Reis Roell23: One-way SF - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Roell23 »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik willen komende zomer onze lang verwachte reis naar Zuidwest Amerika maken.
Na veel mooie verhalen van vrienden, hier op de website en op andere plekken zijn we tot een route gekomen die ons heel mooi lijkt, maar waar wel nog wat extra ruimte in zit. We hebben er bewust voor gekozen om LA over te slaan, dat lijkt ons minder mooi en leuk.

We zijn enigszins flexibel in de data waarop we gaan (vanaf de derde volle week augustus tot en met derde week september), dus we kunnen nog een week schuiven (beide kanten op). Hotels en vluchten hebben we nog niet geboekt, maar dat willen we wel op korte termijn gaan doen. We zullen met een auto rond gaan rijden. Scheelt een week later bv. flink in de kosten / drukte?
We hebben al gelezen dat Yosemite en Las Vegas leuker zijn (stuk minder druk) doordeweeks dan in het weekend, en dat we al helemaal niet in het weekend van Labor Day op die plekken zouden moeten zijn.

We hebben voorlopig de volgende planning in ons hoofd. Welke plekken zijn mooi en uitgebreid genoeg voor een extra dag, of missen we eventueel nog iets? Aantal kilometers is een inschatting, met name obv google maps en de voorbeeldreis op de website.

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!

Dag Datum Weekdag Startplaats Bestemming Aantal KM Opmerkingen/bijzonderheden
1 25-aug Za Amsterdam San Francisco Reisdag
2 26-aug Zo San Fransisco San Francisco 0 Alcatraz / stad
3 27-aug Ma San Fransisco Yosemite 300
4 28-aug Di Yosemite Yosemite 0 Panorama trail
5 29-aug Wo Yosemite Mammoth Lakes 315 Evt doorrijden tot Lone Pine
6 30-aug Do Mammoth Lakes Death Valley 460
7 31-aug Vr Death Valley Zion 420 Hotel in Springdale / Valley of Fire
8 01-sep Za Zion Zion 0
9 02-sep Zo Zion Bryce Canyon 130
10 03-sep Ma Bryce Canyon Capitol Reef 200
11 04-sep Di Capitol Reef Arches 200 Goblin Valley?
12 05-sep Wo Arches Monument Valley 250
13 06-sep Do Monument Valley Page 160 Horseshoe bend; Lake Powell
14 07-sep Vr Page Grand Canyon 175 Antelope Canyon
15 08-sep Za Grand Canyon Las Vegas 400 Helikopter tour
16 09-sep Zo Las Vegas Las Vegas 0
17 10-sep Ma Las Vegas Amsterdam
18 11-sep Di
19 12-sep Wo
20 13-sep Do
21 14-sep Vr
22 15-sep Za
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt maar 1 nacht voor Arches (Moab) dat is veel te weinig. Meestal worden daar 3 nachten aangeraden. Met een stop in Capitol Reef en in Monument Valley zou 2 nachten eventueel ook kunnen, maar 3 is mooier. Je hebt dan een volle dag voor Arches, en een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP. Buiten de parken is er ook nog voldoende te zien rond Moab. Vergeet ook de Ut128 niet te rijden.
Als je in Yosemite de Panorama Trail wilt lopen zou een extra dag wel mooi zijn voor de andere bezienswaardigheden daar zoals de Mariposa Grove. Met een overnachting in Mammoth Lakes heb je nog tijd voor de Tioga Pass, doorrijden tot Lone Pine is erg ver, dan mis je tijd voor de Tioga Pass, Bodie, Mono Lake, etc etc. Kijk eens naar onze laatste 3 reisverslagen voor dat stuk.
Als je tussen DV en Zion nog naar VoF wilt zou ik daartussen nog een overnachting plaatsen.
Je hebt bij de GC nu niet veel tijd om te wandelen. Het is echter wel heel mooi om een stuk naar beneden te lopen, bijvoorbeeld via de South Kaibab Trail.

Marianne
Gebruikersavatar
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2017, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door dinovanhauwaert »

Beste,

SAN FRANCISCO: Als ik eerlijk mag zijn, en waar ik ook spijt van heb, wij verbleven maar 3 nachten in San Francisco, dit ik van o.a. Las Vegas, Los Angeles en SFR de leukste, mooiste stad toch wel San Fran vond. Wij fietsten over de Golden Gate naar Sausalito, een absolute aanrader!
In jouw planning zou ik persoonlijk 1 dag langer in SFR blijven.

YOSEMITE: Wij hadden in Yosemite ook 3 nachten geboekt en vonden wij natuurlijk ook te kort maar wel voldoende om de Panorama Trail te doen en dan nog eens de dag er na in het park een andere wandeling te doen. Dit is ook weer subjectief. Wij deden de 4-mile trail van beneden tot aan Glacier Point en dan de Panorama Trail terug naar beneden. Om 8u 's ochtends gestart en 's avonds om 8u terug aangekomen. (voorzie hier VEEL WATER, er is ook drinkbaar waterfontein voorzien op Glacier Point voor bijvulling)

LAS VEGAS: Als ik je een tip mag geven die wij ook gekregen hebben. Vergelijk eens hetzelfde hotel die je wil boeken in Las Vegas in het weekend alsook in de week. Bij ons was ons hotel 40€ voor 2 dagen, terwijl wij in het weekend anders 280€ gingen betaald hebben. Kleine balans maar als je hier op kan besparen...!

MOAB: Hierbij sluit ik me wel aan bij Marianne, ook al is dit subjectief gezien ook een plaats waar wij maar 1 nacht gebleven zijn. Wij sliepen in Capitol reef, dan Moab en dan naar Monument Valley.. Eventueel in Moab toch minstens 2 nachtjes slapen lijkt mij niet slecht!

Ik bekijk nog eens de rest en vergelijk met mijn reis voor leuke weetjes/tips

Dino
Dino

07/2017: USA - Zuidwest, alle nationale parken + San Francisco, Las Vegas & Los Angeles
07/2018: Canada & USA, alle nationale parken + Vancouver & Seattle
04/2019: New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Old Faithful »

Roell23 schreef: Scheelt een week later bv. flink in de kosten / drukte?
Het grote verschil in kosten zal in de prijs van de vliegtickets zitten. Het vertrek op 25 augustus zit net op de grens dat de prijzen aanzienlijk omlaag gaan. Kijk of je nog net in de dure of al net in de goedkopere periode zit.
Na Labor Day zal het iets minder druk kunnen worden maar ik weet niet of je daar veel van merkt. Ik zou inderdaad wel proberen het weekend voor Labor Day Las Vegas en de populaire parken te vermijden. Wij waren ooit in dat weekend in Capitol Reef en dat viel reuze mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Roell23 »

Bedankt voor de reacties!

Mede op basis van jullie aanbevelingen en verhalen van vrienden hebben we het schema aangepast en aangevuld.

Dag Startplaats Bestemming
1 Amsterdam San Francisco
2 San Fransisco San Francisco
3 San Fransisco Monterey
4 Monterey Sequoia NP
5 Sequoia NP Yosemite (Oakhurst)
6 Yosemite Yosemite
7 Yosemite Yosemite
8 Yosemite Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes Death Valley
10 Death Valley Valley of Fire
11 Valley of Fire Zion
12 Zion Zion
13 Zion Bryce Canyon
14 Bryce Canyon Capitol Reef
15 Capitol Reef Arches
16 Arches Arches
17 Arches Monument Valley
18 Monument Valley Page
19 Page Grand Canyon
20 Grand Canyon Grand Canyon
21 Grand Canyon Las Vegas
22 Las Vegas Las Vegas
23 Las Vegas Amsterdam

Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar hotels, vluchten en een auto.
We vliegen waarschijnlijk op 29 augustus heen, waardoor we ook de weekenden in Yosemite/Las Vegas zoveel mogelijk ontwijken.
We zijn alleen op Labor Day in Yosemite, maar dat lijkt helaas niet anders te kunnen.

Ik heb nu een vlucht voor € 575 pp. excl. bagage. We willen dan één koffer inchecken, dat lijkt me op basis van verhalen van anderen voldoende. Wij nemen geen heel overdreven zaken mee en doen bv. een vakantie naar Tenerife van 8 dagen ook met alleen handbagage. Voor deze reis gaan dan nog wandelschoenen mee en wat extra kleren. We zullen heus wel wat kleding e.d. kopen onderweg, maar kan altijd nog mijn wandelschoenen aan doen in het vliegtuig op de terugweg. Onderweg één of twee keer wassen is goedkoper dan een extra koffer.

Het enige wat ik zag is dat de terugreis met Delta zou zijn (waarschijnlijk via Minneapolis of Seattle). Je kunt dan via KLM geen koffer reserveren, dat zou je op de luchthaven zelf moeten doen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? kan dat niet meer online bij Delta zelf, of zijn de kosten op de luchthaven in de VS gelijk? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door MichelH »

In je laatste schema zou ik Sequoia NP schrappen, je hebt daar te weinig tijd voor.

Of je moet daar een extra nacht plannen, door bv. een dag minder in de Grand Canyon te verblijven.
Het is verder wel te doen, al ligt het tempo best wel hoog.
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Roell23 »

Inmiddels heeft onze planning nog concreter vorm gekregen. De vliegtickets zijn geboekt. Het was ca. 150 euro per persoon goedkoper om een dagje later terug te vliegen, dus die kans hebben we niet laten lopen. Dat extra dagje hebben we aan Sequoia/Kings Canyon toegevoegd. We komen op woensdag 29-8 aan en vliegen op vrijdag 21-9 terug.

We twijfelen nog over twee dingen, namelijk de dag via Monterey opofferen voor een extra dag in San Francisco en het links laten liggen van Moab, en dan rechtstreeks van Torrey naar Monument Valley te rijden via de UT95. Die extra dagen zouden we dan willen gebruiken voor Page en een andere plek. Zo zouden we ook wat meer rust creëren. Ik ben benieuwd hoe meer ervaren Amerikareizigers hierover denken. Wij neigen voorlopig meer naar ons originele plan omdat met name Arches en Canyonlands ons heel mooi lijken.

De meeste hotels zijn vastgelegd, weliswaar met gratis annuleren. Het enige wat echt vast staat is dat we op dag 21 naar Upper Antelope Canyon gaan (om 11:30).

Dag Startplaats Bestemming
1 Amsterdam San Francisco
2 San Fransisco San Francisco
3 San Fransisco Monterey
4 Monterey Visalia (via Big Sur)
5 Visalia Grant Grove Village (Sequoia NP)
6 Grant Grove Village Fresno (Kings Canyon NP)
7 Fresno Yosemite Valley
8 Yosemite Valley Yosemite Valley
9 Yosemite Valley Yosemite Valley
10 Mammoth Lakes Amargosa Valley
11 Amargosa Valley Mesquite
12 Mesquite Zion (Springdale)
13 Zion Zion
14 Zion Bryce Canyon (Tropic)
15 Bryce Canyon Capitol Reef (Torrey)
16 Capitol Reef Moab
17 Moab Moab
18 Moab Monument Valley
19 Monument Valley Page
20 Page Grand Canyon
21 Grand Canyon Grand Canyon
22 Grand Canyon Las Vegas
23 Las Vegas Las Vegas
24 Las Vegas Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Martin & Marianne »

Je schema klopt niet; bij dag 9 eindig je in Yosemite Valley, maar de volgende dag vertrek je uit Mammoth Lakes. Zet het in een spreadsheet, dan kun je dat soort fouten niet maken.
Heb je nu 2 of 3 nachten in de vallei?
Wat zijn de plannen op dag 11?

Marianne
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Roell23 »

Dit overzicht komt uit een spreadsheet, maar daar was toch een foutje in geslopen.
We hebben twee nachten in de Valley (Half Dome Village), en op dag 9 gaan we naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass (en Bodie/Mono Lake).
Voor dag 11 is het plan om naar Valley of Fire te gaan. 'Probleem' van die dag is ook dat het een zaterdag is, om door te rijden naar Zion NP lijkt ons gezien de drukte niet heel handig. Mede op basis van je eerdere tip hebben we daarom een overnachting in Mesquite gepland. De dag erna gaan we dan in de ochtend naar Zion NP.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door PSVwally »

Ik heb nu een vlucht voor € 575 pp. excl. bagage. We willen dan één koffer inchecken, dat lijkt me op basis van verhalen van anderen voldoende.
Ik vraag me af wat voor vlucht is dit dan excl bagage?? Dat heb ik nog nooit gezien. Of is het een wow air achtig iets?

Vergis je niet in de rit van Mammoth Lakes naar Amargosa Valley. Dat ligt al ten oosten van Death Valley.
Persoonlijk zou ik de kustweg (monterey en de rit via big sur) misschien wel overslaan voor een extra nacht Vegas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Hans B »

Het is jouw route jouw vakantie als je tevreden bent met een sneak peak is het prima.
Anderen gaven uit ervaring aan dat het mooier is om hier en daar wat langer te blijven.
Ik sluit mij hierbij aan maar zie geen wezenlijke wijzigingen in je schema.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Old Faithful »

Roell23 schreef:Dit overzicht komt uit een spreadsheet, maar daar was toch een foutje in geslopen.
Zet in cel B2 "=D1", in cel B3 "=D2" enz. (ik heb in kolom C een "-" staan), als je dat nog niet gedaan hebt.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Roell23: One-way SF - LV

Bericht door Roell23 »

PSVwally schreef:
Ik heb nu een vlucht voor € 575 pp. excl. bagage. We willen dan één koffer inchecken, dat lijkt me op basis van verhalen van anderen voldoende.
Ik vraag me af wat voor vlucht is dit dan excl bagage?? Dat heb ik nog nooit gezien. Of is het een wow air achtig iets?

Vergis je niet in de rit van Mammoth Lakes naar Amargosa Valley. Dat ligt al ten oosten van Death Valley.
Persoonlijk zou ik de kustweg (monterey en de rit via big sur) misschien wel overslaan voor een extra nacht Vegas.
Dit was een vlucht via KLM, doordat we geen retour hebben konden we alleen voor de nieuwe light-tariefklasse in aanmerking komen, en daar zit bagage niet bij inbegrepen.
inmiddels hebben we een andere vlucht geboekt, via D-reizen bij United Airlines. Dit was goedkoper dan op alle vergelijkingssites en bij alle vliegmaatschappijen zelf. We vliegen nu met Swiss via Zürich naar SFO en met United vanuit Las Vegas via Chicago met United terug. Kosten nu (incl. bagage) € 450 p.p.

De optie om de Big Sur over te slaan voor een extra nacht in Vegas lijkt me ook nog wel een interessante. Die ga ik nog eens bekijken. We zouden dan vanuit Monument Valley eerst naar de Grand Canyon en daarna naar Page moeten gaan ivm de reservering bij de Upper Antelope Canyon, wat met name voor mijn vriendin een absolute must is. Nadeel zou dan wel zijn dat we een stuk dubbel rijden (tussen St. George & Vegas) en dat we zowel in Zion als in GC in het weekend zijn. Al zal dat in september misschien ook geen ontzettend probleem zijn?

Dat de rit tussen Mammoth Lakes en Amargosa Valley lang is besef ik me, het is samen met de rit tussen de Grand Canyon en Vegas de langste rit van onze trip. Ik ben nog een beetje aan het dubben over hoe die twee nachten (inclusief de nacht erna in Mesquite) precies in te vullen.
Dag 9 al wat verder doorrijden naar Bishop of Lone Pine is een optie, maar gaat waarschijnlijk ook ten koste van de tijd rond de Tioga Pass. In DV zelf slapen is wel leuk, maar is een stuk duurder en zorgt weer voor een hele lange reisdag op dag 11. Slapen in Vegas is dan eigenlijk ook geen optie omdat dag 11 een zaterdag is.
Hans B schreef:Het is jouw route jouw vakantie als je tevreden bent met een sneak peak is het prima.
Anderen gaven uit ervaring aan dat het mooier is om hier en daar wat langer te blijven.
Ik sluit mij hierbij aan maar zie geen wezenlijke wijzigingen in je schema.
We zijn op zich tevreden met een sneak peak, en zijn (in verhouding) ook geen mensen die graag dagen op dezelfde plek blijven. Daarnaast is het natuurlijk onze eerste reis naar West Amerika, dus we zullen eerst ook zelf moeten ervaren wat we nu het mooiste vinden. In een eventuele latere reis kunnen we altijd nog dieper gaan en andere wandelingen maken of andere plekken bezoeken. Ik heb, denk ik, de gegeven tips redelijk kunnen verwerken in mijn reis (extra nacht Moab, extra nacht Sequoia, extra nacht Yosemite, extra nacht tussen DV en Zion).
De enige optie zou nog kunnen zijn om zaken te schrappen om elders langer te kunnen blijven. Buiten de al genoemde opties zie ik die zelf niet zo zeer, en van die opties vraag ik mij of het dat waard gaat zijn. Dat blijft natuurlijk uiteindelijk een persoonlijke afweging.



De excelfile is overigens inmiddels aangepast, dank voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer