Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hallo-usa: advies one way camper Minneapolis-San Francisco in mei.
Reis hallo-usa: advies one way camper Minneapolis-San Francisco in mei.
Beste mensen,
Graag vraag ik uw advies mbt relocation camper trip. Het is onze eerste kennismaking met de USA.
We zitten te stoeien met de volgorde en ook met wel/niet ruim tevoren campings reserveren.
We dachten eerst wel Yosemite in te plannen, maar vanwege tijd en dat daar een camping reserveren wel een serieuze uitdaging lijkt (info dit forum) nu al eruit gehaald. Maar ... nu houden we "een dag over" die nu met "?" bij Moab staat, maar misschien beter elders kan, of toch een glimp van Yosemite, of...??
Voorlopig komen wij op dit:
wo 2/5 vliegen, aankomst minneapolis, hotel,
do 3/5 naar fabriek en camper ophalen, snelle route vanuit fabriek via Denver naar Moab
vrij 4/5 idem
zat 5/5 verder rijden naar Denver en zoon oppikken in Denver. zat avond.
zo 6/5 verder naar Moab, vanuit grand junction via de 128, naar Moab/ Arches/Canyonlands evt raften op de colorado river
ma 7/5 idem
di 8/5 ?
wo 9/5 Moab-monument Valley (evt paardrijden of jeeptour) (3uur)
do 10/5 Monument Valle-Torrey/Capitol Reef (3-4uur) via UT95
vrij 11/5 Capitol Reef/Torrey-ut12-Bryce (2-3 uur)
zat 12/5 Bryce-Zion (2uur) (evt fietsen)
zo 13/5 Zion-Page, (2-3uur) (2nachten, of 2 in Zion) (Lake Powell,Glen Canyon Dam, etc.)
ma 14/5 idem (Antelope Canyon)
di 15/5 Page-Grand Canyon (3uur) tussenstop Horseshoe Bend
wo 16/5 Grand Canyon- Las Vegas (5 uur)
do 17/5 Las Vegas
vrij 18/5 Las Vegas-Death Valley (3uur)
za 19/5 naar kust, naar Monterey
zo 20/5 kust, Monterey Bay Whale Watch en evt al richting San Francisco (3uur)
ma 21/5 San Francisco, camper inleveren 11.00, hotel gereserveerd via booking.com zit in wallet
di 22/5 San Francisco, Alcatraz, reserveren 90 dagen vooruit, dus 22/2
wo 23/5 San Francisco en terug vlucht
do 24/5 aankomst Schiphol
Alvast hartelijk dank.
Graag vraag ik uw advies mbt relocation camper trip. Het is onze eerste kennismaking met de USA.
We zitten te stoeien met de volgorde en ook met wel/niet ruim tevoren campings reserveren.
We dachten eerst wel Yosemite in te plannen, maar vanwege tijd en dat daar een camping reserveren wel een serieuze uitdaging lijkt (info dit forum) nu al eruit gehaald. Maar ... nu houden we "een dag over" die nu met "?" bij Moab staat, maar misschien beter elders kan, of toch een glimp van Yosemite, of...??
Voorlopig komen wij op dit:
wo 2/5 vliegen, aankomst minneapolis, hotel,
do 3/5 naar fabriek en camper ophalen, snelle route vanuit fabriek via Denver naar Moab
vrij 4/5 idem
zat 5/5 verder rijden naar Denver en zoon oppikken in Denver. zat avond.
zo 6/5 verder naar Moab, vanuit grand junction via de 128, naar Moab/ Arches/Canyonlands evt raften op de colorado river
ma 7/5 idem
di 8/5 ?
wo 9/5 Moab-monument Valley (evt paardrijden of jeeptour) (3uur)
do 10/5 Monument Valle-Torrey/Capitol Reef (3-4uur) via UT95
vrij 11/5 Capitol Reef/Torrey-ut12-Bryce (2-3 uur)
zat 12/5 Bryce-Zion (2uur) (evt fietsen)
zo 13/5 Zion-Page, (2-3uur) (2nachten, of 2 in Zion) (Lake Powell,Glen Canyon Dam, etc.)
ma 14/5 idem (Antelope Canyon)
di 15/5 Page-Grand Canyon (3uur) tussenstop Horseshoe Bend
wo 16/5 Grand Canyon- Las Vegas (5 uur)
do 17/5 Las Vegas
vrij 18/5 Las Vegas-Death Valley (3uur)
za 19/5 naar kust, naar Monterey
zo 20/5 kust, Monterey Bay Whale Watch en evt al richting San Francisco (3uur)
ma 21/5 San Francisco, camper inleveren 11.00, hotel gereserveerd via booking.com zit in wallet
di 22/5 San Francisco, Alcatraz, reserveren 90 dagen vooruit, dus 22/2
wo 23/5 San Francisco en terug vlucht
do 24/5 aankomst Schiphol
Alvast hartelijk dank.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis hallo-usa: advies one way camper Minneapolis-San Francisco in mei.
Hallo Hallo-usa, welkom op het forum!
Het lijkt mij een mooie route zo, Yosemite zal te veel worden. Hoewel het wel mooi zou zijn om de Tioga Pass mee te nemen als die open is. Dan heb je toch een heel mooie route ook al is er geen tijd voor de rest van het park.
Twee volle dagen bij Moab is mooi. Ik zou daar wel een camping boeken. Een nacht in Arches zou mooi zijn maar dat lukt waarschijnlijk al niet meer. In Moab zelf zijn ook een paar mogelijkheden.
Voor Zion zijn twee nachten wel mooi. Ook daar is het aan te raden om te reserveren. Watchman (in het park) zal vol zijn. Tegenwoordig kun je South ook reserveren, maar pas twee weken van te voren. Misschien wel zo verstandig om de camping in Springdale te boeken. Daar zou ik niet mee wachten.
Van DV naar Monterey is wel een erg lange rit. Waar wil je overnachten in DV? Misschien niet gek om tot Lone Pine te rijden. Kijk eens in ons 2013-verslag voor DV (en andere parken) eind mei.
Mocht de Tioga Pass open zijn dan zou ik Monterey vergeten en van DV naar June Lake of Lee Vining rijden. En dan de volgende dag via de TIoga Pass naar SF.
Verkijk je niet op de afstanden; jullie rijden heel veel. Van Denver naar Moab en dan nog raften zal niet lukken denk ik.
Marianne
Het lijkt mij een mooie route zo, Yosemite zal te veel worden. Hoewel het wel mooi zou zijn om de Tioga Pass mee te nemen als die open is. Dan heb je toch een heel mooie route ook al is er geen tijd voor de rest van het park.
Ik zou de meeste campings reserveren, en wel zo snel mogelijk. Kijk eens wat er nu nog vrij is in de parken. Buiten de parken lukt het wellicht nog wel maar bedenk dat je dan veel meer tijd kwijt bent - en ook meer geld.hallo-usa schreef: We zitten te stoeien met de volgorde en ook met wel/niet ruim tevoren campings reserveren.
Twee volle dagen bij Moab is mooi. Ik zou daar wel een camping boeken. Een nacht in Arches zou mooi zijn maar dat lukt waarschijnlijk al niet meer. In Moab zelf zijn ook een paar mogelijkheden.
Voor Zion zijn twee nachten wel mooi. Ook daar is het aan te raden om te reserveren. Watchman (in het park) zal vol zijn. Tegenwoordig kun je South ook reserveren, maar pas twee weken van te voren. Misschien wel zo verstandig om de camping in Springdale te boeken. Daar zou ik niet mee wachten.
Van DV naar Monterey is wel een erg lange rit. Waar wil je overnachten in DV? Misschien niet gek om tot Lone Pine te rijden. Kijk eens in ons 2013-verslag voor DV (en andere parken) eind mei.
Mocht de Tioga Pass open zijn dan zou ik Monterey vergeten en van DV naar June Lake of Lee Vining rijden. En dan de volgende dag via de TIoga Pass naar SF.
Verkijk je niet op de afstanden; jullie rijden heel veel. Van Denver naar Moab en dan nog raften zal niet lukken denk ik.
Marianne
Ik denk dat Denver - Moab te ver is. Met de auto ben je ruim vijf uur onderweg en met een camper ga je niet zo snel. Af en toe iets drinken en lunchen, je dag is zo weg. Je kan wel via de snelweg maar misschien is eerst naar Colorado National Monument een optie. Daar op tijd beginnen en dan door via de ut 128 naar Moab.
Death Valley naar Montmerey is met een camper wel erg lang rijden. Een optie is Las Vegas naar Lone Pine, dan vanaf Lone Pine naar de Tioga Road (als hij open is, maar gezien de huidige sneeuwval is het een optie) en daar een camping zoeken. Dan pak je wel de Tioga Road mee. Kijk eens bij de reisverslagen van Martin en Marianne, vol met humor geschreven en vol met informatie. Daarna richting San Francisco rijden. Op de site van Tioga Tours staan campings. Misschien kan je daar vlakbij San Francisco een camping vinden.
https://jameskaiser.com/yosemite-guide/ ... -entrance/
Death Valley naar Montmerey is met een camper wel erg lang rijden. Een optie is Las Vegas naar Lone Pine, dan vanaf Lone Pine naar de Tioga Road (als hij open is, maar gezien de huidige sneeuwval is het een optie) en daar een camping zoeken. Dan pak je wel de Tioga Road mee. Kijk eens bij de reisverslagen van Martin en Marianne, vol met humor geschreven en vol met informatie. Daarna richting San Francisco rijden. Op de site van Tioga Tours staan campings. Misschien kan je daar vlakbij San Francisco een camping vinden.
https://jameskaiser.com/yosemite-guide/ ... -entrance/
Dank voor jullie reacties en zinvolle suggesties; We begrijpen wat jullie bedoelen qua reistijden. Het was niet het idee om op de dag van afkomst ook nog te gaan raften hoor, maar ergens in de dagen rond Moab. Lastig zeg dat reserveren van campings: wij zien door de bomen het bos niet meer en het druist ook zo tegen het gevoel van vrijheid in dat zo fijn lijkt bij een camper. (We hebben nog nooit 3 maanden tevoren alle accommodatie vastgelegd. We maken een schema en kijken meestal ter plekke waar we zin in hebben) Er is nu op diverse plekken nog wel ruimte, maar dat roept de volgende vragen op: welke leggen we dan vast in een logische route. Ingang park/ligging camping/ Grand Canyon south of Nord....hellup..!!
EN... als we dan toch alles vastleggen, dan ook maar vast antilope canyon reserveren. Wat een schrik: daar is de tour al volledig volgeboekt.....of kijk ik verkeerd, of zijn er meerdere sites om te reserveren...??
Alvast dank weer
EN... als we dan toch alles vastleggen, dan ook maar vast antilope canyon reserveren. Wat een schrik: daar is de tour al volledig volgeboekt.....of kijk ik verkeerd, of zijn er meerdere sites om te reserveren...??
Alvast dank weer
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou met antelope canyon ook rekening dat het in Page een uur vroeger is dan in Zion.
Ik zou in Mei maar 1 nacht Page doen overigens. Het meer is nog ijskoud, dus als je geen boottocht naar rainbow bridge maakt ga je daar niet heel veel op doen.
Ik zou in Mei maar 1 nacht Page doen overigens. Het meer is nog ijskoud, dus als je geen boottocht naar rainbow bridge maakt ga je daar niet heel veel op doen.
-
Vin.cent
hallo-usa schreef:Lastig zeg dat reserveren van campings: wij zien door de bomen het bos niet meer en het druist ook zo tegen het gevoel van vrijheid in dat zo fijn lijkt bij een camper. (We hebben nog nooit 3 maanden tevoren alle accommodatie vastgelegd. We maken een schema en kijken meestal ter plekke waar we zin in hebben) Er is nu op diverse plekken nog wel ruimte, maar dat roept de volgende vragen op: welke leggen we dan vast in een logische route. Ingang park/ligging camping/ Grand Canyon south of Nord....hellup..!!
Alvast dank weer
Google eens op: Kens Tour Antilope Canyon
Verder zou ik voor Grand Canyon, gewoon de South Rim doen.
Hou er wel rekening mee dat wanneer je niet boekt, dingen gewoon vol zitten en je dus moet zoeken naar plekken met nog wel een plaatsje voor je. Zeker de NP's zal het dan moeilijk worden. Ik zou sowieso: Zion, Bryce, Moab en Grand Canyon boeken.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je voldoende vers water bij je hebt in de camper, ben je toch zo vrij als een vogel om te staan waar je wilt, dan heb je toch niet elke nacht een camping nodig.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat hier wel vaker staan; dat je zo vrij zou zijn met een camper. Ik denk dat dat wel zo kan zijn als je heel veel tijd hebt en eens extra rijden niet erg is, maar jullie moeten in een vrij korte tijd van Minneapolis naar SF dus veel tijd om onderweg je plannen aan te passen is er niet. En zelfs in mei zijn de campings in de meeste parken allemaal volgeboekt.hallo-usa schreef:Lastig zeg dat reserveren van campings: wij zien door de bomen het bos niet meer en het druist ook zo tegen het gevoel van vrijheid in dat zo fijn lijkt bij een camper.
Als je een goede route hebt uitgewerkt zul je niet snel de neiging hebben om iets aan te passen. Als de overnachtingen dan vastliggen geeft dat juist veel vrijheid; je kunt laat aankomen zonder je zorgen te maken of er nog plaats is. En wil je toch iets aanpassen: annuleren kan altijd. Je betaalt een fee, maar dat is te overzien.
Wat bedoel je precies met ligging camping etc? Je hebt in de meeste parken maar 1 campground.
Zoals je je route nu hebt ga je naar de South Rim van de GC. ALs je naar de North Rim wilt kun je dat beter tussen Zion en Page doen. Of tussen Bryce en Zion. Ik weet niet of de North Rim al open is dan; meestal is dat vnaaf medio mei.
@HansB: Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om je camper zo maar ergens neer te zetten; je zult toch toestemming moeten hebben om buiten een camping te overnachten. Het fijne van kamperen is dat je midden in de parken kunt overnachten, dat scheelt je veel reistijd.
Welke Antelope Canyon wil je bezoeken?
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Binnen de grenzen van een NP kan vrij kamperen inderdaad niet, maar voor de rest zet ik de mijne neer waar ik wil.
Je moet natuurlijk geen mensen of bedrijven tot (over)last zijn.
Je moet natuurlijk geen mensen of bedrijven tot (over)last zijn.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- interjos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Hans,
Zojuist ook al bij een ander forum lid onderstaande geplaatst die ook dezelfde route gaat doen.
We hebben nl. in mei 2017 ook een nieuwe Apollo camper opgehaald in Forest City. Wij hebben de camper 3 weken later in Las Vegas ingeleverd.
Wellicht heb je wat aan (een deel van) onze route.
We hebben de reis van ons leven gemaakt. Wat een land! Wat hebben we veel gezien!
Mede dankzij dit forum hebben we de reis goed voor kunnen bereiden. Het scheelt zoveel om dat niet allemaal ter plekke uit te moeten zoeken.
Daarnaast hebben we door dit forum de mooiste plekjes kunnen vinden en de meest prachtige scenic byways gereden.
Als je op de scenic byways rijdt is alles om je heen één groot Nationaal Park, gewoonweg geweldig!
Dit was onze route:
Dag 1. Amsterdam - Minneapolis
Dag 2. Minneapolis - Forest City - Sioux Falls
Dag 3. Sioux Falls - Badlands
Dag 4. Badlands - Rapid City
Dag 5. Rapid City – Mount Rushmore – Crazy Horse - Custer State Park
Dag 6. Custer State Park – Guernsey (Oregeon trail – Register cliff) - Cheyenne
Dag 7. Cheyenne - Rocky Mountains
Dag 8. Rocky Mountains – Peak to Peak Byway - Grand Junction
Dag 9. Grand Junction – Colorado NM – Moab (via UT128)
Dag 10. Moab - Arches
Dag 11. Moab - Dead Horse Point SP – (klein stukje) Canyonland – Goosenecks SP - Monument Valley
Dag 12. Monument Valley - National Bridges NM - Capitol Reef (via UT95 en UT24)
Dag 13. Capitol Reef - Bryce Canyon (via UT12)
Dag 14. Bryce Canyon - Zion
Dag 15. Zion – Lake Powell - Page
Dag 16. Page – Lower Antelope Canyon – Horseshoe bend - Grand Canyon
Dag 17. Grand Canyon
Dag 18. Grand Canyon – Kingman (route 66)
Dag 19. Kingman – Hoover dam - Las Vegas
Dag 20. Las Vegas
Dag 21. Las Vegas - Los Angeles - Amsterdam
We hebben een website gemaakt waar de gehele route met alle highlights op staat.
Ook hebben we er zojuist onze roadtrip video op geplaatst. In bijna 1 uur wordt de gehele route in beeld gebracht!
Je kan dan ook erg veel beelden zien van oa de prachtige UT128 van het Colorado NM naar Moab, de UT95 en de UT24 van Monument Valley naar Capitol reef,en de UT12 van Capitol Reef naar Bryce Canyon.
Wellicht heb je hier wat aan. Veel succes en plezier!
Zojuist ook al bij een ander forum lid onderstaande geplaatst die ook dezelfde route gaat doen.
We hebben nl. in mei 2017 ook een nieuwe Apollo camper opgehaald in Forest City. Wij hebben de camper 3 weken later in Las Vegas ingeleverd.
Wellicht heb je wat aan (een deel van) onze route.
We hebben de reis van ons leven gemaakt. Wat een land! Wat hebben we veel gezien!
Mede dankzij dit forum hebben we de reis goed voor kunnen bereiden. Het scheelt zoveel om dat niet allemaal ter plekke uit te moeten zoeken.
Daarnaast hebben we door dit forum de mooiste plekjes kunnen vinden en de meest prachtige scenic byways gereden.
Als je op de scenic byways rijdt is alles om je heen één groot Nationaal Park, gewoonweg geweldig!
Dit was onze route:
Dag 1. Amsterdam - Minneapolis
Dag 2. Minneapolis - Forest City - Sioux Falls
Dag 3. Sioux Falls - Badlands
Dag 4. Badlands - Rapid City
Dag 5. Rapid City – Mount Rushmore – Crazy Horse - Custer State Park
Dag 6. Custer State Park – Guernsey (Oregeon trail – Register cliff) - Cheyenne
Dag 7. Cheyenne - Rocky Mountains
Dag 8. Rocky Mountains – Peak to Peak Byway - Grand Junction
Dag 9. Grand Junction – Colorado NM – Moab (via UT128)
Dag 10. Moab - Arches
Dag 11. Moab - Dead Horse Point SP – (klein stukje) Canyonland – Goosenecks SP - Monument Valley
Dag 12. Monument Valley - National Bridges NM - Capitol Reef (via UT95 en UT24)
Dag 13. Capitol Reef - Bryce Canyon (via UT12)
Dag 14. Bryce Canyon - Zion
Dag 15. Zion – Lake Powell - Page
Dag 16. Page – Lower Antelope Canyon – Horseshoe bend - Grand Canyon
Dag 17. Grand Canyon
Dag 18. Grand Canyon – Kingman (route 66)
Dag 19. Kingman – Hoover dam - Las Vegas
Dag 20. Las Vegas
Dag 21. Las Vegas - Los Angeles - Amsterdam
We hebben een website gemaakt waar de gehele route met alle highlights op staat.
Ook hebben we er zojuist onze roadtrip video op geplaatst. In bijna 1 uur wordt de gehele route in beeld gebracht!
Je kan dan ook erg veel beelden zien van oa de prachtige UT128 van het Colorado NM naar Moab, de UT95 en de UT24 van Monument Valley naar Capitol reef,en de UT12 van Capitol Reef naar Bryce Canyon.
Wellicht heb je hier wat aan. Veel succes en plezier!
Roadtrip NW-USA & West Canada (2022)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6449 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-