Budget voor eten Californië

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door SanFran »

Dat klopt Hemmie, zulke ontbijten heb ik af en toe ook gezien. Probleem met mij is alleen dat ik nogal kieskeurig ben, en alles dat jij opnoemt lust ik niet of hoef ik niet in de ochtend :oops:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door roelb »

Dan ben ik benieuwd welke hotels jij aandoet. Wij komen over het algemeen echt prima ontbijt tegen in het gemiddelde chain hotel. Oke, je moet even door het papieren en plastic bestek en bordjes heenprikken (niet letterlijk), maar een toasted bagel met cream cheese, koffie en een pakje melk vind ik echt al een prima ontbijt. En dat kun je zelfs in het meest goedkope run-down hotel van Choice nog krijgen.

In chains zoals Fairfield, Hampton,Ramada e.d. is er over het algemeen ook ei, al dan niet scrambled of van die kant-en-klare dubbelgevouwen omeletjes met kaas. Meestal is er ook een wafelijzer. Prima toch?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door hemmie »

SanFran schreef:Dat klopt Hemmie, zulke ontbijten heb ik af en toe ook gezien. Probleem met mij is alleen dat ik nogal kieskeurig ben, en alles dat jij opnoemt lust ik niet of hoef ik niet in de ochtend :oops:
Dan vraag ik me wel af wat je bij IHOP eet :lol:
Terug in Texas!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door SanFran »

@roel, wij zitten meestal in BW of vergelijkbaar. Het liefst eet ik gewoon een boterham met kaas of een beetje normaal smakend brood met wat pindakaas in de ochtend op vakantie. Maar het brood in de hotels is vaak erg slecht. Wafel ook eens geprobeerd, maar kreeg ik ook niet weg.

@hemmie :lol: Ik snap dat jij je dat afvraagt. Ik bestel meestal een grilled cheese van het kinderdeel van het menu :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Vito »

Net wat roel en hemmie zeggen: de ontbijten in de meeste hotels zijn helemaal prima.
Wij kiezen altijd hotels met ontbijt, als het even kan. Dat scheelt weer in de kosten. Verder kopen we de eerste dag een koelbox en daarna doen we gewoon boodschappen: brood, pindakaas, kaas, vleeswaren en yoghurtjes. Je kunt prima onderweg lunchen.
's Avonds uit eten. Meestal zijn we zo € 50,- a € 60,- - (met zijn tweeën) per dag kwijt.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Mariah »

Bij het doen van de eerste boodschappen een broodrooster en een koelbox kopen. Dan kun je dat niet lekkere brood op pimpen en heb je toch een lekker ontbijtje op je hotelkamer.
Afgelopen zomer ging op de eerste dag wel meteen het brandalarm af in het hotel waar we zaten :o Daarna het broodrooster half in het open raam gezet, was even tobben maar we hadden wel lol. Hiermee was de eerste rook er af, de dagen er na geen last meer gehad.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door hemmie »

Ik ben nog geen hotelontbijt tegengekomen waar geen broodrooster bij stond, dus daar hoef je geen broodrooster voor te kopen.
Terug in Texas!
Dennislangens86
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Dennislangens86 »

ChristaDoel schreef:
Abc123 schreef: Hoe heet die app?
Wij gebruikten ‘Wally’ , is wel in het Engels maar je kan alles splitsen in wat je bijv voor hotels, uitjes en boodschappen uitgeeft, en je kan bijv ook een budget instellen. Super handig!
Trabee Pocket is specifiek voor reizen en veeeeel handiger dan Wally. Installeer em maar eens ;)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door pumi1000 »

Zorg dat je hotels hebt met ontbijt. Wij hebben genoeg aan een geroosterde boterham, wafel, koffie en yoghurtje. Het eerste wat wij wel altijd kopen is een pot nutella die we gewoon meenemen 's morgens voor op het brood en wafel :wink:
Bij de grote ketens kun je online de menukaart alvast bekijken en de prijzen zien.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Uit ons 2015-verslag:
Aan eten en drinken (inclusief de ijsjes en koffie) waren we per dag samen 66 dollar kwijt. We hebben 14 keer "uit" ontbeten in een 'diner'. Dat kostte ons gemiddeld samen 28 dollar. De overige dagen hebben we zelf ons ontbijt gemaakt met spullen uit de supermarkt. Op drie dagen na zijn we 's avonds steeds uit eten gegaan. Dat kostte ons gemiddeld samen 50 dollar per dag.

Marianne
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door USInsider »

Let op dat yoghurtjes - tenzij je 'plain" koopt - veel suiker kunnen bevatten.

Mbt. brood, veel supermarts in CA hebben "afbak" brood van LaBrea Bakeries, vooral de MultiGrain is best goed.
Zg. gespruit brood is ook lekker maar dat moet wel gekoeld worden bewaard.

PSVWally, dat is leuk te lezen - ik heb een boterham met pindakaas ook het liefst met eerst roomboter erop !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer