Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Turquoise »

Hallo!

Dit jaar gaan we een one-way reis maken van Seattle naar Denver en stukje Canada (Banff, Jasper etc).

Aangezien we deze keer willen kamperen, ben ik benieuwd welke campinggids een aanrader is voor dat gebied. Ik wil graag een duidelijk overzicht van waar welke camping en de voorzieningen die de camping heeft zodat ik me een beetje kan voorbereiden mocht er geen sanitair aanwezig zijn. En natuurlijk zoeken naar de mooiste locatie, ik hoop een paar keer aan een meer te kunnen staan :love10:

Ik had al onderstaande gevonden, misschien dat een van jullie kunnen aangeven welke duidelijk is of nog iets anders weten (boekje of digitale gids)?

- Campergids Pacific Northwest Camping Destinations | Rolling Home Press
- Campergids Pacific Northwest Camping | Moon (deze is alleen niet op voorraad bij dezwerver)

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Marenko »

Download de rv parky app. Hierop staan alle campgrounds. Ook die voor tenten :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden campings vaak via een omweg, als je het zo kunt noemen. Als we op Google Maps met de route bezig zijn, prikken we een plekje en kijken dan met "wat is hier in de buurt" of "in de buurt zoeken, campgrounds" wat er zoal in de omgeving ligt. Als je erop klikt krijg je vaak een link naar de website van de camping en daar staan de details op. Dan zie je ook meteen de ligging t.o.v. de plaats die je in gedachte had. Dat is met een boekwerk vaak wat moeilijker in te schatten, omdat de kaartjes, als die er al zijn, niet altijd even duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Marenko »

Zo deed ik het vroeger ook. Alleen krijg je dan niet alle campings te zien. Via Allstays.com of de app, of de rv parky app wel. Ook de hele kleine bml campgrounds. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door jojostravelusa »

Dan gaan we daar ook eens naar kijken.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Turquoise »

Dank voor de reacties :thumbup:

Sorry voor de late reactie, ik sta op het werk automatisch ingelogd waardoor ik mijn wachtwoord was vergeten om thuis in te loggen :silent:

Maar ik heb wel offline jullie antwoorden gelezen en direct de RV parky app gedownload, echt een super handige app! Ook best wel ouderwets om hier om een campinggids te vragen met al die apps tegenwoordig :oops:
Tip van google vind ik ook goed, zo heb ik inderdaad wel eens restaurants gezocht, logisch eigenlijk dat campings dan ook zo te vinden zijn :mrgreen:

Ik heb meteen beide uitgeprobeerd afgelopen weekend, en ik ga voor de komende reis een combinatie van beide gebruiken.

Twee jaar terug waren wij een super leuke campground tegengekomen in Zion (Lava Point Campground) en opgeschreven voor het geval wij een keer met de camper/tent die kant opgaan. Deze campground vind ik niet terug in de app maar wel op google, dus als ik deze twee naast elkaar houd, moet ik komend jaar zeker mooie plekjes gaan vinden! :-D
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door jetusa »

Voor Canada-BC had ik “vroeger” een brochure van BC Tourism waar alle campgrounds in stonden. Gewoon ergens bij een visitor buro opgedoken. Weet niet waar je op vliegt, op Vancouver staat er in de aankomsthal een Visitor Buro. En onderweg kom je die ook steeds tegen, niet alleen in BC trouwens, vind ik echt overal super geregeld in US en Canada en een grote bron van info.

Op de websites van de Nat Park, Prov.Parks of State Parks vind je ook overzicht van de campgrounds en details.
Bv http://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/activ/camping

En verder thuis via google: “campground” gevolgd door de plaatsnaam of regio.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door jetusa »

De gidsen die je aangaf zijn campergidsen, sls je met een tent gaat kamperen zou ik die zeker niet aanschaffen. Er zijn wel camper-campings/rv-parken die ook tent-sites hebben maar meeste zal op RV’s gericht zijn.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Marenko »

Twee jaar terug waren wij een super leuke campground tegengekomen in Zion (Lava Point Campground) en opgeschreven voor het geval wij een keer met de camper/tent die kant opgaan. Deze campground vind ik niet terug in de app maar wel op google, dus als ik deze twee naast elkaar houd, moet ik komend jaar zeker mooie plekjes gaan vinden! :-D
apart, want dat is een np campground. Zelf gebruik ik de app van Allstays, deze is niet gratis, maar heeft wel alle campings.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door Turquoise »

@Marenko: N.a.v. jouw bericht, heb ik nog eens gekeken, en mijn eerdere bevinding was onjuist. Je ziet heel veel campings rondom en die Lava Point niet, maar als je heel erg veel inzoomt op de locatie komt ie wel ineens omhoog. Goed om te weten dus dat je met nog meer inzoomen, nog meer campings vind.

@jetusa: Oh ik dacht dat rv-sites ook standaard voor tenten was, maar dat is dus niet zo. Wij landen op Denver, we zullen uitkijken naar een Visitor Buro of iets soortgelijks. Dank voor de tip en link!
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Tip gezocht campinggids noordwest Amerika

Bericht door jetusa »

In de Nat.parks en Prov.parks zijn tent en rv plekken veelal gelijk, behalve dan de plekken met full hook-up die heeft een tent niet nodig.

Veel private campgrounds die zich RV resort oid noemen zijn vooral op RV’s gericht. Asfalt parkeervakken (om het plastisch uit te drukken) met daarnaast een strookje groen met al dan niet een picknick bankje. Bijvoorbeeld
http://www.oasislasvegasrvresort.com/RV-Resort-Map.htm

Er zijn er uiteraard ook die een RV gedeelte en tent gedeelte hebben.
Je ziet het verschil meestal wel in de naam terug. Bv Ucluelet campground, daar kan je met alles terecht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer