Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Bericht door MichelH »

Ik vind zelf http://www.yosemitehikes.com een zeer overzichtelijke site voor wandelingen in Yosemite.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:Ik vind dit wel beangstigend hoor....wij willen zomer 2019 naar west usa. Kun je in de NP’s ook wandelroutes doen die niet zo gevaarlijk zijn? Kinderen zijn 9 en 10 en moet er toch niet aan denken, wil wel wat relaxed kunnen lopen...
Zou er een site bestaan met aanbevolen wandelroutes voor gezinnen met kinderen in Zion, Bryce, Yosemite etc...
Horseshoe lijkt me ook al zo eng, blijven maar wat verder van de rand....
Er is al naar mijn site verwezen. :thumbup: Je kunt ook eens in onze verslagen kijken om te zien welke wandelingen wij met de kinderen deden. In 2002 waren die 9 en 7, in 2004 11 en 9. Angel's Landing (het laatste stuk dan) is niet representatief voor de trails in de parken, maar je zult natuurlijk in de bergen wel eens stukken hebben waar je uit moet kijken. Zo kan bijvoorbeeld de Mist Trail in Yosemite eng zijn als de rotsen door het opspattende water glad zijn. De wandeling in Narrows in Zion kan ook gevaarlijk zijn als er hogerop regen is gevallen. Hou daarom goed de waarschuwingen in de gaten (loop daarvoor langs het visitor center).

@MichelH: niet alleen overzichtelijk maar ook erg grappig!

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Bericht door WeernaardeVS »

k vind dit wel beangstigend hoor....wij willen zomer 2019 naar west usa. Kun je in de NP’s ook wandelroutes doen die niet zo gevaarlijk zijn? Kinderen zijn 9 en 10 en moet er toch niet aan denken, wil wel wat relaxed kunnen lopen...
Zou er een site bestaan met aanbevolen wandelroutes voor gezinnen met kinderen in Zion, Bryce, Yosemite etc
...

Volgens mij is dit wel een aardige:
http://utahsadventurefamily.com/zion-kid-hikes/

Ik zou gewoon eens googlen.
Maar het feit blijft dat je in de bergen / natuur loopt. Ben je nog nooit in de bergen geweest, dan zal het lastiger, gevaarlijker etc. zijn, dan als je een ervaren bergwandelaar bent. Geldt trouwens ook als je nooit wandelt en nu denkt grote tochten te gaan maken.
Toen ik klein was hebben wij in de Alpen langs heel wat ravijnen, steile stukken, ladders, staalkabels etc. gelopen. Er is bij ons nooit wat gebeurd. Onze dochter liep op 3-jarige leeftijd rustig langs afgronden op smalle paadjes. We hadden haar voor de veiligheid aangelijnd, maar nooit een probleem. Nee, als ze viel was dat op het klinkerstraatje in het dorp.

Ik denk dat het minst gevaarlijk de boardwalk-wandelingen en dergelijke zijn. Maar dan nog, als er staat "blijf op de boardwalk" en je vindt het toch nodig om eraf te gaan? Of de kinderen lopen aan elkaar te trekken en te duwen en eentje valt?

Het beste kun je je gewoon goed voorbereiden, weten wat voor wandeling je aan begint (lengte, duur, terrein), het weer in de gaten houden, genoeg drinken/eten en gewoon opletten. En bij twijfel kun je altijd teruggaan.
De rangers en medewerkers daar kunnen je goed adviseren welke wandelingen lastig zijn en welke goed te doen zijn met kinderen.
Hier moest ik even lachen. Wij hebben ooit in Canada aan een ranger gevraagd welke wandelingen we konden lopen, ivm met sneeuwval. Toen ze onze 6-jarige dochter zag, kwam ze niet verder dan een wandeling van 500 meter, want anders was het te ver. We hebben toen zelf maar wat bedacht ;-) en heerlijk door de diepe sneeuw lopen ploeteren.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Bericht door Old Faithful »

Maar dan nog, als er staat "blijf op de boardwalk" en je vindt het toch nodig om eraf te gaan?
Dat moet je vanzelfsprekend NOOIT doen, maar zeker niet in vulkanische gebieden als Yellowstone of Lassen.
Bumpass Hell was named for Kendall Bumpass, who "discovered" the area in 1864. A year later, while guiding a group of tourists, Bumpass fell through the surface into one of the mud pots and badly scalded one of his legs—which he later lost. He commented that his "descent to hell was easy." Today, a wooden boardwalk crosses the area, providing safe viewing for visitors.
Bron: https://www.backpacker.com/trips/lassen ... mpass-hell
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dodelijke val Angel's Landing Zion: voorzichtigheid blijft toch steeds geboden

Bericht door PSVwally »

Kun je in de NP’s ook wandelroutes doen die niet zo gevaarlijk zijn?
Je kan deze ook lopen tot het stuk waar de kettingen beginnen. Daar heb je ook al een leuk uitzicht over de vallei. Tot daar heb je maar 1 kettingstuk wat overzichtelijk is.

Maar zoals anderen ook aangeven, er zijn genoeg ongevaarlijke wandelingen. (Waar je ook over een steentje kunt vallen en je been kunt breken overigens)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer