Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Coyote »

Mijn idee is dat je met € 8000 een hele mooie vakantie van 4 weken kunt houden in Amerika. :)

Ik reis al jaren in mijn eentje en rekende voor 4 weken altijd zo'n € 5000. Nu zijn de motels de laatste jaren wel wat duurder geworden maar met jouw budget moet dat prima kunnen, incl. extra's. Vaak kun je al veel goedkoper overnachten als je niet direct in een toeristisch gebied zit. Indien kamperen niet je ding is, kijk ook eens naar cabins. Bijv. bij Bryce Canyon NP, Moab en Monument Valley kun je prima in cabins verblijven. In de regel goedkoper dan een motelovernachting. Kijk anders eens bij mijn reisverslagen hoe ik reis, wie weet doe je ideeën op. 8)

Tijdens mijn vakanties keer ik echt niet echt dubbeltje om en let niet op $ 20 meer of minder. Zo ga ik bijv. dagelijks 2x uit eten ('s ochtends en 's avonds). Af en toe pak ik een ontbijtje mee in een motel. Ik zou me dus niet zozeer druk maken om het budget, dat is wel in orde.

Er is al een mooi opzetje gemaakt van een mogelijke route. Probeer ook eens met het begin- en eindpunt in een andere stad. Op het forum zijn genoeg voorbeeldroutes te vinden.

Succes! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door roelb »

Nog een opmerking over (soms) kamperen: zeker in de NP's kun je voor weinig geld op heel bijzondere plekjes staan. Maar het allergrootste voordeel is volgens mij dat je tussen veel gelijkgestemde jongeren zit. Je hebt op een camping veel sneller een gezellige avond. En wellicht maak je nog wat nieuwe vrienden. In een hotelkamer zul je vrijwel altijd in je eentje zitten. In een stad kun je nog naar de hotelbar, maar in een eenvoudig hotel ergens net buiten een national park heb je niets anders dan je kamer en een TV. Neem sowieso een tablet/laptop metwat films/series en een HDMI kabel mee, kun je nog eens een keer 's avonds lekker onderuit zakken voor de TV.

Mocht je overwegen om te gaan kamperen, neem dan lightweight gear mee (of koop een goed lichtgewicht tentje als je die niet hebt of kunt lenen) en een goede backpack. Je krijgt daarmee namelijk de vrijheid om ook eens twee, of wellicht zelfs meer dagen te gaan hiken. In Grand Canyon kun je dan bijvoorbeeld ter plaatse (backcountry office/visitor center) kijken of je nog een plekje kunt regelen in de canyon, of bij Indian gardens. In Yosemite kun je bijvoorbeeld op Tuolumne meadows gaan staan, /de/ camping waar je veel solo-PCT hikers tegen zult komen, wel een beetje afhankelijk van wanneer je precies gaat natuurlijk.

Met een budget van EUR 8k zou ik je reis niet beperken tot 4 weken. Voor dat geld kun je in je eentje makkelijk 6 weken rondreizen, en als je met enige regelmaat kampeert kun je dat nog vrij eenvoudig rekken tot 2 maanden. Overweeg dan ook eens om de noordelijkere staten in je rondje op te nemen, mits je in de zomermaanden (juni - september) gaat.

Tot slot: stel je niet te veel voor van Monument valley. Mooi gezicht, maar dat is het dan ook wel. Leuk om een rondje over de dirt road te rijden en wat kraaltjes te shoppen en wat foto's te schieten op de uitzichtpunten, maar het blijft wel een erg commerciele bedoeling. In twee tot drie uurtjes ben je er klaar. Als je niet te laat in de middag aankomt kun je het rondje nog rijden, de zonsondergang zien en nadat het donker is heb je nog ruim de tijd om bijvoorbeeld naar Blanding of Page te rijden, waar ruime keuze is aan accommodaties.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door GinnyUSA »

Eens met alle anderen, met €8000 heb je meer dan genoeg geld om te doen wat jij wilt. En inderdaad ook om de reis wat langer te maken.
Kamperen scheelt je op sommige plekken ontzettend veel geld. In Yosemite bijvoorbeeld kost een kampeerplaatsje $25, terwijl in ingerichte tent daar al $160 kost. Bij de Decathlon koop je voor €20 een prima éénpersoonstentje. Matje en slaapzak erbij en klaar. Op minder dure plekken kun je dan wel een hotel/motel nemen.
Myvegas kan je in Las Vegas wat geld besparen, als je nu begint met spelen heb je over twee jaar genoeg punten om van allerlei leuks gratis te krijgen. Bionions heeft ook een gratis spelletje, daarmee kun je ook gratis eten/overnachten sparen (Fremont street).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door roelb »

Om alle tips over Myvegas even in perspectief te plaatsen: In je eentje heb je er niet zo veel aan, of je moet echt veel punten sparen en een beetje geluk hebben met blackout dates e.d.

Veel rewards zijn bogo's, oftewel: buy one, get one free. Dus koop een monorail kaartje/buffet/kaartje voor een show/etc, krijg de tweede gratis. Leuk als je met z'n tweeen bent, maar alleen heb je er niets aan. Room rewards hebben vaak een hoop blackout dates, en daar kom je soms pas achter als je ze wilt gebruiken. De monorail rewards zijn ook allemaal BOGO's. Voor wat betreft de buffetten: grappig om een keer te doen, maar het blijft een vreetschuur en zelfs als je rustig aan doet eet je zodanig veel dat je er nog een dag last van hebt. Met $5 budget in de supermarkt heb ik ook een maaltijd waar ik prima van heb gegeten.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door GinnyUSA »

Klopt hoor, betreft Myvegas. Ik zie het meer als extra. Ik reis ook alleen en zou nooit betalen voor de buffetten bijvoorbeeld, vind ik veel te duur voor één maaltijd.
Maar voor aankomende reis heb ik de gratis helikoptervlucht, O van CdS, buffet en $50 freeplay. En omdat ik vaker ga heb ik ook de vierde reward, en nu twee gratis nachten in een hotel waar ik anders nooit zou slapen (uit budgetaire overwegingen). Dus het kan best wat leuks opleveren.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door PSVwally »

In je eentje heb je er niet zo veel aan, of je moet echt veel punten sparen en een beetje geluk hebben met blackout dates e.d
Roel. Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar ik reis alleen en heb op 2 reizen al zeker €800 euro bespaard door dit spelletje. Het spel is idd wel veranderd tov het begin (minder keus en idd meer 2e gratis zaken), maar buffetten en overnachtingen kan je ook prima alleen doen. En bij sommige restaurants kan je best gezellg aan de bar eten waar je ook gewoon aanspraak hebt als je dat wilt. Ik hoef daarvoor echt niet significant meer te sparen. Het hangt gewoon vd rewards af waar je in geïnteresseerd bent.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door roelb »

Als je een paar weken lang elke dag speelt, dan heb je misschien 20k tot 30k loyalty points. Daar doe je niet veel voor. Stel dat je wel maandenlang je best doet en je uiteindelijk 150k punten hebt, na vele en vele uren spelen en elke dag netjes je free chips innen, alle online beschikbare coupons inwisselen, etc.

Je wil die 150k loyalty points maximaliseren. Je mag maar drie rewards uitgeven in een maand. Je kiest dan een comped room (50k voor een west wing room in het MGM door de weeks), een buffet (70k bij het Bellagio) en wellicht een kaartje voor Zumanity (28k). Als je die drie dingen gewoon had betaald was je zo rond de $175 kwijt geweest. De vraag is natuurlijk of je voor dat geld dan niet elders had geslapen, geen buffet had gedaan en wellicht een andere show had gekozen.

Maar meer realistisch is het dat je misschien 30k loyalty points bij elkaar spaart. Daar heb je niet zoveel aan, want bijna alle rewards tot dat prijsniveau zijn BOGO's.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Bericht door Hans B »

Wachten tot je 25 bent scheelt behoorlijk veel geld ivm autohuur. Dus indien dat een optie is .....
Heeft mijn dochter ook gedaan scheelde haar 20pd. Toch serieus geld.

In SF en LA zou je ook Airbnb kunnen proberen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Bericht door Jacqueline donders »

Het parkeren in de grote steden zit ook een prijskaartje aan, dus ook daar even rekening mee houden,bij sommige hotels is het gratis maar lang niet overal.
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Bericht door TimAmericaDream »

Sorry jongens haha druk dagje werken heb het even niet meer bijgehouden maar wauuw bedankt allemaal voor jullie reacties !!

Ben ontzettend blij met alle tips en ga nu eens alles goed op papier zetten en een echt plan van aanpak opstellen !
Ik ben eruit dat ik vooral op de dure plekken toch een tentje ga nemen om de kosten enigszins te drukken en uit kan geven aan leukere dingen xd

Daarbuiten ben ik zeker van plan om er een prachtige vakantie van te gaan maken en hoop dat het een geweldige reis wordt.
Als ik vragen heb zal ik hier zeker terugkeren aangezien de mensen echt behulpzaam zijn hier haha, heb meer geleerd in de afgelopen 24 uur dan heel veel weken hiervoor xd

Dank jullie wel, ik zal trouwens ook gaan beginnen met Myvegas en daar een hoop dingen gaan opsparen om dus geld te besparen voor me vakantie !
ik heb voor nu niet echt vragen nog... ik ga alles eens goed uitzoeken en nogmaals ben erg blij met jullie hulp.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Bericht door GinnyUSA »

Veel succes en plezier met je verdere voorbereidingen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer