Is een creditcard noodzakelijk?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
joana
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door joana »

hallo,
ik ga eind maart voor een weekje naar san francisco met mijn vriend (die wel een creditcard heeft). het hotel en de vlucht is allemaal al geboekt dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken, maar nu vraag ik mij af of je in amerika rond kan komen met alleen een nederlandse pas (maestro) en een engelse mastercard die beide debit zijn?
ik ben namelijk een student en een creditcard aanvragen als student is eigenlijk nogal lastig.
heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van een nederlandse pas in amerika?

en is visumland een betrouwbare website voor het aanvragen van een esta?
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Abc123 »

Als je moeite hebt met het verkrijgen van een creditcard, kun je altijd prepaid nemen. Dan laadt je geld op je pas.
https://www.creditcard.nl/prepaid

ESTA kun je het beste via de officiële overheidssite aanvragen:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door RiverCola »

Ten eerste: Esta vraag je aan via de website van de Amerikaanse Overheid. Die website eindigt op .gov. Een commerciële partij inschakelen is onnodig. En let op: Esta betaal je met...een creditcard!

Verder schat ik in dat voor jouw reis een creditcard niet noodzakelijk is. Je hebt een creditcard écht nodig voor de huur van een auto, maar dat ga je volgens mij niet doen. Je kunt bijna overal in amerika terecht met je bankpas/maestro, bij pinautomaten, in supermarkten en bij de meeste winkels (maar zeker niet allemaal, maar dat maakt niet uit als je ook contant geld opneemt). Soms zul je een fee moeten betalen voor het pinnen van geld, bedrag is meestal niet hoger dan 3 of 4 dollar. En vaak is het ook gewoon gratis.

Overigens had ik als student al een creditcard van ING, was speciaal voor studenten, met een lage limiet van €1000.- Boden ze destijds zelf aan.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Abc123 »

Wat RIvercola zegt klopt, maar je kan ook paypal gebruiken.

De studenten creditcard heeft nog steeds een limit van €1000, tenminste, bij ABN AMRO is dat zo.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door sanook »

Debit card kun je niet op vertrouwen dat je die (overal) kunt gebruiken. Een prepaid credit card wordt niet overal als volwaardig aangezien (bv bij autohuur) dus is ook geen 100% alternatief. Ik raad dus toch wel aan om een creditcard aan te vragen, want reizen met 1 credit card heeft ook een risico nl dat de kaart geblokkeerd kan raken (om wat voor reden dan ook) en dan sta je ook zonder geld. Beste is dus om met (minimaal) 2 creditcards te gaan en liefst niet van dezelfde mij (dus bv niet 2 visa's of 2 mastercards maar 1 visa en 1 mastercard)
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Linda85 »

Hi Joana,

ik meen dat een prepaid creditcard soms niet geaccepteerd word bijvoorbeeld bij autohuur ofzo, maar als je dat nu niet hoeft te regelen zou dat een optie zijn. Als je steeds met je vriend bent is een eigen strikt genomen niet noodzakelijk, maar het is toch wel fijn om achter de hand te hebben, en in Amerika alomtegenwoordig.

Ik had als student overigens wel een creditcard, eentje voor studenten via de ING. Deze heb ik overigens nog steeds, maar hij is omgezet naar een gewone. Ik kon hiermee tot een maximaal van 1000 euro gebruiken per maand, aan het eind van de maand wordt dit van je rekening geboekt, ik vond dit wel prettig. Hij bestaat nog zie ik:
Studenten Creditcard ING
Aankoopverzekering:
tot 180 dagen
Bestedingslimiet van € 1.000
Misbruik volledig gedekt
€ 12,50 per jaar bij een Studentenrekening

Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door LeenG »

persoonlijk vind ik een CC wel handig voor in noodgevallen. Stel dat je iets tegenkomt en onverwacht een hoge kost hebt, stel dat je debitcard om één of andere reden niet werkt,... dan is het handig om een alternatief achter de hand te hebben. Om diezelfde reden heb ik meestal ook €2-300 cash ergens verstopt.
In de kerstvakantie waren wij in Jeruzalem, om één of andere reden wou geen enkele pin automaat onze CC of debit card aanvaarden (in de rest van Israël was dat geen probleem geweest). Gelukkig konden we toen gewoon nog €100 cash gaan wisselen in een kantoor
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Linda85 »

We zeggen allemaal tegelijkertijd hetzelfde! :lol: Ik denk dat Joana hier wel mee geholpen is dan.
Afbeelding
Gast

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Gast »

Volgens je andere post vlieg je voor €6000 pp business class een weekje naar SF en dan vertel je in dit topic dat je geen creditcard hebt omdat je student bent??
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je geen aiuto huurt, dus daar heb je dan de cc niet voor nodig.
Je bankpas kun je overal gebruiken. Een extra cc is wel fijn; je kunt kijken of je ouders een extra kaart aan wilen vragen voor jou. Dat hebben wij ook voor onze dochters gedaan.

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door sanook »

Je kunt je bankpas echt niet overal gebruiken....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Martin & Marianne »

Oké, dat was wat te kort door de bocht, maar het is op zich voldoende; je kunt er geld mee pinnen en bij veel winkels ook mee betalen.

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door sanook »

Terpies schreef:Volgens je andere post vlieg je voor €6000 pp business class een weekje naar SF en dan vertel je in dit topic dat je geen creditcard hebt omdat je student bent??
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal....
zo te zien kun je op de website van virginatlantic niet brussel als vertrekplaats opgeven, dus ik vraag me af hoe ze dat dan geboekt hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Terpies schreef:Volgens je andere post vlieg je voor €6000 pp business class een weekje naar SF en dan vertel je in dit topic dat je geen creditcard hebt omdat je student bent??
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal....
Die is inderdaad wat bijzonder. Als je wederhelft zodanige financiele ruimte heeft dat full-fare business voor een weekje San Francisco geen issue is, dan zal hij vast ook wel de mogelijkheid hebben om jou kostenloos een extra credit card te verstrekken op zijn account.

Creditcards zijn verist voor inchecken in de meeste wat betere hotels (voor incidentals) en vereist voor autohuur. Verder kun je met een mastercard debit overal betalen, en met een maestro kaart bijna overal.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

In principe moet 1 creditcard voor jullie beiden voldoende zijn voor 1 weekje. Veelal kun je in winkels gewoon met je Nederlandse bankpas betalen (let er wel op dat je 'm op 'wereld' zet, anders alleen in Europa te gebruiken). Daar waar dat niet lukt kan je vriend dan met zijn creditcard betalen.

Reeds meerdere malen aangeven maar als student zijnde kun je ook eenvoudig een creditcard aanvragen met een limiet van € 1000. Vaak heb je die binnen een week al in huis. Dus die zou ik voor jezelf aanvragen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vin.cent

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Vin.cent »

Note mod (mrvanilla): Nogmaals, als je alleen iets wilt neerpennen dat offtopic is, geen meerwaarde heeft voor de beantwoording van de vraag, of als belediging jegens de topicstarter kan worden ervaren, bespaar je dan de moeite.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door UitHolland »

Ik wil TS nog even onder de aandacht brengen dat het gebruik van de creditcard kosten met zich meebrengt. Je betaald in vreemde valuta en ook je "normale" bank met normale betaalpas berekent extra kosten voor het betalen en geldopnemen.

Daar is op dit forum al meer over geschreven
viewtopic.php?t=57843
viewtopic.php?f=10&t=57592&p=1114031&hi ... k#p1114031

Maar let op dit is een nieuw jaar en voorwaarden veranderen, je kunt vergelijkingsites gebruiken om voor jou een zo economische mogelijke kaart te vinden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Almere vak V »

Je gaat een weekje, Je bent met iemand die wel een CC heeft. Je kunt met je bankpas best links en rechts terecht. Je neemt wat cash mee. Volgens mij gaat dat best lukken.

Is het echt heel handig. Nee...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

UitHolland schreef:Ik wil TS nog even onder de aandacht brengen dat het gebruik van de creditcard kosten met zich meebrengt. Je betaald in vreemde valuta en ook je "normale" bank met normale betaalpas berekent extra kosten voor het betalen en geldopnemen.
De kosten voor het betalen met je betaalpas en creditcard kun je bijna verwaarlozen. Deze kosten worden in de regel in de koers verwerkt. De koers is de hele dag aan verandering onderhevig dus een betaling in winkel A en een betaling in winkel B op één dag op verschillende tijdstippen geeft alweer een andere koers.

Kies altijd wel voor de 'lokale valuta' als de betaal- of geldautomaat aangeeft of je wilt betalen in 'Euro's' of 'Dollars'. Bij betaling in Euro's rekent de buitenlandse bank in de regel met een hele ongunstige koers (dat is hun winstopslag!). Vanuit mijn werk voorbeelden gezien dat er soms wel EUR 60 (!) :shock: verschil zat terwijl ze het zelfde bedrag in buitenlandse valuta opnamen, alleen de ene keer in de lokale valuta lieten afrekenen en de andere keer in Euro's. En dat mogen wij dan weer uitleggen aan de klant. :P

Contant opnemen met een creditcard wordt altijd afgeraden. Je betaalt dan sowieso extra opnamekosten. Contant opnemen met je betaalpas blijft dan nog over maar ook daar betaal je in de regel voor bij je bank (zie de voorwaarden bij je eigen bank). Houd er echter ook rekening mee dat vaak ook de bank in Amerika opnamekosten berekent. Dus neem je $ 200 op, dan staat op de bon soms $ 202. Die $ 2 is dan de 'fee' die de buitenlandse bank rekent.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Chi Sin X »

De eerste 2 keer dat ik naar de VS ging, was ik ook nog student, en had toen ook geen cc. (Wel 15 jr geleden ondertussen, maar ik denk dat het ondertussen alleen maar gemakkelijker is geworden.) Ik haalde ter plaatse wat geld af en had dat altijd als "reserve" bij. Ondertussen probeerde ik overal met mijn bankkaart te betalen. Zover ik me kan herinneren ging dat wel op de meeste plaatsen. Het enige lastige aan dit "systeem" zijn de briefjes van 1 USD, dat wordt nogal gemakkelijk een dik pak als je ze niet op tijd terug uitgeeft.
Ik heb toen geen auto gehuurd, was niet nodig.

Als je echt in de problemen komt, kan je in geval van nood nog altijd geld van thuis laten opsturen. Kost wel wat, maar je bent wel uit de miserie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer