van Yosemite naar Las Vegas met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
annemievanmoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:55

van Yosemite naar Las Vegas met camper

Bericht door annemievanmoer »

Hey,
Ik ben een stukje van onze reis deze zomer aan het uitwerken ...
Ik heb net twee nachten in Yosemite Upper pines campground kunnen boeken (hoera!). Nadien willen we naar Las Vegas met een tussenstop.
Dit doen we best via de Tioaga pas.
Wat zou dan de beste route zijn om naar Las Vegas te rijden? We kunnen / willen met onze camper niet door death valley. Wat is een fijne tussenstop? Camping tip mag ook altijd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: van Yosemite naar Las Vegas met camper

Bericht door Marcopstal »

Vervelend dat de vragen niet samen staan natuurlijk. Had me in de andere vraag al wat moeite kunnen besparen.

Of de Tioga Pass kan hangt af van het seizoen. Aangezien het voor deze zomer is zal dat wel lukken (alhoewel je natuurlijk aan de late kant bent met planning)

Best is na de Tioga Pass te overnachten nabij June Lake, hier zijn wel enkele leuke campingplekken. Daarna kan je bovenlangs Death Valley naar Vegas. Dit is grotendeels een saaie route en een flinke rit, dat is nu eenmaal zo.

Kunnen niet door Death Valley begrijp ik niet. Afhankelijk van de camperverhuurder mag dit wel dan niet.
Willen niet door Death Valley snap ik niet. Ik zou het niet willen missen als ik er door mag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: van Yosemite naar Las Vegas met camper

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad bij June Lake overnachten of bij Lee Vining. En dan in een keer - via Tonopah - naar Las Vegas rijden. De route langs de 395 en door DV is wel mooier maar kost je een extra dag.
Ik zou je ook aanraden om alles in je routetopic te houden; alles hangt immers met elkaar samen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer