Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door RNA »

Vraag over noord Amerika, Canada in dit geval: geldt hier altijd een one way fee? We willen een auto huren in Calgary en afgeven in Vancouver, huurprijs is acceptabel maar de one way fee die daar nog bovenop komt is schrikbarend en verdubbelt de prijs bijna.

Iemand een handig foefje waarmee we de one way fee kunnen vermijden in Canada, of is dit gewoon part of the deal?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ellis71 »

Kun je niet 2 boekingen maken dus de eerste auto ergens net voor de grens inleveren en dan via de 2de boeking verder rijden.
Weet wel dat vrienden van ons dat gedaan hebben van New York naar Orlando, die hebben toen 2 boekingen gedaan om zo die kosten te voorkomen.
Wie weet is dat ook mogelijk voor jullie alhoewel jullie natuurlijk een landsgrens passeren.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door RNA »

Wanneer passeren wij een landsgrens dan? :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dejong89 »

Om nog even terug te komen op het blauwe en rode gedeelte van de garage in Tampa, als het goed is wordt Woensdag de 14e het nieuwe rentalcar gebouw geopend. Ziet er mooi uit, al lijkt het wel zo dat er een nu een zuid en een noord gedeelte is ipv rood en blauw


https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Zidmar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2015, 23:36

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Zidmar »

Hoi Roland,

Wij hebben onze huurauto geboekt via autoeurope bij Dollar. Wij reizen van LV naar SF. Na de boeking krijg je een heel duidelijk contract met de voorwaarden. Hierin staat in ons geval zwart op wit dat de one-way fee bij de prijs inbegrepen zit en er geen extra kosten voor worden gerekend.
Er staat erg duidelijk in ons contract wat er allemaal in zit. Daarnaast kan je gratis annuleren. Je loopt dus geen enkel risico om via autoeurope te boeken.

Misschien stelt dit je gerust en kan je ze toch meenemen in je vergelijking. Succes ermee!
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dejong89 »

Weet iemand hoe het ongeveer zit bij een no show als je geboekt hebt bij Alamo Brits ? Ik heb deze nu als back up reservering mocht er in de executive aisle van National geen Standard suv staan.
Ik heb gekozen om ter plaatse te betalen maar als ik gebruik maak van skip the counter dan moet ik wel mijn CC gegevens invullen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ina »

Wij hebben voor 2 dagen een auto nodig in LV is dat nu veel duurder dan wanneer je per week boekt of is/blijft het gewoon een dagprijs?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door PSVwally »

Hangt er een beetje vanaf waar je het huurt, maar normaal gesproken zal het voor een paar dagen relatief duurder zijn dan voor een week. Maar nu met die parkeerkosten zou je het gewoon eens kunnen testen natuurlijk met een proefboeking.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14281
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Zidmar schreef:Hoi Roland,

Wij hebben onze huurauto geboekt via autoeurope bij Dollar.

<knip><knip>

Misschien stelt dit je gerust en kan je ze toch meenemen in je vergelijking. Succes ermee!
Dank je wel! :thumbup:

Ik sluit niet uit dat ik via autoeurope ga boeken, ben nog steeds zoekende voor de 2e huurauto, :wink: maar vind de voorwaarden afwijken van de praktijk en dus onduidelijk voor de consument.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14281
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

ina schreef:Wij hebben voor 2 dagen een auto nodig in LV is dat nu veel duurder dan wanneer je per week boekt of is/blijft het gewoon een dagprijs?
In de regel betaal je voor losse dagen meer per dag dan bij een weekprijs. Dat verschil kan behoorlijk oplopen. Zojuist proefboeking gedaan voor willekeurige datum in mei in Las Vegas voor een Standard SUV: 7 dgn € 349 bij Alamo, 2 dgn € 155,40 bij Alamo. Bij een weekprijs betaal je dus ruim € 49 p/dag en bij 2 dagen betaal je ruim € 77 p/dag.

Heel vaak is het zo dat je vanaf 5 dgn dezelfde huurprijs betaalt als bij een week. Ik probeer dan ook vaak 'hele weken' te huren omdat dat in principe het voordeligst is. Voor mijn komende vakantie in mei lukt dat niet en moet ik bijv. de 2e auto 2 weken en 3 dgn huren. Ik weet dat ik dan duurder uit zal zijn door de 3 extra dagen maar dat is dan maar zo. Reeds ingecalculeerd. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Het tegendeel kan ook waar zijn:

Hertz reservering voor SFO binnenkort:

Inbegrepen in het tarief
3 weken voor 206.38 USD 619.14 USD
6 extra dagen voor 27.51 USD 165.06 USD
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Brigit »

Ik probeer een midsize SUV te vinden voor de periode 19 juli t/m 8 augustus vanaf Los Angeles AirPort. Via autoeurope.de kom ik als goedkoopste optie op 900 euro...dat zit wat hoger dan ik gehoopt had, Alamo/hertz/Avis zelf zit er niet onder helaas en sunny cars al helemaal niet... . Iemand nog tips om een betere prijs te vinden? Ik las dat via Spanje of UK huren voordeliger kan zijn maar vooralsnog zie ik dat ook niet. Misschien is die 900 gewoon de prijs hoor, maar had zelf meer op 750-800 gehoopt.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door harryh »

National EC voor jouw data op LAX is $676,80, heb je daar ook naar gekeken?
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Brigit »

Nee, ga ik nu doen!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Brigit »

Begrijp ik goed dat u dit ziet als emerald member bij national? Als ik dat (nog) zonder aanmelden doe krijg ik namelijk een offerte van 1449 voor een midsize vanaf LAX....zou wel een heel bizar groot verschil zijn!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door harryh »

Zie in het National draadje het starttopic hier voor instructies mbt contract codes, aangeven dat je uit NL/BE komt etc ;)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Brigit »

Ik kom ondanks wat dingen proberen niet uit op dat lage bedrag na inloggen bij EC, beste optie voor een midsize SUV was rond de 765 euro incl flyingblue member code. Ben ik overigens al erg blij mee, lager dan de brokers. Bij het aanmelden bij EC als huisadres Nederland opgegeven dus dat zou toch ook in orde moeten zijn?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dejong89 »

Je moet ook een midsize huren en geen midsize suv. Het hele ding met de EC is dat je een midsize huurt en betaald maar uit een rij mag kiezen waar minimaal een midsize in staat of hoger. Als je executive member bent kan je uit de executive aisle kiezen en daar staan fullsize auto's of hoger. Je kan je midsize suv resrvering natuurlijk wel laten staan als back up mocht er niets moois in de rij staan, dat geeft je net wat meer zekerheid.

Maar ik zou als ik jou was even goed het emerald topic doornemen want ook ik kom voor jou periode uit op een mooi bedrag van 672.93 dollar met vouchercode NDA2324BR en de visa canada code.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ed-USA »

deleted
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door MichelAngelo66 »

Heeft er nog iemand een tip mbt de dag en tijd van afhalen? Misschien zelfs wel bij National op SFO?

We verblijven in Millbrae en willen op maandagochtend vertrekken naar onze volgende overnachting. We komen al op vrijdagmiddag aan in San Francisco maar willen dan de auto in principe nog niet ivm parkeerkosten. Nu lees ik ook zo hier en daar dat op maandagochtend ophalen vaak niet de meeste keus geeft omdat er veel bedrijven dan auto's huren. Is ophalen bijvoorbeeld op zondag daarvoor beter?

Ter aanvulling; ik wil boeken via National EC Executive. Ons hotel staat vlakbij de BART. Dus ik kan die pakken als ik de auto wil ophalen of is het verhuurstation niet bij de BART? Eventueel kan ik ook de hotel shuttle gebruiken om naar het vliegveld te komen en vandaar de shuttle naar National.

Ik sta in dubio wat praktischer is. Een dag extra betalen ik geen problemen mee als dat meer keuze of gemak oplevert.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer