - Zion NP
Dag 15 - Zion NP
Dag 16 - Zion - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas
Dag 18 - Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Martin & Marianne »

De route is toch eigenlijk hetzelfde gebleven?
Als je naar Joshua Tree wilt is een overnachting in Twentynine Palms ook niet gek; daar rij je sowieso langs.
Weet je al waar je in Yosemite wilt overnachten? Misschien niet gek om daar alvast iets vast te leggen.
Tussen Mammoth Lakes en Yosemite kun je kijken naar de Sonora Pass. Als die ook nog niet open is, dan moet je rekenen op 6,5 uur rijden (via de CA88).
Het is inderdaad wel jammer om Zion niet mee te nemen want je rijdt er immers langs. Met ene nacht minder voor de GC of Page kan dat prima, maar ik vind 2 nachten GC niet gek, ook al loop je niet naar beneden. Wil je wel een stuk lopen, naar beneden of langs de rim, en nog wat andere ativiteiten ondernemen dan is een volle dag wel mooi. Als het je alleen om wat uitzichtpunten gaat dan is één overnachting ook wel voldoende.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Hans B »

Je hebt wel wat gewijzigd ten opzichte van je op 20 februari geposte route, mar ik vind niet dat het er op vooruitgegaan is.
Bryce en Zion ontbreken en vanaf Page wordt het een race.
Bijlagen
Naamloos.jpg
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Hans, Bryce gaan we misschien wel aan. Maar we kunnen helaas niet alles doen. We vliegen 24 april van SF naar Miami. Dat is geboekt. Achteraf was het verstandiger geweest om het iets anders te doen maar ja...
En ja van Page naar uiteindelijk Yosemite wordt een dingetje. Zo jammer dat de Tioga Pass nog dicht is. We gaan het beleven. Wordt een heel avontuur allemaal.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door roelb »

Zie mijn eerdere suggesties. Volgens mij kun je prima zowel Bryce als Zion inpassen, mits je San Diego skipt en gewoon vanuit LA via de logische route richting GC rijdt. Wat wil je daar ook voor die ene dag gaan doen? Volgens mij zonde van een enorme omweg.
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Roel, ik heb 2 nachtjes San Diego ingepland. Zo ook voor LA :-)
Maar we kunnen altijd onderweg aanpassen.
We nemen deze route als leidraad. We zijn met zn 2en en flexibel. Alle tips en adviezen neem ik mee. Als ik terug ben laat ik jullie absoluut weten hoe het uiteindelijk is geworden.
Ciska
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door Martin & Marianne »

c.vanveenendaal schreef:Hans, Bryce gaan we misschien wel aan.
Bryce ligt niet op de route, als je nog iets wilt tussenvoegen ligt Zion meer voor de hand; daar kom je langs.
Je zou ook een stop kunnen maken bij Valley of fire; dat zal in die tijd van het jaar wel aangenaam zijn.

Twee nachten San Diego betekent 1 dag; en misschien nog een halve dag, afhankelijk van wanneer je vertrekt uit LA. Heel ruim is het niet maar het kan wel.

Ik zou toch wel iets gaan vastleggen, bijvoorbeeld bij de Grand Canyon en in Page; je hebt nu nog keuze. en tijd om uit te zoeken waar je wilt zitten. Kijk voor de Gc eens op www.grandcanyonlodges.com. Je kunt altijd nog annuleren.
Voor Yosemite zou ik ook alvast kijken; je tijd daar is beperkt, zeker als je om moet rijden. Dan wil je toch niet tegen de avond nog iets gaan zoeken. en de dagen dat je daar bent liggen natuurlijk al vast.

Marianne
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Marianne bedankt voor de tips. Ik ga zeker kijken naar plekken om te overnachten daar. Je hebt gelijk dat het niet fijn is om later op de dag nog te moeten gaan zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer