Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Reis TimAmericaDream: reisplan voor DE droomreis eindelijk!

Bericht door TimAmericaDream »

Hallo Iedereen !

Ik ben nieuw hier op het forum, ben aan het plannen gegaan voor volgend jaar.... eindelijk mijn droomreis waar ik al me hele leven over droom. Fan gemaakt door Bassie en Adriaan haha, maar eindelijk gaat me wens in vervulling en ga ik volgend jaar naar Amerika toe. Ik heb 8000 euro en ga een reis maken op mezelf in me eentje.

Me voorlopige programma is als volgt en heb eigenlijk 2 vragen aan jullie....
1: Is dit mogelijk inclusief de activiteiten met 8000 euro ?
2: Is de route een beetje logisch, goed of zijn er nog aanpassingen nodig ? Tips zijn welkom graag zelfs !

De dik gedrukte dingen zijn eigenlijk de plaatsen die echt favoriet zijn voor me reis....

Dag 1: Aankomst Las vegas
Dag 2: Las vegas
Dag 3: Las vegas
Dag 4: reizende naar Zion national park en bezoeken
Dag 5: Reizen naar Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon bezoeken
Dag 7: Reizende naar Moab
Dag 8: Bezoeken van Arches national park
Dag 9: Reizende van Moab naar Monument valley
Dag 10: Monument valley bezoeken
Dag 11: Reizende naar Grand Canyon, tussenstop Antelope Canyon
Dag 12: Bezoeken van de Grand Canyon
Dag 13: Reizende naar Las vegas
Dag 14: Vegas bezoeken
Dag 15: Reizende naar dead valley
Dag 16: Dead valley bezoeken
Dag 17: Reizende naar mono lake
Dag 18: Bezoeken Lake Tahoe
Dag 19: Reizende naar Yosemite park
Dag 20: Yosemite park bezoeken
Dag 21: Yosemite park/ sequoia park bezoeken
Dag 22: Reizende naar San Francisco
Dag 23: San Francisco bezoeken
Dag 24: San Francisco bezoeken
Dag 25: Reizende naar Los Angeles
Dag 26: Los Angeles bezoeken
Dag 27: Los Angeles bezoeken
Dag 28: Terug naar Amsterdam

Activiteiten:
Helikoptervlucht Grand Canyon
Paardrijden Bryce Canyon !!! super veel zin in
Alcatraz bezoeken
Fietsen over de golden gate bridge

Ik hoor het graag van jullie, tips ... hulp, alles is welkom en ben behoorlijk enthousiast i know haha!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Marcopstal »

Ingewikkeld op deze wijze !

Als ik het goed heb is het het volgende:

Dag 1: Aankomst Las vegas
Dag 2: Las vegas
Dag 3: Las vegas
Dag 4: Las Vegas- Zion national park
Dag 5: Zion - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon -Moab
Dag 8: Arches national park
Dag 9: Moab - Monument valley
Dag 10: Monument valley
Dag 11: MV - Page - Grand Canyon, ( Antelope Canyon )
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand canyon - Las vegas
Dag 14: Vegas
Dag 15: Las vegas - Death valley
Dag 16: Death valley
Dag 17: Death Valley - mono lake
Dag 18: Mono Lake - Lake Tahoe
Dag 19: Lake Tahoe - Yosemite park
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - sequoia
Dag 22: Sequoia - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: SF - Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles
Dag 28: Terug naar Amsterdam

Eerst even bekijken hoe je dit wil doen. Huurwagen +kamperen of hotels ? Hoe oud ben je? Onder de 25 heb je immers een dure under age fee in de meeste gevallen om een auto te huren. De keuze voor hotels of kamperen beïnvloed enorm de prijs.

Wat de route betreft zijn er toch best wat opmerkingen:

Waarom eerst 2 dagen Las Vegas als je er daarna terug komt ? Waarom dan ook geen rondje want dit zou perfect kunnen met de wensen.
Voor Zion is de tijd ontoereikend op deze wijze
Voor Bryce is de tijd ruim
Tussen Bryce en Moab ligt Capitol Reef, hier heb je niet echt tijd voor.
De tijd in Moab is te beperkt, dit is meer dan Arches alleen
In MV heb je in principe aan 1 overnachting genoeg
Een overnachting in Page zou aangenaam zijn
GC heb je aan 1 nacht genoeg als je alleen voor viewpoints gaat en geen echt lange wandelingen plant
Death Valley zou met 1 nacht kunnen, zeker in de zomer
Lake Tahoe is een extraatje, wel mooi, maar ik vrees dat je hier eigenlijk geen tijd voor hebt.
Voor Sequoia heb je absoluut onvoldoende tijd, zoals het er nu staat is dit een zinloze verplaatsing
SF - LA in één dag ????? Wat dan met de kustroute. De meeste doen hierover drie dagen (2 overnachtingen tussenin)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

ten eerste wil ik waarschijnlijk met de auto gaan, een autoreis door Amerika heen in me eentje ! Hotels of campings.... ja daar ben ik nog niet echt uit..... dus die beslissing heb ik nog niet echt genomen

1"Oké ik ben begonnen in Vegas omdat het als voorbeeld op het internet en vond het eigenlijk wel een prachtig voorbeeld en daarom heb ik hem meegenomen in me eigen reis en omdat Vegas natuurlijk een prachtige stad is

2: Klopt Bryce canyon heb ik vooral omdat ik dolgraag wil paardrijden in Bryce canyon, het park wil bewonderen op een paard en wil genieten van de prachtige natuur.

3: Zou het wel kunnen Moab... Arches national park die dag of is dat niet mogelijk ?

4: Heb ik dan genoeg tijd om Monument valley te bezoeken dan, aangezien het natuurlijk een prachtig park is.

5: Uhm nee ik heb niet echt grote wandelingen gepland maar wil vooral echt genieten van de Grand Canyon, de helikopter vlucht meemaken en genieten van het prachtige park op zich.

6: Is er wel een mogelijkeheid om het te bezoeken sequoia park aangezien ik het wel heel graag zou willen bezoeken en het wel enigszins hoog staat op me lijstje.

7: Naja kijk ik heb ook geen oneindig budget, ik wil San Francisco bezoeken en Los Angeles en mijn dagen zijn ook dus niet onbeperkt qua budget vandaar. Daarom heb ik er voor gekozen om in 1 keer naar Los Angeles te gaan vanuit San Francisco.....

Maar is dit mogelijk met 8000 euro ? En ik hoop dat het enigszins mogelijk is met deze reis, aangezien ik 8000 euro heb en het echt mijn droomreis is. Heb hier heel heel lang over gedroomd en zou graag een reis hiervan maken die ik nooit meer zal vergeten.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Marcopstal »

De belangrijkste vraag is nog niet beantwoord: je leeftijd. Deze is al zeer bepalend voor de kost van autohuur.

Als je voor een hotel gaat, reken dan maar op minstens een gemiddelde van 100 euro voor een kamer en dan ben je er dus al een 2700 kwijt. De keuze tussen hotel of kamperen is dus zeer bepalend.

Vegas moet je uiteraard zien, maar moet je er ook twee keer zijn, dat is op zich niet handig.

Voor een halve dag paardrijden in Bryce heb je er geen twee nachten nodig als je voor de rest goed plant.

Alleen Arches kan, maar er is zoveel meer en dan is het zonde er maar 1 nacht te zijn. Je focus ligt momenteel gewoon wat fout.

Voor MV volstaat één nacht.

Voor viewpoints en helivlucht volstaat één nacht aan de GC (dan wel aan de canyon zelf en niet op een uur of meer er vanaf)

Als je ook Sequoia wil bezoeken dan heb je daar meer tijd nodig.

SF- LA via interstate, dat wil zeggen dat je dan de highway 1, één van de mooiste autoroutes ter wereld links laat liggen. Opnieuw een foute focus als je het mij vraagt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door winterpark »

Marc bedoelt dat je nu eigenlijk 2x in Las Vegas bent! In het begin en tussendoor. Lijkt me niet erg handig :-)

Om je vraag te beantwoorden: ja, ik denk dat je met 8000 euro een heel eind komt. Wij rekenen meestal 1000 euro per persoon per week, maar dan slaap je met zijn 2en in dezelfde kamer en rijd je in dezelfde auto. Maar goed, je betaalt nu maar 1x ticket - hoewel de autohuur het verschil opheft als je onder de 25 bent.

Heb je misschien de voorbeeldreis al bekeken? Wellicht goed om dat rondje te volgen?
http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door monnie »

Ik heb vorig jaar 4 weken alleen rondgereisd in het zuidwesten. Ik heb hotels en kamperen afgewisseld (uit budget overwegingen heb ik 7 nachten gekampeerd :wink: ) en ik merkte dat je op campings sneller contact hebt met mede kampeerders. Ik denk dat ik alles bij elkaar voor 4 weken 4000 tot 4500 euro kwijt was. Ik heb niet veel dure excursies zoals helicoptertour bij de grand canyon gedaan. Voor 8000 moet het wel lukken!

Ik ben zelf van los angeles naar san francisco gegaan en heb highway 1 overgeslagen. Ik zou wel even opletten op de rijafstand per dag. Bij mij was het rijden in het begin van de vakantie geen probleem, naar het einde toe werd het wat saaier/vermoeiender.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

De belangrijkste vraag is nog niet beantwoord: je leeftijd. Deze is al zeer bepalend voor de kost van autohuur.

Als je voor een hotel gaat, reken dan maar op minstens een gemiddelde van 100 euro voor een kamer en dan ben je er dus al een 2700 kwijt. De keuze tussen hotel of kamperen is dus zeer bepalend.
Ik ben op dat moment 24 jaar, helaas dus een jaar te jong .....

Voor een halve dag paardrijden in Bryce heb je er geen twee nachten nodig als je voor de rest goed plant.

Alleen Arches kan, maar er is zoveel meer en dan is het zonde er maar 1 nacht te zijn. Je focus ligt momenteel gewoon wat fout.

Voor MV volstaat één nacht.

Voor viewpoints en helivlucht volstaat één nacht aan de GC (dan wel aan de canyon zelf en niet op een uur of meer er vanaf)

Als je ook Sequoia wil bezoeken dan heb je daar meer tijd nodig.
Ok;e dat begrijp ik allemaal, maar kamperen.... ik weet niet of ik dat wil. Ik bedoel kamperen in een tentje.... het is niet me favoriet vandaar.

Daarbuiten schrijf je dat ik heel veel met 1 nacht kan doen maar ik heb natuurlijk ook de reistijd er naar toe en dan kom je bijna uit op een half dagje.

Route:
Las Vegas (2) –Bryce canyon 3uur en 50 minuten

Bryce Canyon – Moab 4 uur en 12 minuten

Moab – Monument valley 2 uur en 36 minuten (zoals hier zeg jij 1 nachtje is goed voor MV... maar dat betekend dat je maar een half dagje hebt)

Monument Valley – Antelope Canyon - Grand Canyon 4 uur en 20 minuten (datzelfde geldt hier voor.... als ik maar 1 nachtje sta + reistijd dan heb ik geen tijd voor de helikoptervlucht en een kleine wandeling door de Grand Canyon)


Grand Canyon – Las Vegas 4 uur en 9 minuten

Las vegas – dead valley 2 uur en 9 minuten

Dead Valley – Mono lake 3 uur en 42 minuten

Mono lake – yosemite park 6 uur en 11 minuten

Yosemite park – San Francisco 3 uur en 15 minuten

San Francisco – Los Angeles 5 uur en 33 minuten (hoe zou jij het dan inkorten zonder de echte hoogtepunten eruit te halen die ik wil bezoeken ?) Aangezien ik dan 2 dagen nodig heb extra om deze route te rijden.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Marcopstal »

Dag 1: Aankomst Las vegas
Dag 2: Las vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Monument valley
Dag 10: Monument valley - Page
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Kingman
Dag 13: Kingman - Los Angeles
Dag 14: LA
Dag 15: LA
Dag 16: LA - Morro Bay/Pismo Beach
Dag 17: Morro Bay - Monterey
Dag 18: Monterey - SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF - Yosemite
Dag 22: Yosemite
Dag 23: Yosemite- Mammoth Lakes
Dag 24: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 25: Death Valley - Las Vegas
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Terug naar Amsterdam

Doordat je op dag 3 een vole dag Zion heb kan je op dag 4 al vroeg in Bryce zijn (2 uur rijden) en heb je daar voldoende tijd.
Als je Sequoia wil invoegen zou je Capitol Reef kunnen overslaan als overnachting en op één dag tot Moab rijden. Met twee volle dagen daar heb je dan wel voldoende tijd.
Voor MV heb je tijd genoeg als je er in de namiddag van dag 9 aankomt.
Op dag 12 kan je de helivlucht doen in de ochtend en dan doorrijden naar Kingman of Needles
Je zou eventueel de kustroute kunnen doen met 1 overnachting in San Simeon/Cambria.
Sequoia komt dan tussen SF en Yosemite in. Eén overnachting is het minimum, twee is beter.
Lake Tahoe heb ik eruit gelaten, dat wordt echt van het goede teveel anders.

Een jaartje langer wachten kan je veel geld schelen aan autohuur. Een underage fee is vaak minimum 25 dollar per dag x 28 dagen is dit 700 dollar ! Daar doe je al wat mee.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Marcopstal »

By the way, in Yosemite kan je ook Sequoia bomen zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

Doordat je op dag 3 een vole dag Zion heb kan je op dag 4 al vroeg in Bryce zijn (2 uur rijden) en heb je daar voldoende tijd.
Als je Sequoia wil invoegen zou je Capitol Reef kunnen overslaan als overnachting en op één dag tot Moab rijden. Met twee volle dagen daar heb je dan wel voldoende tijd.
Voor MV heb je tijd genoeg als je er in de namiddag van dag 9 aankomt.
Op dag 12 kan je de helivlucht doen in de ochtend en dan doorrijden naar Kingman of Needles
Je zou eventueel de kustroute kunnen doen met 1 overnachting in San Simeon/Cambria.
Sequoia komt dan tussen SF en Yosemite in. Eén overnachting is het minimum, twee is beter.
Lake Tahoe heb ik eruit gelaten, dat wordt echt van het goede teveel anders.
Je bent echt een topper, dankjewel dat je zo even een reisschema voor me in elkaar zet. Natuurlijk weet ik dat er nog veel aan gedaan moet worden maar ben nogal onbekend en droom al zo lang van deze reis. Heb een duwtje nodig in de goeie richting en ja voel me dan best stom dat ik dan blijkbaar een niet zo logische route neerzet.

Dankjewel nogmaals ! Reistijden zien er ook super uit, niet te ver van elkaar en genoeg tijd om ergens af en toe nog een ochtendje of middagje mee te pakken. En dankje voor je optie om inderdaad eventueel nog in 1 keer door te rijden tot Moab.

Nog 1 vraagje: Denk jij dat deze route mogelijk is met 8000 euro ? Als ik ook de activiteiten erbij wil hebben ?
Zoja is het mogelijk ook met 24 jaar ? Of word het dan wel heel erg krap ?
Ik weet dat je er geen exact antwoord op kan geven maar als je zou moeten schatten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Martin & Marianne »

TimAmericaDream schreef: Ok;e dat begrijp ik allemaal, maar kamperen.... ik weet niet of ik dat wil. Ik bedoel kamperen in een tentje.... het is niet me favoriet vandaar.
Heb je wel eens gekampeerd? Het scheelt je ontzettend veel geld; je kunt dan voor heel weinig geld in het park zitten.
maar met 8000 euro kom je al een heel eind. Wij hebben vorig jaar gekampeerd in onder andere Sequoia en Yosemite; kijk eens naar ons verslag daarvoor.
TimAmericaDream schreef:Daarbuiten schrijf je dat ik heel veel met 1 nacht kan doen maar ik heb natuurlijk ook de reistijd er naar toe en dan kom je bijna uit op een half dagje.
Je komt van Zion. Als je daar 2 nachten hebt, heb je voor Bryce een hele middag. Dan kun je daar al veel doen.
Je moet eens goed kijken naar de verschillende parken. en vooral naar de grootte en de mogelijkheden. Een mooi park betekent niet automatisch dat je er ook veel tijd voor nodig hebt. Wat zou je bijvoorbeeld in Monument Valley willen doen?

Wat de kosten betreft: kijk eens wat de vlucht en autohuur gaan kosten; dan zie je wat je overhoudt voor overnachtingen en eten.

Marianne
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

Jazeker ik heb wel gekampeerd, eigenlijk alleen maar met me ouders in het begin ! Misschien combineer ik het wel met hotels en kamperen en ik dus een combinatie heb van goedkoop en af en toe een hotel. Dat is eigenlijk het enige waar ik me niet ontzettend in verdiept heb nog ... het woordje ''kamperen''. Zo als het nu klinkt is kamperen in seqouia en Yosemite park best een beetje .... nieuw misschien klein beetje in. Ik reis in me eentje en ben geen held haha. Maar slaap je dan echt op een camping met meerderen of .... ?


Oké dan weet ik dat ook top bedankt in iedergeval voor je tips echt waar !! Naja ik heb monument valley in mijn gedachten als een prachtige natuurverschijning ..... iets waarvoor je onder andere naar Amerika komt. En misschien plan ik er dan te veel tijd voor in omdat ik denk dat ik alles wil zien. Vandaar.... maar ik weet je kan niet alles zien. Dankje in iedergeval en ben heel erg blij met de tips van iedereen en dat jullie me toch een duwtje in de rug geven
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Martin & Marianne »

TimAmericaDream schreef:Maar slaap je dan echt op een camping met meerderen of .... ?
Ik had je naar ons verslag verwezen; kijk daar eens naar om te zien hoe wij gekampeerd hebben.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door winterpark »

8000 euro =
Vliegticket a 700 euro
Auto 1500 euro (ik ga er even vanuit dat je moet bijbetalen vanwege je leeftijd)
Overnachtingen 100 euro per nacht = 2800

Heb je 3000 euro voor overnachtingen, benzine en zaken daar. Is 100 euro per dag. Ik denk dat je het daarmee wel red, maar het is niet extreem ruim ofzo.
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

Dankje sorry ik heb het inderdaad gelezen en het stelt me wel enigszins gerust inderdaad dat je niet in je eentje staat daar met je tentje in zo'n groot bos. Leuk om te lezen je verslag en ga hem morgen nog eens even in ze geheel lezen ! Erg interessant en ben ook enorm blij met je tips en kan nu eindelijk een beetje vormgeven aan me reis door alle tips hier.
8000 euro =
Vliegticket a 700 euro
Auto 1500 euro (ik ga er even vanuit dat je moet bijbetalen vanwege je leeftijd)
Overnachtingen 100 euro per nacht = 2800

Heb je 3000 euro voor overnachtingen, benzine en zaken daar. Is 100 euro per dag. Ik denk dat je het daarmee wel red?
Haha, zo dat heb je snel gedaan ! Als het zo zou gaan dan moet ik toch ergens op gaan inkorten aangezien ik dus ook diverse activiteiten wil gaan doen zoals de helikoptervlucht boven de Grand Canyon, Alcatraz die ik wil gaan bezoeken en paardrijden in Bryce Canyon. Natuurlijk kan ik besparen op de ene dag en uitgeven op de andere dag. Maar bijvoorbeeld die helikopter vlucht is al 250 euro.... dat is al meer dan me hele dagbudget dan xd

Maar wel dankjewel voor het snelle rekenen !

Hoop dat ik het red daarmee.... en ik zou natuurlijk een hoop sparen als ik inderdaad af en toe gewoon een camping pak !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door Martin & Marianne »

Goed lezen en rekenen! Het staat er verkeerd in de post van winterpark. Die 100 euro per dag is niet voor overnachtingen want die zit al in die 2800. Voor eten en uitstapjes is 100 euro per dag voldoende.
TimAmericaDream schreef:Mono lake – yosemite park 6 uur en 11 minuten
In welke tijd van het jaar wil je gaan? In de zomer rij je via de TIoga Pass en dan is dit ongeveer 2 uur en geen 6 uur.

Marianne
TimAmericaDream
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2018, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 59

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door TimAmericaDream »

Ja nee dat begreep ik Marianne, maar als ik van 100 euro per dag de Benzine, eten en me uitstapjes moet betalen ik weet niet of dat gaat lukken. Wat ik al zei, die helikopter vlucht is al 230,00 en die paardrijritten weet ik niet uit me hoofd maar dan is 100,00 niet super veel. Of ben ik nu de gene die alles te duur inschat en ik vooral al met die helikopter vlucht in me hoofd zit ?
In welke tijd van het jaar wil je gaan? In de zomer rij je via de TIoga Pass en dan is dit ongeveer 2 uur en geen 6 uur.
\

Ik dacht zelf aan de maand September, aangezien de temperaturen dan nog super zijn en het tot langzaam een beetje afneemt het hoogseizoen.....
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door BorL »

Zodra de data het toelaten vast via bv booking.com motels vastleggen met optie om te annuleren, kan veel schelen op je totale overnachtingskosten.
Bewuste keuzes maken voor in of net buiten de hotspots, dan creeer je wat fin. ruimte om in de parken te kunnen overnachten.
(wij hadden in 2016 wat locaties "onderweg" voor 60 euro per nacht in wat kleinere - oninteressante- plaatsen, zo konden we ook wat duurdere accomodatie boeken in SF, GC en Yosemite.)
- Speel MyVegas, levert je tegen die tijd wellicht ook wat marge op.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door hemmie »

TimAmericaDream schreef: Ja nee dat begreep ik Marianne, maar als ik van 100 euro per dag de Benzine, eten en me uitstapjes moet betalen ik weet niet of dat gaat lukken. Wat ik al zei, die helikopter vlucht is al 230,00 en die paardrijritten weet ik niet uit me hoofd maar dan is 100,00 niet super veel. Of ben ik nu de gene die alles te duur inschat en ik vooral al met die helikopter vlucht in me hoofd zit ?
Maar er zullen ook dagen zijn dat je lang niet aan die die $100 komt lijkt me. Als je een hotel hebt met ontbijt en/of ontbijt en lunch in de supermarkt haalt, en dan 's avonds niet te duur gaat uit eten, heb je niet meer dan $25 voor eten nodig. En als je echt wil kan het ook nog wel goedkoper. Een kleine auto gebruikt ook niet zo veel benzine (mijn Ford Focus gooi ik voor $20 vol, en dan kan ik daar ruim 350 mijl mee rijden (ik woon dan wel waar benzine iets goedkoper is dan in veel andere staten, maar verbruik meer doordat ik alleen binen de stad rijdt). Koop in het begin een jaarkaart voor de nationale parken, en dan zul je veel dagen verder geen uitgaven hebben. Lijkt me dat je met het geld dat je die dagen niet uitgeeft wel die paar duurdere activiteiten kunt betalen.

Als je alleen reist kun je ook nog kijken of je af en toe in een hostel kunt slapen, zal ook weer wat goedkoper zijn.

Of die $8000 daadwerkelijk genoeg is ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, als jij 3x per dag in een restaurant gaat eten, veel dure excursies wil doen, in luxe hotels wil slapen en een grote benzineslurpende SUV wil rijden dan zal het niet genoeg zijn, maar zoals hierboven aangegeven, het zou best mogelijk moeten zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisplan voor DE droomreis eindelijk !

Bericht door PSVwally »

Je enthousiasme is leuk en je vind veel 'prachtig', maar ik heb het idee dat je misschien ook wel in een bepaalde 'bubble' zit met je gedachtes en ideeën over de VS. Bv Monument Valley is inderdaad erg mooi, maar met een middag, zonsondergang/opkomst heb je het imo eigenlijk echt wel snel gezien. De grand canyon is prachtig, maar als je alleen maar de viewpoints doet is het veel hetzelfde en heb je het best snel gezien. Je hebt niet overal persé dagen voor nodig.

In bijna al je posts kom je terug op je budget. Of €8000 genoeg is hangt echt af van je eigen uitgavepatroon. Ik ben al diverse keren alleen die kant op geweest voor 2,3 en bijna 4 weken en ben echt nog nooit in de buurt van de €8000 gekomen, zelfs zonder te kamperen. Nu is het de laatste jaren wel een heel stuk duurder geworden, maar dan is het juist een sport om toch goede hotels of campings te vinden welke binnen het budget passen. Ok, ik heb dan wel geen last van die under age fee natuurlijk en dat zal een goede extra kostenpost zijn. Maar waar ik graag een leuke auto huur heb jij misschien aan een iets kleiner model ook wel genoeg?

Die helivlucht kost idd veel geld, lijkt me een geweldige ervaring. Ik heb voor de helft van een helivlucht dit met een vliegtuig gedaan. Je vliegt wat hoger maar ook prachtig. Maar wat zijn verdere plannen waar veel kosten aan zouden zitten?
Koop een parkenpas voor $80 en je komt alle NP's binnen, daar spaar je al veel entreekosten mee uit. Bij Monument Valley moet je een indianenreservast fee betalen en dan heb je nog entree voor Alcatraz en bij één van de Antelope Canyons die je bij Page gaat aandoen. En paardrijden zal ook niet goedkoop zijn trouwens.
Er werd al aangedragen om bv het facebookspel Myvegas te spelen. Kost, zeker in het begin, dagelijks wat tijd, maar je kan er gratis overnachtingen en bv een showbezoek en etentje mee bij elkaar sparen. Ik denk dat ik alleen al bij de laatste 2x in Las Vegas zo honderden euro's heb bespaard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer