Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SVD1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018, 15:25

Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door SVD1980 »

Na alle fijne tips hier op t forum op onze route planning ben ik heel benieuwd of jullie ons ook kunnen helpen aan een leuk hotel in San Francisco, centraal gelegen (op loopafstand van restaurantjes/winkels), met zwembad en kind vriendelijk! Union Square de locatie voor ons?

En eventueel tips voor een leuke lodge/huurtent/hotel oid in Yosmite met zwembad ook zeeeeer welkom!!

Veel dank alvast!!
Sonja
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Mr. Patrick »

- twee keer hetzelfde -
Laatst gewijzigd door Mr. Patrick op 16 feb 2018, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Mr. Patrick »

Ik kan je niet helpen. En ik vrees dat anderen dat ook moeilijk kunnen. Als je ziet wat de hotelprijzen (en in het algemeen de OG-prijzen) in centrum SF doen, dan is een zwembad een heel prijzige asset voor een hotel. Ik vraag me af of veel hotels dat aanbieden, want ze moeten er wel heel veel geld voor vragen. Als ik op booking.com filter op zwembad en alleen de hotels in downtown SF of Fisherman's Wharf kies, alleen maar bij hotels met 5 en 4 euro-tekentjes. Dat belooft niet veel goeds. Maar vul je reisdata eens in en kijk waar je op uitkomt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Brigit »

Ik ben op zoek naar hetzelfde, geen aftands/viezig hotel en idd liefst een zwembad; lijkt heel lastig onder de 200 euro per nacht n het centrum. ik kom nu ofwel op AirPort hotels uit, of over de brug in Emeryville/Oakland voor rond de 130/nacht; niet op loopafstand van het centrum dus. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe lang/makkelijk etc je dan onderweg bent naar centrum San Francisco maar gok dat wij voor zoiets gaan ivm betere parkeermogelijkheden/nettere hotelkamers en zwembad. Denk dat we de “commute” dan maar voor lief moeten nemen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben nog nooit een hotel met zwembad tegengekomen in SF. Het zal er ook te koud zijn om lekker te zwemmen denk ik. Wij hebben wel eens in de omgeving van het vliegveld overnacht; daar is het qua temperatuur veel aangenamer. Maar het kost je dan wel veel tijd om naar SF te rijden (en met dat zwemmen erbij blijft er dan helemaal weinig tijd over voor de stad :wink: ).

In Yosemite heb je een groot zwembad bij Half Dome Village. Je kunt ook zwemmen/spelen in de Merced River. Als je in Housekeeping Camp overnacht zit je aan de rivier (met strand). Het is lastig om daar iets te vinden maar er zijn regelmatig annuleringen.
Ook als je niet in HDV overnacht kun je gebruik maken van het zwembad.

Marianne
Ice baby
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2018, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Ice baby »

Ik zou kiezen voor een centraal gelegen hotel en je wens voor een zwembad laten vallen. Zo geniet je optimaal van SF en het is er niet echt altijd zwembadweer. Dat hotel met zwembad boek je dan de nachten ervoor of erna.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door jetusa »

@Marianne, er zijn wel degelijk hotels in SF met outdoor-pools.
Het is alleen precies wat Mr Patrick zegt: het zijn vooral de 4/5* hotels met bijbehorende dollars.
In ver verleden was er een Travelodge met zwembad aan Fishermans Wharf maar die kon waarschijnlijk de grond voor veel $ kwijt aan een duurdere keten. Er staat nu een Hyatt of Hilton oid.
Paar jaar terug hadden wij het genoegen in het Sheraton Fishermans Wharf (met outdoor pool) te verblijven, maar dat was dankzij spg-punten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zoek nooit in die klasse. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Marcopstal »

Veel hangt uiteraard af van de prijs die je wil gaan betalen.

Veruit het goedkoopste wat er opduikt is het Handlery Union Square en dat kost dan zo een € 300 per nacht. Ga je nog iets hoger dan zijn er uiteraard nog wel een aantal opties.

Steden zoals SF zijn zeer duur inzake grond en gebouwen en dus zal men niet snel iets opofferen voor een zwembad.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door ViRe »

Wij zaten 2 jaar geleden in het Holiday Inn Golden Gateway hotel. Dit hotel heeft een zwembad op de 6e verdieping. Onze kids hebben 1x gezwommen want het was best wel fris (waren er in de zomervakantie). Verder wel een prima hotel! Maar niet echt op loopafstand van Fishermanns Warf. Wel heel dichtbij een beginpunt van de cable car en dat was wel erg leuk om te doen!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Helwin4 »

Wij hebben voor augustus 2018 het Phoenix Hotel in Eddy Street geboekt. Ziet er op de website vrij hip uit en met zwembad. Volgens mij ook goed centraal gelegen. We hebben een vierpersoonskamer geboekt voor 3 nachten voor 769 euro.

Helga
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Marcopstal »

Alleen ligt dit hotel echt midden in het beruchte Tenderloin district van SF. Maw, van zodra je op straat komt zit je tussen de daklozen en drugsverslaafden. Zeker geen plek om 's avonds even in je eentje een wandeling te maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Helwin4 »

Klopt Marcopstal, dat had ik inderdaad gelezen en er misschien even bij kunnen vermelden alhoewel het in de reviews ook genoemd wordt. Voor ons was dit gegeven echter geen reden om het niet te boeken. Het hotel ziet er erg leuk uit, schijnt erg schoon te zijn, parkeren is gratis, het zwembad is verwarmd en de prijs vonden wij niet slecht voor dit alles. De recensies zijn goed en ik heb tot nog toe geen berichten gelezen van reizigers die (overdag) ernstige overlast hebben ervaren w.b. de daklozen en drugsverslaafden. 's Avonds zal ik er inderdaad geen ommetje gaan maken maar daar kan ik wel mee leven.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door ReisM »

San Francisco (en Monterey) is nou net de enige plek van onze rondreis waarin we het zwembad niet hebben gemist :P.
Het was er vrij koel en mistig. Qua ligging vonden wij het Cow Hollow Motor Inn prima. Leuke winkels en restaurantjes in de directe nabijheid en ook de kustlijn was te voet prima bereikbaar. Bushalte voor de deur.
Onze dochter (13) had ook niet de behoefte om iedere dag van de vakantie te zwemmen, gewoon een avondje relaxen op de kamer of alleen even een ijsje halen was ook wel prima na een drukke dag.

Bi Yosemite hebben wij overnacht in Cedar Logde, in El Portal. Hier was een fijn zwembad en een klein strandje aan de Virgin river, waar ook gezwommen werd.
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Jerome »

Wij zaten in Holiday Inn Fisherman's Wharf. Geboekt via Hotwire. Had wel een buitenzwembad, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt. Hotel bestaat uit 2 delen, als je in het verre deel zit, moet je eerst de straat over steken naar het zwembad. Daarnaast was het weer ook niet echt uitnodigend ondanks dat we er wel in de zomer waren.
RobOM
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door RobOM »

Hoi Sonja,

Ik weet niet of al je wensen "harde eisen" zijn, maar wij zitten aan de andere kant van de Golden Gate Bridge in het Best Western Corte Madera. Mooi ruim opgezet hotel met een mooi zwembad en winkels/restaurants in de nabije omgeving. Van daar ben je in een half uurtje met de Larkspur Ferry in hartje San Francisco (ook nog een mooi uitzicht vanaf de ferry op SF).

In de omgeving van Yosemite is de Evergreen Lodge ook een optie (mooie cabins en zwembad, wel wat duurder) en relatief dichtbij de ingang van het park. In het park de Yosemite Valley Lodge.

Groet,
Rob
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door JASintheUSA »

Ik lees even mee :), wij zijn ook op zoek naar een fine plek. Zwembad is geen wens, zeker niet na de goede suggesties over het weer :)!
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door Josje99 »

Wij hebben geslapen in Best Western Amercania in San Francisco in 2013. Het was met zwembad en wij hebben gelopen naar het centrum. Niet echt dichtbij maar toen waren we toch vroeg wakker.
Wij boften toen met het weer want we hebben toch een middagje bij het zwembad gezeten.
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Tips gezocht voor een leuk/centraal kindvriendelijk hotel in San Francisco, met zwembad!!

Bericht door aapjea »

Als je in het weekend verblijft kan ik je het Westin aanraden. Door de week niet te betalen in het weekend gaan de prijen naar beneden. Helaas geen zwembad maar prachtig gelegen aan union square en veel op loopafstand. Heerlijk grote kamers
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer