Claimen airline

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Claimen airline

Bericht door Anneke66 »

Hi folks! Weet iemand een antwoord op volgende vraag?

Onze zoon vloog begin februari naar Orlando met United. Er was een mankement aan het vliegtuig en de vlucht werd afgelast; de vlucht ging pas de volgende dag. Luxehotel en voedsel en drank werden netjes voorzien. Ik heb simpelweg een claim bij United ingediend en we krijgen een check van $720 (de €600) toegestuurd. Problem solved.

Op de terugweg een delay van in totaal meer dan 6 uren door sneeuwstorm in Newark. Daardoor connectie in Londen naar Brussel gemist. Daar werd onze zoon doodleuk omgeboekt op een vlucht Londen-Kopenhagen en dan Kopenhagen-Brussel. Het arme ventje is bijna 30 uren onderweg! Het ergste van al: ik belde United met de vraag of hij rechtstreeks van Londen naar Brussel kon op een vlucht waar nog plaats was. Ik kreeg een negatief antwoord! Ze hebben dus dat rechtstreekse vliegtuig laten vertrekken met 3 lege zetels in Business class. Ik kon wel voor de business seats gaan, maar dan moest ik zelf de upgrade betalen!...

Concrete vraag: kan ik ook voor de terugvlucht een claim indienen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen airline

Bericht door Dutchess »

Ik denk niet dat EU 261 van toepassing is. De oorspronkelijke vertraging was wel richting Europa, maar hij vloog met een Amerikaanse maatschappij, en het werd veroorzaakt door het weer.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen airline

Bericht door Marcopstal »

Nee, hieraan kan u niets doen.

Vertragingen door weer zijn overmacht en dan is geen claim mogelijk. Men heeft het nodige gedaan om uw zoon thuis te brengen. Er is niets wat een luchtvaartmaatschappij verplicht om iemand in een hogere klasse te vervoeren. Dat men u een upgrade zou laten betalen voor een hogere klasse is hun goed recht. Of dit echt klantvriendelijk is is de vraag, maar meer dan dat ook niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Claimen airline

Bericht door meyem »

Was die 600 euro die je had gekregen daar niet toereikend genoeg voor?
Hou oud is dat ventje?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Claimen airline

Bericht door Anneke66 »

Dat men u een upgrade zou laten betalen voor een hogere klasse is hun goed recht. Of dit echt klantvriendelijk is is de vraag, maar meer dan dat ook niet.
Dank je wel voor je antwoord. Je hebt gelijk, maar ik ga hen inderdaad toch aanspreken op hun klantvriendelijkheid. We'll see what happens...
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Claimen airline

Bericht door Anneke66 »

Was die 600 euro die je had gekregen daar niet toereikend genoeg voor?
nee voor mij niet... Meer dan 30 uren vertraging op 2 vluchten... En daar gaat het me trouwens niet om; ik wil weten waar ik recht op heb. Meer niet.
Hou oud is dat ventje?
Maakt voor de gehele zaak niks uit en hier wil ik ook geen discussie over.
Ik postte deze vraag als vraag om hulp, niet om bekritiseerd te worden.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen airline

Bericht door Dutchess »

Bovendien was die €600 voor de vertraging op de heenreis toch? Heeft niks met die terugreis te maken.

Wat een pech heeft hij gehad zeg, zowel op heen- en terugreis, balen. Ik hoop dat ze nog iets kunnen aanbieden, het zal denk ik niet meer dan mijlen zijn, maar je weet maar nooit. Hier zijn wat contactpunten: http://www.elliott.org/company-contacts ... -airlines/. Men raadt aan om eerst met de gewone customer service contact op te nemen (via hun formulier). Heb je daar geen succes (minstens een week op antwoord wachten), dan een mailtje naar de Primary Contact, daarna de hogere pieten één voor één aanschrijven (telkens minstens een week wachten). Blijf beleefd, kort & bondig, en ga vooral niet dreigen dat je nooit meer United gaat vliegen. Ga het ook niet over de heenreis hebben, want dat is immers al afgehandeld. Succes ermee.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Claimen airline

Bericht door Anneke66 »

Bovendien was die €600 voor de vertraging op de heenreis toch? Heeft niks met die terugreis te maken.
Hartelijk dank voor je antwoord DUTCHESS!! Dit dacht ik ook. De stappen die je beschrijft ga ik volgen and we'll see what happens. De claim van de heenvlucht was erg snel geregeld; het heeft zelfs geen week geduurd.
Bedankt voor de support!! :)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen airline

Bericht door Marcopstal »

Eerlijk gezegd zou ik me de moeite besparen. Zoals reeds gezegd zijn ze in dit geval volgens de wetgeving niets verschuldigd. Weersomstandigheden zijn nu eenmaal "overmacht". Verder hebben ze gedaan wat ze moeten doen: herboeken zodat je zoon thuis is geraakt. Weliswaar met vertraging, maar dat kon nu eenmaal niet anders.

Nu ja, als het maar een mailtje sturen is kost het ook weer weinig tijd. Al verwacht ik eigenlijk gewoon een antwoord dat het overmacht was.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Claimen airline

Bericht door babarage »

Anneke66 schreef:
Hou oud is dat ventje?
Maakt voor de gehele zaak niks uit en hier wil ik ook geen discussie over.
Ik postte deze vraag als vraag om hulp, niet om bekritiseerd te worden.
Klein puntje van mijn kant Anneke, je noemt zelf in je verhaal “dat ventje” dan lijkt het wel van invloed te zijn op de zaak. Laat ik het zo zeggen. Als het een alleen vliegend kind / tiener is dan vind ik het niet alleen heel klantonvriendelijk van United om hem via een omweg naar Brussel te laten vliegen maar op het foute af. Die groep reizigers moet je gewoon zo rechtstreeks mogelijk sturen als op hun ticket staat. Als zoonlief 18+ is dan is het botte pech voor hem, nog steeds stom van United maar soit sh*t happens.

Hoe dan ook, ik vind de vraag van Meyem niet zo raar, zie de kritiek er in ook niet gelijk en ben wel benieuwd want hoe gaat United om met alleenreizende kinderen, want ik dacht nav jouw post dat het daar over ging.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen airline

Bericht door Dutchess »

Marcopstal schreef:Eerlijk gezegd zou ik me de moeite besparen. Zoals reeds gezegd zijn ze in dit geval volgens de wetgeving niets verschuldigd.
Inderdaad, volgens de wetgeving zijn ze absoluut niets verschuldigd. Ik zou ook niet om een EU 261 vergoeding vragen. Maar je hebt wel kans dat ze een klantvriendelijk gebaar willen maken, als je het maar beleefd vraagt. Zoals ik schreef, waarschijnlijk zou dat in de vorm van mijlen zijn. Een paar mailtjes schrijven is maar een kleine investering.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Claimen airline

Bericht door Anneke66 »

Een paar mailtjes schrijven is maar een kleine investering.
Klopt volledig en dat ga ik ook doen.
Vin.cent

Re: Claimen airline

Bericht door Vin.cent »

meyem schreef: Hou oud is dat ventje?

Je zou denken, zoals de TS hem benaderd, dat hij 12 is. Maar als je even verder kijkt, weet je dat die 22 is en dus best voor zichzelf zou moeten kunnen zorgen. 1x 600 euro is prima, gelukkig heeft ze geen recht op nog een keer geld, wegens overmacht.
Helaas heb je mensen die zich vervelen en het leuk vinden om te zuigen.

Overigens is dit ook niet de eerste keer dat TS probeert er geld uit te slepen...Op zich geen verkeerd iets, maar er zijn natuurlijk wel grenzen! Soms moet je stoppen en tevreden zijn met wat je al hebt(600 euro zal vast een heel groot deel van het totale ticket zijn geweest).
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen airline

Bericht door Marcopstal »

Het is toch nergens voor nodig om TS hier te gaan afvallen ? Je mening zeggen kan ook op een correcte wijze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Claimen airline

Bericht door Vito »

Volgens mij drukt Vincent zich prima uit en is daar niets verkeerds aan.
Persoonlijk krijg ik nl ook de indruk dat TS het onderste uit de kan wenst te halen.
Soms zit het mee en soms zit het tegen. In dit geval het weer en dat is overmacht. Zoon is via een omweg op de plek van bestemming gekomen, dus einde verhaal imo.
Alsnog eisen om in BC vervoerd te worden gaat veel te ver.
Vin.cent

Re: Claimen airline

Bericht door Vin.cent »

Marcopstal schreef:Het is toch nergens voor nodig om TS hier te gaan afvallen ? Je mening zeggen kan ook op een correcte wijze.
Is ook zeker niet mijn bedoeling, maar vind het een erg nare eigenschap als je bij 'alles' wat er mis gaat zelf beter van wilt worden.
En de TS zal het wel omschrijven als: "ik wil gewoon waar ik recht op heb" zoals ze dat omschreef in een andere topic, maar ik heb het idee dat je ook iets minder kan zuigen en soms tevreden moet zijn met de oplossing die je heb gehad.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen airline

Bericht door Marcopstal »

Ik vind vooral de zin:
Vin.cent schreef:Helaas heb je mensen die zich vervelen en het leuk vinden om te zuigen.
een beetje ongepast en eigenlijk ook niet ter zake doend.

Ik ben verder ook de mening toegedaan dat het einde verhaal is in dit geval.

Algemeen gezien stel ik me ook vragen bij het claimen van schadevergoedingen. Sommige doen dit terwijl er zeer goed voor hen gezorgd geweest is en ze dus enkel en alleen maar een aantal uren vertraging hebben opgelopen maar niet echt iets moeten missen hebben op hun vakantie (buiten dus enkele uurtjes tijd) en daar sta ik ook niet achter.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Claimen airline

Bericht door Almere vak V »

Heb niet verder gelezen dan weersomstandigheden. Alles wat daarna komt is niet relevant. Geen compensatie.
Vin.cent

Re: Claimen airline

Bericht door Vin.cent »

Marcopstal schreef:Ik vind vooral de zin:
Vin.cent schreef:Helaas heb je mensen die zich vervelen en het leuk vinden om te zuigen.
een beetje ongepast en eigenlijk ook niet ter zake doend.

Ik ben verder ook de mening toegedaan dat het einde verhaal is in dit geval.

Algemeen gezien stel ik me ook vragen bij het claimen van schadevergoedingen. Sommige doen dit terwijl er zeer goed voor hen gezorgd geweest is en ze dus enkel en alleen maar een aantal uren vertraging hebben opgelopen maar niet echt iets moeten missen hebben op hun vakantie (buiten dus enkele uurtjes tijd) en daar sta ik ook niet achter.

Dat mag je zeker vinden, maar moet toegeven dat ik mij stoor aan het feit dat, wanneer dingen goed geregeld zijn het vanzelfsprekend is voor ze. Maar wanneer er iets mis gaat er moord en brand wordt geschreeuwd hoe ze zijn behandeld, zoveel onrecht wat(in haar geval een 22 jarige jongen die het schijnbaar niet zelf kan regelen) is aangedaan.
Ik vind een dosis relativeren wel iets dat sommige mensen missen! Kom op, je hebt 600 euro voor de heenweg gehad en nu wil je ook nog een keer iets voor de terugweg? Dat vind ik zuigen ja, sorry voor mijn ongenuanceerde mening :)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen airline

Bericht door Hinko »

Als er geldige reden is voor de terugweg, natuurlijk waarom niet? De EU regeling, die hier absoluut niet van toepassing is, is er niet voor niks.
Maar in dit geval, weersomstandigheden waar niemand wat aan kan doen.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer