2 weken Japan in februari

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door RiverCola »

De link werkt volgens mij niet Elly!

Verder erg veel plezier van jullie verslag :thumbup: Het enige wat ik lastig vind om tussen de regels door te lezen is of je bepaalde plekken echt de moeite van het bezoeken waard vind. Over Kioto waren jullie erg enthousiast, maar Kanazawa, Takayama en Matsumoto, vonden jullie dat echte aanraders? Ik kreeg de indruk dat jullie het massatoerisme in Takayama wat ‘opmerkelijk’ vonden (de ene plek mega druk en dan om de hoek geen toerist meer te zien). Heb nog even overwogen het toch weer in de route op te nemen, maar uit jullie verslag maakte ik toch op dat het inderdaad heel erg toeristisch en niet enorm de moeite waard is.

Door jullie verhalen ben ik wel helemaal gerust gesteld over het reizen met het OV. Alles lijkt zich bij jullie redelijk vanzelf te wijzen (of, er staat overal een mannetje die jullie de weg wijst :wink: ).

Jeetje, moeten wij nog wachten tot juni?!! Heb erg veel zin!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Ik heb de link aangepast.

We zijn enorm enthousiast over Kyoto. Vonden dat een fantastische stad. Ik kan je aanraden om een fiets te huren. We hebben in totaal 28 km gefietst. Het was echt een superdag!
Kanazawa vonden we wel aardig. Vooral veel erg vriendelijke mensen en heerlijk gegeten in een lokaal tentje. Ik ben niet zo van het Japanse eten maar daar vonden we het heerlijk en vooral heel sfeervol.
Takayama was heel leuk als je een beetje verder dan Sannomachi Street gaat. We vonden (ondanks de sneeuw) het Hida Folk Village zeer de moeite waard. Ook de wandeling langs de tempels was mooi en een bezoek aan een sake brouwerij.
Matsumoto was meer als tussenstop bedoeld. Het kasteel was prachtig, dat was ook het enige wat we hier bezocht hebben.
De Snow Monkeys was voor ons de kers op de taart. Zo ontzettend gaaf om die aapjes daar heerlijk te zien badderen en stoeien in de sneeuw. We hadden geluk dat het de dag ervoor volop gesneeuwd had. Dat maakte het plaatje zoveel mooier.

Op dit moment zijn we in Tokyo. Dat heeft het nog niet helemaal voor ons. Kyoto vonden we vele malen mooier!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Wat betreft het openbaar vervoer, ik heb vooraf alles opgezocht op hyperdia.com en daar een printje van gemaakt. Dat werkt prima. Wij hebben een JR-pass voor 2 weken. Dat kan ik je aanraden, werkt super makkelijk. Onze zoon komt daarvoor echter niet in aanmerking dus moet hij iedere keer een kaartje kopen. We nemen daarom niet gereserveerde plaatsen omdat dat voor hem dan weer duurder wordt. Waarschijnlijk gaan we dat wel doen als we weer terugreizen naar het Westen. Verder heb je nog af en toe te maken met andere maatschappijen maar er zijn inderdaad overal "mannetjes" die je overal mee helpen. Dat valt ons sowieso op dat iedereen hier zo behulpzaam is. Gisteren liepen we Ueno Station hier in Tokyo uit en twijfelden even welke kant we op moesten. Meteen werd er gevraagd of we hulp nodig hebben. Echt enorm vriendelijk!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Vito »

De snow monkeys: Waanzinnig gaaf en nu ontzettend jaloers!
Wat een prachtige foto's!
Deze komen op mijn bucketlist :thumbup:
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door RiverCola »

michelly schreef: Op dit moment zijn we in Tokyo. Dat heeft het nog niet helemaal voor ons. Kyoto vonden we vele malen mooier!
Ik ben weer bij met jullie verslag! Wat Tokyo betreft, misschien is het een beter idee om even van de gebaande paden te gaan? Jullie zijn nu in een miljoenenstad en de toeristische highlights uit de gidsen aflopen is dan meestal niet het beste idee. Zijn jullie bv al in Asakusabashi geweest? Ligt net ten zuiden van Asakusa en is het centrum van de geeks, met de gekste koffiezaakjes, cafeetjes en winkels met alleen maar anime en games. In Shibuya niet naar de crossing en de toeristische winkelstraat gaan, maar richting het zuiden, waar alle hippe boetiekjes en lunchzaakjes zitten! Hebben jullie al een saké-bar bezocht, of een theehuis? Er zitten hele bijzondere in Tokyo waar ze naast alles wat met thee te maken heeft ook allemaal mooie handgemaakte spullen verkopen (heb zo’n adresje in de wijk Ginza gevonden, maar ben nu niet in de buurt van m’n computer). In Koenji vind je heel veel vintagewinkels en bezoek eens een goede ramen-shop, of ga een avond écht goed uit eten in een modern Japans restaurant!
Wij hebben vooralsnog ruim 5 (of 6?) dagen in Tokyo gepland, die gaan met gemak gevuld worden!

Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen :)
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door RiverCola »

michelly schreef:Wat betreft het openbaar vervoer, ik heb vooraf alles opgezocht op hyperdia.com en daar een printje van gemaakt. Dat werkt prima. Wij hebben een JR-pass voor 2 weken. Dat kan ik je aanraden, werkt super makkelijk.
Nog even hierop terugkomen. Las in je verslag dat jullie aparte metrokaartjes in Tokyo kochten. Aanvankelijk wilde ik de JR Pass voor twee weken kopen (de tijd dat we effectief rondreizen), de rest van de tijd zijn we in Tokyo en hebben we losse metrotickets nodig. Dacht ik, totdat ik ergens las dat delen van het Tokyo-metrosysteem ook van JR zijn en daardoor begon te twijfelen of we die pas niet ook in Tokyo in de metro kunnen gebruiken. In dat geval zou het de vraag zijn of ik dan beter de pass voor 3 weken kan kopen. Maar ik zie nu dat jullie metrotickets kopen, en ga ervan uit dat daarmee het antwoord op mijn vraag beantwoord is: geen JR Pass in Tokyo-metro dus?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Wij hebben inderdaad de JR-pas hier niet gebruikt. We hadden voor 1200 yen pp (even uit mijn hoofd) een 2-daagse pas voor de metro. Ik mag wel zeggen dat we hem zeer goed gebruikt hebben. Zojuist hebben we de 2e dag van Tokyo geupload. Vandaag hebben we inderdaad wat kleinere winkeltjes bezocht en heeft Tokyo zeker een betere indruk gemaakt dan gisteren! Nu zijn vooral de voeten moe :wink:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Loek »

Jullie avonturen zijn erg herkenbaar en leuk te lezen. Wij hadden in het begin ook moeite met het Japanse eten, totdat we de kleine Okonomiyaki eethuisjes vonden (ik hoop dat ik dat goed spel). Daar stel je je maaltijd zelf samen en ze helpen je allerlei zaken samen te stellen. In Tokyo hebben wij ook de JR pas vrijwel niet gebruikt, altijd metro dagpassen gekocht. Ik wil nog graag een keer terug om de snow monkeys te zien naar aanleiding van je fotos. Ik wil ook graag naar Nagasaki. Wij zijn destijds niet verder geweest dan Hiroshima. Overigens,onze ervaring was dat de meeste betere restaurants niet op de begane grond zaten, maar een verdieping of twee hoger en dus niet vanaf de straat zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door RiverCola »

Welkom thuis! Jullie verslag heeft goed bijgedragen aan mijn eigen voorpret :clap:

Het plezier straalde er vanaf. Zie de nabeschouwing tegemoet!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Dankjewel :thumbup:
We zijn inmiddels weer thuis. Echt super leuke vakantie gehad. Wat zijn de Japanners over het algemeen behulpzaam en vriendelijk!
De laatste dag komt straks online. Dan kunnen we de balans opmaken en aftellen naar Zuid Afrika :lol:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Ik heb de mooiste foto's uitgezocht :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Mrvanilla »

Mooi Elly! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door RiverCola »

Gaaf! Het fotodeel op jullie site kon ik niet vinden. Heb je nog een link daarnaar toe?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Bij het kopje van iedere dag staat een fotocameraatje. Als je daar op klikt open je de fotopagina. De komende tijd ga ik ook nog wel foto's in het verslag voegen maar dat is veel te veel werk voor onderweg.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Ing »

Mooie foto's zeg, wauw! Ik had dit subforum even een tijdje niet bekeken en jullie reisverslag 'gemist'. Dit weekend even bij lezen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Pioenroos
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 jul 2008, 02:59
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Pioenroos »

Ik heb met heel veel plezier dit draadje gelezen :thumbup: . Deze zomer mijn eerste Japanreis :) .

Misschien hebben jullie nog een antwoord op deze vraag. Wat hebben jullie voor het internet op je telefoon gebruikt: een data simcard of pocket wifi?
Welke hadden jullie en hoe is het bevallen? Op dit moment neigen we naar pocket wifi, maar het is wel erg duur om er meerdere te nemen (we gaan ook los van elkaar op pad).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

We hadden een sim card. Bij aankomst op het vliegveld in Osaka waren een aantal winkeltjes waar ze die verkochten. Ze hebben het kaartje meteen in mijn telefoon gedaan en werkend gemaakt. Was wel grappig want de jongeman ging gewoon door het nederlandse menu, hij wist precies waar hij op moest klikken zonder dat hij een woord ervan kon lezen. Volgens mij hadden wij een kaartje voor 2 of 3 weken. Heel duur was het volgens mij niet.

Heel veel plezier in Japan! Wij denken er nog met veel plezier aan terug!
Pioenroos
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 jul 2008, 02:59
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door Pioenroos »

Dank je wel! Ik kijk er enorm naar uit.

Met de simcard was/is het dus onverwacht makkelijk. Konden jullie er ook mee WhatsAppen?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

Ja hoor, ging allemaal prima.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door babarage »

Vrienden hebben laatste keer Sushi wifi gebruikt, op airport oppikken en als je weggaat daar op de brievenbu gooien. Voordeel routertje wellicht dat je er makkelijk meer toestellen op zet?

https://sushi-wifi.com/

(oh en ze appten me een punthoofd dus dah kan :))
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer